- 9.2.2017 klo 16:40 / Kia Rio 2017-
Uuden Rion hinnat ilmestyneet www.kia.fi sivuille. Innokas oli myyjä kun oli heti tänään soittanut kultille ja kysynyt voiko lähettää tarjouksen sähköpostiin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikö Rion huoltoväli ole 24 kk/30 000 km?Autoilija92 sanoi:Rio -kokemukset kiinnostaa minuakin, kiitos noista tiedoista Talvilomalla pitäisi käyttää oma Rio ensimmäisessä huollossa, 12kk/15.000km öljynvaihtohuolto. Aikaperusteisena kun kilometrejä on vasta n. 10.000.
On, mutta bensamalleissa vaaditaan öljynvaihto välivuosina/15 000km välein. Huoltovälit säilyy samana uudessakin Riossa.arska sanoi:Eikö Rion huoltoväli ole 24 kk/30 000 km?
teme565 sanoi:0-100km/h kiihdytys 100-hevosvoimaisella turbokoneella
Kiitos koeajotestistä. Välitin sen pojalleni. Mielestäni olisi hyväkin auto työmatkalle 60 km suunta, menee varmaan pienellä bensallakin. Myös tuo takuu asia hyvä juttu ja pieni pääoma autoilussa.teme565 sanoi:Tänne on tulossa punainen 1.0 T-GDI 120hv TX-varustelulla. Itse olen ihaillut uutta Rioa siitä asti, kun se viime syksynä esiteltiin. Jätin marraskuussa automessuilla yhteydenottopyynnön uuden Rion tiimoilta ja menneen viikon tiistaina Konalan Deltasta soiteltiinkin ja kyseltiin, että mikä moottori ja varustetaso kiinnostaisi ja voiko pistää tarjousta tulemaan. Pyysin tarjouksen ja varasin samalla myös koeajon samaksi päiväksi.
Tunnin pyörittelin punaista, EX-varusteltua 120-heppaista mallia ja olin sen jälkeen myyty. Ei ollut paluuta. Tarjouksesta vähän tinkien pois ja kättä päälle. Vaihdossa menee vuoden 2013 hopeinen Active-mallin Rio 1.2-litraisella koneella. Uuden auton arvioitu toimitusaika toukokuun puolivälissä.
Kone oli kylmä, kun lähdin liikkeelle ja alkuun tuli fiilis että onkohan tässä nyt varmasti se ahdettu kone. Moottorinohjaus rajoittaa tehoa reilusti kylmällä koneella. Varmaan ihan hyväkin että rajoittaa. Tottumuskysymys, nykyisessä autossa ei koneen kylmyys tuntuvasti rajoita tehoa.
Kun sai koneen lämpimäksi, niin alkoi kiihtymään. Kun vertailukohtana on tuo 1.2-litrainen ahtamaton kone, niin ei voi olla kuin tyytyväinen. CO2-päästöt pienenee 2g/km ja tehoa tulee lisää 35 hevosvoimaa ja tietysti vielä yksi pykälä lisää vaihdelaatikkoon. Nykyisen auton laiskuus on melkeinpä se tärkein syy vaihtoon. Alkuun tuo tuntui ihan OK:lta, mutta nyttemmin on alkanut kyllästyttää kun tuota joutuu usein polkemaan kaasu pohjassa ja silti tuntuu, että meinaa jäädä jalkoihin.
Ajaa tuo on yhtä helppo kuin nykyinen Riokin. Ei tarvinnut totutella kytkimen tai kaasun käyttöä. Jarrut tietysti toimivat uudessa autossa melko äkäisesti. Ohjaus toimii mielestäni täsmällisemmin verrattuna nykyRioon. Lämmitettävä ratti on jotain sellaista, josta pitää heti. Tuo onkin vakiovaruste kaikissa varustetasoissa.
Rengasmelusta ei harmillisesti saanut tehtyä vertailua, kun omassa autossa on nastarenkaat ja koeajoautossa kitkarenkaat. Mitä maailmalla on esittelyjä tästä ollut, niin ei melua moitittu ole, mutta on kuitenkin todettu että parannettavaakin olisi. Fiilis ainakin jäi, että rengasmelun osalta äänieristystä on saatu parannettua. Rivikolmosen ääni terävämpänä tunkee neloskonetta paremmin kabiiniin, voi hyvinkin johtua siitä, että nykyisessa mallissa rengasmelu peittää tehokkaasti moottorin äänet maltillisilla kierroksilla.
TX-varustelun myötä autoon tulee suvikumit 17-tuumaisilla vanteilla ja 45-profiililla. Tuota on monessa vertailussa valiteltu, että on turhan matala profiili Rioon. Saa nähdä. Talvirenkaat otan 16-tuumaisilla vanteilla, niin saa vähän enemmän kumia vanteen ympärille.
Toivottavasti laatu on yhtä hyvä kuin nykyisessä autossa. Nykyistä autoa ei ole kertaakaan tarvinnut vian takia huoltoon viedä.
arska sanoi:Eikö Rion huoltoväli ole 24 kk/30 000 km?