https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Keyless access ("avaimeton auto")

Urlaub sanoi:
En minäkään maksaisi senttiäkään lisähintaa käynnistysnapista.
Ja kuka nyt sähköikkuinoita tai mitään muutakaan tarvitsee ;)
Avainkin on aika turha, ois sellainen veivi startii hyvä :)
 
downtime sanoi:
Ei nyt kuulu aiheeseen mutta kysynpä huvikseni että miksi?

Itse en keksi oikeastaan mitään miksen ottaisi lasikattoa autoon varsinkin kun se tulee vähän niinkuin ilmaiseksi. Kiinteästä lasikatosta en ehkä maksaisi mitään mutta avattavasta voisin jopa maksaakin.
Hokaa talvella kylmää, ja helteellä harmittavastin lämpöä ;)
Myös lapsiperheessä muksut valittavat, kun katsovat elokuvia autossa, että valoa on liikaa.
Toki siihen sen aurinko verhon saa vedettyä, mutta kyllä S-Max oli ainakin aika markinaalinen tuo verho minkä sai vedetty katon päälle.
Avo-autot on erikseen, mutta tälläiset viritykset noup!
 
MoFFe sanoi:
Ja kuka nyt sähköikkuinoita tai mitään muutakaan tarvitsee ;)
Avainkin on aika turha, ois sellainen veivi startii hyvä :)

Rattilukko on pakollinen varuste ja taitaa virtalukkokin olla samaa sarjaa. Jos sähköstartista haluaa luopua, niin sitten pitää olla vaikka munalukko ohjausvaihteessa.
 
völvöxc60 sanoi:
Hokaa talvella kylmää, ja helteellä harmittavastin lämpöä ;)
Tämän ymmärrän kyllä. Ja on totta, tosin jännä että näissäkin toteutus vaihtelee. Nissanissa hohkasi kylmää, mutta kesällä ei minusta ollut ollenkaan paha lämmön kannalta. Tässä Pösössä tuntuu taas olevan toisin päin. Lämmittää sisustaa todella, mutta viileämmällä ilmalla ei sitten hohkaa yhtään kylmää.

Myös lapsiperheessä muksut valittavat, kun katsovat elokuvia autossa, että valoa on liikaa.
Toki siihen sen aurinko verhon saa vedettyä, mutta kyllä S-Max oli ainakin aika markinaalinen tuo verho minkä sai vedetty katon päälle.
Heh, no meillä ei kyllä valita. Yleensä valitus alkaa siitä kun laitan verhon kiinni :)
 
Minulla on tämän avaimettoman järjestelmän takia käynyt ikävä tapahtuma. Edellinen Ford oli varustettuna kyseisellä järjestelmällä ja autoa pihassa siivotessa avain oli takin taskussa. Auto oli käynnissä jotta sisämatot kuivaisivat hieman nopeammin. Kesken touhujen tuli mielijohde että Shellille tankkaamaan. Takki jäi katokseen avain taskussaan. Monitoiminäyttö ilmoittaa ettei avainta löydetä mutta kaikessa kiireessä ja radion ollessa kovalla en kiinnittänyt siihen huomiota. Shellin pihassa painaessa moottoria sammuksiin huomasin kyseisen ilmoituksen mutta sadasosasekunti liian myöhään eikä painamisliike pysähtynyt vaan mittareille jäätiin. Ei auttanut muu kuin tilata apuvoimia tuomaan se avain huoltoasemalle.
 
Yksi KESSYn ärsyttäviä piirteitä on Se, että avainta ei kannata pitää taskussa auton pesun, kuivauksen tai vahauksen aikana. Muutoin saattaa lukot rapsahdella taajaan.

Lasikaton suhteen Passatti on ollut sangen hyvä, ei hohkaa kylmää tai kuumaa, varsinkaan jos sisäverho on kiinni. Kalju päälaki on melko hyvä lämpömittari ;) tässä asiassa.
 
völvöxc60 sanoi:
Hokaa talvella kylmää, ja helteellä harmittavastin lämpöä ;)

Samaa mieltä. Minun mielestä jo pelkkä kattoluukkukin kuuluu samaan kastiin. Yhdessä autossa sellainen oli ja käytännössä koko ajan oli aurinkosuoja paikallaan, kun ei siitä räppänästä ollut kuin haittaa. Auki sitä ei viitsinyt pitää ikinä, kun tuli vaan melua, suhinaa ja porottavaa kuumuutta sisään.

