https://tummennuskalvot.fi/

Jaguar I-Pace

Saahan sieltä valittua 30 tkm/vuosi ja joko 2, 3 tai 4 vuotta sopimusajaksi. Edullinen tuo ei ole kyllä millään noista.
 
JiiJii71 sanoi:
4v/max 40000km tuossa sopparissa. Omistamalla ei voi jäädä millään tuota huonommaksi...

Onhan siellä tarjolla myös 4v / 160 tkm versio. Vain 295 euroa kuussa lisää, joka on melkein kohtuullinen lisähinta tuohon tonnin peruspakettiin.

Kallishan tuo on, mutta sellaista se tuppaa sadantonnin autolla ajaminen olemaan.
 
Tuo alkaen 1065€/kk on ihan linjassa 100k€ autoon, ei kai kukaan oleta, että sen saisi 30k€ Kian kk-hinnalla (317€).

Hyvä, että tulee vaihtoehtoja omistamiselle!

Ja itseasiassa jopa edukas, OP-Kulku sama i-Pace alkaen 1243 €/kk.
 
juu, mutta että vain 10 tkm/vuosi, kun ei sähköautossa pitäisi hirveästi tulla huoltokuluissakaan eroa ajettiin sillä sitten 10 tkm tai 30 tkm vuodessa.
 
Kai se arvonalenema noissa kuitenkin suurin missä tahansa 100k€ autossa ja huoltokulut suhteessa pieni.
 
Tuossa liisinkivaihtoehdossa menettää melkein kokonaan JLR:n loistavan personointimahdollisuuden.

JOS olisin +100.000,00 autoa hommaamassa haluaisin ehdottomasti just sellaisen kun haluan. Tuohon Jaggeen (sininen) ulkoväri, laajennettu nahkaverhoilu, tumma katto, nelialueilmastointi, matkustamon otsonointi, ilmajouset, panoraamakatto, tummat taka-akkunat, tumma maski... olisi minimivaatimus... ;)
 
Penguin sanoi:
Suurimmalle osalle riittää perusvarusteinen kuli. Oikeastaan ihan turhaa antaa edes värivaihtoehtoja.

Ja tuossa i-Pacessa on hurja määrä tavaraa vakiona, navit, led ajovalot ja kaikki.
Tosin kangas penkit maksaa jotain +7000€, joka on kyllä erikoista.
 
Turbo sanoi:
Ja tuossa i-Pacessa on hurja määrä tavaraa vakiona, navit, led ajovalot ja kaikki.
Tosin kangas penkit maksaa jotain +7000€, joka on kyllä erikoista.

Taitaa maksaa hyvälaatuiset kangaspenkit extraa muihinkin konsernin tuotteisiin.
 
VILLE66 sanoi:
Taitaa maksaa hyvälaatuiset kangaspenkit extraa muihinkin konsernin tuotteisiin.

Taitaa olla ainut laatuaan automerkeistä, jossa kangaspenkeistä pitää maksaa extraa jossei nahkoja halua.
 
En kyllä muista koska olisin nähnyt Jaggen tai Rangen kangaspenkeillä. Faijalla on neljä Land Roveria, joissa kaikissa kangaspenkit, mutta ne onkin sellaisia rahvaan autoja.
 
Eilen tuli mielenkiinnosta käytyä kokeilemassa tätä sähkökissaa.
Autokuumetta nostattava monelta osin. 400 kissaa löytyy pellin alla ja neliveto, niin liikahtaa ihan riittävästi. Olisi kiva peli, vaan ehkä vähän liian kallis vielä käytettynäkin. Kontti yllätti, näyttää pieneltä laskevan katon kanssa, mutta niin vain meni koiraboxi pitkittäin ja luukku vielä kiinni. Muotokieli puhuisi muuta ja onkin sisätiloiltaan vallan mainio, myös takapenkin osalta kolmen istuessa. Harmi kun ei tullut kuvaa boxi kontissa.

