- 7.5.2023 klo 21:54 / Keskustelua auton peräkärryistä
Ei se Gansin kuomu sen parempi ole, muovista vaan loppuu mekaaniset ominaisuudet kun sitä pidetään pitkään auringossa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Auts, tuossa meitin 2007 hankitussa TeHossa on alkuperäiset renkaat alla....Ei ne 15 vuotta vanhat peräkärryn renkaat enää välttämättä ole turvalliset.
Minulla oli 2004 mallisessa Majavassa myös alkuperäiset mitkä lie hinnat alkaen kiinankumit alla, mutta pari vuotta sitten ihan pihassa ohikulkiessa osui katse kulutuspinnan uriin, joiden pohjalta kumi oli ympäri asti halki. Onneksi ei ollut kovin raskaita kuormia tullut vedettyä, tuskin olisivat kestäneet. Olivat sen verran hurjan näköiset, että liki siltä seisomalta rengaskauppaan, ja hinnat alkaen Zeetexit alle. Eiköhän niillä taas pärjäillä hetki. Mutta olihan tuo peiliin katsomisen paikka, pitäisi noita kärrynkin renkaita aina silloin tällöin silmäillä.Auts, tuossa meitin 2007 hankitussa TeHossa on alkuperäiset renkaat alla....
Juu ei ole väliä onko profiili 82 vai 80....vai oliko joku syy löytää nimenomaa ja ainoastaan 185r14c-merkintäiset renkaat?
Hitsaus.... ehkä?Mikä voisi mennä pieleen?
Eikö kannattaisi vaihtaa koko akseli, kuin alkaa tussaamaan vanhan kanssa? Eihän nuo maksa kuin pari-kolmesataa.Onko kokemusta koko navan vaihtoon jarruttomaan kärryyn? Pulmana on akselitapissa oleva pinta, johon stefa tiivistää. Pinta on niin loppu, että stefaa ja laakereita vaihtamalla tuosta ei tule kalua kuin tilapäisesti. Kärry on vanhempi Majava, jossa on se neliöputki napojen välissä ja napojen akselitapit on hitsaamalla tuon neliöputken suulla kiinni. Kaupasta saa napoja, joissa on 40mm akselia 20 sentin pätkä mukana.
Ajattelin seuraavaa : sahaan neliöputken päästä sentin pois, jolloin hitsaussauma ja vanha napa poistuvat. Sitten nykäisen jotenkin loput siitä akselitapista pois putken sisältä. Ja sitten hitsaan uuden navan siihen vanhaan neliöputkeen. Jos uuden navan akselitappi on väljä siihen neliöputkeen, niin pyöränkulmat pitäisi jotenkin yrittää linjata vaikka alumiinilinjareitten avulla. Mikä voisi mennä pieleen?
Ilmeisen tyytyväinen samaansa kirjalliseen ohjeistukseen.Ei tainnut olla kuitenkaan ihan laillinen kuorma?