https://yliteippaus.fi/

Jeep Renegade

Italian lomalla ajossa oli Jeep Renegade 1.6 Multijet (Diesel) 120 Limited.

Mukava auto ajella, runsaahkosti varusteita eli kaistavahti, navigaattori (TomTom joka ei tosin pysynyt tiellä alkuunkaan, oli yleensä moottoritielläkin noin 100 metriä sivussa :) ), parkkitutkat jne. Diesel jaksoi vetää ihan riittävästi mäkiä ylöskin päin. Isoin puuttuva varuste oli neliveto, olin vuokrannut nelivedon ja sain tuosta sitten sen perusteella alennusta jälkikäteen kun asiasta mainitsin. Aalla oli Blizzak kitkat joissa pito ei kovettuneella suojalumella ollut kovin mainittavaa. Ilmastointi oli automaattinen ja pelasi hienosti todella haastavissa oloissa eli lumessa ja tuiskussa jossa kosteutta tuli sisään enemmän kuin tarpeeksi suksien, monojen ja ihmistenkin mukana.

Autohan on sama (miinus kosmetiikka, käsittääkseni) kuin Fiat 500X. En kovin paljoa maksaisi Jeepistä enempää mutta ainakin pikaisesti tutkimalla Suomessa hinnastoissa on muutaman tonnin Jeep-lisää.

Automaatilla ja nelivedolla hyvä max 2 ihmisen auto siis, tavaraakin mahtuu silloin mukaan ihan mukavasti.



 
Renegadessa on jotain sympaattista ja kävin sellaista pari vuotta sitten koeajamassakin.

bf5MDNQQQH94PYZQXAhUDr4NJ8Jycg_FrOja-P4j9kc


Hyvät fiilikset jäivät muistiin ja olin ilahtanut, kun Zürichin lentokentällä Hertzin tiskillä arpoivat sellaisen avaimet käteeni. Ei ihan niin pieneltä vaikuta, kuin näyttää ison Wranglerin rinnalla. Muutaman sadan kilometrin reissu taittui mukavasti. Hinnaston alapäässä ominaisuudet ovat vielä hyvin linjassa hinnan kanssa, mutta eihän tuolla kalliimpien autojen sarjassa pärjätä. Renegaden värikartta on erittäin hieno, eikä taida olla hopean lisäksi yhtään metalliväriä tarjolla.

WxsY3YC4o8yGrrRdokfkGqgmBZfKmMGWnG-UmWdrvHI
 
Jeep Renegade saa faceliftin ja uusia moottorivaihtoehtoja.

https://www.motor1.com/news/249755/2019-jeep-renegade-trailhawk-detailed/

Jeep’s smallest SUV, the Renegade, has a new look. With a minor nip here and a slight tuck there – particularly on the front fascia, which adopts more aggressive styling – the small SUV has been refreshed for 2019. Now, alongside a facelift, we know all the details that will accompany the new look when it goes on sale.

A range of engine options will be offered. To start, a 1.0-liter gas option will be available, producing 120 horsepower (89 kilowatts). A slightly larger 1.3-liter unit will also be available, producing either 150 or 180 hp (111 or 134 kW) depending on the trim. If it’s diesel you’re after, a 1.6-liter option with 120 hp or a 2.0-liter unit with 140 or 170 hp (104 or 126 kW) will also come as an option. Depending on trim, buyers can also choose from either a six-speed manual gearbox, a seven-speed dual-clutch, or a nine-speed automatic.

The new look, highlighted by more modern headlights, a new lower fascia, and trapezoidal wheel arches will come standard on all Renegade trims. The particular model (pictured above in yellow) – a fully loaded 2019 Trailhawk trim – adopts the same hood stripe, Trail-Rated badging, and unique wheels as the outgoing version.

Safety also gets an upgrade. The Renegade gains new features throughout the range like lane departure warning with speed assist, standard traffic sign recognition, and forward collision warning with automatic emergency braking on the mid-range Limited trim. Both front-wheel-drive and all-wheel-drive options will be available, with Selec-Terrain traction control, hill start assist, and hill descent control features upping its off-road chops even more significantly.

2019-jeep-renegade-euro-spec-facelift.jpg

2019-jeep-renegade-facelift.jpg

2019-jeep-renegade-facelift.jpg