Jones, 2010 tuli tosiaan facelift, jonka myötä ainakin takavaloihin tuli pieni muutos ja keskikonsolin harmaa muovi ei enää kiertänyt ilmanvaihdon suuttimia. Voi olla, että muitakin muutoksia oli, mutta en niistä sen tarkemmin tiedä. Miten kalliit huollot tuossa sinun yksilössäsi oli?
Kävin tänään Lexus-liikkeessä katsastamassa uuden CT 200h:n ja onnistuin samalla nappaamaan mukaan tämän kyseisen korimallin IS:n esitteen. Ilmeisesti Suomessa on myyty myös 200d:tä. Tehot ja väännöt noissa menee 110kW/340Nm vs. 130 kw/400Nm. Molempiin on ollut saatavilla vain manuaali. Samalla reissulla tuli istahduttua 220d:n sisälle ja ei tuo sisusta ollut kyllä kestänyt aikaa ja kilometrejä kovin hyvin. Noin neljän vuoden ja 89 000 km:n jälkeen vaihdekepistä oli lähtenyt pinta kuoriutumaan ja muutenkin tunnelma oli nuhkuinen. Harmahtava nahkaverhoilu ja tunkkainen tuoksu ei tosin auttanut asiaa, eikä noilla ole varsinaisesti auton laadun kanssa tekemistä. Yleisesti ottaen tämä vanhempi IS ei ole sisätiloiltaan minusta ollut kovin tuoreen oloinen vuosiin ja kilpailijoilla on ollut etumatkaa jo oikeastaan vuonna 2006, puhumattakaan sitten näistä faceliftin jälkeisistä vuosista. Keskikonsoli on yksinkertaisest halvan näköinen (etenkin ilman navia) ja mittaristo samaten. CT 200h:n kabiini on laadukkamman oloinen (suunnittelumokista huolimatta) ja uudempi IS onkin sitten ottanut todella ison harppauksen eteenpäin. Ulkoisesti vanha IS on kestänyt aikaa ihan hyvin. Nykyään sen muotoilua osaa itse asiassa arvostaa enemmän kuin aiemmin.
P.S. Mallin historia alkoikin jo vuonna 2005.