https://yliteippaus.fi/

Kia EV9

Tämä se minua jaksaa vieläkin hämmästyttää… BMW joka mielletään premium merkiksi, vaihtuu korealaiseen merkkiin jota halveksittiin vielä 15 vuotta sitten ja ei silloin voitu edes ajatella että Kia olisi vaihtoehto BMW:lle.

Tämä kaikkihan johtuu nykyisin vain sähköisyydestä, nykyään auto kuin auto hyväksytään kunhan se on sähköllä toimiva. En pahalla laisinkaan korealaista kohtaan tätä näin mainitse mutta kertoo hyvällä tavalla sitä että ns. premium-valmistajat ovat ihmeissään autoilijoiden ajatuksista ja valinnoista.

Enää se merkki ei ole se minkä myötä autoilijat valinnan tekevät.
Jos olisit kysynyt mielipidettä viisi vuotta sitten, niin olisin kertonut, että en ole koskaan ajanut Korealaisella ja koskaan en aja, mutta niin vain on Korealainen tilauksessa.:oops:

Koen asian samaan tapaan, kuin @Nicce23 kirjoitti. Bemari on ottanut muotoilussa takapakkia ja Korealaiset on samaan aikaan parantaneet huimasti kaikilla osa-alueilla. Jos vaikka katsoo 3-seriestä, niin ei sen muotoilu eroa nykyään kovin paljoa Skoodasta, tai Kiiasta, mutta vielä 15 vuotta sitten Bemarin muotoilu kulki omaa linjaansa. Ok, saahan sillä kalliimmalla hinnalla aina jotain ja kyllä eron huomaa viimeistään sisätiloissa, mutta valitettavasti rengasäänet on nykyään halvemman pään Bemareissakin aika rajut, joten lopen sille kalliimmalle hinnalle ei välttämättä löydy omissa arvioissa perustetta.

Mutta Tojotaa en ole koskaan ajanut ja koskaan en aja...;)
 

Mielenkiintoista nähdä mihin Suomi-hinnat asettuvat. Tilaa tarvitseville tästä tulee oiva peli. 100kWh akulla lienee melko tyyris, mutta varmaan pienemmälläkin akulla range siedettävä.
 
Mielenkiintoista nähdä mihin tämän hinta asettuu. Kuvien ja speksien perusteella aika moni asia on kohdallaan — tilavia sähköautoja, erityisesti suurella tavaratilalla, ei markkinassa oikein ole ollenkaan.
 
Noin siinä luultavasti käy, 7 olisi iloinen yllätys. Mutta onhan tuo kuitenkin mitoiltaan ihan muuta kuin muu markkinoilta löytyvä. Toki se ei silti paljoa lohduta, koska Suomen markkinaan kasilla ja seiskalla alkavat hinnat vain ovat kovia ja suuria myyntimääriä tuskin tulee.
 
Ei ole tullut seurattua onko nuo ev-database.org sivuston hinnat pitäneet miten kutinsa. Saksaan ja Hollantiin näyttäisi n. 70K hintalappua nelivetomallille, eli alkaen hinta voinee asettua täälläkin seiskalla alkavaksi. Lienee kyllä jo todella kattavasti varusteltu. Pitää nyt hieman seurata seuraavan liisarin osalta tilannetta. Tilauslupa olisi, mutta työkalussa pomppasi monen mallin liisaushinnat huolella ylöspäin. Tuo EV9 ehkä meille turhankin iso, se tulossa oleva EV5 taitaisi olla plugari RAVin korvaajaksi lähestulkoon täydellinen vaihtoehto, kun kolmelle penkkiriville ei ole tarvetta.

 
Mielenkiintoista nähdä mihin tämän hinta asettuu. Kuvien ja speksien perusteella aika moni asia on kohdallaan — tilavia sähköautoja, erityisesti suurella tavaratilalla, ei markkinassa oikein ole ollenkaan.
Maxuksella ainakin on useita malleja isoilla tiloilla. Euniq 5 ja jättimäinen Mifa 9. Jos siis hinta-tilasuhde niin ei parempaa ole.
 
Belgian veroton hinta on julkistettu: 61975 €, mikä tarkoittaisi jotain 75-80 k€ hintaa meillä alveineen. Kysessä siis n. 100kWh akulla varustettu malli.
 
