https://tummennuskalvot.fi/

Hyundai Tucson

Markku J sanoi:
^Eikös musta katto ole helppo ja edullinenkin juttu teippauttaa?
On kokemusta molemmista vaihtoehdoista eikä teippaus tule kohdallani enää kyseeseen. Tehdasvaruste on originaali ja laadukkain.
 
Hetki vielä pitää malttaa.
67245b7fe742e87c80cf2b890b071be0.jpg


Lähetetty minun SM-A415F laitteesta Tapatalkilla

 
Jahas, nyt kuukauden+ käytön jälkeen ilmestyi GPF merkkivalo. Tucsonin alkuaskeleet eivät ole olleet nyt täysin ruusuiset muutenkaan, vaikkakin kyseessä on pieniä vikoja. Yksi vika on se, ettei radio kuulu lainkaan. Varmaan antennissa joku vika/johto irti. Ylihuomenna vien tuon huoltoon sen takia ja samalla tarkistavat tuon GPF:n tilanteen. Yhdessäkään uudessa autossa, jonka olen omistanut ei ole tullut GPF tai DPF merkintää ennen 200 000 km rajapyykkiä. Onko muilla tullut mitään pieniä/suuria vikoja Tucsoniinsa, joita on voinut selvittelemään huollossa?
 
Smape sanoi:
Onko muilla tullut mitään pieniä/suuria vikoja Tucsoniinsa, joita on voinut selvittelemään huollossa?

Huoltoneuvoja kun puhelimessa nimen kuultuaan sanoo että "niin sulla on se Tucson", niin lienee siellä on laukottu tarpeeksi.

-Välijäähdytin jäässä
-Välijäähdytin toisen kerran jäässä, lavetilla pajalle.
-Kuskin oven kahva rikki, kessyn nappi ei avaa ovia.
-Värinää vedätyksessä, vaihdettu kardaaniakseli
-Edelleen värinää, vaihdettu toinen etuvetari
-Ei lähde pakkasella käyntiin, 3/4 hehkua pimeänä.

Ja nyt herjailee sillon tällön kusivehkeitä ja joku kolahtelee takana, ehkä iskari. Pitää vissiin varailla aikaa taas pajalle kun ei tästä saa vaihdossakaan mitään, onneksi on edes se pitkä takuu :rolleyes:

Muistinkohan kaikki 🤔
 
Karvis sanoi:
Huoltoneuvoja kun puhelimessa nimen kuultuaan sanoo että "niin sulla on se Tucson", niin lienee siellä on laukottu tarpeeksi.

-Välijäähdytin jäässä
-Välijäähdytin toisen kerran jäässä, lavetilla pajalle.
-Kuskin oven kahva rikki, kessyn nappi ei avaa ovia.
-Värinää vedätyksessä, vaihdettu kardaaniakseli
-Edelleen värinää, vaihdettu toinen etuvetari
-Ei lähde pakkasella käyntiin, 3/4 hehkua pimeänä.

Ja nyt herjailee sillon tällön kusivehkeitä ja joku kolahtelee takana, ehkä iskari. Pitää vissiin varailla aikaa taas pajalle kun ei tästä saa vaihdossakaan mitään, onneksi on edes se pitkä takuu :rolleyes:

Muistinkohan kaikki 🤔

Niin olihan tuokin ihan uudesta Tucsonista? Aikamoinen maanantaikappale iskenyt sulle, jos tosiaan täysin uusi auto kyseessä, mutta eihän näistä koskaan tiedä.
 
Smape sanoi:
Niin olihan tuokin ihan uudesta Tucsonista? Aikamoinen maanantaikappale iskenyt sulle, jos tosiaan täysin uusi auto kyseessä, mutta eihän näistä koskaan tiedä.

Perustin uuden otsikon alle uuden ketjun 2021-mallisesta uusikorisesta Tucsonista, vinkkinä...
 
Smape sanoi:
Niin olihan tuokin ihan uudesta Tucsonista? Aikamoinen maanantaikappale iskenyt sulle, jos tosiaan täysin uusi auto kyseessä, mutta eihän näistä koskaan tiedä.

Edelliskorinen, joten onhan tällä jo 35tkm ajettu.
 
Ahh.. Mutta silti yllättävän paljon vikoja suhteessa kilometrimäärään.

