https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

i40 kokemuksia?

Sopuisaan hintaan saisi optimoitua tuohon omaan i40:seen lisää tehoa ja vääntöä.
136hv->160hv ja 320nm->350nm (maltillinen määrä)
Jotenkin vaan menee pupu pöksyyn, kun on vielä tehdastakuuta 2,5 vuotta jäljellä.
Tokihan voisi maahantuojalta kysyä suhtautumista ko. asiaan, mutta vastaus saattaa olla arvattavissa takuun suhteen :(
Ihan hyviä uudistuksia uusiin Hynyihin tulossa :)
 
No nyt se on i40 kokeiltu. Onpa mukava auto ajaa. Valitettavasti koeajoauto oli diesel automaatti kun tarjottu on auto olisi bensamanuaali. Hyvin varustellun ison auton kyllä saisi nyt edullisesti. Yksittäiskappale myyjän varastosta. 1.6 GDI Comfort plus eli kaikenlaisia himmeleitä vähintään tarpeeksi. Omaan makuun ehkä vähän liikaakin.

Mitenhän tuolla 1.6GDI:llä oikein kiireinen mies ehtisi  ???
 
Kyllä tuo 1.6 GDI hyvä kone on, hyvin riittää teho ainakin pykälää pienempään Ceediin, luulisi riittävän tuohonkin. Hieno auto kyllä tuo i40. Faceliftihän siihen on jo esitelty.
 
Facelift on tosiaan esitelty, mutta tulee Suomeen ilmeisesti vasta kesän loppupuolella. Tekniikkaanhan tuo ei kummoisia tuo. Auto olisi tälläinen Comfort Plus varusteinen http://www.nettiauto.com/hyundai/i40/6872329

Ajamaton peli ja tuota vielä halvempi. Talvikumit ja lämppäri kaupan päälle. Vaihtoauton hyvitys kehnohko, mutta väliraha silti kohtuullinen.
 
Jostain lehdestä hiljattain luin, että facelift saapuu Suomeen vasta kesän jälkeen "koska maahantuojalla on varastossa autoja vielä runsaasti". Tarkoittaakohan tuo sitä, että maahantuoja saisi halutessaan uusia autoja tehtaalta Suomeen jo aikaisemminkin, mutta ei sitä tee ennenkuin "vanhat" varastomallit on myyty alta pois? Saakohan edes tilaamalla? Tosin Koreasta tilattaessahan tilausaika on joka tapauksessa sen viitisen kuukautta.

Viimeiseen vuoteenhan ei esim. Style-varustemallia ja siten ollen parhaita varusteita (nahkajakkarat, panoraamakatto jne) ole saanut autoon ollenkaan kun ovat kaupanneet vain tuota Comfort Plussaa faceliftiä odotellessa. Toki siinäkin varusteita on monelle varmasti ihan tarpeeksi mutta minua ainakin ärsyttää se, että maahantuoja rajoittaa noinkin pitkäksi aikaa asiakkaiden valinnanmahdollisuutta. Tosin samahan se on monella muullakin merkillä.
 
Trollsten sanoi:
Mitenhän tuolla 1.6GDI:llä oikein kiireinen mies ehtisi  ???

En usko että mistään myöhästyt tuon moottorin takia ;)
Minulla oli aiemmin farkku i40 1.6 GDi ja pidin kyllä tuostakin moottorista.
Liikuttaa autoa hyvinkin jouhevasti, kuluttaa bensaa maltillisesti, lämpenee nopeasti myös pakkasilla. Moottori vääntää yllättävän nöyrästi aivan pienilläkin kierroksilla. 6-vaihteellakaan ei esim. 'jyristä' ollenkaan, mikä ihmetytti aikanaan positiivisesti.
Tuon moottorin omaavissa malleissa on muuten sähköinen 'viimasuoja' joka säätyy automaattisesti tilanteen mukaan.
 
skt1 sanoi:
En usko että mistään myöhästyt tuon moottorin takia ;)
Minulla oli aiemmin farkku i40 1.6 GDi ja pidin kyllä tuostakin moottorista.
Liikuttaa autoa hyvinkin jouhevasti, kuluttaa bensaa maltillisesti, lämpenee nopeasti myös pakkasilla. Moottori vääntää yllättävän nöyrästi aivan pienilläkin kierroksilla. 6-vaihteellakaan ei esim. 'jyristä' ollenkaan, mikä ihmetytti aikanaan positiivisesti.
Tuon moottorin omaavissa malleissa on muuten sähköinen 'viimasuoja' joka säätyy automaattisesti tilanteen mukaan.

