https://tummennuskalvot.fi/

Kia Sorento (2021 ->)

BarrelNut

Klassikkoainesta
Liittynyt
22.9.2015
Seuraavan sukupolven Kia Sorento on nähty cruisailevan kotimaansa kamaralla:

https://www.motor1.com/news/396544/kia-sorento-spy-shots/

Kia will allegedly offer the 2021 Sorento with multiple engine options, but the availability of them will vary by market. The gasoline-fueled choices will include a naturally aspirated  2.5-liter four-cylinder, turbocharged 2.0-liter four-cylinder, and turbocharged 2.5-liter. The turbodiesel mills will be 2.0- and 2.2-liter mills. There will also be hybrid and plug-in hybrid choices.

Kia will reportedly unveil the Korean-market version of the new Sorento on February 17. The variant for other markets, like the United States, will follow soon afterward. Look for the crossover to be available in American showrooms in late 2020 or early 2021.

2021-kia-sorento-spy-shot.jpg

2021-kia-sorento-spy-shot.jpg

2021-kia-sorento-spy-shot.jpg
 
Nyt on näemmä ensimmäiset virallisetkin kuvat julkistettu, etenkin sisustan puolesta aimo harppaus eteenpäin:

2021-Kia-Sorento-6-2.jpg


2021-Kia-Sorento-10-2.jpg


2021-Kia-Sorento-7-2.jpg

url]
 
Ensinäkemältä pääosin hyvännäköinen, etenkin keulasta ja sivuilta. Samaa kirveellä veistettyä ulkonäköä, mitä tämän hetken muissakin katumaastureissa. Takailmeeseen suhtaudun vähän varauksella tai vaatisi ainakin sulattelua. Jotenkin tulee mielleyhtymä Ssangyong (vai miten se nyt kirjoitetaankaan) Koradoon tms. kyseisen merkin korkeampiin malleihin. Sama alkuperämaa molemmilla merkeillä, joka voinee selittää sukunäköä. Kyllä noihin varmaan silmä tottuisi, kuten on jo hiukan paremmin tottunut nykyisen/väistyvän Octavian keulailmeeseen.
 
Mielestäni laitoin kuvan sisustastakin, mutta jostain syystä ei näy. Laitetaan nyt uudestaan:
2021-Kia-Sorento-12-2.jpg
 
matlock sanoi:
Ensinäkemältä pääosin hyvännäköinen, etenkin keulasta ja sivuilta. Samaa kirveellä veistettyä ulkonäköä, mitä tämän hetken muissakin katumaastureissa. Takailmeeseen suhtaudun vähän varauksella tai vaatisi ainakin sulattelua. Jotenkin tulee mielleyhtymä Ssangyong (vai miten se nyt kirjoitetaankaan) Koradoon tms. kyseisen merkin korkeampiin malleihin. Sama alkuperämaa molemmilla merkeillä, joka voinee selittää sukunäköä. Kyllä noihin varmaan silmä tottuisi, kuten on jo hiukan paremmin tottunut nykyisen/väistyvän Octavian keulailmeeseen.
Sama Ssangyong tuli kuvista mieleen. Entinen ainakin tässä vaiheessa minun silmään parempi.
 
jkvi sanoi:
8 vuoden ja 225tkm perusteella nekin on kohdillaan.
Puhutaan kuitenkin eri malleista. -17 mallissa ei päässyt 20 tkm kun reistasi automaattilaatikko, ohjaus tahmasi ja neliveto oli yhtenään vikatilassa. En kutsuisi laaduksi, saati toimivuudeksi.
 
Sande sanoi:
Puhutaan kuitenkin eri malleista. -17 mallissa ei päässyt 20 tkm kun reistasi automaattilaatikko, ohjaus tahmasi ja neliveto oli yhtenään vikatilassa. En kutsuisi laaduksi, saati toimivuudeksi.

Ei kaikki Kiat varmaan noin huonoja ole
 
arska sanoi:
Ei kaikki Kiat varmaan noin huonoja ole
Edes ne -17 malliset. Vaimon Kia:lla on nyt mittarissa vähän yli 40tkm eikä vielä mainittavia asioita ole talven aikana ilmaantunut. Polttoaineluukun vapauttimen voitelin kun tahmasi.
 
jkvi sanoi:
Edes ne -17 malliset. Vaimon Kia:lla on nyt mittarissa vähän yli 40tkm eikä vielä mainittavia asioita ole talven aikana ilmaantunut. Polttoaineluukun vapauttimen voitelin kun tahmasi.

Minulla on -16 mallinen, ajettu 107 000 km. Ei yhtään vikaa
 
Mielenkiintoinen yksityiskohta meille automiehille:

https://www.kia.com/fi/mallisto/sorento-mq4-hev/specifications/

Erikseen mainittu "Tire Brand: Continental". Mitä Nettiauton nyt myynnissä olevien uusien Sorentojen kuvista sain selvää, näytti olevan Contin PremiumContact 6:set.

Hieno homma, tulee kerralla kunnon renkaat, eikä tarvitse arpoa mitä merkkiä ja mallia tällä kertaa on alla. Tämä voi olla rahanarvoinen asia niille, jotka on tarkkoja rengastuksen suhteen.

Erittäin varteenotettava vaihtoehto seuraavaksi autoksi, täytyy vain odotella, että plug-in hybrid saapuu myyntiin.
 
Kia vei Sorennon jo aikaa sitten liian hienoksi sitimaasturiksi. Tai ei se oikein edes maasturi ole vaan korkea ja tilava farkku. Harmi. Mikähän lie tuossa maavara?
 
1.6 T-GDI Plug-in Hybrid AT mitä moisen päästöt lie?
Likka moista kaavailee kasvavalle porukalleen - romupalkkio mielessään.

Ei Plug-in "145-154 (2WD), 155-170 (AWD)", mutta Plug-in kohdalla lukee "Tulossa"