https://tummennuskalvot.fi/

Ihannepikkuautosi

Viime vuonna näin yhden Fiat 500 Abarth Tributo Ferrari (tjsp).
Se oli maukkaan näköinen ja varustettu erikoiskilvin TOY-500.
Hinta on siinäkin aivan kauhea jos katsoo vaikka ulkomaisilta palstoilta.
Mutta tykkäsin kovasti ...

Varustellut Minit on kivan näköisia mutta siis ei alkaenmalleissa vielä herätä mitään.
Ajettavuuskin oli vahän kaksipiipuinen asia kun viimeksi käytettyä sellaista n5v sitten kokeilin. Eli ei siis ollut tuore versio.

Pikku Opelit ja Fordit ei vain natsaa vaikka Fiesta kivan näköinen onkin. Ajanut en ole kumpiakaan merkkejä.

MiTo on hyvän näköinen mutta silloin hankinta vaiheessa ei saanut edes koeajoon. Vain kylmätyypit siis otettu.

A1;sestä tykkään edelleen (varmaa moneen kertaan mainittu). Siitäkään en tosin valitsisi sitä alkaen mallin varustetasoa peruspenkkeineen. Enne faceliftia Ambition antaa paljon fiilistä verrattuna Atractioniin joka on vaisu sisustaltaan.
S1 tuli viimetalvena koeajettua ja mielestäni hyvä kompromissi jokapäiväisessäkin ajossa. Hymy nousi kasvoille kun sitä vähän käski lumisella testiajo pätkällä.  Mitta se hinta ???

Liian bulkki vaan jo riittää "hylkäys" perusteeksi monelle pikkuautolle.
Jos raha ei olisi esteenä niin vois ollakkin S1 ihanne.

1sarjan Bemua esim en laske ihan pikkuautoksi ja en siis koko "GOLF" luokan autoja yleensäkkään.
 
Moni pikkuauto vaikuttaa karkille,  mutta kun erehtyy ajaan niin makea haihtuu. Viimeks kun olin renkaita potkimassa, istuin paremmin varusteltuun Adamiin- löytyi lasikatto,  mikä poisti tilanpuutteen tuntua ja tais kojelautakin olla nahkaa. Jos jonkun ostaisin,  niin jokin peltikattoinen avokki. Ehkä rellu tai sitikka, joilta tällä hetkellä löytyy mielestäni parhaan näköiset pikkuautot.
 
Jos tuo meidän rouva olisi ollut valmis luopumaan takaovista, niin 208:in tilalla olisi varmaan DS3R. Ai että oli makea peli ja mielestäni myös hyvän näköinen.
 
Meillä on palvellut kakkosautona kohta 4 vuotta tuollainen alla olevan kuvan kaltainen clio III rs. Se täyttää melko hyvin nuo alussa mainitut speksit, varsinkin siltä osin, että sillä on todella kiva nautiskella mutkateistä. En tiedä millä tuon aikanaan sitten osaa korvata, kun uudempaa mallia ei Suomeen ole tuotu.
 

Liitteet

  • clio_197_albi_003.jpg
    clio_197_albi_003.jpg
    225,8 KB · Katsottu: 121
Sen verran vielä Qualityn aloituspostauksessa olleesta Fiestasta että 5-ovista mallia myydään käsittääkseni vain ameriikan mantereella ja ausseissa. Muualla vain kolmiovista. Lisäksi tuo vihreä ei ole kuulunut värikarttaan ainakaan aikaisemmin vaikkakin tuota väriä on juutuben videoissakin näkynyt.
 
Ok, 5-ovisuus on varmaan noin. Samoin, en minäkään löydä Fordin sivuilta vihreää väriä, mutta keskellä Stadia sellaisen näin, vieläpä Suomen rekkareissa. Saattoi tietenkin olla tänne uitettu yksilö.
 
Quality sanoi:
Ok, 5-ovisuus on varmaan noin. Samoin, en minäkään löydä Fordin sivuilta vihreää väriä, mutta keskellä Stadia sellaisen näin, vieläpä Suomen rekkareissa. Saattoi tietenkin olla tänne uitettu yksilö.

Fordiin saa tilattua erikoisvärejäkin kohtuulliseen rahaan, saattoi siis olla sellainen yksilö kyseessä.
 
Alltour sanoi:
Meillä on palvellut kakkosautona kohta 4 vuotta tuollainen alla olevan kuvan kaltainen clio III rs. Se täyttää melko hyvin nuo alussa mainitut speksit, varsinkin siltä osin, että sillä on todella kiva nautiskella mutkateistä. En tiedä millä tuon aikanaan sitten osaa korvata, kun uudempaa mallia ei Suomeen ole tuotu.
Clio ja yleensä rellun sportit on olleet kovia vehkeitä, uudestakin on joku sporttimalli, ei tietenkään tänne tuoda.
http://www.renault.fr/gamme-renault/vehicules-renault-sport/clio/clio-rs/
Minulle Fiesta ST tai jos joskus tulee RS on miellyttävin. ST lyhyellä koeajolla potki päähän samankokoisia VAGgeja selkeästi. Audi S1 on susiruma ja sillä hinnalla saa takavetosaksalaisenkin. Opel Adam on ulkonäöltään hieno, mutta jo mopoksi todettu.
 
pyllerö sanoi:
Clio ja yleensä rellun sportit on olleet kovia vehkeitä, uudestakin on joku sporttimalli, ei tietenkään tänne tuoda.
http://www.renault.fr/gamme-renault/vehicules-renault-sport/clio/clio-rs/
Minulle Fiesta ST tai jos joskus tulee RS on miellyttävin. ST lyhyellä koeajolla potki päähän samankokoisia VAGgeja selkeästi. Audi S1 on susiruma ja sillä hinnalla saa takavetosaksalaisenkin. Opel Adam on ulkonäöltään hieno, mutta jo mopoksi todettu.
Minustakin Fiesta ST vaikuttaa tällä hetkellä tämän autoluokan parhaalta paketilla.  Hinta vs. ominaisuudet hyvässä balanssissa
 
Onpas muuten hankala kysymys. Mielenkiintoisia vaihtoehtoja on hirveästi, mutta mitään sellaista ei tule mieleen, mistä ei heti löytäisi jotain nipotettavaa. Listataan nyt kuitenkin jotain, pikkuauton määritelmää vähän venyttäen ja vähän sekalaisin kriteerein:

-Renault Clio V6
-Caterham Seven 160
-Fiat 500 Abarth / 500C Abarth
-Renault Clio RS (tuorein versio)
-Suzuki Swift Sport
-Smart Roadster Coupe (Brabus)
-Honda Civic Type R EK9
-Opel Corsa OPC
-Hyundai i20 (1.4)
-Mazda 2

Fordin jätin pois, koska se on liian ilmiselvä valinta. ;)

Alltour sanoi:
En tiedä millä tuon aikanaan sitten osaa korvata, kun uudempaa mallia ei Suomeen ole tuotu.

Uudempi malli ei lehtijuttujen perusteella ole ihan edeltäjänsä veroinen. Tosin siitäkin on tulossa kaiketi Cup/Trophy-versio (en muista kumpi), jonka pitäisi mm. parantaa haukkuja keränneen kaksoiskytkinvaihteiston toimintaa. Tuo omaamasi malli sen sijaan on kovaa vauhtia matkalla klassikoksi.