Noh, katsotaan, että mitä huolto sanoo viaksi jne. Jos tulee hirveä huoltolista, niin sitten voi olla, että kaupan purkua alan vilauttalemaan ja vaihdan suosiolla IoniQ 5:aan, jahka tulee.
 
Smape sanoi:
Ahh.. Mutta silti yllättävän paljon vikoja suhteessa kilometrimäärään.

Noh, katsotaan, että mitä huolto sanoo viaksi jne. Jos tulee hirveä huoltolista, niin sitten voi olla, että kaupan purkua alan vilauttalemaan ja vaihdan suosiolla IoniQ 5:aan, jahka tulee.

Minkä vuotinen ja mallinen Tucsoni sinulla on? Paljonkin vikoja? Ja huolto ns. haluton hoitamaan? Olisi mukava kuulla lisää, niin osaa pähkäillä mitä tekee tilatun Tucsonin kanssa. Ei noita marmorilla tappeluita enää haluaisi...
 
Ratkaisumies sanoi:
Minkä vuotinen ja mallinen Tucsoni sinulla on? Paljonkin vikoja? Ja huolto ns. haluton hoitamaan? Olisi mukava kuulla lisää, niin osaa pähkäillä mitä tekee tilatun Tucsonin kanssa. Ei noita marmorilla tappeluita enää haluaisi...

Kyseessä on siis tämä uusi 2021 -mallinen kevythybridi 48v järjestelmällä. Tosiaan ylihuomenna on huolto autoverkkokaupassa, niin katsotaan kuinka käy. Vastasin noin muuten yleisfiiliksen tuosta autostani aloittamaasi Hyundai Tucson 2021 keskusteluun
 
Karvis sanoi:
Huoltoneuvoja kun puhelimessa nimen kuultuaan sanoo että "niin sulla on se Tucson", niin lienee siellä on laukottu tarpeeksi.

Pitää vissiin varailla aikaa taas pajalle kun ei tästä saa vaihdossakaan mitään, onneksi on edes se pitkä takuu :rolleyes:

Vaikuttaako autosi osalta tosiaan siltä, että Hyundain arvo putoaa runsaasti ja kenties suhteessa enemmän kuin aiemmista autoistasi saama hyvityshinta? Jos, niin alkaa entistä enemmän arveluttamaan tällaisen uusimallisen tilaus.
 
Ratkaisumies sanoi:
Vaikuttaako autosi osalta tosiaan siltä, että Hyundain arvo putoaa runsaasti ja kenties suhteessa enemmän kuin aiemmista autoistasi saama hyvityshinta? Jos, niin alkaa entistä enemmän arveluttamaan tällaisen uusimallisen tilaus.

Vaihtohyvitysten perusteella pudotusta n.tonnin/kk, nettohyvityksestä jos laskee niin vielä enemmän. Toki tämä on vielä pikkuisen liian tuore vaihdettavaksi, mutta on tuo aika kova pudotus muihin verrattuna.
 
Karvis sanoi:
Vaihtohyvitysten perusteella pudotusta n.tonnin/kk, nettohyvityksestä jos laskee niin vielä enemmän. Toki tämä on vielä pikkuisen liian tuore vaihdettavaksi, mutta on tuo aika kova pudotus muihin verrattuna.

Ikää ilmeisesti reilut 1,5 vuotta eli arvo tippunut reilut 15 tonnia? Iso määrä. Kaipa nämä kaikki fossiilisia käyttävät vehkeet tiputtavat arvoaan yhä nopeammin; ei tämä Toyotakaan enää pitänyt arvoaan aiempien samanmerkkisten tapaisesti.
 
Ratkaisumies sanoi:
Ikää ilmeisesti reilut 1,5 vuotta eli arvo tippunut reilut 15 tonnia? Iso määrä. Kaipa nämä kaikki fossiilisia käyttävät vehkeet tiputtavat arvoaan yhä nopeammin; ei tämä Toyotakaan enää pitänyt arvoaan aiempien samanmerkkisten tapaisesti.
Lyhyellä pitoajalla kuukausittainen alenema on iso, pidemmällä tuo pyöristyy kivasti - oli auto tai käyttövoima mikä vaan. Tuossa kun laskin kalkulaattorilla niin vajaaseen viiteenhunttiin oman ex-auton kanssa uudesta 28kk vanhaksi ajellen jäi arvonalenema ostohinta vs. hyvitys -laskelman perusteella. Toki tuo vaihto tapahtui pahinta sähkökiimaa ennen, mutta nykymittapuulla kyseessä oli liki pahimman sortin päästökrematorio, kun nelivetoa, bensamottia ym. sisälsi.

