https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Hyundai Ioniq

keväällä pitäisi tulla C4 Cactuksesta 110 heppanen bensa-automaatti myyntiin. Pitää se käydä kokeilemassa. Mikäli sytyttää, niin jää Ioniq rouvalle ajoon.
 
Ollut  UusiVuodeksi IONIQ kaksi viikkoo ajossa ja olen hyvin tyytyväinen, kulutus ekalla 1000km
4,7 l/100km. Auto on lämmin ja kaikki avustimet (ACC vakkari ja kaistavahti) toimii hienosti.
Navigaattori ja puhelimen BT toiminnot toimii Lumian puhelimella paremmin kuin 2016 Skodassa :)
Tähän asti erittäin tyytyväinen hankintaan!!
 
Lämpeneekö Ioniq nopeasti sisätiloiltaan, ilman lohkolämppäriä?
Millaisilla talvirenkailla omasi on, miten koet auton melun/meluttomuuden?
Itsekin meinaan tuollaista käydä lähiaikoina koeajamassa.
 
Lämpiää, PTC -vastukset lämppärissä, pakoputkessa lämmön talteenotto ja keulassa termostaattiohjatut
läpät. Itsellä Nokian kitkat, häviää siinä Fabialle Contintin kitkoilla, Fabia oli hiljaisempi mutta ei
häiritsevästi.
 
Hyundai IONIQ electric ajettu pääkaupunkiseudun ”ruuhkassa”, keskustassa ja hieman myös moottoritietä. Ulkolämpötila -3; auto oli ajoon lähdettäessä jo valmiiksi lämmitetty. Alussa näytti ajomatkaksi 175 km.
Ajomatka 38 km ja keskinopeus 55 km/h ja kulutus ko. matkalla 14,7 Kwh/100 km ja tuo kulutus tuli ihan normiajolla ja sport ajo-asentoakin tuli käytettyä. Joten tuon ilmoitetun matkan voisi autolla jopa päästä, eli melkoinen säätöpossu on ioniq ja siis positiivisessa mielessä. Omalla Gte:llä kun on sähköajoa ajanut ei kulutus ole juuri alle 25 Kwh ollut.
Ei tuntunut yhtään pikkuautolta, akkujen paino ja painopiste varmaan auttavat asiaa. Moottoritieajossa hieman ”vetelän” tuntuinen ohjaus (alla kitkat en katsonut merkkiä), varmaan tuohonkin tottuisi. Eihän tuossa lyhyessä ajassa nyt hirveästi kokemuksia tullut, mutta päällimmäiseksi jäi laadukas fiilis autosta.
Tuolla voisi ihan hyvin työmatkaa taittaa. Ja varsinkin kun ilmeisesti taitaa tästäkin tulla jo  vuonna 2018 malli, jossa akkujen todellinen kesto olla jo 320 km, nykyisessä taitaa maximi olla 200 km (todellinen), tehdas lupaa 280 km
 
Hämmentävää, vaimo kiinnostui tästä hybrid Ioniqista. Pitää varmaan hakea rouvalle koeajoon.
 
/\ Kannattaa kokeilla, itsellä ollut nyt IONIQ kaksi kuukautta/2500 km käytössä ja olen tykännyt
laitteesta. Kulutus taajamavoittoisessa ajossa 4.1 -4.7 l/100km . Adaptiivinen vakkari ja kaista-avustin
toimivat hyvin, sadetunnistin toimii paljon paremmin kuin Skodassa.
Peruutuskamerassa hyvä kuva ja tutka vielä lisäksi :)
 
Hyundai noudattaa aasialaista ideologiaa eli jos haluat etututkat, niin maksat 4000 euroa lisää, että saat sen parhaan Style-varustetasoon kuuluvana varusteena. Taas pistää miettimään, miten paljon haluaa maksaa sen litran, puolitoista  pienemmästä kaupunkikulutuksesta verrattuna perinteiseen bensa-autoon. Samalla rahalla saa uuden Golfin Highline-varustetasolla, paremmilla ajo-ominaisuuksilla ja suorituskyvyllä. Kovamuovin määrä tuossa Ioniqissa on ihan järkyttävä ja sisustaa ei saa kuin mustana. Tulee aika iso kompromissi sen hitusen pienemmän kulutuksen saavuttamiseksi... Kai minä vaimolle tuon haen koeajettavaksi kuitenkin.
 
