https://yliteippaus.fi/

Käytetty V70

M

Makkis

Vieras
Olen tainnut joskus aiemmin mainita että meidän perheen naaras miettii autonsa päivitystä, tai siis uuden ostoa.

On ihastunut Poloon. Siis ulkonäön vuoksi.

Haluaa Bemarin kun on kuulemma maailman parhaita ajaa talvella (no niinhän ne on)

Raha ei nyt naaraksen mielestä ole se oleellisin pointti, maksaa minkä maksaa mutta kun palataan maanpinnalle, niin yhteisistä rahoista tuo pitää maksaa eli ei se raha ole rajaton. Sanotaanko niin että jos puhuttaisiin kuitenkiin Third Hand Roses laitteista eli tuo uusi Polo voisi olla se olla se maksimi eli about 20k.

Turvallisuus lasten takia on naaraalle erittäin ohjaava pointti.

No, minulle vaan pomppasi esiin V70 nelikko-automaatti-2-5T Volvo. Minusta tuossa kohtaa kaikki Poloa lukuun ottamatta. En tiedä onko yhtä hyvä ajaa kuin bemari mutta koska etuvedotkin on siedettäviä, olettaisin nelikon olevan korkeintaan parempi. 2.5 litrainen bensa-automaatti jopa veisi ihan vauhdillakin. Turvallisuus olisi ainakin perusteltavissa. Lisäksi noissa näkyy olevan häkellyttävän paljon varusteita.  Rumiahan ne on, mutta jos tuolla turvallisuudella ja hinnalla saisin perusteltua moisen, niin jotain vuosimallia 05/06 mahtuisi budjettiin, ikäloppuja toki mutta kestääkö nämä?

Mulla ei ole Volvoista kokemusta kuin aikanaan uudesta V40 1.8 bensasta joka oli ihan susipaska rellumoottorinen sätös ja siitä piti päästä eroon kesken sopimuskauden. Sittemmin minulla oli 460tkm ajettu V70 joka toimi kaikilta osin kuin junan vessa.
 
Joissain malleissa noissa on ollut jotain sanomista (automaatti)laatikoiden kanssa. Oliko niin, että niihin piti tehdä öljynvaihto 60 tkm kilsan välein vaikka normihuoltoväli ei tuota edellyttänytkään. Niin tai sitten oon nähnyt vaan unia...
 
Jos niistä vetävistä takapyöristä luopuu niin budjettiin kai mahtuu jo uusi koppainenkin 2,5 turbo. Sellainen käsitys että tuo Volvon bensavitonen on lähes ikuinen moottori ja jos jostain sanomista löytyy niin se on tuo automaattilaatikko. Voin olla kyllä täysin hakoteillä.
 
Sellainen käsitys että tuo Volvon bensavitonen on lähes ikuinen moottori

Naapuri on noiden Volvojen kanssa turannut firaabelimielessä erittäin paljon. Tosin siis vanhempien. Juttujen perusteella olen päätynyt samaan päätelmään, vapareilla vaan ajetaan ja turboihin pitää vaihtaa ehkä ahdin jossain 300tkm tietämillä tai sitten ei.

Dieselit ei samoihin pääse paitsi ne vanhat volkkariversiot. Naapuri itse ajaa volkkaridieselkoneisella S80:lla ja kilometrejä vasta vajaat 800tkm. Hyvin käy ja kukkuu. On vieläpä automaatilla. Huolloista en tiedä, itse tekee.
 
Työkavereilta löytyy useita, ja siskollakin yksi. Monenlaista näistä on kuultu, mutta eiköhän nuo yleisellä tasolla ole sieltä lujimmasta päästä. Ilmastointipaneeli on kahdella kummitellut. Yhdellä meni D5:stä vauhtipyörän hammasrattaat sileäksi alle 250tkm ajettuna, eli startti ruopi tyhjää. Niveliä kuluu, mutta ne on suht edullisia vaihdattaa eli niistä ei sen enempää kannata stressata. Laatikko on sama Aisin, jota löytyy saman ikäluokan autoista eli Opel, Citikka jne. Kestää ja toimii jos öljyt on vaihdettu. Mutta jos vaihdoissa on mitään epäselvää, niin en koskis pitkällä tikullakaan. Miellyttävä aski, vaikka luistattaakin reilusti.
Hyviä autoja ajaa, ja on lämpöisiä sekä turvallisia. Ja yllättäin hinta putoaa kyllä aikalailla kun ikää alkaa kertyä. Eli nimenomaan tuo yhden sukupolven takainen malli on nyt halpa. Ja tämä nykyinen halpuu kun seuraava on myynnissä. Ei ennen sitä.
Nelivetohan noissa on Haldex, joten siinäkin huollot on tärkeät. Jos menee pumppua tai säätöventtiiliä, niin lompakossa käy pyörre. 
 
