https://yliteippaus.fi/

Jälkiasennus Xenonit

ConD sanoi:
Olisikohan tuon viimeisen kysymyksen vastauksena puhtaasti olematon hyöty vs. halvat halogeenit? :D
ConD vei jalat suustani! Itse en jaksaisi nähdä vaivaa vuosittain repiä katsastukseen jälkiasennus xenoneita pois (inssi niistä nyt olettevasti kuitenkin otattaa pois) vaan hommaisin mieluummin hyvät "normi" polttimot. Itseäni ei liikenteessä nuo linssiumpioon asennetut jälkiasennus xenonit häiritse, mutta sitten ne vanhojen Sierrojen viritykset pistää jo veetuttamaan...
 
Itse laittaisin nuo hella ff200 xenonit niin ei tarvitse miettiä paraneeko valoteho ja onko lailliset. Molempiin on vastaus kyllä.
 
Jollain tämmöselläkin saa enemmän ja valkoisempaa valoa kuin halogeeneilla & lumenit jää alle 2000.
Hinta kutakuinkin sama kuin xenon kiteillä. Ledin etuna on, että syttyy heti.
http://store.ijdmtoy.com/High-Power-LED-Conversion-Kit-For-Fog-Headlights-p/20w-led-hl.htm
tai
http://www.hids-direct.co.uk/brand-new-h7-50w-cree-led-headlight-foglight-kit-1800lm/

Vähän pioneerihenkeä tietysti vaatii tuollaisten asennus ja tuskin hyväksytyt. Luulisi, että noissa on kuitenkin tulevaisuus, kun systeemit kehittyy?
 
ConD sanoi:
Olisikohan tuon viimeisen kysymyksen vastauksena puhtaasti olematon hyöty vs. halvat halogeenit? :D

Kuin niin? 55W halogeenin valoteho on noin 900lumenia, tuon 20W xenonin 2000lumenia. Meinaatko että reilut tuplat isompi valomäärä ei näy missään?
Minusta kaksinkertainen valomäärä ei ihan täytä olemattoman hyödyn määritelmää.

Käykääpä kokeilemassa Rapidia, ensin halogeeneilla ja sitten xenoneilla varustettuna. Onhan tuossa ihan näkyvä ero valon määrässä. Niin ja Rapidissa on nimenomaan 20W xenonit.
 
downtime sanoi:
Kuin niin? 55W halogeenin valoteho on noin 900lumenia, tuon 20W xenonin 2000lumenia. Meinaatko että reilut tuplat isompi valomäärä ei näy missään?
Minusta kaksinkertainen valomäärä ei ihan täytä olemattoman hyödyn määritelmää.

Käykääpä kokeilemassa Rapidia, ensin halogeeneilla ja sitten xenoneilla varustettuna. Onhan tuossa ihan näkyvä ero valon määrässä. Niin ja Rapidissa on nimenomaan 20W xenonit.
H7 maksimi speksi on 1600lm. Moni hyvä polttimo 55w tehoin tarjoaa 1550lm. 65w polttimolla päästään jo kahteen tonniin, eli tuollaisen satkun xenonkitin tasolle. Hintaa 65w polttimolla on about 10e, ja tuon kanssa joutuu todennäköisesti harvemmin "tukkanuottasille" tienpäällä tai katsurin kanssa.

Eipä siinä.. väri on xenonilla miellyttävämpi, saisi vain olla nuita xenon-hyväksyttyjä umpioita enempi kaupan ja rajanveto hyväksynnille selkeämpi. Nyt esim teikäläisen plussan valot ovat "takuulla laittomat" kun olet hyväksyttyä umpiota mennyt muuttamaan asentamalla sinne toisaalla hyväksytyn projektorin. Tsot tsot. :D Taas tuommoinen 20w setti tuossa mainitsemassani Touranin umpiossa olisi kaikkine hajavaloineen "mikäjottei!" :D

ps. itselläni on kokeilussa 20w/2400lm led-polttimot sumareissa. Sanomattakin on selvää, että ero vakio-HB4:n on aikamoinen. Demoilut lupaan jos joku pimeällä/hämärässä tahtoo nuo nähdä. :D
 
ConD sanoi:
H7 maksimi speksi on 1600lm. Moni hyvä polttimo 55w tehoin tarjoaa 1550lm. 65w polttimolla päästään jo kahteen tonniin, eli tuollaisen satkun xenonkitin tasolle. Hintaa 65w polttimolla on about 10e, ja tuon kanssa joutuu todennäköisesti harvemmin "tukkanuottasille" tienpäällä tai katsurin kanssa.

