https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Katsastuskokemuksia

That 70s dude sanoi:
Ei varmaan voi, mutta silti ihan asiallista on niitäkin tarkistella.

Juu, mutta kaiken sen maksaa asiakas, että sikäli ainakin minun mielestäni katsastuksessa tulee keskittyä vain niihin asioihin, jotka kuuluvat katsastuksen arvosteluperusteisiin.
 
Penguin sanoi:
Juu, mutta kaiken sen maksaa asiakas, että sikäli ainakin minun mielestäni katsastuksessa tulee keskittyä vain niihin asioihin, jotka kuuluvat katsastuksen arvosteluperusteisiin.
Eihän katsuri malta pitää sormiaan erossa jos sattuu olemaan "sillä" päällä.
 
Pekka P sanoi:
Tänään käytin vaimon Hyundain katsastuksessa.

Kolmatta kertaa tuli katsastuksen aika ja aina olen käyttänyt SF-Katsastuksessa Raisiossa. Hintaa tuli 57 euroa päästöillä ja OBD:lla.

Asiallinen paikka eikä autokaan ole katsastusstressiä aiheuttanut. Aina ilman pienitäkään moitetta suoraan ajosta läpi. :) Eipä sillä ole ajettukaan kuin 41000 km.

Vaimon autolla ajettu nyt vajaat 45000 km ja tänään oli taas katsastuksen aika. Lopputulos suoraan ajosta taas kuten edellä.

Paikkana tälle kertaa lauantai-aukiolonsa perusteella K1-Katsastajat Raisiossa, samalla kadulla kuin tuo SF. Hintaa päästöillä ja obd:lla 60 euroa. Asialista palvelua kaikin puolin.
 
volvo täyttää syyskuussa 3-vuotta, joten ensimmäinen katsastus ajankohtainen. auto ollut minulla vuoden ja 18,5tkm, ilman murheita ja mittarissa reilut 50tkm.
tänään käynti paikallisella k1:llä hintaan 78e, tarkastuksen tulos "reikiä nolla".
 
Perheen pösö käytetty leimalla.
Hyväksytty!

Aamulla pidin katsastushuollon ja vaihdoin kaksi polttimoa sekä täytin pissapojan.

On nämä vaan helppoja autoja :D
 
Möhkökin leimattu Kelatien katsastusasemalla. Vaikka viikon meni edellinen leima pitkäksi niin vanhus saatiin leimattua. 50 € taksarin alennuksilla.
 
208 piti käyttää jo leimalla, joten tein visiitin Nurmijärven A-Katsastukseen ja läpihän tuo meni, ilman pienintäkään huomautusta. Tai kyllähän tuo taas ihmetteli, kun ei ole nähnyt tuollaista 208:ia koskaan ennen. Rauhoittelin, ettei tule näkemään vastakaan ennen kuin kahden vuoden kuluttua, kun tulen taas.

Hinta kylän halvin, pöyristyttävät 29 € ajanvarauksella ja netissä ennakkoon maksettuna. Kilpailevilla asemilla hinnat olisivat olleet 34 € ja 35 €.
 
Kysytäämpä tässä ketjussa. Tuossa keväällä vähän jälkeen kun oli autolle tehty määräaikaiskatsastus, asennettiin madallusjouset. Pitäiskö nuo nyt heti muutoskatsastaa vai odottelenko seuraavaan katsastukseen jossa sen vois tehä samalla (ens huhtikuussa). Ei jaksais tuolla konttorilla ylimääräisiä reissuja ravata.
 
Pykälien mukaan madallusjousten asennuksen jälkeen ei olisi saanut ajaa kuin katsastukseen, johon siihenkin pitäisi olla aika varattuna etukäteen. Eipä kai noiden perään kukaan kyse ennen seuraavaa katsastusta että sitten vaan hoidat samalla käynnillä.
 
Edellisessä autossa oli tehtaalta tulleessaan "sport" alusta, mutta vaihdoin siihen toiset jouset mitkä madalsivat lisää.  Katsastuksessa käytin sitten kun sen aika oli ja kysyi ainoastaan oliko tässä jo tehtaalta tullessa jokin sport-paketti. Kun kerroin näin olleen, niin sanoi ettei tarvitse erikseen leimata. En usko, että meni oikein mutten alkanut kyseenalaistamaankaan :)
 
Kävin Oldsin katsastamassa ja taas vuosi ajellaan naatiskellen....  8)
-Hinta 35€ Suomenojan uudessa liikekeskuksessa, ajoin äkkiä Oldsin ovelle kun hinta oli noin halpa....  ???
 
