https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Hyundai - seitsemän vuoden takuu, ilman kilometrirajaa

Karvis sanoi:
Ok, eli merkkihuollon ajanvarauksesta kyse, todennäköisesti sinnekin ne tiedot tulee sieltä samasta Trafin palvelusta kuin muuallekin. Sitten jos huollon omista järjestelmistä ei autoa löytyisi niin olisin huolissaan.

e: Ja noihin sähköisiin järjestelmiin taitaa vaikuttaa jos on Trafilla jotain tietojenluovutuskieltoja tehtynä.

Minulla on tietojenluovutuskielto, mutta ei se estä autoni tietojen löytymistä ainakaan Autoverkkokaupan huollon nettivarauksesta.

Autoverkkokaupan huollosta kun on kyse, niin se on vähän sellainen paikka ettei tiedä onko lintu vai kala. Välillä kun kuuntelee muiden asiakkaiden ja huoltoneuvojan jutustelua, niin tulee sellainen olo, että pitäisikö täältä poistua takavasempaan ja olla koskaan tulematta takaisin. Itse olen kuitenkin saanut erittäin hyvää palvelua ja työt on myös tehty hyvin. Varaosatiskiä en kehuisi, siellä on yleensä sormi suussa ja kaikki tuntuu olevan uutta ja ennen kuulumatonta.
 
Nyt alkoi Hynyn takuupolitiikka antaa viitteitään kankeudesta ja nuukuudestaan. Maahantuojan toimari pisti sinänsä vauhtia polttoainetankin luukun takuuasiaan. Teknisen puolen päällikkö hoiti asiaa puhelimitse. Lommoinen luukku voidaan vaihtaa uuteen ja saa teettää missä tahansa valtuutetussa merkkihuollossa. Pohdin ekana Metro-autoon viemistä, mutta Herttoniemestä ystävällinen tietopaketti eli huoltopäällikkö on lähetenyt muualle töihin. Soitin sitten itseäni lähimpään Alppilan Autohuolto Konalaan, vaikka viime viikolla sainkin sieltä tämän casen osalta huonoa palvelua. Homma on todella byrokraattista. Kyseisen huoltopaikan Hyundai-takuukäsittelijän pitää tutkia vielä asia ja ottaa yhteys maahantuojaan sekä selvitellä halvin maalaamo jossa kansi maalattaisiin. Kysyin onko Hyny noin tarkka maalauskustannuksista, ja kuulemma on kaikista nuukin juuri maalauskustannuksissa. Vaikka Alppilan autohuollolla on Pitäjänmäessä oma maalaamo, ei Hyny anna maalauttaa luukkua siellä! Eli joku halpa liiteri pitää etsiä tälle.  :(Kyseisen lafka hoitaa myös Toyota merkkihuoltoa ja sanoi että Tojon osalta menettely on aivan erilainen, puhui jostain hinnoittelukoodeista/systeemeistä joka mahdollistaa väljemmän hinnoittelun -Hynyllä tällaista ei ole. Voi olla että kaikkea en puhelimessa ymmärtänyt, mutta että näide välillä on takuupolitiikassa eroja. Muihinkin osan vaihtoihin  kuulemma maahantuoja suhtautuu tarkasti ja lupa pitää saada. Nyt sitten luvattiin ottaa yhteyttä minuun kun asia selviää -epäilen että itse joudun tuonne soittamaan hintaan 26 snt minuutti.

Kyllä tässä yksi asia alkaa jo varmistua. Se, että jos joskus vielä uuden auton hankkisin, se olisi comeback eli Toyota tai sitten Volvo. Molemmissa takuuhommat ovat aina hoituneet nopeasti ja ilman kinastelua. Hynyä en voi enää jatkossa kuvitellakaan hankkivani. 5 vuoden takuu on alussa hienon kuuloinen, mutta arki vaikuttaa jo näinkin pienen casen osalta vaikealta.
 
Aika outoa jos se luukku on viallinen, tuossa saa vaan huonoa mainosta kun ei suostuta hoitamaan.
 
ArskaRav sanoi:
Aika outoa jos se luukku on viallinen, tuossa saa vaan huonoa mainosta kun ei suostuta hoitamaan.

Kai ne sen aikanaan hoitavat, mutta aikaa vie ja vaikuttaa todella nihkeältä. Luin vastaavista tappeluista Kia Sorennon osalta, eli taitaa nämä pitkät takuut olla osittain silmänlumetta.
 
Ratkaisumies sanoi:
Lommoinen luukku voidaan vaihtaa uuteen ja saa teettää missä tahansa valtuutetussa merkkihuollossa.