Eipä siinä.. väri on xenonilla miellyttävämpi, saisi vain olla nuita xenon-hyväksyttyjä umpioita enempi kaupan ja rajanveto hyväksynnille selkeämpi. Nyt esim teikäläisen plussan valot ovat "takuulla laittomat" kun olet hyväksyttyä umpiota mennyt muuttamaan asentamalla sinne toisaalla hyväksytyn projektorin. Tsot tsot. :D Taas tuommoinen 20w setti tuossa mainitsemassani Touranin umpiossa olisi kaikkine hajavaloineen "mikäjottei!" :D

ps. itselläni on kokeilussa 20w/2400lm led-polttimot sumareissa. Sanomattakin on selvää, että ero vakio-HB4:n on aikamoinen. Demoilut lupaan jos joku pimeällä/hämärässä tahtoo nuo nähdä. :D

Kestoikä noissa tehokkaammissa halogeeneissa taas ei ole kovin kaksinen. Mutta totta, hintaa 10 € kpl ja jos noita nyt kerran vuodessa joutuu uusimaan niin aika monta vuotta menee ennenkuin ollaan samoissa tuon 100 € xenon setin kanssa. Joka on edelleen laiton :)

Ja kyllä Plussan valot ovat laittomat, mutta elämä on joskus :) Eipä vaan noista tule hajavaloa eikä harita kenenkään silmään :) Ja noilla näkeekin jotain.

Halogeeneilla nuo onkin sitten ihan lailliset. Noissa hyväksynnissä kun on se hienous että ne eivät määrittele itse heijastimen tyyppiä vaan ainoastaan hyväksynnän sallitulle polttimon tyypille. Joten ainoa asia mistä katsuri voi naputtaa on valokuvio. Siinä tuo pokkaus ei ole aivan niin loiva kuin ECE kuviossa, toki sekin on pienellä viilan käytöllä korjattavissa :)
No saas nähdä mennäänkö noilla koskaan katsastukseen vaiko josko keulille löytyisi OEM xenonit siihen mennessä.

Ja olipa muuten yllättävää että tämäkin jälkiasennus -xenon -keskustelu hyppäsi taas jeesusteluun laittomuuksista.
 
rosso sanoi:
Itse laittaisin nuo hella ff200 xenonit niin ei tarvitse miettiä paraneeko valoteho ja onko lailliset. Molempiin on vastaus kyllä.

Miten ne parantavat lyhyitä ajovaloja? Täällä pääkaupunkiseudulla 99% ajosta tapahtuu muilla kuin pitkillä valoilla ja silti pitäisi jotain nähdäkin.
 
Ei taida palamaton lyhty parantaa lähivaloja. Mutta jos laittomilla seteillä ajelee niin eikö nuo saa palamaan myös lyhkäsien kanssa :)
 
Nostellaanpa taas tätä.. Mitä mieltä on porukka, mielellään kuulis faktoja, enempi kun fiktiota. Etä kuinka paljon jälkiasennus xenonit häikäsee tavallisessa umpiossa? Itelle tuli tilattua angel eyes umpiot vectraan ja niihin tekisi mieli laittaa xenonit... Aika monella näkyy ja tuntuu olevan nuissa samoissa/samankaltaisissa umpioissa jälki asennus xenonit... Hyötyä vai haittaa?
 
