https://tummennuskalvot.fi/

Hyundai - seitsemän vuoden takuu, ilman kilometrirajaa

Virallinen huoltopiste näyttää olevan joten kyllä tuolla uskaltaa autonsa huollattaa, takuut ym. säilyy normaalisti. Itse firman toiminnasta ei kokemuksia, mutta itse uskaltaisin tuonne autoni viedä siinä missä muihinkin merkkikorjaamoihin.
 
Ratkaisumies sanoi:
Tällainen hyundai-merkkihuoltofirma löytyi pks:lta:

https://alppilanautohuolto.fi/konalan-toimipiste/

Onko Alppilan autohuollosta arvoisilla foorumilaisilla kokemuksia?
On hyviä kokemuksia. Emännän Toyota Yarista (2018) on huollettu kyseisen firman Konalan toimipisteessä jo pariinkin kertaan ja aina on ollut ystävällistä, ammattitaitoista ja hieman edullisempaakin palvelua kuin Tojon omassa huollossa.
 
Ok, hyvä tietää. Kiitokset!  :)
 
Ratkaisumies sanoi:
Onko tällainen monimerkkifirma, jonka juuret ovat "epävirallisessa" korjaamossa, arkielämässä pätevä ja takuuehdot täyttävä firma?

Mä olen käyttänyt Volvon osalta Sports Car Centeriä ja Skodaa huollatin RS Huollossa. Molemmat vastaavalla konseptilla kuin Alppila.

Halvempi hinta kuin ÖkyMarmorilla, mutta silti virallinen merkkihuolto. Eli ajoturvatkin pysyvät voimassa aivan normaalisti. Ei mitään valittamista.
 
Hyundai i20 vm. 2010, ajettu 160 000 km. Ei isompia vikoja, pari akkua mennyt ja lamppuja. Philipin Xtremet kestivät 7000 km. Osramin LL:t x 10. Pientä ruostetta ovenkahvoijen etupäässä (tyyppivika kuulemma). Ainoa katsastushuomautus rekkarinlamppu ja parkkilamppu. Jarrupalat vaihdettu eteen kerran. Kytki setti vaihdettu varotoimena epäillyn kampiakselin tiivisteen öljyvuodon takia. Epäily paljastui vääräksi, sillä mekatsun mukaan oli ollut himpun löysällä pieni öljykanavan proppu. Mutta kun osat oli tilattu ja koppa auki, vaihdettiin samalla vaivalla kytkin ja se tiiviste. Käsijarrussa ei mitään häikkää. Tosin se on käytössä. Voisiko viat johtua käyttämättömyydestä...
 
Ratkaisumies sanoi:
Tällainen hyundai-merkkihuoltofirma löytyi pks:lta:

https://alppilanautohuolto.fi/konalan-toimipiste/

Onko tällainen monimerkkifirma, jonka juuret ovat "epävirallisessa" korjaamossa, arkielämässä pätevä ja takuuehdot täyttävä firma? Uskaltaako tuonne viedä uuden Hyundain huoltoon tai mahdollista takuukorjausta varten, vai onko viisainta viedä myös merkkiä myyvään ketjuun kuten Metro-Autoon tai Autoverkkokauppaan? Onko Alppilan autohuollosta arvoisilla foorumilaisilla kokemuksia?

Alppilan Autohuolto on vuosikymmeniä vanha ja oli pitkään vain Mersun merkkihuolto. Oli taksimiesten keskuudessa kovassa maineessa eli kai siellä jotain oikein tehtiin..

Itse olen suosinut näitä myymälästä erillään olevia merkkikorjaamoja jo useiden autojen kanssa. Suomen Autohuoltoa Volvon ja Toyotan kanssa, Nissanilla Huoltoykköstä. Nämä siis Alppilaa vastaavia merkkihuoltoja Tampereella. Halvemmat hinnat kuin myymälän kyljessä olevalla huollolla, mutta silti ovat 100 % merkkihuoltoja.
 
En ole viitsinyt omaa Ioniqqia viedä lähintä huoltoa pidemmälle kun 15tkm huolto on 90e oman raitisilmasuodattimen kanssa ja 30tkm huolto on sen 120e oman raitisilmasuodattimen kanssa.
 
Patteri sanoi:
En ole viitsinyt omaa Ioniqqia viedä lähintä huoltoa pidemmälle kun 15tkm huolto on 90e oman raitisilmasuodattimen kanssa ja 30tkm huolto on sen 120e oman raitisilmasuodattimen kanssa.

