Iltalehtikin siiä jo uutisoi. Merkkifoorumeilla tätä on uumoiltu ja varsin pitkään.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1433731207008.html
Mielestäni se joka tekee Citikasta Citikan on juuri kaasunestejousitus. Vaikka on varmaan totta, että muilla tekniikoilla nykyään päästään hyvin lähelle samaa mukavuutta. Vai onko sitten niin, että viimeisimmät mehujousi-versiot ovat viritetty vanhoja jäykemmiksi, lähemmäksi rautajousisia. Ja nyt voidaan sanoa, että mehujouset ovat tarpeettomat.
Citroënia ajetaan merkkinä muutenkin edullisemman pään merkiksi. C5:lle kuitenkin seuraajakin vielä tulee? DS merkillä koitetaan sitten iskeä kalliimpaan hintaryhmään. DS-mallithan ovat ihan hienoja, mutta ainakin juuri DS5 ei oikein vakuuttanut. Kyyti oli vähän kovaa. Ja vaikeuksia varmaan saada DS merkkinä iskostumaan täällä ihmisten mieliin.
Citroën DS oli aikanaan edistyksellinen auto. Paljon uusia innovaatioita. Nyt tehdas yrittää taistella markkinaosuuksista samoilla aseilla kuin kaikki muutkin. Aika vaikeaa. Nykyisin myytävää C5-malliakin aikoinaan isosti mainostettiin saksalaisena autoja, joka on Made in France. Myynti ei noussut odotetulle tasolle, vaikka autossa ei varsinaista vikaa olekaan. Se on vaan aika saman oloinen kuin monet sen lähimmät kilpailijat. Mutta siinä on sentään ne Citikan jouset, jotka oman valintani ranskattareen käänsivät.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1433731207008.html
Mielestäni se joka tekee Citikasta Citikan on juuri kaasunestejousitus. Vaikka on varmaan totta, että muilla tekniikoilla nykyään päästään hyvin lähelle samaa mukavuutta. Vai onko sitten niin, että viimeisimmät mehujousi-versiot ovat viritetty vanhoja jäykemmiksi, lähemmäksi rautajousisia. Ja nyt voidaan sanoa, että mehujouset ovat tarpeettomat.
Citroënia ajetaan merkkinä muutenkin edullisemman pään merkiksi. C5:lle kuitenkin seuraajakin vielä tulee? DS merkillä koitetaan sitten iskeä kalliimpaan hintaryhmään. DS-mallithan ovat ihan hienoja, mutta ainakin juuri DS5 ei oikein vakuuttanut. Kyyti oli vähän kovaa. Ja vaikeuksia varmaan saada DS merkkinä iskostumaan täällä ihmisten mieliin.
Citroën DS oli aikanaan edistyksellinen auto. Paljon uusia innovaatioita. Nyt tehdas yrittää taistella markkinaosuuksista samoilla aseilla kuin kaikki muutkin. Aika vaikeaa. Nykyisin myytävää C5-malliakin aikoinaan isosti mainostettiin saksalaisena autoja, joka on Made in France. Myynti ei noussut odotetulle tasolle, vaikka autossa ei varsinaista vikaa olekaan. Se on vaan aika saman oloinen kuin monet sen lähimmät kilpailijat. Mutta siinä on sentään ne Citikan jouset, jotka oman valintani ranskattareen käänsivät.