Kuin suoraan minun kynästä. Ei ole vielä kertaakaan tullut eteen tilannetta että olisi tuntunut että tehoa pitäisi olla enemmänkin. Tietenkin markkinoilta löytyy tehokkaampiakin pelejä jos on vielä tarvetta kilpailla teillä sarjassa kenellä on nopein.
 
Vempula sanoi:
Passat-keskusteluun tämän linkin jo lisäsinkin, mutta laitetaan tännekin, kun i40 jäi tämän testin viimeiseksi:

http://goo.gl/6y6CN9

Luen nykyisin hyvin harvoin mitään autolehtiä (nuorena sällinä tuli luettua aina ne kaikki), koska ne on mielestäni vähän lapsellisia, autoja mitataan testiradalla äärinopeuksissa jotta saadaan joku ero näkyviin ja sitä sitten paisutellaan, jotta vertailtavat saadaan paremmuusjärjestykseen. Ainakin minun arkiajot on ihan jotain muuta kuin rajojen hakemista ja odotukset siksi autoiltanikin hyvin erilaisia. Toki yhä silloin tällöin tulee myös selailtua autoaiheisia artikkeleja. Yritinkin katsella tätä Teknavin artikkelia tabletilla (Samsung) ja kyllähän oli heikko tekninen toteutus lukijaksi!  :mad: Lopulta monen latauskeskeytyksen jälkeen koneelle tuli joku helkutin iso tiedosto, jota tabletti ei pystynyt kunnolla pyörittämään. Muistaakseni joskus noin vuosi sitten yritin viimeksi katsoa jotain Tenkavin artikkelia yhtä huonolla menestyksellä... onko tämän Teknavin jutut tarkoitus lukea vain Applen tuotteilla?

En teknisten ongelmien takia saanut avattua kuin muutaman sivun, joten ehkä missasin jotain  tärkeääkin, mutta vaikutti siltä, että lehti oli saanut ensimmäisen ja viimeisen auton piste-eroksi noin kymmenen prosenttia, joten tulee oikeasti mieleen, että missä pihvi? Vertailtavien autojen hinnoista en nähnyt mitään merkintää, mutta uskoisin, että vertailun halvimman ja kalleimman hinta-ero voi hyvinkin olla yli kymppitonnin luokkaa. Joitain lukijoita voisi myös kiinnostaa se, että mikä autoista "voittaisi" jos  katsottaisiin kuinka monta pistettä saa sijoitetulla eurolla. Lisäksi juttu oli käsittääkseni käännetty jostain saksalaisesta autolehdestä ja ylläri ei taaskaan ollut, että listan kärki oli  jälleen kerran saksalaisten miehittämä. Sama biassi näkyy kun joskus erehtyy lukemaan jonkun ranskalaisen autolehden tuloksia.  Kärjessä joku ranskalainen merkki. Suomessa kun ei ole ollut omaa autotuotantoa Saabin jälkeen, niin Skoda on  muistaakseni ollut yleensä se kestoykkönen. Ja ei siinä mitään, viihdettähän nämä vertailut ja arvostelut vain ovat ja autolehdet tekevät businestä, jossa rahoitus täytyy saada tavalla tai toisella kokoon ja siinä voi hyvin näkyä ne autolehtien tärkeimpien mainostajien intressit.

P.S. Mitenköhän autolehden toimittajat ovat pisteyttäneet tässäkin vertailussa esim. sellaisen asian kuin "laatu/viimeistely"? Esim. BWM sai tästä 180 pistettä ja Hyundai 178. Miten autossa istuja/ajaja/omistaja näkee tuon eron käytännössä? Muutkin vertailtavat pyörivät ihan samoissa pisteissä. Voiko tästä päätellä, että esim. seuraavan viiden vuoden aikana jokainen näistä tulee oletettavasti kestämään yhtä hyvin, sillä laadukas autohan ei käy huolloissa kuin huolto-ohjelman mukaisesti?  Kestävyyshän tulee laadusta.  Minulla lienee nyt alla ensimmäistä kertaa auto (i40 bensa), joka ei nitise eikä natise säiden tai ajo-olosuhteiden mukaan eikä pajalla ole tarvinnut käydä korjauttamassa mitään. Mielestäni tämä on ainakin yksi osoitus auton viimeistelystä, jonka taviskin huomaa jokapäiväisissä ajoissaan. Edellinen autoni oli usean lehden testivoittaja, jonka kanssa pajakäynnit oli arkea monena vuonna peräkkäin. Lehtien pistyttämä paremmuusjärjestys ei siksi aina käänny oikeaksi käyttökokemukseksi.

