https://yliteippaus.fi/

Jaguar XE

Ironic32

Yleisvalvoja
Liittynyt
18.12.2013
Viestejä
10 209
Korkataanpa nyt sitten Jaguarinkin osalta tämä sivusto.

http://www.jaguar.com/jaguar-range/xe.html

Jaguar kehittelee uutta kilpailijaa 3-sarjalle, A4:lle, C-sarjalle. Ulkonäköhän alkaa olemaan jo kovastikin kohdillaan uusissa Jaguarin malleissa ja teknisestikin on tarjolla mielenkiintoisia vaihtoehtoja. Mutta minkälainen on tämän päivän Jaguarin luotettavuus / kestävyys?
 

Markku J

Hallitusjäsen
Liittynyt
18.12.2013
Viestejä
12 947
Uudesta XE:stä tulee todella mielenkiintoinen auto omaltakin kannaltani. Sellainen voisi joskus omastakin pihasta löytyä, jos muotoilu noudattaa nykyistä persoonallista, tyylikästä linjaa, ja moottorit ovat puhdikkaita.

Jälleenmyyntiarvo taitaa olla Jaguarilla vielä muita premium -merkkejä huonompi. Tekniikan kestävyydestä en ole paljoa kuullut. Otokseni tuttavapiiristä on tasan yksi, ja tämä Jaguar -kuljettaja kertoi muutaman kerran käyneensä huollossa sähköpuolen ongelmien kanssa. Itselleni uskaltaisin kuitenkin Jaguarin ostaa.
 

TT_rex

Klassikkoainesta
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
2 158
Markku J sanoi:
Uudesta XE:stä tulee todella mielenkiintoinen auto omaltakin kannaltani. Sellainen voisi joskus omastakin pihasta löytyä, jos muotoilu noudattaa nykyistä persoonallista, tyylikästä linjaa, ja moottorit ovat puhdikkaita.

Samoin. Pitää pistää seurantaan kyllä tämä malli.
 

clima

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
4 804
Omaa silmää tuo miellyttää.
Tuossa Anteron laittamassa linkissä voi vertailla XF:aan joka siinä hopeanharmaan yläkuvassa: XE on selkeästi selkeämpi mm. keulastaan, kokonaisuus dynaamisempi. (Erityisplussaa siitä ettei sumuvaloja ole tungettu puskuriin.)

 

RoccoScientist

Klassikkoainesta
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
2 119
Kovasti odotin, miltä tämä näyttää, mutta pienoiselta pettymykseltä vaikuttaa toistaiseksi. Keula ja sivuprofiili ovat ok, mutta takavalojen pitäisi minusta olla sirommat. Nyt tulee tosiaan mieleen A5 ja vieläpä hieman turvonnut versio siitä. Sisätiloissa tuo "syliin valuva" kojelauta ei äkkiseltään innosta ja muutenkin ryhdikkyyttä toivoisi lisää. Vanha XF tuntuisi tällä hetkellä miellyttävän enemmän ja Type-F on ihan omassa luokassaan.

Tuolta löytyy muutama kuva lisää:

http://www.netcarshow.com/jaguar/2016-xe_s/
 

nemos

Klassikko
Liittynyt
24.12.2013
Viestejä
3 882
Kyllä tuon näköinen auto kelpaisi, mutta olisin suuresti yllättynyt, jos tuossa olisi edes Golfin kokoiset sisätilat.
 

vespa68

Klassikko
Liittynyt
17.1.2014
Viestejä
4 622
Voi miksi Jaguarkin on sortunut tuohon lookkiin, jossa kaikki näyttää samalta merkistä riippumatta.
 

Pekka P

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
2 386
Trollsten sanoi:
Itse pidän kyllä tästä. Tuleekohan farkkua?

Täysin samaa mieltä.

Toisaalta ymmärrän kyllä nuo kriittisemmätkin kommentit ulkonäöstä, mutta minun silmääni mainitut asiat eivät häiritse.
 
M

Makkis

Vieras
Omistushalua herättävän näköinen auto. Minusta kaikinpuolin ok mutta kuvissa perä on ruma. Ei onneksi ole riippumallinen kuten Audeissa. En pidä riippupersauksista. Terhakasti pitää pyllyn olla pörhöllään mutta räystäsmalli ampuu jo monesti yli toiseen suuntaan. Bensakoneista riippuen aiheeseen voisi jopa perehtyä joskus. Merkkinä Jaguar ei pelota. XF on hieno mutta liian iso.
 