Karvis sanoi:
Ei saa tähän sopimaan riittävän isoa fonttia kuvailemaan häikäisyn määrää... :rolleyes:


Sitä vähän itsekkin ajattelin, onneks noita "kohtuu hyviä" halogeenejäkin taitaa tänäpäivänä saada?
 
Heijastinumpioissa häikäsee aina oli siellä niihin tarkotettu polttimo tai ei ja oli suuntaukset miten vain. Tästä asiasta saa faktaa, kun kiertää kaupungin amisringin.

Omassa neloskoppasessa golfissa oli linssiumpiossa jälkiasennetut xenonit ja eipä ne häikäisseet yhtään sen enempää, mitä alkuperäiset xenonit kakkoskoppasessa octaviassa.
 
TeBsu sanoi:
Etä kuinka paljon jälkiasennus xenonit häikäsee tavallisessa umpiossa?

Ei sanat riitä kertomaan :mad: Pitkissä tosin ok, mutta lyhkäsistä poliisit voisi edes ne pahimmat karsia pois liikenteestä.
 
Lopulta se on aika paljon siitä itse umpion toteutuksesta kiinni. On olemassa myös ihan asiallisia halogeneille tarkoitettuja projektoriumpioita, joihin ne jälkiasennusxenonit sopii paremmin eikä oikeastaan eroa tehtaan xenoneista häikäisyn osalta tuon projektorinsa toteutuksen takia. Pelkissä heijastinumpioissa ne yleensä aina aiheuttaa hajavaloa sen verran että häikäisee.

Sitten on myös noita tehtaan laillisia xenon-virityksiä, kuten esim. 1996 W210:ssä oli tehtaan xenonit D2R ja noillahan ei sinällään nähnyt kovinkaan hyvin, mutta häikäisi kyllä varmasti muita vaikka suuntaukset oli kohdallaan ja kyseessä siis tehtaan xenon-ratkaisu ja sikäli täysin laillinen pesureineen ja tasonsäätöineen. Olen nähnyt vähemmän häikäiseviä halogeniprojektoreihin tehtyjä jälkiasennusxenoneita, kuin mitä nuo mersun lailliset xenonit oli. Että ei se aina niin mustavalkoista ole tämänkään asian kanssa.

Laillisuusasiat sitten tietysti asia erikseen.
 
V*tuttaa tommoset "amis" häikäsevät xenonit tuolla maantiellä...onneks on lisäpitkät niin voi pistää paremmaks jos oikeen paha tapaus. ;D
 
Taitaa mieli vahvistua tämän jälkiasennus jutun kanssa ja tulla polttimoiksi Colorvisionit philipsiltä...  ;D
 
Anjoviksen keulta löytyy tällä hetkellä Hellan Rallye 3003 lisävalot 37,5 referenssillä ja 100w halogeeneillä ja olen miettinyt, että laittaisin tuohon xenon muutossarjan tilalle pienemmän virrankulutuksen ja isomman valotehon takia. Mutta sitten päästäänkin siihen itse kysymykseen: riittääkö 35w sarja vaiko laittaako suosiolla 55w sarjan? Toisena vaihtoehtona olen ajatellut 35w sarjaa lisäpitkiin + 35w sarja auton omiin H7 pitkiin? Lieneekö tuo eka vaihtoehto järkevämpi?
 
Ostat niihin hellan pitkiin 35w xenonsarjan. Mikäli sitten tulee tunne, että ei riitä, tilaat 50w sarjan ja pyydät siihen 35w H7 polttimot ja laitat noiden ensimmäisten ballastien kanssa ne omiin pitkiin ja 50w ballastit ensimmäisten polttimoiden kanssa helloihin. Noiden pitäisi jo sitten riittää...
 
Vastataan nyt hieman myöhässä.. Sain puhuttua Elekmalta paikan päällä tuon 55w sarjan sen verran "edullisesti" että tuli se nakattua Hellan pitkiin ja nyt riittää valoa pimeään. Ei märkä asfalttikaan haittaa näkemistä.

Auton lyhyet vaan meinaa jäähä aika onnettoman heikoiksi, kun pudottaa pitkät pois :D