Paljon tyytyväisempänä ajelen ilman kattoräppänää ja annan automaatti-ilmastoinnin tehdä tehtävänsä ;)
 
Vempula sanoi:
Auki sitä ei viitsinyt pitää ikinä, kun tuli vaan melua, suhinaa ja porottavaa kuumuutta sisään.
Sitä se vanhuus teettää. Eikä siinä mitään pahaa ole, että on käpy...  :p

Eipä ole itsellä pahemmin häirinnyt mainitut epäkohdat ja päinvastoin haluamme jatkossakin avattavan lasikaton/räppänän. Tosin tykkäsin siitä jo muksuna faijan audissa eikä ole mieli muuttunut, mutta totta kai se pitää olla kunnolla toteutettu eikä mikään kyhäelmä. Ei meillä hohkaa kylmää tai kuumaa kun sen "verhon" sulkee, mutta meillä siinä taitaa olla aika hyvä eristys...
 
jf sanoi:
Sitä se vanhuus teettää. Eikä siinä mitään pahaa ole, että on käpy...  :p

28-vuotiaana tuo auto tuli hommattua ;) Ensimmäisenä kesänä räppänää käytti jonkun verran, mutta sitten sen käyttö jäi käytännössä kokonaan. Omalla kohdalla siitä oli enemmän haittaa kuin hyötyä.

mutta totta kai se pitää olla kunnolla toteutettu eikä mikään kyhäelmä. Ei meillä hohkaa kylmää tai kuumaa kun sen "verhon" sulkee, mutta meillä siinä taitaa olla aika hyvä eristys...

Sähkötoiminen ja tummennettua lasia se oli. Ja avattuna etureunaan nousi ilmanohjain. Sai kokonaan auki tai takareunasta. Aurinkosuoja oli käyttännössä muovilevy, eli se kun oli räppänän päällä, niin ei hohkannut kylmää tai kuumaa. Mutta silloin tilanne vastasi täysin sitä, että ei olisi koko räppänää. Ja aurinkosuoja päällä sitä sitten ajeltiin käytännössä koko ajan.

Mutta nämä ovat taas makuasioita ja jokaisen kannattaa kerran kokeilla onko se oma juttu vai ei. Kokeilun pitää toki olla riittävän pitkä, eli omistustasolla olisi auto hyvä olla. Koeajolla tai vuokra-autossa ei oikein pääse hommassa riittävän pitkälle.
 
Toissapäivänä olin fillarilla duunissa. Aamulle mennessä vielä takki puolsi paikkaansa mutta iltapäivällä kotiin lähtiessä nakkasin takin autoon ja sen avain siis luonnollisesti takin taskussa. En jäänyt testaamaan saako sitä lukkoon ja aukeaako, vaan nappasin avaimen housun taskuun ja veivasin kotiin.

Pitääkin käydä testaamassa skenaario.

(Vaimon työpaikka on samassa korttelissa omani kanssa josta johtuen siis auto päätyi myös työpaikan parkkikselle vaikka itse kuntoilin)
 
Eipä RäSä mennyt lukkoon kun autossa oli takki jonka taskussa avain.
 
Omassa pystyy tuolla Volvo On Call sovelluksella myös puhelimella tarkastamaan ja lukitsemaan/aukaisemaan noita ovia.
Tosin ei taida tarvita avaimetonta ominaisuutta :rolleyes:
Onhan se mukavaa, ettei avainta tarvitse kaivella, ja käännellä lukossa, kun vetäisee kahvasta ja painaa nappia ;D
Sulkemiseen tosin joutuu painamaan oven nappia, tai kännykällä sulkee.
 
Markku J sanoi:
VAGeissa ovien avaaminen ja lukitseminen toimii vain molemmista etuovista. Takaluukun saa avattua omasta kytkimestään, jos avain on lähellä. Takaovista voi helposti kokeilla ovatko ovet lukossa.

Kun tuolla Audeja liikenteessä katselee, niin kyllä niissä osassa myös takaoven kahvoissa näkee "Kessyn mikrokytkimen" (tai mikä se anturi sulkemiseen onkaan).


Jotkut ovat huolissaan, ettei ovien lukittumisesta voi olla varma kessyn (tai vastaavan) kanssa. Peilien kääntymisestä lukittuminen on helppo todeta (jos kääntyminen on tarjolla) ja lisäksi ainakin Ocussa keskuslukon räpsähdyksen yleensä kuulee helposti.


Kessy yhdistettynä sähköpenkkiin on jo hieno yhdistelmä. Kahvaan koskemalla penkki ja ulkopeilit menevät suoraan paikoilleen taskussa olevan avaimen mukaisesti.
Sähkötakaluukun avaaminen heiluttamalla jalkaa puskurin alla olisi vielä maukas juttu...
 
Kessy oli "ihan kiva" varuste Golf VII:ssa ja hiukan mietitytti, miten paljon sen puute Leonissa ärsyttää. Eipä ole ärsyttänyt ensimmäisten päivien jälkeen. Vanhanaikaiseen systeemiin on tottunut aivan hyvin takaisin.

Olihan Golfin kessy käytössä todella hyvä virtalukon puuttumisen ja takaluukun avauksen osalta. Sen sijaan ovin avaaminen ja lukitseminen ei toiminut mitenkään täydellisesti ja epämääräisyyttä esiintyi sillointällöin. Ovien avaamisessa ja lukitsemisessa en itse kokenut kessystä merkittävää lisäarvoa kauko-ohjainavaimeen verrattuna.

