M
Makkis
Vieras
- 30.8.2014 klo 00:12 / Karting
Piti uusi aihe aloittaa mutta jos jatkossa tarve ilmenee, kannattanee erotella harrastekarting ja kilvanajo omikseen ;D
Tämä siis menee tuonne harrastekartingiin, käytiin äsken ajamassa firman tykypäivän merkeissä eteläisen naapurikaupungin radalla firman kartingkuninkuudesta kun henkilökunnalta oli moiseen toivetta jo aiemmin tullut. Rata on upouusi ja autot upouusia, itse asiassa oltiin ensimmäinen kisaporukka noilla.
Muutama viime hetken poisjäänti tuli ja joitakin esteellisiä jo aiemmin, mutta saatiin me se 11 henkeä kuitenkin ja kilvanajoksi tämä taas meni kun kypärän sai päähän.
Itse ajattelin jopa aluksi olla hieman vieraskorea ja katsella etten nyt vaan itse ainakaan voita, mutta sieltähän tulikin puolenkymmentä jo harjoituksissa samalle sekunnille joten siihen se koreus sitten piti jättää. Aika-ajoissa yritin ajaa sen verran hiljaa että joutuisin b-finaaliin ja sieltä ottaisin nousun a-finaaliin, ihan maksimoidakseni ajo-ajan kun tuollaiset 15 kierroksen setit ei kunnolla vielä hikeä nosta pintaan. Laskelmat meni hieman pieleen ja ajoin neloseksi joten suoraan aahan. Ennakkosuosikin (joka on firman tj.) ajaessa paalulle meni viimeisetkin vieraskoreudet joten päätin sitten tuon a-finaalin polkaista kuitenkin täysillä. No, 2014 kiertopokaali sitten möllöttää tuossa olohuoneessa, aika iso, pitänee kantaa maanantaina firmalle ;D
Hauskaa puuhaa kertakaikkiaan vaikka kyseessä nämä vajaa kymmenheppaiset hallityyppiset autot. Ajettiin radan syherömpää osuutta joka oli reilu 700 metriä, koko rata on 1300 metriä mutta niille suorille pitäisi sitten olla oikeat kartingautot että homma olisi hauskaa mutta harrastaa näilläkin on kiva. Puhdas ja hyväpintainen asfalttirata, ihka uudet autot tuorein renkain joten ei mitään pitohuolia joka vaatii hidastelua, sen kun lasket menemään minkä put put Hondasta irtoaa ja voi jopa ottaa linjaa optimisti vauhdin eikä pidon kannalta.
Vettäkin antoi muutaman pisaran mutta omaksi harmikseni tosiaan vain muutaman eikä aiheuttanut vielä rataolosuhteiden muuttumista. Noillakin vehkeillä kun touhu on kertaluokkaa hauskempaa kun rata kastuu.
Ainoa miinuspuoli liian lyhyet ratasetit, tuollainen 10 min ajo kun ei allekirjoittaneella nosta vielä hikeä mutta ymmärrän täysin ettei näissä tykyhommissa oikein voi pidempiä ajaa koska jo nyt oltiin limiiteillä meitä muutamaa lukuunottamatta, kyllä se kisa pitäisi olla minimissään tunti, siinä jo jollekin kierrokselle sattuisi se virhekin.
Olen joskus ajanut semmoisessa hallissa 24 h kisan jossa meidän joukkueella (4 henkeä) oli alun perin tarkoitus vetää sellaisia max. 2 h pätkiä ja tauolle, mutta jo alkuvaiheessa meiltä tippui yksi kuski niskavaivojen takia pois, niin piti pidentää settejä luontaisesti. Ajettiin nelossijalla tuossa vaiheessa 9 joukkueen kisassa ja ruvettiin seuraamaan miksi yksi porukka menee selkeästi edellä ja alettiin niitä pidemmillä vedoilla tavoittamaan. Siirryttiin siis neljän tunnin vetoihin per ukko ja sisähallin kitkussa neljän tunnin setin jälkeen tiesi muuten ajaneensa. Jännä sinänsä, että loppujen lopuksi voittaneen joukkueen perässä kakkoseksi tultiin muutaman auton mitan erolla! Molemmat puhtaasti harrastajaporukkaa, meidän sakissa mulla ja siinä taksarien porukassa yhdellä neljästä lapsuuden kartingtaustaa.
