https://tummennuskalvot.fi/

i40 kokemuksia?

Puoli vuotta ja 16 tuhatta kilometriä tullut Hyundailla ajeltua (autolla ajettu yht.40 tkm).
Talvikokemukset ovat hyvin myönteisiä. Kaikki toimii kuin kesällä konsanaan, oikeastaan ainoa ero kesäiseen keliin on se, että aamulla kun töihin lähtee on autossa kylmempi kuin kesällä :mad: Lohkolämppäriä ei ole juurikaan tullut käytettyä pikku pakkasilla, enkä sisätilan lämppäriä omista, kun sellaisen käyttö on taloyhtiössä kielletty, koska saattaapi kuulemma polttaa sulakkeen koko korttelista :eek: Tänään tankilla käydessäni laskin että tuli suurin keskikulutus 1000 kilometrille, 6,6 litraa satkulle. Suurehkoon kulutukseen vaikuttaa viimeviikkojen päivittäiset ajelut Helsingin keskustassa aamuin ja illoin, toki myös tyhjäkäyntiä tulee talviaikaan harrastettua normaalia enenmmän :(
Ensi viikolla ajattelin tehdä koneeseen öljynvaihdon, kun ei raaski ihan 30 tuhatta samoilla öljyillä mennä. Määräaikaishuolto tulossa vasta kesäkuussa.
Yhtään ylimääräistä häiriötä ei ole ilmaantunut matkan varrella (kop, kop), joten tyytyväinen olen autoon toistaiseksi ollut :)
 
Pikkuinen päivitys tälle palstalle, ettei i40-ketju kuihdu kokonaan. Auto on ollut uudesta lähtien täysin huoleton, ei mitään korjattavaa tai mitään erikoista lisä-ääntä tms huolen aihetta. Yhteispeli sujuu kuin Strömsössä  :) On tämä kyllä ollut ihmepeli edelliseen Skodaani verrattuna tällä luotettavuusalueella. Näin jatkukoon. Ei mulla muuta  8)
 
Latvaroso sanoi:
Pikkuinen päivitys tälle palstalle, ettei i40-ketju kuihdu kokonaan. Auto on ollut uudesta lähtien täysin huoleton, ei mitään korjattavaa tai mitään erikoista lisä-ääntä tms huolen aihetta. Yhteispeli sujuu kuin Strömsössä  :) On tämä kyllä ollut ihmepeli edelliseen Skodaani verrattuna tällä luotettavuusalueella. Näin jatkukoon. Ei mulla muuta  8)
Kahden Hyundain kokemuksella aivan normaalia ;)
 
Isäukolla ja nykyisellä rouvallaan on myös ollut jo pari-kolme vuotta i40 farkku, ja ongelmaa on tuottanut kahteen kertaan loppunut bensa. Näytön mukaan ajokilometrejä on vielä reilusti, oliko jopa 170km(?), mutta silti matka on katkennut. Kalibrointi hoidettaneen kuntoon seuraavassa huollossa.
Muuten ollut kahden Jeepin jälkeen huoleton peli.

Itsekin tuli ennen ensimmäisen Skodan (Superb-farkku) ostoa käytyä neljäkymppistä koeajamassa, mutta ne muutamat negatiiviset piirteet olivat sitten liian vahvoja.
- 1,6 bensavapari oli suorastaan mopon tuntuinen Skodan pirteisiin turboihin verrattuna.
- Valot. Tuon talosta löytyvän halogeenit ovat kuin kynttilät. Eikä parempaan varusteversioonkaan ainakaan silloin saanut Xenoneita kuin lyhyille.
- Alustan melu. Volvojen ja Skodien rinnalla hiekkateillä etenkin sora ropisi erittäin äänekkäästi.
- Ohjaus - tunnoton ja ylikevyt silti vahvalla palautuksella, aivan kuin ohjaus olisi ollut jonkun vieterin nokassa.