Jos arvonalenema "pelottaa" niin ei tätä asiaa kannata pohtia liian lyhyellä aikavälillä. Jos vaihtaa autoa kuin paitaa, tuota asiaa ei vaan pidä ajatella koska rahallisesti tuota ei saa järkeväksi mitenkään. Ei millään excelkaavalla. Jos haluaa sijoitaa autoiluun X euroa kuukaudessa ja nuo arvonalenemat, polttoaineet ym. on vaan niitä muuttujia niin silloin asiaa voi sietää. Nyt tämä tarkoittaa sitä että "oikeaa" vastausta ei ole, missä joku auto olisi järkevämpi tai parempi kuin toinen.

Sillä rahalla mitä useisiin uusien autovaihtoihin ja arvonalenemiin on hukattavissa tiheällä autonvaihtotahdilla, kuittaantuu aika nopeasti kun pistää vuoden-pari vanhan S-mersun. Tai minkä tahansa mihin "just ja just" kynnet riittää mikä itselle maistuu. Ja sitä kun pitää muutaman vuoden, niin homma on kuitattukin halvemmaksi, eikä vituta ajaa.
 
Ratkaisumies sanoi:
Ikää ilmeisesti reilut 1,5 vuotta eli arvo tippunut reilut 15 tonnia? Iso määrä. Kaipa nämä kaikki fossiilisia käyttävät vehkeet tiputtavat arvoaan yhä nopeammin; ei tämä Toyotakaan enää pitänyt arvoaan aiempien samanmerkkisten tapaisesti.

Joo sitä luokkaa, Superbista lähti samassa ajassa viitisen tonnia. Tämän kohdalla varmasti uusi mallikin syö hiukan hintaa joka toki tasoittuu kun aikaa kuluu.

Tuosta pitkästä vikalistasta vielä, niin kaikki on korjattu kyllä mukisematta eikä ole tarvinnut tyhjää tingata onko joku ongelma vika vai ominaisuus. Maahantuoja ei anna vaihtaa osia summanmutikassa joten esim. tuon vedätyksessä esiintyneen värinän osalta asiaa piti tutkia aika perusteellisesti, että pystyivät osoittamaan viallisen osan ja saivat sille vaihtoluvan.
 
Mulla oli yli 100 000 km MY2008 Hyundai i30 dieselinä ja ainoat viat olivat vasemman takaoven kahvan hajoaminen ja takaluukun sähkölukon johdon katkeaminen. Ei esim. mistään välijäähdyttimen jäätymisestä ollut merkkiäkään. Tosin en sillä napapiirillä muistaakseni ajanut, mutta on täällä etelässäkin pakkasia ollut.

Huolestuttavia uutisia Hynyosastolta.
 
antsu sanoi:
Mulla oli yli 100 000 km MY2008 Hyundai i30 dieselinä ja ainoat viat olivat vasemman takaoven kahvan hajoaminen ja takaluukun sähkölukon johdon katkeaminen. Ei esim. mistään välijäähdyttimen jäätymisestä ollut merkkiäkään. Tosin en sillä napapiirillä muistaakseni ajanut, mutta on täällä etelässäkin pakkasia ollut.

Huolestuttavia uutisia Hynyosastolta.

Näissä diesel Tucsoneissa on ollut tuota välijäähdyttimen jäätymistä ihan etelää myöten, ei liity kovaan pakkaseen vaan saattaa jäätyä pienilläkin pakkasilla jos olosuhteet on otolliset.

Minullehan tehtiin ahtoputkistoon jotain muutoksia ja samalla päivitettiin moottorinohjausta, ongelma poistui mutta nykyinen putkisto on kuulema sellainen että cooleriin kertynyt vesi voi päätyä moottoriin. Eivät tee enää noita muutoksia mutta eivät myöskään muuta tuota takaisin alkuperäiseksi, eli huonolla säkällä  konehuoneessa käy täystuho.