O
Oxalainen
Vieras
Käväisin välipäivinä istumassa kylmät tyypit Kia Optimassa, autohan on hyvinkin tyylikäs päältäpäin, takuu pitkä (vaikkakin takuuehtojen pieni präntti lienee syytä lukea tarkkaan), käsittääkseni ajoltaan jo ihan nykyaikainen peli ja vissiin tekniikaltaankin asiallinen. Sisätilojen design ei ihan vastannut sähäkkää ulkomuotoa, mutta toisin kuin parissa markkinajohtajamerkissä, tappavan tylsäksikään ei sisustusta voi luonnehtia. Tilaakin on todella paljon, vaikka tämä ominaisuus ei sinänsä mulle ole kovin olennainen autoa valittaessa.
Mitä itse jäin miettimään, uuden (diesel automaattilootalla) hinta on mojovat 40 tonnia mutta vain n. vuoden vanhoja ja maltillisestikin ajettuja saa jo vähän päälle 25 tonttuun. En ole tämän merkin, tai edes tämän hintaluokan autojen hintakehityksiin niin perehtynyt, onko arvonalenema oikeasti noin raju vai uuden hinnassa kenties kermankuorintaa? Varsinkin kun vertaa teknisesti yhteneväiseen konsernisisareen, Hyundai i40:iin?
Mitä itse jäin miettimään, uuden (diesel automaattilootalla) hinta on mojovat 40 tonnia mutta vain n. vuoden vanhoja ja maltillisestikin ajettuja saa jo vähän päälle 25 tonttuun. En ole tämän merkin, tai edes tämän hintaluokan autojen hintakehityksiin niin perehtynyt, onko arvonalenema oikeasti noin raju vai uuden hinnassa kenties kermankuorintaa? Varsinkin kun vertaa teknisesti yhteneväiseen konsernisisareen, Hyundai i40:iin?