https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Kia Niro (SG2 2022 -> )

Jotkut epäilivät, että tarkoituksella pudotettu ohjelmallisesti tuota maksimivääntöä, kun edellisen e-Niron kanssa oli tallapohjaan kiihdytyksissä jotain pientä ongelmaa. Itse en ole ollut edes vanhan Niron kyydissä, niin en osaa sanoa juuta enkä jaata asian todenperäisyydestä.
Tuli ensimmäisen kerran todettua tuo, ehkäpä tarkoitettu ongelma. Pienestä vauhdista lappu pohjaan ja tuntui selvä "klonks" ja nykäys. Autolla ajettu 32tkm:ä. Tämä siis -21 e-Nirossa.
 
Ohessa nähtävissä uuden Niro EV:n akuston kokoonpanoa, sekä hieman taustatietoa.

Tämä lainattu Speak EV foorumeilta:
The new Niro EV has a pack comprised of 24 modules, each providing 2.83kWh, so 67.92kWh total capacity vs 64.8kWh quoted as usable, so there is a total of 5% used to buffer both top and bottom of the range.

 
Päivitin Niron Infotainmentin Navigation Updaterin avulla, ei näkynyt OTA:na. Versio 14.6.2023.
 
Näköjään joku kampanja käynnissä EV:stä, kun "ylimääräinen" 4500€ hyvitys olisi tarjolla autosta. Katsotaan mitä tarjoavat nykyisestä.