https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Joko olet siirtynyt käyttämään moottorinlämmitintä?

Yleensä otan moottorinlämmittimen käyttöön

  • syyskuussa

    Ääniä: 2 3,3%
  • lokakuussa

    Ääniä: 12 19,7%
  • marraskuussa

    Ääniä: 5 8,2%
  • joulukuussa

    Ääniä: 1 1,6%
  • silloin, kun yölämpötila laskee alle +5 asteen

    Ääniä: 14 23,0%
  • silloin, kun yölämpötila laskee alle +3 asteen

    Ääniä: 8 13,1%
  • silloin, kun yölämpötila laskee alle nollan

    Ääniä: 20 32,8%
  • silloin, kun yölämpötila laskee alle -3 asteen

    Ääniä: 1 1,6%
  • silloin, kun yölämpötila laskee alle -5 asteen

    Ääniä: 6 9,8%
  • en käytä moottorinlämmitintä

    Ääniä: 1 1,6%
  • autossani on letku- tai säteilylämmitin

    Ääniä: 28 45,9%
  • autosani on polttoainetoiminen lämmitin

    Ääniä: 28 45,9%
  • autossani ei ole moottorinlämmitintä

    Ääniä: 3 4,9%

  • Äänestäjiä yhteensä
    61
Mitsubishiin laitoin eilen sisälämppärin ja lumiharjan sekä -18C pesunestettä. Täytyy laittaa loput talvikamat ihan kohtapuoliin molempiin autoihin. Webasto on Subessa ollut jo käytössä useampana aamuna. Tänään oli -6C aamulla ja eilen Raahe - Oulainen välillä kuulemma mustaa jäätä parissa notkelmassa. Eli talvirenkaat laitetaan alle ainakin toiseen autoon pikapuoliin.
 
Luulin, että webasto on kallis laite vain hankintavaiheessa. No, maanantaina syksyn ekat webaston poltot ennen töihin lähtöä, tuloksena lämmin auto ja haljennut tuulilasi...
 
Todennäköisesti olisi haljennut pakkasten tultua vaikka olisi johonkin lämpimään autotalliin vienyt. Silloin kun omat autot olivat aina ulkona, eikä sisätilanlämmitintä tai Webastoa ollut niissä, niin yhtään tuulilasia ei mennyt rikki. Kun siirryin lämmittämiseen, niin sen jälkeen niitä onkin mennyt keskimäärin yksi per talvi ja parhaana talvena kolme.
 
Minulla ei ole autosta haljennut ensimmäistäkään tuulilasia.
Ajoa on ollut vuodesta -79.
Itsekin olen tuota arvellut, että kylmään lasiin kun pukkaa kuumaa, se voi moista tehdä.
Saman ilmiön koin Alpeilla, kun kuuman sumuvalon tökkäsin hankeen autoa Alppitiellä kääntäessä.
Mutta autossa, ei kai se heti niin kuumaa lykkää mikään laite? Webato tai auton omakaan lämppäri?
Vain mikäli ajaa huimistelet kovassa pakkasessa ja ei lämmitystä ja sitten täydet lasille?
Eikä sittenkään?
Olisko lasissa jotain jo alkuun, kiveniskemä tms?
 
Viikon verran on tullut lämmitettyä, myös sisälämppärillä. Muuten olisi ollut aamulla lasit joko jäässä, tai huurteessa. Hehkutuksen pituudesta tietää, että letkulämppäri toimii ihan hyvin. On puolet lyhyempi kuin kylmiltään käynnistettäessä. Samoin käyntiäänessä on selkeä ero.

Kohtahan sitä voisi vielä viritellä Tammersin tyylikkäät nokkapahvit keulalle autoa kaunistamaan. Ainakin alemman "pahvin" voisi kohta jo laittaa.
 
Kyllä Webastoa (tai Eberihän se on, <--nus nus..) on tullut käytettyä molemmissa autoissa jo pidemmän aikaa. On se vaan niin mukavaa aamulla istua lämpimään autoon. Moottorin äänikin on selvästi pehmeämpi, kuin jos sen olisi rykäissyt käyntiin pakkasella ilman esilämmitystä. Samalla säästyy lasien raapimiselta.
 
Kettu sanoi:
Olisko lasissa jotain jo alkuun, kiveniskemä tms?
Kyllä siinä pienen pieni iskemä on, jonka kautta halkeama menee, tai siis varmaankin siitä saanut alkunsa.
 
Reilu viikko on lämmitelty kahdella Webastolla. Molemmissa kaukosäätö, mikä on ehdoton varuste. XC60:ssa on Volvo On Call, mikä tuntuu toimivan hyvin ja on lähes yhtä helppo käyttää kuin erillinen kaukosäädin, positiivisena puolena rajoittamaton kantama.
 
Markku J sanoi:
Reilu viikko on lämmitelty kahdella Webastolla. Molemmissa kaukosäätö, mikä on ehdoton varuste. XC60:ssa on Volvo On Call, mikä tuntuu toimivan hyvin ja on lähes yhtä helppo käyttää kuin erillinen kaukosäädin, positiivisena puolena rajoittamaton kantama.

Webaston kaukosäätö on kyllä näin epäsäännöllisillä työajoilla ehdoton varuste.
Meillä kaikissa autoissa gsm-ohjaus eli kantamaa on gsm verkon verran.
Säännöllisen elämänrytmin omaava toki pärjää pelkällä kellollakin.

Varsinkin päivystyksessä mukavaa laittaa yöllä heti lämmitystä kun keikka tulee.
 
Markku J sanoi:
Reilu viikko on lämmitelty kahdella Webastolla. Molemmissa kaukosäätö, mikä on ehdoton varuste. XC60:ssa on Volvo On Call, mikä tuntuu toimivan hyvin ja on lähes yhtä helppo käyttää kuin erillinen kaukosäädin, positiivisena puolena rajoittamaton kantama.

Kyllä kaukosäätö pitää olla, se vapauttaa tiukkarytmisiltä aikatauluilta. Minulle riittää hyvin se 600 metriä, minkä erillinen kake kantaa.
 
Meilläkin kotipihassa riittää hyvin tavallisen kaukosäätimen kantama, kun puutalossa asutaan. Työpaikalla se ei enää riitäkään, ja pitää kävellä parkkipaikan puolella olevaan osaan rakennusta, ja sielläkin ikkunan lähelle. VoC toimii älypuhelimessa hyvin.
 
No toki: jos aamukahvipöydässä huomaan että maisema näyttää vähänkään ns. viileältä niin kauko käteen ja lämpö päälle! Saa heittää takin jo autoon mennessä takapenkile,