Paras aina voittakoon, kuten tässäkin testissä ja pulinat pois!  :D
 
Muutamaan asiaan kiinnitin huomiota tuossa Teknavin farkku vertailussa.
i40:sen kohdalla mainittiin, että auto on jo elinkaarensa ehtoopuolella joka myös "näkyy ja tuntuu", ja minä kun luulin ajavani kohtuu tuoreella mallilla :eek:
Pisteytysosiossa ihmettelen esim. tilojen pisteytystä Insigniaan verrattuna. "Ahtaaksi" usein mainittu Insignia sai takatiloista samat pisteet kuin "tilavaksi" kehuttu i40. Omakohtaisella kokemuksella i40 pesee Insignian takatilat jos ei ihan 100-0, niin ainakin 6-0 ;D
 
skt1 sanoi:
Muutamaan asiaan kiinnitin huomiota tuossa Teknavin farkku vertailussa.
i40:sen kohdalla mainittiin, että auto on jo elinkaarensa ehtoopuolella joka myös "näkyy ja tuntuu", ja minä kun luulin ajavani kohtuu tuoreella mallilla :eek:
Pisteytysosiossa ihmettelen esim. tilojen pisteytystä Insigniaan verrattuna. "Ahtaaksi" usein mainittu Insignia sai takatiloista samat pisteet kuin "tilavaksi" kehuttu i40. Omakohtaisella kokemuksella i40 pesee Insignian takatilat jos ei ihan 100-0, niin ainakin 6-0 ;D

En päässyt lukemaan kaikkia sivuja teknisten ongelmien takia mutta jos tosiaan vuonna 2011 uutena mallina tullut auto on tietäjien sanomana  jo kolmen vuoden päästä ehtoopuolella niin uskaltaako tässä enää kukaan uutta autoa koskaan ostaa, varsinkin jos se on jo takuuaikansa puolivälissä autoilun historiaa? :)
 
Latvaroso sanoi:
En päässyt lukemaan kaikkia sivuja teknisten  ;) takia mutta jos tosiaan vuonna 2011 uutena mallina tullut auto on tietäjien sanomana  jo kolmen vuoden päästä ehtoopuolella niin uskaltaako tässä enää kukaan uutta autoa koskaan ostaa, varsinkin jos se on jo takuuaikansa puolivälissä autoilun historiaa? :)

Voihan olla, että näissä Korean kipoissa tuo ehtoon puoli alkaa jo aikaisemmin kuin muissa. ;)
 
Tuo Teknavi ei kyllä herätä luottamusta. Teknari oli jo vähän höttöisen oloinen ja nyt uusi nimikin on kömpelö, kuin vanha nimi ärrävikaisen lausumana. Kun kerran nimi piti vaihtaa, olisivat vähän uhranneet sille ajatusta. Nyt tuntuu siltä, että halusivat vain päästä vähimmällä vaivalla ja ehkä samalla kettuilla Otavamedialle.

Latvaroso sanoi:
P.S. Mitenköhän autolehden toimittajat ovat pisteyttäneet tässäkin vertailussa esim. sellaisen asian kuin "laatu/viimeistely"? Esim. BWM sai tästä 180 pistettä ja Hyundai 178. Miten autossa istuja/ajaja/omistaja näkee tuon eron käytännössä?

Tuollainen piste-ero on kyllä ihan merkityksetön. Eron laadussa ja viimeistelyssä kyllä huomannee helposti materiaalivalinnoissa, paneelien yhteensovituksissa, nappien ja namiskojen käyttötuntumassa jne. Tiedä sitten mitä kaikkea on otettu huomioon, että saadaan BMW ja Hyundai käytännössä samoille pisteille.

skt1 sanoi:
Muutamaan asiaan kiinnitin huomiota tuossa Teknavin farkku vertailussa.
i40:sen kohdalla mainittiin, että auto on jo elinkaarensa ehtoopuolella joka myös "näkyy ja tuntuu", ja minä kun luulin ajavani kohtuu tuoreella mallilla :eek:

Liittynee tuohon laatuvaikutelmaan. Liekö autossa myös ollut se halvin radio, joka kieltämättä muuttaa kojelaudan ilmettä vanhahtavaan suuntaan.

