https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Kesäautot

Boxster on vaan kaikkia muuta kun huoleton, monesti käytetyissä on edessä isot ja kalliit remontit, huonolla tuurilla saa hankkia vaihtomoottorin, eikä ylläpito ole halpaa.
Itse mietin boxsteria mutta 9xx:n lukemisen jälkeen totesin että, parempi jättää väliin.
 
Skula sanoi:
Noh, eihän tuohon ole kuin yks vaihtoehto. Boxster S-versio  8)

Halpa, turvallinen tekniikka, riittävän tehokas, sairaan makea ajaa, mukava tuikkaa pitkää matkaa (harva kokeilematta uskoo).. Täyttää myös harrasteauton kriteerit loistavasti..

Ja kuis sattuukin just tosiaan itellä olevan myynnissä moinen ;)

Jollei Possu, ni sit Alfa tai Lexus tms. Muut bemarit ja Ooppelit on tavisvehkeitä :)

Niinkö ?
http://www.nettiauto.com/opel/gt/7176957
 
Tavisautoja/merkkejä on kaikki joita myyty ja valmistettu enemmän kuin yksi kappale.

Topicciin liittyen, tuossa GinTonic Opelissa on oikeasti aika hieno luonne hintaluokassaan.
 
pokkus sanoi:
Chevrolet on myös tavismerkki, mutta onko Corvette ZR1 kanssa sitten tavis?
Corvette ZR on todella kaukana tavis autosta mutta Chevrolet merkkinä edustaa tavis autoa. Eihän kukaan sano, että hänellä on Chevrolet Corvette, kaikki sanoo vain Corvette ja silloin tiedetään , että ei olla liikkeellä tavis autolla.
 
Harza sanoi:
Corvette ZR on todella kaukana tavis autosta mutta Chevrolet merkkinä edustaa tavis autoa. Eihän kukaan sano, että hänellä on Chevrolet Corvette, kaikki sanoo vain Corvette ja silloin tiedetään , että ei olla liikkeellä tavis autolla.

Eikö sitä nykyään myydäkin pelkällä Corvette-nimellä, ilman Chevroletia.
 
Yleisvalvojat voi kinastella toisessa topicissa, tässä etsitään Kuularalle autoa.
No heitetään kuitenkin hymiö  ;)
 
Karvis sanoi:
Eikö sitä nykyään myydäkin pelkällä Corvette-nimellä, ilman Chevroletia.

Euroopassa taisi näin olla ja ei siinä taida juuri Chevyn merkkejä olla. Mutta kyllä se ihan Chevroletiksi ainakin USA:ssa ymmärretään ja hyväksytään.

Tietenkin esimerkiksi Chevy, Nissan ja Honda jne ovat tavismerkkejä mutta kaikilta löytyy autoja jotka eivät ole taviksia.

Noista tässä ketjussa on topiccina tulleista ehdotuksista Alfa Spider on kiinnostavin.
 
kuulara sanoi:
Noista tässä ketjussa on topiccina tulleista ehdotuksista Alfa Spider on kiinnostavin.

Vaikka oma ehdotus olikin, niin helposti itsekin tähän päätyisin jos budjetti antaisi myöden.
 
McScott sanoi:
Boxster on vaan kaikkia muuta kun huoleton, monesti käytetyissä on edessä isot ja kalliit remontit, huonolla tuurilla saa hankkia vaihtomoottorin, eikä ylläpito ole halpaa.
Itse mietin boxsteria mutta 9xx:n lukemisen jälkeen totesin että, parempi jättää väliin.

Tästä olisi kiva saada jotain tarkennuksia.. Muutakin kuin pelkkää jossittelua, sitä samaa jossittelua jota voidaan vetää ihan mistä tahansa autosta, joissa on moottori ja jotain voi mahdollisesti mennä rikki  8)
 
Minustakin tuo Spider on kiinnostavin kaikista ehdotetuista. Hyvät varusteet ja uudenkarhea auto, jos kilometrit ovat "aitoja". Todella kaunis on tämä Alfan keula. Jos minulla olisi tuon verran löysää rahaa ja talli, niin tällainen olisi aika lähellä kesä- / harrasteautounelmaani.
 
hessut sanoi:
Taitaa mennä hieman yli budjetin mutta on tämäkin melkoisen nätti:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/spider/7130169
En tiedä kuinka pitkälle kuskille auto olisi tulossa mutta Spider ei kovin miellyttävä ole enää edes 180 senttiselle. Pää tulee yli tuulilasista ja silmät on yläpalkin tasolla vaikka penkki olisi alimmaisessa asennossa. Yhtä epämiellyttävä pidemmälle kuskille kuin Mazdan MX-5. Bemuissa saa penkin riittävän alas mutta sitten ollaan taas kai liian "taviksissa"...
 
-V- sanoi:
En tiedä kuinka pitkälle kuskille auto olisi tulossa mutta Spider ei kovin miellyttävä ole enää edes 180 senttiselle. Pää tulee yli tuulilasista ja silmät on yläpalkin tasolla vaikka penkki olisi alimmaisessa asennossa. Yhtä epämiellyttävä pidemmälle kuskille kuin Mazdan MX-5. Bemuissa saa penkin riittävän alas mutta sitten ollaan taas kai liian "taviksissa"...

Lyhyt on kuski :) Eli hädintuskin 170 cm. Ei ole kovin usein pää siis auton katossa kiinni vaikka olisi vähän matalampikin auto  8)

Minulle ei se merkin tavallisuus ole mikään ongelma, ainoastaan millainen auto on. Tästä lienee hyvä esimerkki juuri MX-5 jota paljon taviksempi ei kai merkki voi olla... Ja silti auto on kiinnostava. No katsotaan mihin pohdinnassa päädytään, järkevähän ei ostaisi mitään vaan käyttäisi nuokin rahat vaikka tänään kovasti halventuneeseen NOK:iin.