En liene ainoa joka haluaisi nähdä sen luukun miten pahasti lommoinen se on ja ei ne jätä sitä vaihtamatta vaikka kuvan laittaisit… vaikkapa iltalehtiin jos tämä autofoorumi tuntuu väärältä paikalta.
 
ihaa sanoi:
En liene ainoa joka haluaisi nähdä sen luukun miten pahasti lommoinen se on ja ei ne jätä sitä vaihtamatta vaikka kuvan laittaisit iltalehtiin.

Oletko takuukäsittelijä?
 
Ratkaisumies sanoi:
Oletko takuukäsittelijä?
Mitä merkitystä sillä on, tuon kuvan laittamisella avaisit muille Tucson kuskeille paremman mahdollisuuden tarkistella omia luukkujaan. Helpottaisit muiden ongelmaa tämän asian kanssa mikäli tuota on laajemmassa mittakaavassa.
 
Hyvin on kyllä minulla takuukeikat hoituneet edellisen Tucsonin kanssa, toki jokaiseen korjaukseen on tarvinnut luvan maahantuojalta mutta tämä on minusta täysin ymmärrettävää, pitäähän maksajalla joku kontrolli olla. Oven kahva kun vaihdettiin niin kävi ihan tunnetulla paikallisella maalarilla maalauksessa, samalla jota merkkikorjaamon vauriokorjaamo käyttää muutenkin.
 
ihaa sanoi:
Mitä merkitystä sillä on, tuon kuvan laittamisella avaisit muille Tucson kuskeille paremman mahdollisuuden tarkistella omia luukkujaan. Helpottaisit muiden ongelmaa tämän asian kanssa mikäli tuota on laajemmassa mittakaavassa.

Jokainen sen näkee itse katsomalla autostaan polttoaineluukun pintaa. Eipä täällä ole kyllä vastaavasta kukaan omistaja maininnut.

Muutoinkin tämä uusi malli on ollut foorumilla melko harvinainen eikä kokemuksia ole paljoa tuotu esille. Onhan tämä toki harvinainen liikenteessäkin.
 
Ratkaisumies sanoi:
Oletko takuukäsittelijä?

Oletko "kohtuullisen hankala asiakas". Oletko todella ottanut yhteyksiä viallisen polttoaineluukun takia maahantuojan toimariin etc.? Ehkä sen polttoaineluukun murheen voisi sietää tai korjauttaa vähän pienemmälläkin älämölöllä?  :)

 
Takapainoinen Taapertaja sanoi:
Oletko "kohtuullisen hankala asiakas". Oletko todella ottanut yhteyksiä viallisen polttoaineluukun takia maahantuojan toimariin etc.? Ehkä sen polttoaineluukun murheen voisi sietää tai korjauttaa vähän pienemmälläkin älämölöllä?  :)

Kyllä, olen hankala asiakas.  :) Taannoin joku ford-liikekin merkkasi järjestelmäänsä jostain asiakkaastaan oikein merkinnän "asiakas on m****u".
 
Ratkaisumies sanoi:
Jokainen sen näkee itse katsomalla autostaan polttoaineluukun pintaa.

Täällä nyt on vaan mielestäni totuttu laittamaan kuvia ongelmista koska se nyt vaan on niin että kuva kertoo aina enemmän.
 
Jospa jätettäisiin tuo kirjoittajaan kohdistuva kirjoittelu vähemmälle.
Itsekkin olen melko tarkka autoon liittyvissä jutuissa ja ymmärrän hyvin, että tuollainen häiritsee, lisäksi se miten asiaa hoidetaan merkitsee joskus paljon enemmän, kuin itse vika.
Kuvien laittaminen taas on jokaisen oma asia, joten siinäkin painostaminen on tarpeetonta
 
Niinpä. Se luukku tuskin muuttuu siitä mihinkään, vaikka täällä besserwissert porukalla taivastelee vaikka mitä kuvia. Henkilöön kohdistuvat viestit ylläpito voisi siivota.
 
EsaPJ sanoi:
Jospa jätettäisiin tuo kirjoittajaan kohdistuva kirjoittelu vähemmälle.
Itsekkin olen melko tarkka autoon liittyvissä jutuissa ja ymmärrän hyvin, että tuollainen häiritsee, lisäksi se miten asiaa hoidetaan merkitsee joskus paljon enemmän, kuin itse vika.
Kuvien laittaminen taas on jokaisen oma asia, joten siinäkin painostaminen on tarpeetonta

On tuo ihan yleisellä tasolla melko erikoista, että korean tuotteen muovisesta muutaman kympin osasta tehdään kirjallisuusnovelli ja toimitusjohtajatason autoteollisuusongelma. Kyllä siellä varmaan palveluntarjoajapäässäkin vähän ihmetellään, että onko tämä asiakas ihan tosissaan.
 
Takapainoinen Taapertaja sanoi:
On tuo ihan yleisellä tasolla melko erikoista, että korean tuotteen muovisesta muutaman kympin osasta tehdään kirjallisuusnovelli ja toimitusjohtajatason autoteollisuusongelma. Kyllä siellä varmaan palveluntarjoajapäässäkin vähän ihmetellään, että onko tämä asiakas ihan tosissaan.