1-120P516322c20.jpg


i40%20VF3%20radio.png
 
Käytin tänään auton katsastuksessa.
Katsastajan kanssa tutkittiin auton alustaa ja todettiin, että ihan hyvin on alustaa ruostesuojattu, etenkin "kriittiset" alueet oli hyvin massattu, joten Hyundailla tuo asia näyttää olevan ihan kelpo mallilla, ainakin omassa yksilössä.
Niin, ja katsastuskin meni läpi ilman huomautuksia ;D
 
Vempula sanoi:
i40 on saanut melkoista hintapäivitystä:

Pykälää kookkaamman i40:n mallin uusi hinta on 1,6-litraisella bensiinimoottorilla varustettuna 21 990 euroa ja 1,7-litraisella turbodieselillä (85 kW) 23 990 euroa. Farmarikorisen i40:n hinnat ovat tuhat euroa korkeammat. Hinnanalennus on peräti 5 000 euroa eli lähes viidennes.

http://tekniikanmaailma.fi/hyundai-i30n-ja-i40n-saa-nyt-aiempaa-halvemmalla/

Nyt alkaa olla jo hinnat kohdallaan, siitä on hyvä lähteä tekemään kauppaa jos mukana ei ole vaihdokkia.
 
Niin no mikä siinä, jos ei välitä nykyaikaisista mukavuusvarusteista. Saa ainakin paljon rautaa pikkurahalla pihaan.
 
Tuosta Classic-mallista puuttuva "pakollinen" varuste taitaa olla vakionopeudensäädin, jonka tuohon saa 460 euron panostuksella. Samaan rahaan tulee kylkiäisenä Bluetooth rattisäätimin ja nahkaverhoiltu ratti.
 
Automaatti-ilmastointi uupuu eikä sitä saa Classiciin edes rahalla. Kyllä nuo tulee myymään ihan varmasti. Suomalaiselle kun tärkeää se, että auto on isompi kuin naapurilla.
 
Mikähän siinä on, että lähes kaikkien merkkien ollessa kyseessä suomalaiset maahantuojat tilaavat juuri ennen facliftin tai uuden mallin tuloa varastot täyteen jotain suomispecialclassiceditionmallia ihan karmeilla (lue: olemattomilla) varusteilla sen sijaan, että tilaisivat esim. sitä parasta mallia nahkoilla ja sähköilla ja xenoneilla ja panoraamilla ja ties millä? Myisivät sitten sitä seitsemän tonnia normaalia halvemmalla.

Mutta ei, nämäkin Classic versiot ovat sellaisia, että jopa karvalakissa (eli Comfortissa) on enemmän varusteita. Sama juttu mm. Peugeotilla. Noin 1,5v (!!!) ennen mallin vaihtumista tai fl:n tuloa poistetaan kaikki paitsi yksi moottorivaihtoehto (joka on se laiskin) ja yksi korimalli hinnastosta, muutetaan nimi Editioniksi ja poistetaan varustelistalta nahkaratit, sähkötakaikkunat, automaatti-ilmastoinnit ja muut ihan umpiperusvarusteet, ja sitten lisätään siihen vastaavasti 16" tarvikealut ja hieno Edition tarra ja kehutaan kuinka saatanan hyvät varusteet tässäkin nyt on. Ja halpa on myös, ostakkee!!

Itse olisin oikeasti kiinnostunut ostamaan esim. uuden i40:n jos tämä Classic olisi vaikka samanlainen kuin hyvin varusteltu Style-malli oli, ja sitten Classic lätkän lisäksi lyötäsiin autoon navi, kamera, panoraama ja nahkat sähköllä ja otettaisiin hinnasta vaikka  tuo 6-7 tonnia pois. Yksi tänne, heti. Tai laitetaan vaimollekin, punaanen.

Ainoan poikkeuksen tästä taitaa tehdä Volvo, jolla Classiv taitaa olla aika täydellisesti varusteltu ja varusteisiin nähden huokeahko. Kyllähän niitä sitten yleensä myydäänkin.

Sorry OT.
 
Eiköhän se ole niin että maahantuoja ottaa sitä myyntiin mikä tekee kauppansa.

Toyotalla ovat näköjään nyt Avensiksen kohdalla melkoisen rohkean vedon tehneet kampanjamalliston kohdalla. Active Editionissa kun on automaattilaatikosta lähtien vakiona.
 
Trollsten sanoi:
Toyotalla ovat näköjään nyt Avensiksen kohdalla melkoisen rohkean vedon tehneet kampanjamalliston kohdalla. Active Editionissa kun on automaattilaatikosta lähtien vakiona.

Kuitenkin ovat varmuuden vuoksi pudottaneet kaikki tehokkaammat koneet pois valikoimista, mutta myy varmasti kuin näkkäri.
 
Trollsten sanoi:
Onko siihen juuri tuota tehokkampaa konetta saanutkaan koskaan.

Onhan siihen saanut 177hv dieselin ja vieläpä oikealla automaatilla, toki sekään nyt ei mikään tehotykki ole mutta Toyotan mallistossa yksi tehokkaimpia motteja.