Kävin koeajamassa tämän Torres EVX:n paikallisessa liikkeessä. Kyseessä on ns. paremmin varusteltu versio, eron Quartz – versioon lähinnä kosmeettisia varusteita, mutta joitakin hyödyllisiäkin, kuten handsfree takaluukku, virran ulosotto. langaton lataus, tummennetut takalasit ja niillä myös aurinkosuojat. Esimerkiksi äänentoistolaitteisto on sama molemmissa. Kuljettajan polviturvatyyny puuttuu yllättäen halvemmasta. Hintaeron n. 1½ tuhatta.
Ajoasennon saa kohtuullisen hyväksi, napsu lisää taaksepäin ei olisi pahitteeksi, voisin tuolloin nostaa kuljettajan penkin yläasentoonsa, joskaan nytkään näkymässä ei isompaa ongelmaa ollut, ajoasento matalimmasta asennosta huolimatta oli hyvä. Materiaalit ohjaamossa ovat muutoin hyvät ja miellyttävän tuntuiset, mutta kojelaudan alaosan kovaan muoviin oli jo 1300 km ajetussa autossa oli tullut jo useita naarmuja hanskakotelon kohdalle. Tilat muutoin hyvät ja takaluukkuunkin sopii kamaa melkein enemmän kuin jaksaa kantaa…
Ajossa auto on vakaa, ohjaus on hieman jäykempi, kuin edellisessä ja nykyisessä autossani on ollut. Hallintalaitteet ovat loogiset ja asiallisen tuntuiset käyttää. Jousitus on kuvailtavissa pehmeän jämäkäksi. Monissa katumaasturityyppisissä autoissa itseäni häiritsevää keinumista ei esiintynyt. Varsin mukavaa ajoa myös Uusiokadulla Limingantulliin päin ajaessa nupulakivialustalla, joka on melkoista pottupeltoa tällä hetkellä.
Pääsin nyt ensimmäistä kertaa kunnolla tutustumaan tähän EU:n nopeusv…tuiluun (Volvon vastaava oli sellainen huom huom. tämä oli luokkaa HERRAJUMALA AJAT YLINOPEUTTA!!! ). Kyseinen merkkiääni oli varsin ärsyttävä. Voi olla, että omistajatasolla on löydettävissä konsti, millä tuon ärsyttävyyden saa pois helpommin, nyt vaati ainakin kolme näppäilyä ja poistumisen valikosta. Se muutoin aktivoitui vasta parin tuntikilometrin nopeusrajoituksen ylittämisen jälkeen, liekö mahdollista varoituskynnystä säätää. Kahville menemistä auto ehdotteli jo alle 10 km ajon jälkeen
. Multimedialaitteisto on tosiaan sama molemmissa varustelutasoissa. Äänenlaatu on sinänsä hyvä, mutta bassopuoli on huono ja ääni jää väkisinkin ohueksi (Ainakin käytettävissä olleella radiomateriaalilla).
Suorituskyky on riittävä, ei mikään raketti mutta tuolla ei missään olosuhteissa tule voimanpuutteen vuoksi ongelmia normaaliliikenteessä. Valoistahan nyt ei voi sanoa mitään mutta ilmeisesti Björnin testauksen perusteella yhtä huonot kuin muissakin korealaisissa. K.o. testissä
(
) kyllä lähivalosta jää mielikuva, että se on OK, joten lisäkaukovaloilla taitaa pärjätä jo OK.
Kulutuksesta näin lyhyellä testillä on paha sanoa mitään mutta tuo tiiliskiviaerodynamiikka ja jossain määrin korotettu auto antaa ennustaa sähköä menevän.
Itse etsin toista autoa tuon tulossa olevan EX30 rinnalle, siinä kun eivät luultavasti liisarikilometrit tule riittämään. Ei tämäkään huono vaihtoehto olisi.
Ajoasennon saa kohtuullisen hyväksi, napsu lisää taaksepäin ei olisi pahitteeksi, voisin tuolloin nostaa kuljettajan penkin yläasentoonsa, joskaan nytkään näkymässä ei isompaa ongelmaa ollut, ajoasento matalimmasta asennosta huolimatta oli hyvä. Materiaalit ohjaamossa ovat muutoin hyvät ja miellyttävän tuntuiset, mutta kojelaudan alaosan kovaan muoviin oli jo 1300 km ajetussa autossa oli tullut jo useita naarmuja hanskakotelon kohdalle. Tilat muutoin hyvät ja takaluukkuunkin sopii kamaa melkein enemmän kuin jaksaa kantaa…
Ajossa auto on vakaa, ohjaus on hieman jäykempi, kuin edellisessä ja nykyisessä autossani on ollut. Hallintalaitteet ovat loogiset ja asiallisen tuntuiset käyttää. Jousitus on kuvailtavissa pehmeän jämäkäksi. Monissa katumaasturityyppisissä autoissa itseäni häiritsevää keinumista ei esiintynyt. Varsin mukavaa ajoa myös Uusiokadulla Limingantulliin päin ajaessa nupulakivialustalla, joka on melkoista pottupeltoa tällä hetkellä.
Pääsin nyt ensimmäistä kertaa kunnolla tutustumaan tähän EU:n nopeusv…tuiluun (Volvon vastaava oli sellainen huom huom. tämä oli luokkaa HERRAJUMALA AJAT YLINOPEUTTA!!! ). Kyseinen merkkiääni oli varsin ärsyttävä. Voi olla, että omistajatasolla on löydettävissä konsti, millä tuon ärsyttävyyden saa pois helpommin, nyt vaati ainakin kolme näppäilyä ja poistumisen valikosta. Se muutoin aktivoitui vasta parin tuntikilometrin nopeusrajoituksen ylittämisen jälkeen, liekö mahdollista varoituskynnystä säätää. Kahville menemistä auto ehdotteli jo alle 10 km ajon jälkeen

Suorituskyky on riittävä, ei mikään raketti mutta tuolla ei missään olosuhteissa tule voimanpuutteen vuoksi ongelmia normaaliliikenteessä. Valoistahan nyt ei voi sanoa mitään mutta ilmeisesti Björnin testauksen perusteella yhtä huonot kuin muissakin korealaisissa. K.o. testissä
(
Kulutuksesta näin lyhyellä testillä on paha sanoa mitään mutta tuo tiiliskiviaerodynamiikka ja jossain määrin korotettu auto antaa ennustaa sähköä menevän.
Itse etsin toista autoa tuon tulossa olevan EX30 rinnalle, siinä kun eivät luultavasti liisarikilometrit tule riittämään. Ei tämäkään huono vaihtoehto olisi.