Käytin tänään -95 Escortin katsastuksessa. Kyseessä määräaikaiskatsastus sekä muutoskatsastus opetusvarusteiden uusinnalle. No eipä mennyt läpi. Sata euroa laskua ja kaupan päälle muutamia korjauskehotuksia: Pari hitsausta vaativaa sanottavaa alustassa (ei kuulemma pahoja), takajarru laahaa, käsijarru ottaa tasaisesti, mutta kahva nousee liian ylös ja on tehoton. Lisäksi oli vielä ohjaukseen vaihdettava joku ulompi ? (tämäkin kuulemma pikku juttu)). Muuten on kuulemma ihan asiallisessa kunnossa:rolleyes:
Korjausten arvo taitaa kuitenkin olla sitä luokkaa, että täytyypä miettiä että mitä tuon kanssa tekisi. Käyttöä sille ei oikein enää ole ja korjattuna nippanappa saa omiaan takaisin :(
 
Käytin tänään kultin autoa katsastuksessa. Piti oikein muistiinpanoista katsoa että 6 vuotta sitten olen katsastanut autoa edellisen kerran  :rolleyes:  Silloin hinta oli näköjään 81 €, nyt maksoin 59 €. Selvittelin hieman etukäteen paikallisten konttoreiden hintatasoa ja halvimmaksi osoittautui A-Katsastus kun varasin ja maksoin etukäteen netissä. Varsinainen katsastus 29, siihen päästöt ja OBD 30.

Sain Haminan miitissä hyviä vinkkejä huomioida ennen katsastusta ja levollisin mielin olin paikalla sovittuna ajankohtana. 15 minsan kuluttua sain auton takaisin  :)
 
Tästä tulikin mieleen, että tarttis toi oma museoajoneuvo kohta katsastaa. Olis vissiin vaihdon aika, kun jo toista kertaa pitää käydä näyttämässä valohoidossa.
 
skt1 sanoi:
Korjausten arvo taitaa kuitenkin olla sitä luokkaa, että täytyypä miettiä että mitä tuon kanssa tekisi. Käyttöä sille ei oikein enää ole ja korjattuna nippanappa saa omiaan takaisin :(
tuo käyttöarvo on oleellinen. Jos nuo hommat teettää ulkopuolisella rahan kanssa, et varmasti saa omia pois myydessä ja jos tarvetta autolle ei ole, tuskin kannattaa investoida kippoon yhtään euroa enempää.

Tämä ei liity sinun keissiin mitenkään mutta joskus ihmetyttää kun ihmiset hankkivat halvan auton ja kun remppaa tulee suunnilleen auton arvon edestä, laitetaankin se paaliin. Kuitenkin autolle olisi ollut tarvetta. Sitten hommataan tilalle toinen halpis ja siinä taas samat korjaukset edessä jne. Kun olisi laitettu sitä ekaa autoa kuntoon piittaamatta todellisesta arvosta, olisi alla toimintavarma vehje.

 
Tällaisen palautteen kirjoitin A-katsastukselle. Edelleen olen äimänkäkenä eilisestä kokemuksesta  :eek:
Vaikka kyseessä rekisteröinti niin läheltä liippaa aihealuetta.

"
Terve,

ihmettelen teidän Hämeenlinnan toimipisteen toimintaa. Aikoinaan olen siellä inssiajoni suorittanut ja auton monesti katsastanut joten tuttu on rakennus mutta toiminta tuntuu menevän alaspäin kovaa vauhtia.

