https://tummennuskalvot.fi/

Karoq

Arcca sanoi:
... Tuohon pitäisi jotenkin istuttaa semmoiset pyöreät valot keskelle lisäksi perinteiseen Yeti henkeen, vaikkapa hieman nykyisiä pienempinä, niin saataisiin edes vähän persoonaa mitä vanhalla oli.

Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta pikkasen kannan huolta Skodan viimeaikaisista persoonallisuushäiriöistä, joten mieluummin mennään vaan varman päälle...  ;D
 
Automaattori sanoi:
Tuo Jyskyn kuvan kontti kyllä näyttää isommalta kuin nyky yetin.

Se on. Kun katselin sitä, ensivaikutelmani oli että ihan riittävä (omaan käyttööni). YkkösYetin takaluukun avaaminen sen sijaan ällistytti lyhyydellään. Atecan kontti on minusta hyvän mallinen.
 
Yeti on autona korkeampi, Ateca leveämpi ja pidemmät etu- ja takaylitykset. Ihan varmasti kontti on käytön kannalta paremman kokoinen. Harvoin sitä korkeutta tarvii.
 
Jysky sanoi:
Ei mitenkään liiku  :-[

Eli toi takakontin kuva näyttää siltä kuin Yeti takapenkit ihan edessä, paitsi että Atecan kontti on leveämpi. Normikäytössä Atecan kontti on siis isompi, ehkä 10-20cm syvempi ja 10cm leveämpi kuin Yeti I.
 
Tuo salakuva paljastaa, mikäli se on siis Yeti, että Siinä on tasan samat peltiosat kuin Atecassa. Eli erot ovat maskissa, puskureissa ja valoissa. Saas nähdä mitä käy sisustukselle?
 
jni sanoi:
Tuo salakuva paljastaa, mikäli se on siis Yeti, että Siinä on tasan samat peltiosat kuin Atecassa. Eli erot ovat maskissa, puskureissa ja valoissa. Saas nähdä mitä käy sisustukselle?

Näin se varmaan tulee menemään, juuri näinhän ennakkoon arveltiinkin. Samankaltaisuus Atecaan ei ole mulle mikään miinus, päinvastoin.  Keula ja perä ratkaisee, miten Skoda onnistyy Yetissä. Uskon että kojelaudasta tulee pienoismalli Kodiaqista.
 
Joutuukohan Skodakin lähtemään pitkän takuun tarjoamiseen? Hinnatkin on hauska nähdä- Skoda yleensä varustelee runsaskätisemmin kuin Seat.
Jos kojelaudassa jotain samaa kuin Kodiaqissa niin olen tyytyväinen että mulla nokassa S. Kodiaqissa ei oikein muu mua häirinnyt kuin iso muovipaneeli repsikan edessä.
 
Jysky sanoi:
Joutuukohan Skodakin lähtemään pitkän takuun tarjoamiseen? Hinnatkin on hauska nähdä- Skoda yleensä varustelee runsaskätisemmin kuin Seat.
Jos kojelaudassa jotain samaa kuin Kodiaqissa niin olen tyytyväinen että mulla nokassa S. Kodiaqissa ei oikein muu mua häirinnyt kuin iso muovipaneeli repsikan edessä.

Jotenkin en usko takuuajan pidennykseen. Kait ne olis sen tehneet jo Kodiaqin kohdalla. Taitaa jäädä Seatin etuoikeudeksi.
 
^Päivällä nuo kuvat katsoin ja omat ajatukset oli, että näyttää katumaasturilta, ei hieno muttei rumakaan. On vaan korkeamalle nostettu "laatikko". Käytännöllinen kyllä ja ominaisuudet kohdallaan, mutta ei tuo kyllä mitenkään silmiä hivele...
 
Ei tuo mikään komistus ole muttei rumakaan. Tuttua ja turvallista VAG-muotoilua joka ei ärsytä ketään mutta ei tuo innostakaan millään lailla.
 
Eiköhän tuossa käytännöllisyys edellä mennä. Vahvasti näyttää että Karoqista tulee ulkoisesti kutistettu Kodiaq, kuten on jo pitkään arvailtu, silloin muotoilu on ainakin minun makuun sopiva.
 
Panda sanoi:
Ei tuo mikään komistus ole muttei rumakaan. Tuttua ja turvallista VAG-muotoilua joka ei ärsytä ketään mutta ei tuo innostakaan millään lailla.
Samoja ajatuksia mutta tuo muotoilu alkaa hieman jopa ärsyttämään. Esim. henkilökohtaisesti en tykkää noista neliskulmaisista pyörän kaarista. :eek:
 
Tuosta kuvasta kun katsoo, niin huomataan, että naamioinnilla on tehty näyttämään Kodiaqilta. Auto siis on peltiosiltaan sama kuin Ateca. Erot puskureissa, maskissa ja valoissa. No samasta muotista Kodiaqin on veistetty.
 
