https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Ibiza 6J

T

Trollsten

Vieras
Ibiza on näemmä saanut 1.4 ACT moottorit konehuoneeseensa kevään pienessä malliuudistuksessa. Aika suorituskykyinen paketti hintaluokassaan tuo 1.4 ACT n. 20 tonnin hintaan. Saa sekä farkkuna että HB:nä.

Kukaan käynyt kokeilemassa? Ibizasta on jäänyt parin vuoden takaa mielikuva tosi muovisena ja meluisana kärrynä, mutta onko asiat muuttuneet mihinkään?
 
Tänään Hesarissa mainostettiin Ibizan tarjouskampanjaa. Plussa kortilla saa hinnasta pois 1000,-. Aika kiva tarjous. Jos ois tarvetta toiselle autolle niin tuota voisi ajatella hankintavaihtoehdoksi. Tuo tarjous kielii siitä, että kovat on katteet eli näköjään uuden hintaa kannattaa tinkiä ilman vaihtoautoa.

OT: Oon joskus koeajanut vuosimallin 2001 Ibizan. Ajettavuuden puolesta jäi positiivinen kokemus, mutta en kiinnittänyt huomiota viimeistelyyn ja ajomeluun. Nykyään tuollaisiin kiinnittää huomiota, vaikka ajan myötä niihin tottuu jotenkuten.
 
Ajomelultaan ja viimeistelyltään 6J Ibiza mielestäni vähintään samalla tasolla kuin isoveikka leon. Ainakin Copa Plus varustetasolla ämpärimuovia on kohtuullisesti, hallintalaitteet, ohjauspyörä ja radio yms. ovat ilmeeltään siistit ja nykyaikaiset. Ainoa mikä ärsytti oli Pre faseliftissä mittariston oranssi väri. Vuoden 2001 ibizan kanssa ei tuolla ole muuta yhteistä kuin nimi. Suosittelen kokeilemaan...St malliin olin ainaki itse hyvin tyytyväinen.
 
Jaahas,nyt se sit hajos...nimittäin emännän Ibiza.
EPC ja tuo moottorin vika-valo syttyivät perjantaina mittaristoon..ei.lähtenyt buuttaamalla...iski jonkun hätämoodin moottoriin ja auto kulki kuin täi tervassa.
Soitto Laakkoselle ja auto hoitoon...onneksi sijaisauto järjestyi.
Vaihteisto on muutaman kerran oikutellut tässä talven aikana..nostaa yht'äkkiä kierrokset tappiin ja samantien laskee normaalitasolle.
Liikennevaloista lähtiessä viive on välillä mahdottoman pitkä...ei tapahdu mitään muutamaan sekunttiin ja sit yht'äkkiä auto ryntää kuin hauki kaislikosta..
Veikkaan,että vika on just tuossa surullisen kuuluisassa 7-vaihteisessa DSG:ssä..Laakkosella veikkailivat ahdinta..no saas nähdä..
 
Turbohan se sit Ibizasta oli mennyt....no tuotahan on ollut liikkeellä..
1.2 TSI:llä on aikas paljon ollut noita turbon hajoamisia...me päästiin reilut 18 tkm ja se riitti turbolle.
Osaa ei ole kuulemma Suomessa,eli aika kauan ajellaan tässä vielä Golfilla (sijaisauto).
 
Meilläkin meni vm2011 1.2TSI Ibizasta turbo vaihtoon 31tkm kohdalla. Kaikkea valohoitoa ne siihen yritti ennenkuin alkoivat vaihtaa rautaa mutta loppujen lopuksi tuli kuntoon. Kolme viikkoa kesti että uusi osa saatiin maahan ja kiinni mutta olimme juuri tällöin pidemmällä ulkomaanreissulla joten ei haitannut menoa vaikka auto vähän pidempään Laakkosella hoidossa olikin.
 
Taitaa seuraavaan vaihtoon mennessä meillä(kin) päästörajat kiristyä sen verran, ettei ole mahdollisuutta uuteen Cupraan. Toisaalta tuohon tulee niin vähän kilometrejä, että taidan vain jatkaa liisaria. Cupra on siis mulla työsuhdevehkeenä.

Soittimen päivitys on tervetullut. Nykyinen on kyllä melkoisen -70 -lukua ulkoasultaan.
 
Vaikka pre-faceliftin kojelauta näyttöineen / muovisuuksineen on monen mielestä karuhko niin täytyy kyllä myöntää, että nykyinen Leon rämisee ja särisee huomattavasti enemmän kuin ex-ibizani vm2011.
Kokonaisuutena 6J Ibiza on hintaansa nähden loistava tuote perusautoksi. Arvonsakin säilytti melko hyvin 2011-2014 ja 50tkm matkan ajan.
 
bgis sanoi:

Uudessa Seat-lehdessä oli tuon hinta 24.200 e. Netissä ei ollut vielä tietoa. Mutta manuaali on kyseessä. :) Kilpailukykyiseltä kuulostaa tuo hinta, vaikka varustelun perusteellahan sen vasta kunnolla pystyy arvioimaan.

Haaveissa olisi saada joskus tulevaisuudessa talouteen tämäntyyppinen auto. Siinä mielessä harmi, että on hinnoiteltu vain kolmiovisena eli SC:nä.