Hinta alkaen 81 781€. Uuden Kia EV9:n myynti alkaa GT-Line AWD 1st Edition -mallistolla. Tämä varustelu pitää sisällään lähes kaiken autoon saatavan, ja asiakkaalle jää valittavaksi ulkovärin lisäksi lasikatto kattoluukulla. 1st Edition -malliston varusteista löytyvät muun muassa dynaamiset LED-ajovalot, 360-asteen kamerajärjestelmä, Meridianin audiojärjestelmä sekä tuulilasin heijastusnäyttö. 1st Edition malliston hinnat alkavat 7-paikkaisen version 86 708 eurosta. 6-paikkaisena mukavuusistuimilla varustettuna hinnaksi muodostuu 87 405 euroa.

 
Hitsi kun hintaa karkaa ja hyvitys taitaa olla Nirosta nyt heikko, mutta tällä voisi yhdistää jopa vetokyvyn ja sähköautoilun. Ehkä sitten parin vuoden päästä, kun käytetyn hinta laskenut.
 

Ei varmaan tule näitä EV9 jatkossa ihan joka kulmalla vastaan...alkaen 82k€ :unsure: Iso auto jossa varmaan paljon hyvääkin, mutta silti uskon että liikaa monelle...
 

Ei varmaan tule näitä EV9 jatkossa ihan joka kulmalla vastaan...alkaen 82k€ :unsure: Iso auto jossa varmaan paljon hyvääkin, mutta silti uskon että liikaa monelle...

No jos miettii että kyseessä on yli viisimetrinen SUV käytännössä kaikilla normaaleilla nykyajan varusteherkuilla, niin tuohan on suorastaan halpa.

Oikea alkaen-hintahan tulee olemaan jotain muuta.
 
No jos miettii että kyseessä on yli viisimetrinen SUV käytännössä kaikilla normaaleilla nykyajan varusteherkuilla, niin tuohan on suorastaan halpa.

Oikea alkaen-hintahan tulee olemaan jotain muuta.
Saattaa olla kokoonsa ja ominaisuuksiin verraten halpa...silti uskon että monet asiakkaat tässä hintaluokassa näkee Kian edelleen ei niin houkuttelevana merkkinä vs esim. jotkut Saksalais merkit...voin olla väärässäkin ja näitä menee hyvin kaupaksi....
 
Kahe olikin laittanut jo saman asian 2 päivää sitten, jos olisin "jaksanut" lukea ketjun 2 edellistä viestiä 🤦‍♂️Viikonloppu tulee ehkä tarpeeseen. Ylläpito voi poistaa viestini.
 
Saattaa olla kokoonsa ja ominaisuuksiin verraten halpa...silti uskon että monet asiakkaat tässä hintaluokassa näkee Kian edelleen ei niin houkuttelevana merkkinä vs esim. jotkut Saksalais merkit...voin olla väärässäkin ja näitä menee hyvin kaupaksi....
Vastaavilla spekseillä esim. EQE SUV on heittämällä 115 000 - 120 000 € hintaluokassa ja se on vielä Kiaa pienempi. Koon puolesta osuu EQE ja EQS Suvien väliin. Ei tuolla rahalla päästä Saksalaisissa lähellekään EV9:n ominaisuuksia. Toki se on silti kallis Kia. Henk. koht. ohuesti kiinnostaa, mutta täytyy kyllä nähdä ja kokeilla ennen liikehdintää.
 
Hinta ei ole mahdoton, mut toki pitäis testata tai edes nähdä mitä sillä saa. Myönnän, että nyt kun mun silmissä on joko iX tai tuleva iX3, niin samalla myös Kia EV9 sekä polestar3 kiinnostaa vähintäänkin periaatetasolla. Noi edellä mainitut bemarit menee melkein sataan tuhanteen kuitenkin myös.
 
Kyllä minulle yli 80 tonnin KIA on hankintaa rajoittava tekijä. Toki tuon kokoiselle autolle ole muutenkaan meillä tarvetta.
 
Vastaava EX90 taitaa kans olla karvan päälle satkun. Mutta hintaero sen verran pieni kuitenkin että Volvo olisi valinta noista.
 
Jotenkin tämä laatikkomainen zombie vehicle muotoilu iskee kyllä allekirjoittaneeseen, voisi hyvin olla jossain vaiheessa käytettynä semmoinen "enhän minä näin isoa mihinkään tartte, eikä oikein varaakaan olisi mutta..." ratkaisu. Toki mielenkiintoista sähkölaitetta puskee tasaiseen tahtiin markkinoille, että mielenkiinnon kohteet kerkiävät tässä vaihtuakin, mutta eihän sitä koskaan tiedä.