Tämä siis menee tuonne harrastekartingiin, käytiin äsken ajamassa firman tykypäivän merkeissä eteläisen naapurikaupungin radalla firman kartingkuninkuudesta kun henkilökunnalta oli moiseen toivetta jo aiemmin tullut. Rata on upouusi ja autot upouusia, itse asiassa oltiin ensimmäinen kisaporukka noilla.
Muutama viime hetken poisjäänti tuli ja joitakin esteellisiä jo aiemmin, mutta saatiin me se 11 henkeä kuitenkin ja kilvanajoksi tämä taas meni kun kypärän sai päähän.
Itse ajattelin jopa aluksi olla hieman vieraskorea ja katsella etten nyt vaan itse ainakaan voita, mutta sieltähän tulikin puolenkymmentä jo harjoituksissa samalle sekunnille joten siihen se koreus sitten piti jättää. Aika-ajoissa yritin ajaa sen verran hiljaa että joutuisin b-finaaliin ja sieltä ottaisin nousun a-finaaliin, ihan maksimoidakseni ajo-ajan kun tuollaiset 15 kierroksen setit ei kunnolla vielä hikeä nosta pintaan. Laskelmat meni hieman pieleen ja ajoin neloseksi joten suoraan aahan. Ennakkosuosikin (joka on firman tj.) ajaessa paalulle meni viimeisetkin vieraskoreudet joten päätin sitten tuon a-finaalin polkaista kuitenkin täysillä. No, 2014 kiertopokaali sitten möllöttää tuossa olohuoneessa, aika iso, pitänee kantaa maanantaina firmalle ;D
Hauskaa puuhaa kertakaikkiaan vaikka kyseessä nämä vajaa kymmenheppaiset hallityyppiset autot. Ajettiin radan syherömpää osuutta joka oli reilu 700 metriä, koko rata on 1300 metriä mutta niille suorille pitäisi sitten olla oikeat kartingautot että homma olisi hauskaa mutta harrastaa näilläkin on kiva. Puhdas ja hyväpintainen asfalttirata, ihka uudet autot tuorein renkain joten ei mitään pitohuolia joka vaatii hidastelua, sen kun lasket menemään minkä put put Hondasta irtoaa ja voi jopa ottaa linjaa optimisti vauhdin eikä pidon kannalta.
Vettäkin antoi muutaman pisaran mutta omaksi harmikseni tosiaan vain muutaman eikä aiheuttanut vielä rataolosuhteiden muuttumista. Noillakin vehkeillä kun touhu on kertaluokkaa hauskempaa kun rata kastuu.
Ainoa miinuspuoli liian lyhyet ratasetit, tuollainen 10 min ajo kun ei allekirjoittaneella nosta vielä hikeä mutta ymmärrän täysin ettei näissä tykyhommissa oikein voi pidempiä ajaa koska jo nyt oltiin limiiteillä meitä muutamaa lukuunottamatta, kyllä se kisa pitäisi olla minimissään tunti, siinä jo jollekin kierrokselle sattuisi se virhekin.
Olen joskus ajanut semmoisessa hallissa 24 h kisan jossa meidän joukkueella (4 henkeä) oli alun perin tarkoitus vetää sellaisia max. 2 h pätkiä ja tauolle, mutta jo alkuvaiheessa meiltä tippui yksi kuski niskavaivojen takia pois, niin piti pidentää settejä luontaisesti. Ajettiin nelossijalla tuossa vaiheessa 9 joukkueen kisassa ja ruvettiin seuraamaan miksi yksi porukka menee selkeästi edellä ja alettiin niitä pidemmillä vedoilla tavoittamaan. Siirryttiin siis neljän tunnin vetoihin per ukko ja sisähallin kitkussa neljän tunnin setin jälkeen tiesi muuten ajaneensa. Jännä sinänsä, että loppujen lopuksi voittaneen joukkueen perässä kakkoseksi tultiin muutaman auton mitan erolla! Molemmat puhtaasti harrastajaporukkaa, meidän sakissa mulla ja siinä taksarien porukassa yhdellä neljästä lapsuuden kartingtaustaa.