Makea peli ajella, hiljainen motarilla, laadukas, ei isoa törötablettia. No ehkä hieman hankalakäyttöinen tuon näytön käyttö ja hidas. Mutta omaan mieleen nätti sisältä, vaikka pari vuotias jo olikin. No onhan suomihintakin uutena 100k€, kun vastaavan rakentelin. Lähes kaikki herkut tuosta löytyisi. Saksasta saa näitä jo 50-60k€. Vaimokin tykkäsi eikä tosiaan kelpuuta Teslan sisätyyliä. 7,2 kW:n lataus ehkä huonointa. Videoita tuli katsottua ja ilmeisesti toimiva etäkäyttö, onko kellään kokemuksia käytössä?

Uusitussa mallissa uusi media ja 11 kW:n lataus. Aika vähän ollut foorumilla juttua kissapedosta.
 

Liitteet

  • Screenshot_20211017-094100.jpg
    Screenshot_20211017-094100.jpg
    65,2 KB · Katsottu: 291
Taky sanoi:
^Miten I-Pacejen huollot menee ja missä hoituu?

Ja taitaa olla sama kuin muillakin Jageilla, eli 32tkm/2v lähtökohtaisesti. Tietty I-Pacessa huollon töistä aika iso osa uupuu, mutta onhan siellä alustan osien tarkistelua kuitenkin.

Se mediasysteemin logiikka on onneksi suht helppo ja looginen sisäistää, vaikka tosiaan tuo vanha versio vielä hieman kankea. Etäkäyttö toimi ainakin XEssä ongelmitta, mutta sehän ei sinänsä kerro vielä latausasioiden sujuvuudesta appilla oikein mitään.
 
kahe sanoi:
Onko kellään kokemuksia käytössä?

Itsellä ollut ajossa reilut puolisen vuotta vuoden 2019 malli HSE-varustetasolla.

Muutamia kokemuksia:
- Range: Luvattu noin 400km saavutettavissa kesäkelillä melko rauhallisella tyylillä 60 körötellen pikkuteillä. Mutta kuka tällaista autoa ajaa siten  :D. Nyt 0-keleissä kylmänä liiikkeelle lähdettäessä kulutus saattaa olla siellä 30kw/100km kulutus laskee kunhan akut lämpimiä, esilämmitetyillä akuilla ja sisätilalla pääsee 25kw/100 luokkaan. Toki kaasujalasta ja reitistä riippuen
- Pikalataus toimii, yksi 600km suuntassa reissu heitetty ja yhden (1h) pysähdyksen taktiikalla perille. Pikalaturi taisi ladata noin 60-80kw/h teholla. Jolloin puolessa välissä pidetty tauko latasi akun täyteen ja perille pääsi ilman suurempaa paniikkia.
- Alusta aivan mahtava, erityisesti ilmajousilla
- Päivittäisen ajot noin 100km pääsääntöisesti PK-seudun Kehäteitä. Kesäisin pääsee käytännössä kolmen päivän lataussyklillä.
- Kuten mainitsit tuo Infotainment on vanhahtava ja muutamat bugit erityisen häiritseviä: Hukkaa SIM-kortin PIN-koodin todella usein, käynnistys kestää pahimmillaan muutaman minuutin, eli esim. Applen CarPlay saattaa tulla saataville vasta hetken ajelun jälkeen. Mutta ehkä enemmänkin menee jo itsellä listalle "ominaisuudet". Samoin asetusvalikko hieman sekava ja vaihtelee sen mukaan mikä "sovellus" valittuna. Esim. jos haluat säätää navigoinnin asetuksia pitää ensin valita Navigointi aktiiviseksi ja sen jälkeen yleisen valikon kauttä pääsee navigointiin käsiksi.
- Etäkäyttö toimii ihan ok. Pystyy lukitsemaan auton, säätämään lähtöaikoja (oleellista nyt talvisin esilämmityksen takia), huoltotiedot jne. Päivittäin käytössä ja ei suurempaa valittamista. Tähän löytyy myös kolmannen osapuolen sovelluksia. Esim Androidille WattCatt joka tekee kaiken mitä Jaguarin virallinen sovellus, mutta hieman selkeämmin.