Onko suodatin jossakin erityisen halpa?
 
Urlaub sanoi:
Onko suodatin jossakin erityisen halpa?

KIA:lla ainakin 50-60€, itse ostamalla 5-10€ tarvikkeenna aktiivihiili, huihain että KIAn logot molemmissa.
 
Volvon marmoriraitisilmasuodatin maksoi muistaakseni 80 euroa. Autodocista sai Boschin aktiivihiilen vähän reilulla kympillä.
 
Aktiivihiili OEM-leimalla Motonetistä 20e, sellaisia olen käyttänyt. Merkkihuollossa taitaa maksaa helposti sen 35e + vaihto eli tuossa säästää 20-30e per huolto.
 
Urlaub sanoi:
Alppilan Autohuolto on vuosikymmeniä vanha ja oli pitkään vain Mersun merkkihuolto. Oli taksimiesten keskuudessa kovassa maineessa eli kai siellä jotain oikein tehtiin..

Itse olen suosinut näitä myymälästä erillään olevia merkkikorjaamoja jo useiden autojen kanssa. Suomen Autohuoltoa Volvon ja Toyotan kanssa, Nissanilla Huoltoykköstä. Nämä siis Alppilaa vastaavia merkkihuoltoja Tampereella. Halvemmat hinnat kuin myymälän kyljessä olevalla huollolla, mutta silti ovat 100 % merkkihuoltoja.

Itse varasin nyt ajan tuonne kun tarkistutan varmuudeksi omaan piikkiini pyöränkulmat, tuli ajettua asfaltissa jyrkkäreunaiseen tietyömaakohtaan jossa ei tietenkään kunnollisia varoituksia. Kysyin uteliaana samalla näkyykö huolenpitosopparin tiedot. Eivät löytäneet maahantuojan ilmaiseksi lupaamaa huolenpitosopimusta vaikka myyjäliike väittää paperin lähetetyn maahantuojalle, ja autoni tietojen pitäisi näkyä kaikissa merkkihuoltopisteissä. Lisäksi Hynysen nettisivuilla on myynti- ja huoltoverkoston tietoja ja Alppilan autohuollon kohdalla ei ole merkkiä hybridimallien merkkihuollosta. Ajanvaraaja siellä totesi että tottakai heillä on hybridipätevyydet tai Hyundain maahantuoja ruuvaisi katolta merkkikyltin pois. Mitenkähän lienee? Ja uskaltaako tuolla edes säädättää/tarkistuttaa pyöränkulmiakaan?

Autoverkkokauppa se vasta olikin Petikossa kokemus. Pyysin tilaamaan autoon kiveniskemien varalle paikkamaaliputelin. Nuori nainen viipyi kahteen otteeseen yhteensä 40 min jossain takahuoneessa ja totesi että haastavaa on. Otti yhteystiedot ja lupasi ilmoittaa kun asia selviää. Soittoa ei tullut koskaan. Kuuntelin vieressä kun nuori kimiräikkös-ääninen jantteri selitti puhelimessa asiakkaalle että "sori me tilattiin I30:eesi väärä jäähdytin ja uudessa menee lisää aikaa abauttia 3 viikkoa joten ajele vaan sillä vuokra-autollasi sen ajan lisää". Metro-Auto sentään sai tilattua maaliputelin 4 pvässä (tuli Ruotsista). Autoverkkokauppaan en enää jalallani astu.


Epäilyttää kyllä tämä huolto/varaosapuoli tässä merkissä. Roiskeläppiäkään ei edelleen saa. Toyotaan verrattuna valovuoden ero näiden juttujen hoidossa. Itse auto on hyvä ja täytyy toivoa ettei korjauksia tarvitsisi jatkossakaan.
 
^Näinhän se tuppaa olemaan. Eiköhän se loppupelissä yleensäkin liene, että auton omistaja on viime kädessä se, joka kuvettaan kaivelee.
No, ehkäpä olin vain tarpeettoman kriittinen?
 
Konan 15 tkm huolto tehtiin kesäkuun lopussa. Ei vaan näy tietoja Hyundain Kaista-palvelussa vaikka sähköisen huoltokirjan pitäisi nimenomaan sinne rekisteröityä.

Laitoin kysymystä sieltä Kaistan kautta  ja nyt maahantuonnista vastattiin:

"Moi

Ei näy huoltohistoriaa järjestelmässä. Huoltopiste ei ole lisännyt sitä jostain syystä.