Ulkonäkö toki oli hieno ja auto tuntui isolta ja jämäkältä, ja sisältäkin vaikutti ihan hyvältä etenkin navigointinäytöllä varustetussa paremmassa versiossa. Eri numeronäytöt taisivat tosin olla jotenkin epäselvästi ja tuhruisesti toteutettu (oliko sinisen taustan ja mustien merkkien yhdistelmä?)

 
Anzander sanoi:
Isäukolla ja nykyisellä rouvallaan on myös ollut jo pari-kolme vuotta i40 farkku, ja ongelmaa on tuottanut kahteen kertaan loppunut bensa. Näytön mukaan ajokilometrejä on vielä reilusti, oliko jopa 170km(?), mutta silti matka on katkennut. Kalibrointi hoidettaneen kuntoon seuraavassa huollossa.
Muuten ollut kahden Jeepin jälkeen huoleton peli.

Itsekin tuli ennen ensimmäisen Skodan (Superb-farkku) ostoa käytyä neljäkymppistä koeajamassa, mutta ne muutamat negatiiviset piirteet olivat sitten liian vahvoja.
- 1,6 bensavapari oli suorastaan mopon tuntuinen Skodan pirteisiin turboihin verrattuna.
- Valot. Tuon talosta löytyvän halogeenit ovat kuin kynttilät. Eikä parempaan varusteversioonkaan ainakaan silloin saanut Xenoneita kuin lyhyille.
- Alustan melu. Volvojen ja Skodien rinnalla hiekkateillä etenkin sora ropisi erittäin äänekkäästi.
- Ohjaus - tunnoton ja ylikevyt silti vahvalla palautuksella, aivan kuin ohjaus olisi ollut jonkun vieterin nokassa.

Ulkonäkö toki oli hieno ja auto tuntui isolta ja jämäkältä, ja sisältäkin vaikutti ihan hyvältä etenkin navigointinäytöllä varustetussa paremmassa versiossa. Eri numeronäytöt taisivat tosin olla jotenkin epäselvästi ja tuhruisesti toteutettu (oliko sinisen taustan ja mustien merkkien yhdistelmä?)

Noista negatiivisista omat kokemukset on osittain samat, ajovalojen teho on kynttiläluokkaa, ei näillä valaisemattomilla töillä ajele pimeällä mielellään. Ohjauskin on kevyt, Skodan jälkeen se oikein ylikorostui. Mutta nopeasti tuohon tottui ja hyvältä tuntuu. Melua tässä on mielestäni vähemmän kuin Skodassani (Yeti). Hyvällä asvaltilla kuiskaavan hiljainen, roudan raiskaamalla asfaltilla brommaa, niinkuin kaikki ajamani autot. Tuosta 1.6 moottorista sen verran, että liikennevalokiihdytyksissä tällä ei kannata lähteä kilpailemaan  8) mutta kun on saatu kakkonen silmään ja kierroksia ulos, veto on jopa yllättävän kiitettävää. Tämähän on puhdas kierroskone jos tehoja haluaa saada ulos. Onnekseni teinivuosien kisavietti on poistunut, ja en tarvitse tämän tehokkaampaa moottoria. Sanoinko jo, enpä tainnut sanoa, bensankulutus on tässä ollut keskimäärin pienempi kuin 1.2 Yetissäni. Kaupunkiajossa tämä vie enemmän, mutta 80kmh alkaen huomattavasti vähemmän.

Ajattelen niin, että minkä teknisissä uutuuksissa tämän kanssa häviää, sen voittaa huolettomassa menossa, josta ainakin minun kukkaro kiittää kovasti  :)

 
Tuolla i30 topicissa tuli tätäkin mallia sivuttua niin piti ihan tilastoista tarkistaa miten tämä on myynyt. Viime vuonna kokonaista 158 kappaletta on mennyt i40:iä kilpiin. Autossahan ei sinänsä mitään vikaa ole, mutta bensamoottorit on surkeita sekä hinnat taitaa olla liian kovat.
 