MMV sanoi:
Hyundai noudattaa aasialaista ideologiaa eli jos haluat etututkat, niin maksat 4000 euroa lisää, että saat sen parhaan Style-varustetasoon kuuluvana varusteena.

Kannattaa kysyä saako etututkaa suomessa asennettavana jälkiasennuksena, esim toyotiin löytyy yleensä jo suoraan hinnastosta, esim Priukseen.
 
Moottorissa oli sähköioniq testissä ja toimintamatkasta todettiin seuraavaa:

2017-03-31_0813.png


Eli jos haluaa ajaa Helsingistä Tampereelle motaria pitkin ja muun liikennevirran mukana, niin on syytä tietää pikalatauspaikkojen sijainnit varsin tarkkaan. Kiitolinjan perässä nylkyttäessä ja kännykkää kuunnellessa jää toki enemmän pelivaraa.
 
Vempula sanoi:
Eli jos haluaa ajaa Helsingistä Tampereelle motaria pitkin ja muun liikennevirran mukana, niin on syytä tietää pikalatauspaikkojen sijainnit varsin tarkkaan. Kiitolinjan perässä nylkyttäessä ja kännykkää kuunnellessa jää toki enemmän pelivaraa.

Hyvinhän se tuolla pätkällä onnistuu, kun pikalatureita on ainakin Hyvinkään, Hämeenlinnan ja Toijalan ABC:llä.

Vartin kaffetauko antaa virtaa ihan riittävästi. Ei toki kannata ostaa Ioniqiakaan, jos työkseen ajaa Tampereen ja Helsingin väliä, mutta satunnaiset reissut kyllä onnistuvat ihan helposti.
 
Vempula sanoi:
Eli jos haluaa ajaa Helsingistä Tampereelle motaria pitkin ja muun liikennevirran mukana, niin on syytä tietää pikalatauspaikkojen sijainnit varsin tarkkaan. Kiitolinjan perässä nylkyttäessä ja kännykkää kuunnellessa jää toki enemmän pelivaraa.
Jotenkin hellyyttävä tämä sun ristiretki sähköautoja vastaan. Eiköhän tuo ole kaikille selvää, että jos on tarkoitus vetää jatkuvaa pitkää moottoritiesiivua niin sähköauto ei ole vielä vastaus siihen.
 
tmr97 sanoi:
Kannattaa kysyä saako etututkaa suomessa asennettavana jälkiasennuksena, esim toyotiin löytyy yleensä jo suoraan hinnastosta, esim Priukseen.

Kysytty, ei saa ja myöskään polttoainelisälämmittimen asennuksesta ei ollut mitään tietoa myyjällä.
 
Teinpä minäkin koeajon tällä pelillä kun oottelin vaimoa Keskisen hallista.

Auto ei innostanut hirveesti. Ohjaus oli mielestäni keskialueella lepsu häiritsevässä määrin- autoa joutui ohjaamaan maantiellä koko ajan suht isolla liikkeellä aivan kuin ratissa olis ollu klappia. Bensan mukaan tulon huomasi krohisevasta moottoriäänestä.

Ajoasennon sai mieleiseksi vaikka omat autot erityylisiä korkeita. Tavaratila on myös kohtuullisen iso. Ohjaamon materiaalit ei silmää hivele.

Kia Niro on enemmän omaan makuun- ainut missä minusta HuiHaille häviää on tavaratila.

Autolla piti ajaa ennalta määrätty lenkki "päällystakki" mukana. Ajelusta sai itselleen muistoksi diblomin. Ajelin sunnuntai-ajelu moodilla kumminkaan  keskittymättä ajon taloudellisuuteen.