Eilen asiana oli rekisteröidä ostamani ajoneuvo omiin nimiin luovarin kanssa. Netistä kurkkasin että konttorilla rekisteröinti onnistuu klo 16:30 asti. Lähdin töistä ajoissa jotta varmasti ehdin asian hoitaa ja pihassa olinkin klo 15:50. Tästä tiskille jossa ei jonoa ollut. Ensimmäinen neiti sanoi että hän ei tätä voi hoitaa vaan siirry toiselle tiskille jonne on joku kohta tulossa ja hoitaa rekisteröinnin. Samalla huomasin että toimistoon oli laputettu rekisteröintien onnistuvan klo 16 asti ja tiskillä kerrottiin palveltavan vuoronumerointien mukaan. No, koitin ottaa automaatista vuoronumeron mutta se oli pussitettu muovipussilla ja laputettu että emme palvele enää tänään?? Odottelin kuitenkin tiskillä kymmenisen minuuttia ilman että mitään tapahtui. Ensimmäinen neiti leimaili jotain papereita mutta ei tehnyt elettäkään että olisi esim kutsunut paikalle rekisteröintejä hoitavaa henkilöä. Sitten hermoni kärvähtivät, keräsin kimpsuni ja siirryin toiselle asemalle jossa rekisteröinti onnistui viidessä minuutissa.

Todella ihmettelen tätä palvelukokemusta ja miten jollakin yrityksellä on tänä päivänä varaa toimia tällä tavoin? Kannattaa myös käydä Hämeenlinnan konttorissa ihan avoimin silmin kurkkaamassa minkälaisen fiiliksen se ulospäin antaa. Lappuja on joka suuntaan erilaisia fonteilla ristiriidassa nettisivujen kanssa, pussit jonotusautomaatin päällä ja palveluhenkisyys pyöreä nolla. Sisustus ei ala vaan on todella nuhruinen. Samassa kuosissa kun kevarikorttia ajaessani 20v sitten.

Toivottavasti ajokorttikokeiden vastaanotto saadaan tulevaisuudessa laajemalle yrityspohjalle niin on sekin poissa kiusaamasta konttorin toimintaa.
"
 
^
Tiedän tasan tarkkaan mikä siellä on ongelma, tällä viikolla yksi henkilö joka pystyy hoitamaan ne rekisteröinnit, niitä ei voi kaikki hoitaa vaikka ovatkin henkilökuntaa. Liian pienellä henkilöstömäärällä siellä työskennellään ja vaikka näyttää että hiljasta on niin niitä paperitöitä on todella paljon.
 
fourvalve sanoi:
^
Tiedän tasan tarkkaan mikä siellä on ongelma, tällä viikolla yksi henkilö joka pystyy hoitamaan ne rekisteröinnit, niitä ei voi kaikki hoitaa vaikka ovatkin henkilökuntaa. Liian pienellä henkilöstömäärällä siellä työskennellään ja vaikka näyttää että hiljasta on niin niitä paperitöitä on todella paljon.

No kai se ensimmäinen paperinlaavaaja ois voinu kertoa ettei sitä rekisteröintisihteerikköä ole enää sille päivälle tiskille tulossa ???
 
Miten mahtaa mennä katsastuksessa otettu päästömittaus. Onko se voimassa sen 3kk kuten normaalisti? Esim käyn huomenna 18.8.2016 katsastamassa auton ja samalla otetaan päästöt seuraavan vuoden katsastukse saa tehdä jo 17.10.2016 niin käykö tuo edellisen katsastuksen yhteydessä otettu päästömittaus vielä?
 
Vankka sanoi:
Miten mahtaa mennä katsastuksessa otettu päästömittaus. Onko se voimassa sen 3kk kuten normaalisti? Esim käyn huomenna 18.8.2016 katsastamassa auton ja samalla otetaan päästöt seuraavan vuoden katsastukse saa tehdä jo 17.10.2016 niin käykö tuo edellisen katsastuksen yhteydessä otettu päästömittaus vielä?
Leima haettu autoon ja vastaus tähän kysymykseen on et käy
 
Tänään oli Volvon historian toinen katsastuspäivä (taitaa käydä jo vanhaksi kuten isäntänsä :D). Perushinta 19 e + viranomaismaksu, olikohan 2,70 e sekä päästömittaus, olikohan 28,60 e eli yhteensä 50,30 e.

Mitenkään en valmistellut autoa eikä myöskään minkäänlaista huomautusta tullut. Katsotaan, kun mittariin on kertynyt edes kaksinkertainen km-lukema (nyt 126 000 km, eli tuskin sisäänajettu).