Sen takia ei saisi reklamoida tai tuoda esille, kun on korealaismerkki? Ok...

Lupaan olla enää jakamatta infoa tästä casesta tai muutenkaan koko autosta. :)
 
Ratkaisumies sanoi:
Lupaan olla enää jakamatta infoa tästä casesta tai muutenkaan koko autosta. :)

Nyt kyllä Ratkaisumies teki väärän ratkaisun asiaan, ei sitä NYT pidä lakaista maton alle kun on kerran aloitettu.
 
Takapainoinen Taapertaja sanoi:
On tuo ihan yleisellä tasolla melko erikoista, että korean tuotteen muovisesta muutaman kympin osasta tehdään kirjallisuusnovelli ja toimitusjohtajatason autoteollisuusongelma. Kyllä siellä varmaan palveluntarjoajapäässäkin vähän ihmetellään, että onko tämä asiakas ihan tosissaan.

Kyllä se pitää ihan samalta näyttävällä aktiivisuudella hoitaa kympin kuin viiden tonnin osa kuntoon.
Kyllä vaan mielikuvissa ihmiset ajattelee että jos ei pieni homma hoidu niin mitenkäs iso?
 
Mitäs jos sen luukun "virhe" onkin vain ominaisuus tai käyttäjän/sivullisen aiheuttama vaurio kyseissä laitteessa? Mahdoton arvioida ilman kuvitusta.

Jos homma ei pelitä Hynyllä ja viirut luukussa on merkitykseltään asiakkaalle suuri murhe, kannattanee seuraava autonvaihto kohdistaa johonkin muuhun tuotteeseen.

Itse olen saanut elantoni oikeus- ja neuvottelusaleissa riitelemisestä, niin ehkä en vaan käsitä tällaisessa kontekstissa tuota vaivannäköä.
 
VILLE66 sanoi:
Kyllä se pitää ihan samalta näyttävällä aktiivisuudella hoitaa kympin kuin viiden tonnin osa kuntoon.
Kyllä vaan mielikuvissa ihmiset ajattelee että jos ei pieni homma hoidu niin mitenkäs iso?
Kyllä. Ja minä olen tuohon tottunut silloin kun kyse on ihan oikeista asioista.

Kuvallahan tuo selviäisi ja antaisi hyvin muillekin osviittaa, millaisiin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota.
 
Hyvin pitää paikkansa vanha sanonta: ”Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas” ja toivoisin että tuo muistetaisiin hyvin myös siellä takuukäsittelijän pilttuussa. Jkvi ja Ratkaisumies ovat täällä tuoneet mielestäni ilmi näitä KIAn ja Hyundain kanssa vääntöjä takuuasioissa. Yllättävän vähän silti olen tällä foorumilla lukenut huonosta kohtelusta näiden korealaisten merkkien takuuasioiden hoidossa. Tosin nyt kun miettii niin yllättävän vähän niistä tällä foorumilla kirjoitellaan muiden merkkien yhteydessä muutenkaan tai sitten ei vain osu itselläni silmään.
 
Miten todellinen pitkän takuun hyöty on? Jos ostaa uuden sähköauton, mikä vika olisi sellainen, jonka kanssa korealaisen ostamalla merkittävästi hyötyisi? Eikö laki kuitenkin suojele suomalaisia kuluttajia. Jos auto on täysi pommi, niin kai se on asiakkaalle hyvitettävä takuusta riippumatta.
 
Sopeutuja sanoi:
Miten todellinen pitkän takuun hyöty on? Jos ostaa uuden sähköauton, mikä vika olisi sellainen, jonka kanssa korealaisen ostamalla merkittävästi hyötyisi? Eikö laki kuitenkin suojele suomalaisia kuluttajia. Jos auto on täysi pommi, niin kai se on asiakkaalle hyvitettävä takuusta riippumatta.
Kuluttajansuojalaki on täysi vitsi. Mikään ei pakota autokauppaa noudattamaan riitätapauksissa kuluttajariitalautakunnan suosituksia. Tällöin ainut vaihtoehto on viedä asia oikeuteen, mutta kuka yksityinen sinne uskaltaa lähteä?
 
Ilmastoinnin hajoaminen voisi olla sellainen. Niitä on mennyt myös Ioniqeista, kuten työkaverille meni. Korjaus kesti pitkään. Kylmönesteet maksaa enemmän nykyään.
 
Sande sanoi:
Kuluttajansuojalaki on täysi vitsi.

Goodwill on se mikä jossain määrin toimii, mutta se vaatii sitten käytännössä aukotonta merkkiliikkeen huoltohistoriaa. Mitä takuu taas ei vaadi.