HoXXma sanoi:
Samoja ajatuksia mutta tuo muotoilu alkaa hieman jopa ärsyttämään. Esim. henkilökohtaisesti en tykkää noista neliskulmaisista pyörän kaarista. :eek:
Nuo kantikkaat pyöränkaaret on tosiaan sellainen muotoilun kukkanen joka ei miellytä minunkaan silmää. Ykköskoppainen Tiguan on tästä hyvä esimerkki, auto näyttää päivä päivältä rumemmalta. Uudessa Tiguanissahan palattiin taas pyöreisiin pyörän kaariin mistä pelkää plussaa.
 
Superb on Skodalta erinomaisen onnistunutta muotoilua, sääli etteivät onnistu siirtämään samaa muihin malleihin. Tämä korotettu laatikko ei tosiaan kummoinen esitys ole. Alkuperäinen Yeti sentään oli rohkeasti omanlaisensa ja siksi sympaattinen.
 
Pidän Kodiaqia vähintään yhtä onnistuneena kuin Superbiakin omissa genreissään muotoilun osalta. Nämä suvit nyt vaan on tälläisiä koppiautoja. Saahan niistäkin coupen, mutta käytettävyys kärsii olennaisesti. Makuasioitahan nämä. Alkuperäinen Yeti oli minunkin mieleen persoonallisuutensa takia, mutta nyt on politiikka tämä. Uusi Yeti on oikeasti Ateca puettuna Kodiaqiksi. Näinhän se konsernissa menee. Voisihan noi pyörän kaaret olla pyöreät, minulle taas vaihtelun vuoksi noi kantikkaat sopii.
 
Samaa mieltä. Tuollaisessa SUV:ssa pyöränkaaret pitää olla suuret ja nelikulmaiset. Olen hieman myös pettynyt, ettei Yeti jatka alkuperäistä persoonallista muotoiluaan.

Jos tarkkoja ollaan, voidaan sanoa että pikemminkin Ateca on uudelleen puettu Yeti II (tai mikä sen nimeksi tuleekaan).
 
jni sanoi:
Olen hieman myös pettynyt, ettei Yeti jatka alkuperäistä persoonallista muotoiluaan.
Kyllä, tuo alkuperäinen Yeti (ennen faceliftiä) on persoonallinen ja minun silmään myös hieno. Todella sääli, että tässä seuraajassa mennään nyt vähän mitäänsanomattomalle "laatikkolinjalle". Kodiaqissa tuo tyyli toimii jotenkin paremmin, ehkä siitä syystä että on vähän pidempi/isompi?
 
Škodalta vahvistus: uuden katumaasturin nimi on Karoq

Škoda Yetin seuraajan mallinimi on Karoq.


Nimi on johdettu Alaskan alkuperäiskansan kielen sanoista.

Kauppalehti kertoi  tänään perjantaina, että Škodan uuden katumaasturin mallinimi on todennäköisesti Karoq.

Maahantuoja Helkama-Auto  vahvistaa nyt, että tieto on oikea.

Karoq on johdettu Alaskan alkuperäiskansan kielen sanoista. Nimessä yhdistyvät sanat kaa'raq, joka tarkoittaa autoa, ja ruq, joka tarkoittaa nuolta.

Karoq jatkaa Kodiaq-katumaasturin aloittamaa nimilinjaa.

Kompakti, nykyisen Yetin korvaava katumaasturiuutuus esitellään ensi kertaa Tukholmassa 18. päivänä toukokuuta.

“Meistä uudella katumaasturilla pitää olla vahva nimi. Nimi nivoutuu myös yhteen katumaasturimallistomme nimilinjan kanssa,” toteaa myynnistä ja markkinoinnista vastaava Škodan hallituksen jäsen Werner Eichhorn.

“Škoda Karoq on muotoilultaan täysin uudenlainen katumaasturi, joka erinomaisesti vahvistaa automerkkimme kehitystä ja asemaa. Tämä uusi katumaasturimalli on looginen seuraava vaihe Škodan katumaastureiden strategiassa,” sanoo Škodan pääjohtaja Bernhard Maier tiedotteessa.

Autossa on MQB-perusrakenne, jota käyttävät myös esimerkiksi Seat Ateca ja Audi Q3.

Mikäli Karoqin ulkomitat ovat samaa luokkaa kuin esimerkiksi Seat Atecan, on uutuus noin 14 senttiä edeltäjäänsä Yetiä pidempi. Paikkoja on viidelle, ja sisätilojen muotoilu tullee noudattamaan VW-konsernin ja Škodan muiden mallien nykyistä linjaa.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/skodalta-vahvistus-uuden-katumaasturin-nimi-on-karoq/steif9Tf?ref=ampparit:06c4&ext=ampparit
 
Videotakin.
http://www.auto.cz/skoda-karoq-konecne-oficialne-novy-yeti-ma-1-5-tsi-ovladani-gesty-a-digitalni-stit-105949

Jokos siellä on kuusi umpiota?!  :D :eek:

skka80_5901d3e3eefb4.jpg