https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Kia Ceed 2018-

Tänään sattui outo homma. Auto seissyt pari päivää pakkasessa. Tänään roikan päässäl pari tuntia ja auto käyntiin. Moottorin lämpötilan mittari nousee heti 90 asteeseen, josta 1-2 sekunnin päästä mittari kipuaa tappiin asti. Samalla autosta kuuluu jokin tuulettimelta kuulostava humina. Auto toimii kaikinpuolin muuten ihan normaalisti, mitään varoitusilmoituksia ei tule. Moottoritilassa kaikki vaikuttaa olevan ok. Rohkenin ajaa koeajolenkin, kierrokset ovat normaalit, samoin kulutus.  Tuo moottorin lämpömittari viitannee anturi-ongelmaan, mutta tuo tuulettimen humina ihmetyttää. Auto siis 1.4 GDI DCT. Täytyy ajaa huomenna lämpöiseen halliin, josko siellä om jotain jäässä. Ja toki huollossa täytyy käydä myös kyselemässä mistä voisi olla kyse.
 
Eikös tuo ole ihan loogista. Jos moottorinohjain kuvittelee jäähdytysnesteen olevan kiehuvaa (lämpömittari tapissa), niin silloinhan se lyö flektin pyörimään ja yrittää kaikin keinoin jäähdyttää konetta.
 
Antero sanoi:
Tänään sattui outo homma. Auto seissyt pari päivää pakkasessa. Tänään roikan päässäl pari tuntia ja auto käyntiin. Moottorin lämpötilan mittari nousee heti 90 asteeseen, josta 1-2 sekunnin päästä mittari kipuaa tappiin asti. Samalla autosta kuuluu jokin tuulettimelta kuulostava humina. Auto toimii kaikinpuolin muuten ihan normaalisti, mitään varoitusilmoituksia ei tule. Moottoritilassa kaikki vaikuttaa olevan ok. Rohkenin ajaa koeajolenkin, kierrokset ovat normaalit, samoin kulutus.  Tuo moottorin lämpömittari viitannee anturi-ongelmaan, mutta tuo tuulettimen humina ihmetyttää. Auto siis 1.4 GDI DCT. Täytyy ajaa huomenna lämpöiseen halliin, josko siellä om jotain jäässä. Ja toki huollossa täytyy käydä myös kyselemässä mistä voisi olla kyse.

Meillä oli töissä ihan samanlainen tapaus ja sama kone wltp2 sukupolvea. Korjautui virtojen boottauksella eikä huolto löytänyt vikaa (vielä).
 
Huollossa osasivat heti kertoa vian olevan lämpötila-anturissa. Kuulemma jonkin verran näitä vikoja on tuossa koneessa ollut. Uusi osa tilaukseen ja loppuviikosta korjausaika. Ajoa vika ei estä. Jos nyt tällä ongelma ratkeaa, niin hyvä homma ja luottamus merkkiä kohtaan säilyy jatkossakin.
 
Olisi tarkoitus uutta Ceed SWtä mennä katsomaan ja koeajamaan, mutta ajattelin ennakkoon kysellä millaiset tilat takapenkillä on turvaistuimia ajatellen? Nykyisessä Civic Tourerissa en mahdu kunnolla kuskin paikalle, kun takana on turvaistuin, vaikka olen vain 178cm pitkä. Joten mahtaako Kiassa olla yhtään tilavammat takapenkit kuin Hondassa?
 
TROS sanoi:
Olisi tarkoitus uutta Ceed SWtä mennä katsomaan ja koeajamaan, mutta ajattelin ennakkoon kysellä millaiset tilat takapenkillä on turvaistuimia ajatellen?

Likka ainakin kahta mukulaa moisella kuljetti penkeissään enkä muista isommin valitelleen.
 
Ceedin automaattinen takaluukku lakkasi toimimasta. Napista painamalla toki aukeaa kuten pitääkin. Huolto on tulossa lähiaikoina, niin saavat siinä viimeistään katsoa kuntoon, mutta onko kenelläkään tietoa, olisiko tuossa vain jokin asetus mennyt pieleen? Auton valikosta katsoin, niin automaattinen takaluukko on päällä. Avaimen patteri alkaa olla lopussa, voiko tuolla olla vaikutusta?

Autolla on kohta ikää neljä vuotta. Tyytyväinen olen ollut, kunhan rengasmeluun tottuu.
 
Antero sanoi:
Ceedin automaattinen takaluukku lakkasi toimimasta. Napista painamalla toki aukeaa kuten pitääkin. Huolto on tulossa lähiaikoina, niin saavat siinä viimeistään katsoa kuntoon, mutta onko kenelläkään tietoa, olisiko tuossa vain jokin asetus mennyt pieleen? Auton valikosta katsoin, niin automaattinen takaluukko on päällä. Avaimen patteri alkaa olla lopussa, voiko tuolla olla vaikutusta?

Kokeileppa vara-avaimella, kait siinäkin on äly.