6174c6df0204070679b29f75399d4f43.jpg
 
Tuli tuollainen Ioniq hybridi koeajettua. Päällimmäiseksi jäi mieleen infernaalinen rengasmeteli. Ja tämä oli siis 16" pyörin. Muuten ei ajettavuudessa mitään ihan hirveitä puutteita. Verrokkina oma -14 mallinen Octavia. Paljon laadukkaammalta tuo Huyndai kuitenkin vaikutti. Paljon vähemmän ämpärimuovia ja mukavampi, pintapehmeämpi jousitus joka ei kolahdellut rumasti isoissakaan ohjausliikkeissä.Mutta tuo rengasmelu....
 
Plug in-Ioniq kustantaa kaiken tarvittan sisältävällä Style-varustetasolla  33 000€, eli noin 1500€ enemmän kuin perushybridin kalliimpi Style-versio. Aina luotettavan Iltalehden mukaan tuo ladattava versio käyttäytyy siten,  että ajoakkua ei päästetä missään vaiheessa tyhjenemään täysin, vaan täyssähköajon jälkeen auto käyttäytyy kuin hybrid-malli. Mitä järkeä on ostaa tuota kalliimpaa perushybridiä lataushybridin sijaan, vaikka kotona ei olisi mahdollista ladata säännöllistesti autoa, vaan lataisi satunnaisesti julkisilla latauspisteillä?
 
Antero sanoi:
Plug in-Ioniq kustantaa kaiken tarvittan sisältävällä Style-varustetasolla  33 000€, eli noin 1500€ enemmän kuin perushybridin kalliimpi Style-versio. Aina luotettavan Iltalehden mukaan tuo ladattava versio käyttäytyy siten,  että ajoakkua ei päästetä missään vaiheessa tyhjenemään täysin, vaan täyssähköajon jälkeen auto käyttäytyy kuin hybrid-malli. Mitä järkeä on ostaa tuota kalliimpaa perushybridiä lataushybridin sijaan, vaikka kotona ei olisi mahdollista ladata säännöllistesti autoa, vaan lataisi satunnaisesti julkisilla latauspisteillä?

Plug-in on tuo 33k+ halvimmalla comfort-varustetasolla, joka kyllä sisältää kaiken perusautossa oleellisen. Varsinkin kun kaikissa on oletuksena 850 € arvoinen stereo/navipaketti. Käytännössä siis hinnat lähtevät jostain 34500 € tasolta.
 
Mites nuo melodiat joita auto päästää käynnistäessä ja sammuttaessa, saako niitä pois?
 
Toivo elää, että myös sähköversion facelift olisi paremman näköinen keulasta kuin nykyinen. Nykyisen mallin mustan korivärin keula on omaan silmään järkyttävän ruma muovikötöstys joka pakottaisi ostamaan eri värisen auton johon saa mustan keulan.
 
Äkkiä se mieli muuttuu.
Koeajettiin vaimon kanssa musta EV MY19 esittelyauto ja laitoin nimen alle paperiin. Ilmeisesti tuo mustan värin keulaväri on muuttunut jotenkin tummempaan harmaaseen uudemmissa tai sitten nettiauton kuvat valehtelevat keulan harmaasta väristä melko paljon.
Tässä yksilössä keula ei näytä lainkaan hullummalta ja jos alkaa häiritsemään niin yliteipataan mustaksi.

Autolla on ajettu vajaa kolme kuukautta ja 2800km eli melko vähän käytetty. Näytti kapasiteettiakin olevan ihan täysimääräisesti jäljellä eli akku lienee kunnossa esittelykäytöstä huolimatta.

Kiinnostaako ketään lukea autotallia tästä electricistä? Alkaa olemaan melko hyvin tietoa netissä kun ollut jonkun aikaa jo markkinoilla.

 
Patteri sanoi:
Äkkiä se mieli muuttuu.

Kiinnostaako ketään lukea autotallia tästä electricistä? Alkaa olemaan melko hyvin tietoa netissä kun ollut jonkun aikaa jo markkinoilla.

Tervetuloa edistyksellisen autoilun pariin! Kyllä kiinnostaa lukea kokemuksia sekä autosta että sähköautoilusta yleensäkin.