tuRboman sanoi:
Hyviä autoja ajaa, ja on lämpöisiä sekä turvallisia. Ja yllättäin hinta putoaa kyllä aikalailla kun ikää alkaa kertyä. Eli nimenomaan tuo yhden sukupolven takainen malli on nyt halpa.

Tuo allekirjoitan ja autoja on niin paljon tarjolla, ettei huonoa tai epämiellyttävää tarvitse/kannata ostaa.

tuRboman sanoi:
Ja tämä nykyinen halpuu kun seuraava on myynnissä. Ei ennen sitä.

Paitsi ettei seuraajaa ole tulossa. Sikäli mikäli Geelyn herroja on uskominen, niin uusi V90 tulee olemaan reilusti ismopi ja kalliimpi. Saapa nähdä, hullulta kuulostaisi V70:n kuoppaaminen.
 
Ihan kiva isoksi autoksi oli tuo.
D4 koneella. Jotenkin pidin kovin ja sitten en kuitenkaan. No 3 tuhatta tuli ajettua tuolla.
 

Liitteet

  • V70.jpg
    V70.jpg
    221,8 KB · Katsottu: 578
Volvolandiasta löytyy tyyppiviat. Yksi erikoisempi mikä on tullut vastaan on mittariston vikaantuminen. Tinattava uudestaan, Esim Lahdessa Auto Alarm tekee noita hommia ja porukka lähettelee mittaristoja kauempaakin sinne huoltoon.
Veikkaan että harvassa yksilössä on automaattilaatikko huollettu niinkuin pitää eli huuhdellen, kun huolto-ohjeesta se puuttuu. Mulla oli sama laatikko Alfassa aikoinaan, no siinähän se on tietty sysipaska kun on italiaanossa:)
 
Karvis sanoi:
Kuulostaa itsemurhalta kuopata syömähammas :rolleyes:

Tätä minäkin olen jo useamman kerran ihmetellyt. V70 on kuitenkin SE Volvo minkä suuret massat sisäistävät Volvoksi. Ja kartanon etu "oikeisiin" premiumeihin nähden on aina ollut hinta. Jos hintaa lähdetään nostamaan, niin huonosti käy.
 
Tallikoira sanoi:
Veikkaan että harvassa yksilössä on automaattilaatikko huollettu niinkuin pitää eli huuhdellen, kun huolto-ohjeesta se puuttuu. Mulla oli sama laatikko Alfassa aikoinaan, no siinähän se on tietty sysipaska kun on italiaanossa:)

On se jo 05-06 vuosimalliin mennessä tiedetty, että laatikkoöljyt pitää Volvoissakin vaihtaa. Jos on laatikkoöljyt vaihdettu merkkihuollossa, on se homma hoidettu niin kuin kuuluu eli huuhtelemalla. Huoltokirjaan tulee laatikkoöljyistä merkintä. Jos ei merkintää ole eikä merkkihuollon tietokoneellakaan ole asiasta mainintaa, en uskaltaisi ostaa. 80 - 120.000 km oli ennen suositusvaihtoväli, nykyisin kai 60.000 km. 80 - 90.000 km välein jos on ymmärretty vaihtaa, uskaltaisin kokemusperäisesti ostaa.
 
Voi tietty olla että jossain tiedetään paremmin kuin täälläpäin, ystäväni kun vei muutama vuosi sitten Volvolle autonsa ja pyysi öljynvaihtoa, niin liruttivat pois sen pari litraa mitä sieltä tulee kun propun avaa. Eipä ollut laskukaan kummoinen siitä merkkihuollon "öljynvaihdosta".
 