Markku J

Hallitusjäsen
Liittynyt
18.12.2013
Viestejä
12 947
Moottoreista hatunnosto Jaguarille, kun lupaavat uutuuteen tehokkaita kuutoskoneita niin bensa- kuin dieselpuolelle. Turhan moni uutuusmalli kääntyy pelkkiin neloskoneisiin (kuten vaikkapa massiivinen Volvo XC90).
 

Antero

Vakiokalustoa
Liittynyt
1.1.2014
Viestejä
821
Hinnat näemmä julkaistu. Jo perusvarustelu kattaa kaiken olennaisen mikäli nahkaverhoilua tai nelivetoa ei tarvitse. En tosin tiedä onko nelikkoa edes tarjolla. Todella positiivisen vastaanoton on auto toimittajilta saanut. Valitsisin kyllä itse tämän C-sarjan tai BMW 3-sarjan sijaan. A4 on jo niin ikäloppu ettei edes vaihtoehto.
 

hessut

Vakiokalustoa
Liittynyt
26.12.2013
Viestejä
806
Penguin sanoi:
Onko 3-sarja, C-sarja ja XE samankokoisia kuin A4?
Pituus (mm) 4,672
Leveys(mm) 1,850
Korkeus (mm) 1,416
Akseliväli (mm) 2,835
Paino (kg) 1,474

Aika samaan kokoluokkaan tuo menee. Akseliväli on ainakin ihan reilu, paino taas ei ole kovin paha kun tämä paino on ilmeisesti 3-litaisen bensakoneen paino.
 

Penguin

Grand Legend
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
23 535
Kai ne sitten on. Jotenkin vaan itsellä kuva 3- ja C-sarjalaisista kovin ahtaina. Tietty ulkomitat mitään sisätiloista kerrokaan. Ainakin tämä XE on noihin verrattuna leveämpi, mutta näkyykö se sisällä.
 

Turbodog

Klassikkoainesta
Liittynyt
16.9.2014
Viestejä
1 946

Turbodog

Klassikkoainesta
Liittynyt
16.9.2014
Viestejä
1 946
Antero sanoi:
Hinnat näemmä julkaistu. Jo perusvarustelu kattaa kaiken olennaisen mikäli nahkaverhoilua tai nelivetoa ei tarvitse. En tosin tiedä onko nelikkoa edes tarjolla. Todella positiivisen vastaanoton on auto toimittajilta saanut. Valitsisin kyllä itse tämän C-sarjan tai BMW 3-sarjan sijaan. A4 on jo niin ikäloppu ettei edes vaihtoehto.
Onko tuo nyt kuitenkaan niin edullinen, aika lailla samoissa hinnoissa kuin esim. BMW. Toki jos vertaa 4 GC:n eikä 3 sedaniin niin sitten voi hintaeroa tulla. Näyttää ihan hyvältä promokuvissa sporttiasussa mutta ainakin UK-konfiguraattorin perusvarusteltu malli näyttää aika tavanomaiselta. Vaikea sanoa, ennekuin näkee livenä...

http://rules.config.jaguar.com/jdx/en_xi/xe_jscwl01b/29oal/a-20d-163ps_a-xebs_jt1/jdxexterior.html
 

hessut

Vakiokalustoa
Liittynyt
26.12.2013
Viestejä
806
Turbodog sanoi:
Onko tuo nyt kuitenkaan niin edullinen, aika lailla samoissa hinnoissa kuin esim. BMW. Toki jos vertaa 4 GC:n eikä 3 sedaniin niin sitten voi hintaeroa tulla. Näyttää ihan hyvältä promokuvissa sporttiasussa mutta ainakin UK-konfiguraattorin perusvarusteltu malli näyttää aika tavanomaiselta. Vaikea sanoa, ennekuin näkee livenä...

On tuo diesel ihan hyvin varusteltu kuitenkin jos ottaa paremmat varustetasot. Vaikea verrata kun ei tiedä lisävarustehintoja. Ei nyt mikään halpis toki

Turbodog sanoi:
Brittisivujen mukaan tuo on kevyimmän eli kaksilitraisen dieselmanuaalin paino. Kolmelitrainen painaa tuohon 200 kg päälle.

Jaa, no sopisi olla. Taulukossa oli tekniset tiedot siitä 3-litraisesta bensasta joten oletin että painokin oli.