 
Pekka P sanoi:
Ovien avaamisessa ja lukitsemisessa en itse kokenut kessystä merkittävää lisäarvoa kauko-ohjainavaimeen verrattuna.
Eihän siinä muuta ole, kuin ettei tarvitse sitä avainta kaivella taskusta.
Naisilla tuollainen Keyless pitäisi olla lähes lakisääteinen, kun joskus näkee kuinka epätoivoisestin naiset avaimiaan laukkunsa pohjalta yrittävät etsiä ;D
 
Hyvä ominaisuus avaimeton järjestelmä on ja arkea helpottaa. Omassa käytössäni todella iso helpotus kuin vanhanaikainen virtaavain tai Passatin tapainen palikka. Oven kahvan tunnistin tunnistaa koiran tassun  :D testasin eilen.
 
Henri S sanoi:
Hyvä ominaisuus avaimeton järjestelmä on ja arkea helpottaa. Omassa käytössäni todella iso helpotus kuin vanhanaikainen virtaavain tai Passatin tapainen palikka. Oven kahvan tunnistin tunnistaa koiran tassun  :D testasin eilen.
Jäniksen käpälästä olen kuullut, etttä toisi onnea, mutta koiran tassu..
Selitätkö tarkemmin, että tuolla "Oven kahvan tunnistin tunnistaa koiran tassun  :D testasin eilen."
Ei kai ovet ilman avaimia toimi, vai onko koiralla omat ;D
 
völvöxc60 sanoi:
Selitätkö tarkemmin, että tuolla "Oven kahvan tunnistin tunnistaa koiran tassun  :D testasin eilen."
Ei kai ovet ilman avaimia toimi, vai onko koiralla omat ;D

Ei  tuossa mitään ihmeempää, minulla on pieni koira (perhoskoira) koirani oli sylissäni ja itse laitoin sen tassun kahvan tunnistimelle ja avaimet minulla itselläni taskussa.
 
Henri S sanoi:
Ei  tuossa mitään ihmeempää, minulla on pieni koira (perhoskoira) koirani oli sylissäni ja itse laitoin sen tassun kahvan tunnistimelle ja avaimet minulla itselläni taskussa.
No ei siinä sentään sormenjälkitunnistusta vielä ole 8)
Tai tässä tapauksessa tassunjälki ;)
 
jantsa sanoi:
Avaimet voi sitten jättää autoon ja ovet lukkoon, vaikka luulin että näin ei voi käydä kun on kessy. Vaimo avasi takaluukun ja laittoi laukun sinne ja sitten olikin kaikki ovet lukossa ja avaimet sisällä. Onneksi oli himasta lähdössä ja sai minulta toiset avaimet ;D

:eek: Kyllä auton pitäisi tunnistaa että nykkelit on sisällä eikä ovien pitäisi silloin mennä lukkoon.
 
Karvis sanoi:
:eek: Kyllä auton pitäisi tunnistaa että nykkelit on sisällä eikä ovien pitäisi silloin mennä lukkoon.

Mut onhan se tyhmä auto jos se ei suostu jättään avaimia autoon sitä lukittaessa, jos joku niin tahtoo. Onhan noita tilanteita, itsellä ainakin jolloin auton toiset avaimet "pitäisi" jättää autoon...
 
Skula sanoi:
Mut onhan se tyhmä auto jos se ei suostu jättään avaimia autoon sitä lukittaessa, jos joku niin tahtoo. Onhan noita tilanteita, itsellä ainakin jolloin auton toiset avaimet "pitäisi" jättää autoon...

En minä kyllä keksi tilannetta jossa avaimet pitäisi saa lukittua autoon sisälle, avainten hakijallahan pitää kuitenkin olla avain mukanaan :rolleyes:
 
Karvis sanoi:
En minä kyllä keksi tilannetta jossa avaimet pitäisi saa lukittua autoon sisälle, avainten hakijallahan pitää kuitenkin olla avain mukanaan :rolleyes:

Vaimon kanssa liikkeellä, hänen avain kassissa jonka tahtoo jättää autoon.. Tai muuten vain auto täynnä kamaa ja puolison avaimet pakattuna muiden tarperllisten kamojen kanssa konttiin..

Onhan näitä, pilvin pimein, en jaksa edes luetella.. :rolleyes:
 
Skula sanoi:
Vaimon kanssa liikkeellä, hänen avain kassissa jonka tahtoo jättää autoon.. Tai muuten vain auto täynnä kamaa ja puolison avaimet pakattuna muiden tarperllisten kamojen kanssa konttiin..

Onhan näitä, pilvin pimein, en jaksa edes luetella.. :rolleyes:

Silloinhan auto tietysti tunnistaa että toiset avaimet on auton ulkopuolella ja antaa lukita ovet, vaiko eikö? Pitääpä melkein kokeilla kuinka tuo Volvo toimii jos avaimet on sisällä/jos toiset on sisällä ja toiset ulkona :rolleyes:
 
No niin, jos se noin toimii ni hyvä. Muutenhan tulis ainakin itellä jokunen ikävä tilanne..