Vempula sanoi:
Tätä minäkin olen jo useamman kerran ihmetellyt. V70 on kuitenkin SE Volvo minkä suuret massat sisäistävät Volvoksi. Ja kartanon etu "oikeisiin" premiumeihin nähden on aina ollut hinta. Jos hintaa lähdetään nostamaan, niin huonosti käy.

Onhan sitä jo nostettu oikein urakalla. Pari vuotta sitten 1,6 Drive maksoi 36.000 euroa ja nyt samainen auto D2:ksi nimettynä on 40.800 euroa.
 
Tallikoira sanoi:
Volvolandiasta löytyy tyyppiviat. Yksi erikoisempi mikä on tullut vastaan on mittariston vikaantuminen. Tinattava uudestaan, Esim Lahdessa Auto Alarm tekee noita hommia ja porukka lähettelee mittaristoja kauempaakin sinne huoltoon.
Veikkaan että harvassa yksilössä on automaattilaatikko huollettu niinkuin pitää eli huuhdellen, kun huolto-ohjeesta se puuttuu. Mulla oli sama laatikko Alfassa aikoinaan, no siinähän se on tietty sysipaska kun on italiaanossa:)



Palvelu tuolla on hyvää ja hinnatkaan ei mahdottomia.  :)
 
Tallikoira sanoi:
Voi tietty olla että jossain tiedetään paremmin kuin täälläpäin, ystäväni kun vei muutama vuosi sitten Volvolle autonsa ja pyysi öljynvaihtoa, niin liruttivat pois sen pari litraa mitä sieltä tulee kun propun avaa. Eipä ollut laskukaan kummoinen siitä merkkihuollon "öljynvaihdosta".

Tulee yli kolminkertaisesti jos avaa oikean "propun".
 
Itselläni oli tuollainen 2,5T XC70 eli ihan samanlainen peli mitä ajattelit, vaan pari kierrettä korkeammalla jousella.
Ei varsinaista vikaa vielä silloinkaan kun möin sen rintajoupille 190t ajettuna.

Ajoltaan ihan käsittämättömän hyvä ja kulki hyvin 200 hv bensaturbolla. Bensaa paloi keskimärin se 10. AWD toimi edelleen isoilla kilometreillä täysin moitteetta. Alusta oli ainoa kustannuserä ja heikko lenkki. Hirmuinen kolina jatkuvasti ja kerran vuodessa sai vaihtaa iskaria - koiranluuta ja milloin mitäkin. Ja aina meni tonni. Ohjaustehostajan nesteet hävisi jossain vaiheessa. Mutta kuten sanoit niin varusteita piisasi paljon, Omassani oli nahkajakkarat sähköllä ja muisteilla, kääntyvät peilit maavaloilla ja väri oli nykyään niin trendikäs tummanruskea metalli.

Hiton kallis ylläpitää oli oma muistikuvani ja siksi se lähtikin laulukuoroon. Sen jälkeen on perheen kakkosautot olleet pienempiä ja uusia - Ei välttämättä halvempaa, mutta jotenkin sopii paremmin vaimoväen perusteluihin :) :)
 
Tuli mieleen että nyt uuden oikeuden päätöksen jälkeen kannattaa kääntää katseet Saksaan. Sieltä kun toisi ennen 2008 vuoden alkua rekisteröidyn pelin. Esim. uusi korisia T6:sia voi olla rekisteröity 2007 vuoden puolella. Samoin edellisen korimallin V70 2.5T AWD ja XC70 2.5T AWD mallien verot putosi mukavasti :)
 
Hiton kallis ylläpitää oli oma muistikuvani ja siksi se lähtikin laulukuoroon. Sen jälkeen on perheen kakkosautot olleet pienempiä ja uusia - Ei välttämättä halvempaa, mutta jotenkin sopii paremmin vaimoväen perusteluihin

Tuohan se on seikka mikä vaimorukkaa ei haittaa yhtään koska aina ne huolto- ja korjaamoreissut jää minun hoidettaviksi. Ainakin se nouto ja maksaminen.

Ihan jos oikeasti järjellä ajattelisi niin parin vuoden ikäinen Kia Ceed. Ei edes pöllömmän näköinen mutta ah niin hajuton ja mauton. Tosin, ei nuo Trendline Folkkaritkaan juuri tunteita herätä  ;D

Hankintahinta noissa V70 Volvoissa on kyllä käytettynä sanoisinko jopa edullinen. Silti, tuo saksankorttikaan ei välttämättä ole pöljä, olisi sitten syy käydä siellä lomareissulla... ja jättää perhe kotiin.
 