Mutta loma-ajalle on kuitenkin auto oltava ja Suomessa edes jonkinlaisen auton vuokraaminen on suhteellisen kallista puuhaa.
 
-V- sanoi:
....Bemuissa saa penkin riittävän alas mutta sitten ollaan taas kai liian "taviksissa"...
Joo no niinno. Tavishan se bemu kai on. Tuskin kuitenkaan juuri sen taviksempi kuin Alfa.
Mutta miksi kesäauton edes tarvii olla jotain muuta kuin tavis?
 
-P- sanoi:
Mutta miksi kesäauton edes tarvii olla jotain muuta kuin tavis?

Niinpä, miksei ostaisi Corollaa saman tein  ;D

Tuo Lexuksen avo alkoi itseäni syyhyttämään, tuosta olisi mukavuutta talvikeleillekin.. Hmm..

Alfalle ja Lexulle peukkua.. Toki Porschelle myös  :)
 
Tuon Spiderin plussat:
- kaunis
- punainen Alfa
- ei tule joka nurkalla vastaan

Miinukset:
- etuveto
- neloskone
- ulkonäköä pilaava antenni

Valitettavasti avossa tuo etuvetoneloskone on sellainen tunnelman latistaja että auto jäisi itsellä kauppaan.
 
Climan mainitsemat miinukset ovat kyllä Alfan kohdalla tosia.
Antennin kanssa oppii elämään, jopa etuvedon voi sietää mutta kyllähän sitä avolla ajaessaan mieluummin kuuntelisi 6- tai 8 konetta kuin 4 konetta. Tosin alfan puolustukseksi voi sanoa että 1750tbi kone ei ihan täysin luonnoton kone neloskoneeksi ole mutta on se silti vain neloskone.

Spideria on saatavilla myös 6-koneella ja nelivedolla. Ei tosin sekään mikään tuhottoman nopea mutkalaite ole korkeahkon oma massan vuoksi mutta äänet olisi ainakin paremmat.

Tosin Spiderin laiha menestys pohjolassa tarkoittaa, että 6-koneista yksilöä voipi vaan joutua tovin jos toisenkin suomen markkinoilta etsiä. Mutta äkkiäkös kuulara sellaisen ottaa matkalla mukaan esimerkiksi Saksan markkinoilta. 😃
 
Jubilee sanoi:
Tosin Spiderin laiha menestys pohjolassa tarkoittaa, että 6-koneista yksilöä voipi vaan joutua tovin jos toisenkin suomen markkinoilta etsiä. Mutta äkkiäkös kuulara sellaisen ottaa matkalla mukaan esimerkiksi Saksan markkinoilta. 😃

Juuri näin. Alfassa Saksan ja Suomen hintojen ero on todella pieni ja ei sielläkään tunnu tuota Spideriä mitenkään laajasti olevan 6-koneella. Uskon että  tuo 1750-kone olisi ihan passeli.

No ei tässä nyt olla vielä Alfa-kaupoilla, ehkä pitäisi pitää Fiat-peräisten autojen määrä yhdessä :)
 
clima sanoi:
Tuon Spiderin plussat:
- kaunis
- punainen Alfa
- ei tule joka nurkalla vastaan

Miinukset:
- etuveto
- neloskone
- ulkonäköä pilaava antenni

Valitettavasti avossa tuo etuvetoneloskone on sellainen tunnelman latistaja että auto jäisi itsellä kauppaan.
+1
Puuttuva katto ei vielä välttämättä tee autosta kiinnostavaa.
 
^ Nätin näköinen auto ulkoa ja luulis tuon liikkuvankin. Hintakin ok, joten miksipä ei.

Edellä mainitusta huolimatta saattaisin tulla hulluksi tuolla hytissä. Sisusta siis muuten hyvä, mutta aivan järkyttävä värimaailma. Siis järkyttävä...todella järkyttävä  :-X

---

edit. Noin muuten olen haaveillut M3 kesäautoksi (ei siis avomalli). Harmi vaan, nuo E46 kustantaa ainakin vielä tässä vaiheessa hieman liikaa. Pelkän auton oston jälkeenkin on satunnaisia kuluja suht lahjakkaasti  8) Ja kyllä, E46 on edelleenkin paras korimalli mitä BMW on saanut aikaiseksi.
 
Gti sanoi:
Tämä on hieno,osta ihmeessä,itsekkin kiinnostuisin vielä enemmän jos olisi manuaali,meni aikoinaan usko saapasmaan automaatteihin.

Tällä haavaa ei ole varaa ostaa, mutta joskus vielä... Tämmöinen on niin spesiaali auto (imo) että tälle ei tulis kesäisin ajeltua isoja määriä, vain niitä reissuja kirkolle ja takas, ja joskus ehkä as-miittiin  ;D
 
Skula sanoi:
Tällä haavaa ei ole varaa ostaa, mutta joskus vielä... Tämmöinen on niin spesiaali auto (imo) että tälle ei tulis kesäisin ajeltua isoja määriä, vain niitä reissuja kirkolle ja takas, ja joskus ehkä as-miittiin  ;D

Juuri tuollaista ajoa itsellänikin olisi mielessä  8) ja tosiaan -90luvulta asti nämä Maseratit kiinnostaneet,senverran jäi kutkuttamaan kyseinen yksilö että laitoin myyjälle viestiä.