Ystävällisin terveisin,

Hyundai tekninen palvelu"



No niin, mitäpä siitä sitten..  ??? Vähän olisin toivonut aktiivisuutta ja asiaan tarttumista. Nythän on niin, että jos autoon tulee takuuta vaativia ongelmia, niin samasta konttorista ollaan ensimmäisenä sanomassa, että ei ole takuu voimassa.

Minulla on tietysti kuitti huollosta ja luovutan auton pois 4500 km kuluttua, joten sama se minulle..

Tätä juuri tarkoitin, että on harvinaisen tympeää palvelua koko Hyny-organisaatiossa.
 
Heti perään toinen viesti Hynyn maahantuontiin.

Ongelmana siis se, että autoani ei löydy mistään sähköisistä palveluista. Kyse siis Hyundain merkkihuoltojen ajanvarauksesta. Kun kokeilee mallisisarta yhtä rekisteritunnuksen numeroa muuttamalla niin heti se löytyy.

Maahantuonti vastaa:

"Moi

Kyllä auton tiedot näkyy trafin järjestelmissä hyvin.
Tosin joidenkin ajoneuvotieto järjestelmät päivittyy vain muutaman kerran vuodessa.

Ystävällisin terveisin,

Hyundai tekninen palvelu"


Mitäs siitä sitten, antaa olla. Onneksi en joudu enää huoltoa varailemaan.
 
Olisiko merkkinä kasvanut organisaation kykyjen ulkopuolelle, myydään kovasti eikä panosteta merkin hoitoon.
 
Urlaub sanoi:
Heti perään toinen viesti Hynyn maahantuontiin.

Ongelmana siis se, että autoani ei löydy mistään sähköisistä palveluista. Kyse siis Hyundain merkkihuoltojen ajanvarauksesta. Kun kokeilee mallisisarta yhtä rekisteritunnuksen numeroa muuttamalla niin heti se löytyy.

Maahantuonti vastaa:

"Moi

Kyllä auton tiedot näkyy trafin järjestelmissä hyvin.
Tosin joidenkin ajoneuvotieto järjestelmät päivittyy vain muutaman kerran vuodessa.

Ystävällisin terveisin,

Hyundai tekninen palvelu"


Mitäs siitä sitten, antaa olla. Onneksi en joudu enää huoltoa varailemaan.

Maahantuojan vikako se on, että joku bilteman haku ei löydä autoasi? Voin kertoa ettei löydy muutkaan uudet autot heti noista palveluista.
 
Karvis sanoi:
Maahantuojan vikako se on, että joku bilteman haku ei löydä autoasi? Voin kertoa ettei löydy muutkaan uudet autot heti noista palveluista.

Et sitten lukenut tekstiäni?

Kyse on Hyundain merkkikorjaamojen sähköisestä ajanvarauksesta. Sinne hyundai.fi-sivukin suoraan ohjaa..

Autoani ABC-123 ei löydy, mutta kun kokeilee ABC-122 tai ABC-124 rekkareilla niin löytyy Konat ja niiden huoltovaraus onnistuisi.

Jos tuon ratkaiseminen ei ole maahantuojan asia niin kenen sitten?


Edit: Maahantuonti kieltämättä vastaa niin kuin olisin kysynyt bilteman varaosahaun ongelmista, mutta ei, kysyin nimenomaan Hyundain merkkihuoltojen ajanvarauslomakkeesta.

Kuvastaa hyvin sitä tasoa kun vastataan eri asiaan mitä asiakas kysyy.
 
Urlaub sanoi:
Et sitten lukenut tekstiäni?

Kyse on Hyundain merkkikorjaamojen sähköisestä ajanvarauksesta. Sinne hyundai.fi-sivukin suoraan ohjaa..

Autoani ABC-123 ei löydy, mutta kun kokeilee ABC-122 tai ABC-124 rekkareilla niin löytyy Konat ja niiden huoltovaraus onnistuisi.

Jos tuon ratkaiseminen ei ole maahantuojan asia niin kenen sitten?


Edit: Maahantuonti kieltämättä vastaa niin kuin olisin kysynyt bilteman varaosahaun ongelmista, mutta ei, kysyin nimenomaan Hyundain merkkihuoltojen ajanvarauslomakkeesta.

Kuvastaa hyvin sitä tasoa kun vastataan eri asiaan mitä asiakas kysyy.