Tallikoira sanoi:
Voi tietty olla että jossain tiedetään paremmin kuin täälläpäin, ystäväni kun vei muutama vuosi sitten Volvolle autonsa ja pyysi öljynvaihtoa, niin liruttivat pois sen pari litraa mitä sieltä tulee kun propun avaa. Eipä ollut laskukaan kummoinen siitä merkkihuollon "öljynvaihdosta".

Minulla on jostain vrcf.fi peräisin oleva käsitys, että virallinen ohjeistettu tapa vaihtaa laatikkoöljy on huuhtelemalla. Tuossa kuvaamassasi tapauksessa homma on jätetty aika lailla kesken, jos vain pohjapropusta tulevat on kertaalleen valutettu ulos ja tilalle laittaa pieni määrä takaisin.

Hinnaltaan oikein tehtynä tuon pitäisi olla n. 250 euron luokkaa oleva projekti, sisältäen normaalisti tarpeelliset 8 litraa öljyä.
 
Reissuhommista toin "vanhan" lain aikaan ´01 V70 140 hv käsihämmenteisen - hintaa uudella oli 25´200 €.

Makedoniassa sillä ajelin, kunnes ajoin sen Euroopan halki suomeen 09/2002 ja suoraan "tullisopimuksella" talliin. Reissusta paluun jälkeen 04.10.2002 tarpeelliset katsastuskuviot ja reipasta ajoa.

Pois myin jonnekin päin Vantaata 02/2010, kun mittarissa oli 233´000 km ja uudelta reissulta olin tuonut ´09 XC70 D5 AWD A Summum mallin - hinta oli vuosien varrella "noussut" 29´450 €uroon, mikä lienee ajamattomasta juuri passeli (ainakin jos vertasi kotimaassa verojen kera pyydettyä 69´850 € hintaa.)

Mutta asiaan, tässä V70 mallissa ei 10 vuoden aikana mennyt rikki mitään muuta kuin oikean puoleinen takapenkin selkänojan lukitussalpa. Muuten riitti, kun tankkasi, täytti pissapojan ja vaihtoi renkaat aina tarpeen mukaan.

  teha

  Riippuen uudesta omistajasta EZK-782, ainakin oli kyllä hämmentävän hyvä auto, mistä johtuen siitä tuli myös 
  pidettyä hyvää huolta (kevät ja syys vahaukset, pesut aina käsin, jne)
 
Ribbe sanoi:
Tuli mieleen että nyt uuden oikeuden päätöksen jälkeen kannattaa kääntää katseet Saksaan. Sieltä kun toisi ennen 2008 vuoden alkua rekisteröidyn pelin. Esim. uusi korisia T6:sia voi olla rekisteröity 2007 vuoden puolella. Samoin edellisen korimallin V70 2.5T AWD ja XC70 2.5T AWD mallien verot putosi mukavasti :)
vastataan vanhaan viestiin. Käytännössä vielä 3/2009 rekkaroidut yksilöt tulee alkaisilla veroilla. :) 2009 vuoden maaliskuuhun asti verossa oli päälle alv jota eivät enää saa periä. Eli T6 mallissakin on päästöveroillakin prosentti alle 30.
 
Nuista vaihteistoista sen verran, että molemmat omistaneena on tuo uusi 8-vaihteinen selkeästi modernimpi käytökseltään ja sokkotestissä en sitä olisi vanhempien perusteella Volvon laatikoksi tunnistanut. Vanhempi antaa laatikon luistaa selvästi enemmän ja myös moottorijarrutus on hieman heikompi.
Pienemmissä Volvoissa joissa on vielä tuota vanhempaa laatikkoa on sen toimintaa saatu kuulemma parannettua, mutta näistä ei ole omia kokemuksia.
 
8 lovisessa on uudempi 2l ja 4 sylinterinen moottori. Enemmän tehoa ja vääntöä ja pienempi kulutus. Mulla on ollut 175 hv 6 lovisella ja tuo 181 hv 8 lovisella. Minun mielestä tuo uudempi on paljon miellyttävämpi kokonaisuus.