Huollot suoritettu InchCapella Herttoniemessä. Hyvä ja asiallinen palvelu. Huollot tosiaan 32tkm/2v syklillä. Ja jos VIN-koodin pääsee tarkastelemaan autosta, niin https://osh.jaguar.com/ kautta saa kaivettua helposti mitä mihinkin huoltoon kuuluu.

Tavaratila on kyllä yllättänyt positiivisesti ja aikaisempaan X3 verrattuna tilaa tuntuu jopa olevan enemmän.
 
Noniin.. 2019 mallinen HSE varustelutason suomi-auto tuli hankittua G31 540d tilalle. Onhan tuossa mittapuuta. 17v putkeen bemmeillä, 325ci, E61, F11 , G31.

Dieselin sain hävitettyä pois niin jatkumoksi päätin siirtyä kerralla sähköön. Vaihtoehtoja tuli mietittyä paljonkin ja koeajettuna VW konsernin uutukaiset sekä Kia EV6. Ongelmaksi vain muodostui se ettei noita oikein saa mistään ilman jättimäistä hintapreemiota.
Olin kuitenkin pidemmän aikaa jo tiiraillu Jaggeja, pääsin kylmätyypit I-pacesta ottamaan joku kuukausi sitten ja tykästyin.

Nyt reilu viikko ajeltu ja ei tuo vielä kaduta. Omat vikansa ja oikkunsa vrt BMW mutta ottaen huomioon kuinka pieni merkki on kyseessä suomessa niin en valita.
-Voimalinja vähintäänkin riittävä ja toimii jouheasti.
-ajettavuus hyvä, rauhallinen matka-ajokki mutta taipuu mutkiinkin jos vain uskaltaa ...
-kulutus isompi kuin monessa uudessa, mutta vastaavasti isompi akku , eli range about sama.
-hidas pikalataus , max 100kW.
-hidas hidaslataus, vain 7.4kW 1-vaihe.
-ei suksiluukkua ennenkuin 2020 tms.
-infotainment hiiidas. Mutta kun tulilla niin sen kanssa pärjää. Yleensä en räplää autoa, pääasia että poppi soi ja auto kulkee.
-laatu ja materiaalifiilis ei bemulle häviä. Penkki (performance) on hyvä mutta kaipaisi sitä reisiosan pidennystä näin pitkäjalkaisena. Normaali 18-suuntainen on hyvä jakkara mutta piti vielä valkata sitten sellainen jossa lepakkojakkarat...
-auto sisältä tilava. Tilavampi kuin se edellinen G31 pl. takakontti, joka sekin piisasi joulureissulle. Nyt vain pitää ne kattokaiteet ja boksi laittaa talvireissuille..

Ja sitten kun näistä on sulanut ihan rutokseen hintaa pois ei tarvinnut kauaa arpoa mitä alle laittaa. Suosittelen rohkeasti kokeilemaan ja vertailemaan , käyttäkää vastaavia mittapuuna. Enyaq Coupe oli kiikarissa mutta en Skodasta yli 70k€ maksa jos Jaggen saa alle 50k suoralla ostolla saman tien ajoon.
 
Sama auto on kyllä kiehtonut heti kun aloin sähköautoa etsimään. Oikeastaan se, miksi nyt jätin sen vähän taka-alalle muiden merkkien myötä, on tuo talvilataus, joka lienee varsin hidas eikä esilämmitystä ajon aikana ole eikä tule. Vaikka pitkää ajoa ei paljonkaan tule, niin se vähän mietityttää. Silti noita HSE/First Editioneita tulee nettiautosta vilkuiltua välillä...