Vanha leasing-Mondeo on nyt luovutettu pois ja tilalle hankin Hyundai i40 Sedan 1.7 CRDi 100 A Style, vm. 2012. Leasing kävi turhan kalliiksi jokatapauksessa, joten koetetaan nyt sitten omalla autolla.

 

Liitteet

  • Hyundai_I40.jpg
    Hyundai_I40.jpg
    25,3 KB · Katsottu: 365
Itselläni i40 Wagon style 2016. Autolla ajettu 26000 km. Takaluukku aukeaa
itsekseen milloin vain. Vaihdettu johtosarja. Meni kuulema kosteutta. Ei aittanut.
Nyt yrittävät vaihtaa ohjainlaitteen. Kukaan ei tiedä / tunnusta mitään. Hyundai Motor Finland Herkko Sippola sanoi että vika on kaikissa 2015 jälkeen tulleissa i40 style
malleissa. Siis: ÄLYKÄS TAKALUUKKU!! Mulla auennut 6 krt. Tehty ilkivaltaa, varastettu
työkaluja ym. Auto pajalla jatkuvasti kun asenajat ei tiedä mikä on!!
En ymmärrä miksi tuo salataan. Automyyjä on hankalassa tilanteessa jos tietää eikä
kerro. Jos sinulla EI OLE TALLIA, älä hyvä ihminen osta tuota.
Itse petyin. Nyt yritän myydä sen suoraan ja toivon että saan omani pois.
Ajoin 7000 km, aukesi myös kesällä. Ohjekirja kertoo että ongelmia luukun kanssa
talvella! Että silleen!! Komnentoikaa!! Kiitos! Kerron lisää jatkossa kun pääsen tosta eroon.
 
Eetu11 sanoi:
Itselläni i40 Wagon style 2016. Autolla ajettu 26000 km. Takaluukku aukeaa
itsekseen milloin vain. Vaihdettu johtosarja. Meni kuulema kosteutta. Ei aittanut.
Nyt yrittävät vaihtaa ohjainlaitteen. Kukaan ei tiedä / tunnusta mitään. Hyundai Motor Finland Herkko Sippola sanoi että vika on kaikissa 2015 jälkeen tulleissa i40 style
malleissa. Siis: ÄLYKÄS TAKALUUKKU!! Mulla auennut 6 krt. Tehty ilkivaltaa, varastettu
työkaluja ym. Auto pajalla jatkuvasti kun asenajat ei tiedä mikä on!!
En ymmärrä miksi tuo salataan. Automyyjä on hankalassa tilanteessa jos tietää eikä
kerro. Jos sinulla EI OLE TALLIA, älä hyvä ihminen osta tuota.
Itse petyin. Nyt yritän myydä sen suoraan ja toivon että saan omani pois.
Ajoin 7000 km, aukesi myös kesällä. Ohjekirja kertoo että ongelmia luukun kanssa
talvella! Että silleen!! Komnentoikaa!! Kiitos! Kerron lisää jatkossa kun pääsen tosta eroon.

Ei ole fiksua myydä rikkinäistä autoa toiselle yksityiselle. Maajantuoja lunastaa auton takaisin lienee reilumpi teko. On lähes uskomaton juttu, etteivät osaisi korjata vikaa.
 
Patteri sanoi:
Kauppias arveli, että voi tulla vielä takaisin faceliftinä, mutta voi olla että jää pois kokonaan hybridien tuloon asti.

...eli siis Toyota tyyliin jo toisena faceliftinä (?). Ensimmäinenhän tehtiin jo 2015-2016...
No, mitäs sitä hyvää kokonaan muuttamaan.
 
Anzander sanoi:
...eli siis Toyota tyyliin jo toisena faceliftinä (?). Ensimmäinenhän tehtiin jo 2015-2016...
No, mitäs sitä hyvää kokonaan muuttamaan.

Saksassa näyttäisi olevan jo myynnissä.