Ok, eli merkkihuollon ajanvarauksesta kyse, todennäköisesti sinnekin ne tiedot tulee sieltä samasta Trafin palvelusta kuin muuallekin. Sitten jos huollon omista järjestelmistä ei autoa löytyisi niin olisin huolissaan.

e: Ja noihin sähköisiin järjestelmiin taitaa vaikuttaa jos on Trafilla jotain tietojenluovutuskieltoja tehtynä.
 
Enemmän olen huolissani tuosta sähköisestä huoltokirjasta ja maahantuojan suhtautumisesta siihen.

Jos näitä on enemmänkin niin aikamoinen sekasotku on kehkeytymässä lähivuosina kun autot vaihtavat omistajia jne. Eikä koske vain Hyundaita, jos asenne autoalalla on muuallakin sama.

Aika moni tyhjää autosta luopuessaan hanskalokeron henkilökohtaisista papereista, kuten huoltokuiteista. Uuden omistajan pitää sitten jotenkin vain tietää mistä huoltopaikasta voisi lähteä kyselemään merkkaamattomia huoltoja.
 
Urlaub sanoi:
Enemmän olen huolissani tuosta sähköisestä huoltokirjasta ja maahantuojan suhtautumisesta siihen.

Jos näitä on enemmänkin niin aikamoinen sekasotku on kehkeytymässä lähivuosina kun autot vaihtavat omistajia jne. Eikä koske vain Hyundaita, jos asenne autoalalla on muuallakin sama.

Aika moni tyhjää autosta luopuessaan hanskalokeron henkilökohtaisista papereista, kuten huoltokuiteista. Uuden omistajan pitää sitten jotenkin vain tietää mistä huoltopaikasta voisi lähteä kyselemään merkkaamattomia huoltoja.

Se Kaistan huoltojen tarkistelu ei ole toiminut aikoihin, välillä se toimi mutta nyt sieltä ei taas näe mitään. Edellisen auton kohdalla kysyin asiaa ja silloin lähettivät huoltotiedot sähköpostiin sekä pahoittelivat nettipalvelussa olevia ongelmia, saisi tuo tietysti toimia kun sitä kuitenkin mainostetaan asiakkaille.
Uskoisin että kyllä ne tiedot sinunkin autosta siellä on, mutta joku kesähessu ei osannut asiaa tarkistaa niin keksi hätävalheen.

Onkohan muilla merkeillä palvelua josta voi itse tarkistaa sähköisen huoltokirjan merkinnät?

e: Tämmöisen vastauksen sain tiedusteluun:
Hei Karvis,

Kiitos viestistänne ja pahoittelut sähköisen huoltokirjan ongelmasta.

Sähköisen huoltokirjan linkityksessä Kaista sivustolle on tekninen ongelma jota järjestelmän ylläpitäjä yrittää selvittää parhaillaan.
Häiriön kestosta ei ole valitettavasti tällä hetkellä tietoa.

Liitteenä löytyy autonne sähköisen huoltokirjan merkinnät.

Hyvää viikonloppua!


Ystävällisin terveisin,

Hyundai tekninen palvelu
 
Huoltohistorian nouto Kaistasta vaatii yleensä useamman yrityksen, juuri kokeilin niin kolmas kerta toden sanoi ja sylkäisi huoltohistorian ulos pdf muodossa.
 
En jaksanut tehdä uutta ketjua, koska olisiko tämä kuitenkin paras keskustella Hyundaista myös yleisesti?

Hyundai julkaisi oman strategiansa kohti lopullista voittoa. Eli hiilineutraaliutta.
https://www.hyundai.com/worldwide/en/brand/iaa2021-carbon-neutrality

"At the IAA Mobility conference in 2021, we announced our aim to achieve net-zero carbon emissions throughout our entire value chain by 2045."

Kannattaa lukea, kovat on tavoitteet. Itse hyppään heti kelkkaan kun oikea tuote itselleni löytyy ja Hyundai saattaa olla seuraavakin autoni. Yhtiön arvopohja myötäilee hyvin omaani.

Huomenna on youtubessa Hydrogen Wave tapahtuma, jossa myöskin kurkistellaan tulevaisuuteen.

Uusia malleja on tulossa jne. Genesis menee Euroopassa pelkäksi EV-valmistajaksi aika nopeasti:

https://fuelcellsworks.com/news/hyundais-luxury-brand-genesis-to-run-on-fuel-cells-and-batteries-by-2030/2030/
 
googleismyfriend sanoi:
En jaksanut tehdä uutta ketjua, koska olisiko tämä kuitenkin paras keskustella Hyundaista myös yleisesti?

Ei varmaan, varsinkin kun takuukin on lyhennetty viiteen vuoteen.