https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Hyundai Ioniq

Zasa sanoi:
Onko minkäälaisia kokemuksia itselataavasta Ioniqista? Todellinen pa kulutus, ajettavuus, tekniikan toimivuus ja takuun toiminta?
https://www.hyundai.fi/mallisto/ioniq-hybrid/?fbclid=IwAR0YSYZYaavbZ5q7E9FHiJiPHE_NNtfOjtGjAXLJhgnBMkKbq7rIyT18xrQ

Ihan hyvä laite, pieniruokainen vie alle 5L/100km. Takuu toimii ilman suurempia valituksia, huoltoväli on tiheä ja rahastamisen makua. Vikoja ei mitenkään erityisesti, jopa vähän vikoja.

https://www.spritmonitor.de/en/overview/19-Hyundai/1554-IONIQ.html?fueltype=10
 
Mikähän Huihain Ioniqia mättää, kun ei lataa halutulla teholla :rolleyes:



Sama homma auton omalla tilapäislaturilla missä asetus 10A, eli pitäisi tulla 2300W, mutta kulutusmittari näyttää 950W.
Huoltoon soitettu, mutta ei kuulemma vastaavaa ole ollut. Aika varattu ensi viikolle.
 

Liitteet

  • IMG_3920.PNG
    IMG_3920.PNG
    130 KB · Katsottu: 230
Onko kukaan vaihtanut itse renkaita tämmöiseen, en heti huomannut nostokohtaa hallitunkille. Uskaltaako ihan siitä helmasta nostaa, ei varmaan... "itselataava" kyseessä jos rakenteet eroavat tms.
 
Hmmm... siellä on siis ne nostopaikat helman sisässä mutta tuo minun hallitunkin "nostolevy" on liian iso, taidan laittaa jonkun puupalikan sovittimeksi.

Renkaan vaihdon jälkeen sitten jää ihmeteltäväksi nuo pyöräkohtaiset rengaspaineen tunnistimet... :rolleyes:
 
Pirhonen sanoi:
Hmmm... siellä on siis ne nostopaikat helman sisässä mutta tuo minun hallitunkin "nostolevy" on liian iso, taidan laittaa jonkun puupalikan sovittimeksi.

Renkaan vaihdon jälkeen sitten jää ihmeteltäväksi nuo pyöräkohtaiset rengaspaineen tunnistimet... :rolleyes:

Ei niissä tarvitse mitään ihmetellä, jos anturit on vanteissa niin alkavat toimimaan ihan itsestään.
 
Pirhonen sanoi:
Hmmm... siellä on siis ne nostopaikat helman sisässä mutta tuo minun hallitunkin "nostolevy" on liian iso, taidan laittaa jonkun puupalikan sovittimeksi.

Renkaan vaihdon jälkeen sitten jää ihmeteltäväksi nuo pyöräkohtaiset rengaspaineen tunnistimet... :rolleyes:
Tämä käy hienosti Niron tunkkipisteisiin.
 

Liitteet

  • 20201028_151851.jpg
    20201028_151851.jpg
    24,4 KB · Katsottu: 269
Patteri sanoi:
Ei niissä tarvitse mitään ihmetellä, jos anturit on vanteissa niin alkavat toimimaan ihan itsestään.

Joo näköjään toimikin ilman mitään toimenpiteitä.

Kuvassa näkyy tuo mitä oletin nostopisteeksi, ilmeisesti painon olisi tarkoitus kohdistua tuohon syvennykseen ja tuohon joustavaan muovinappulaan? Autosta ei löytynyt omaa tunkkia niin en voinut mallata mihin se olisi pitänyt sovittaa. Tuo ympärillä oleva valkoinen on muovia, se ei ainakaan kestä nostamista, samoin tuo peltipokaus tjsp. vaikutti vähän siltä että taittuisi jos hallitunkilla siitä nostaisi...

edit: auton oma tunkki kait menisi tuohon peltiin
 

Liitteet

  • ioniq.jpg
    ioniq.jpg
    43,6 KB · Katsottu: 249
Pirhonen sanoi:
Joo näköjään toimikin ilman mitään toimenpiteitä.

Kuvassa näkyy tuo mitä oletin nostopisteeksi, ilmeisesti painon olisi tarkoitus kohdistua tuohon syvennykseen ja tuohon joustavaan muovinappulaan? Autosta ei löytynyt omaa tunkkia niin en voinut mallata mihin se olisi pitänyt sovittaa. Tuo ympärillä oleva valkoinen on muovia, se ei ainakaan kestä nostamista, samoin tuo peltipokaus tjsp. vaikutti vähän siltä että taittuisi jos hallitunkilla siitä nostaisi...

edit: auton oma tunkki kait menisi tuohon peltiin
Tuohon nostopisteeseen olisi hyvä olla joko orig. tunkki tai hallitunkille edellisessä viestissäni mainittu kumituki, jolloin tunkin paine asettuu metallireunuksen lisäksi sen yläpuolella olevaanpeltiin. Tuon "wagenheber gummin" halkaisija on 82 mm. Ebay.de:stä löytyy.
 
Itse olen siitä helmapokkauksen nostopaikasta nostanut saksitunkilla, kohta ei nitku tai notku. Hallitunkilla olisi syytä olla joku sovitepala joita aiemmissa viesteissä vinkattiin.
 
Jostain syystä itselataavan mallin käynnistysakkuja ei löydy haulla motonetistä eikä biltemasta. Onko noissa jotain erikoista joka pitäisi huomioida jos uuden akun vaihtaa.

Onko kokemusta/tietoa onnistuuko vaihto ylipäätään itse vai tarvitseeko päästä auton tietojärjestelmiinkin käsiksi tms.
 
Innostuin hetkellisesti sähköautosta, kun Ioniq Electricit 2017-2018 ovat jo omassa budjettiraamissa. Sopivasti maalitolppia siirtelemällä tämä vaikuttaisi omaan käyttöön aivan mahdolliselta, ja hyvä varustus sekä sähköajon vaivattomuus ja hajuttomuus houkuttelevat.

Kattokuormaa ei edelleenkään saa, mutta täyssähköönkin saa saksasta nollavetopainoisen koukun pyörätelinettä varten. Range riittää nurkissamme valtaosan vuodesta, mutta sitten 2-4krt vuodessa pitää mummolareissuilla matkantekoon todella paneutua.
 
tai sanoi:
Innostuin hetkellisesti sähköautosta, kun Ioniq Electricit 2017-2018 ovat jo omassa budjettiraamissa. Sopivasti maalitolppia siirtelemällä tämä vaikuttaisi omaan käyttöön aivan mahdolliselta, ja hyvä varustus sekä sähköajon vaivattomuus ja hajuttomuus houkuttelevat.

Kattokuormaa ei edelleenkään saa, mutta täyssähköönkin saa saksasta nollavetopainoisen koukun pyörätelinettä varten. Range riittää nurkissamme valtaosan vuodesta, mutta sitten 2-4krt vuodessa pitää mummolareissuilla matkantekoon todella paneutua.

Ioniqin omistajana voin kyllä suositella. Lataus ei ole suuri ongelma kun auto on pihi sähkönkäyttäjä.
 
juho sanoi:

Neljä ja puoli vuotta omistajuutta takana, eikä kyllä tullut yhtään isompaa remppaa. Takuuseen meni pari pienempää sähköjuttua, kuten latausluukun lukitusmekanismi. Akut tuntuvat edelleen antavan koko lailla saman kuin nuorenakin, tosin mitään kunnollista vertailua en ole tehnyt.

Plugariin siis liittyi nuo havainnot, kun siitä kerran kyselit.