- 22.2.2023 klo 23:17 / Hyundai IONIQ 5
Ensimmäinen viesti tälle foorumille ja luonnollisesti alkusysäyksenä ensimmäinen negatiivinen kokemus
Onko muilla IONIQ5:ssä esiintynyt ongelmaa ajovaloumpioiden kosteuden kanssa?
Omassa yksilössä umpiot huurtuvat sisäpuolelta etenkin kun näin talvisaikaan ajaa ulkoa lämpimään parkkihalliin ja taas ulos pakkaseen. Umpiot umpihuurussa joista kuskin puoleinen kyllä kuivuu aikanaan mutta repsikan puoleinen pysyvästi huurussa ja tällä hetkellä tietysti jäässä kun ulkona -14.
Tästä onkin vääntö maahantuojan kanssa meneillään ja kaikenmoisia "testejä" tulee suorittaa ennenkuin hyväksyvät merkkikorjaamon takuuseen korjauksen eli umpion vaihdon.
Ohjekirjassahan on eräänlainen disclaimer tästä asiasta, alla kursivoituna suora lainaus. Viimeisin vaatimus maahantuojalta että kottero pitää viedä merkkihuoltoon ja sitä pidetään 45min ajovalot päällä huoltohallissa sisällä ja katsotaan poistuuko kosteus Ensimmäinen Hyundai itselle ja jos takuuasioiden kanssa on aina tämmöistä niin kenties samalla vaivalla viimeinen. Harmillista koska muutoin tähän asti on itse auto ollut varsin positiivinen kokemus.
Ajovalojen ja takavalojen linssit voivat
näyttää huurteisilta, jos auto pestään
ajon jälkeen tai jos sillä ajetaan
yöllä kostealla säällä. Tämä johtuu
lämpötilaerosta lampun sisäpuolen ja
ulkopuolen välillä, eikä se ole merkki
ongelmasta autossasi. Kun kosteus
tiivistyy lamppuun, se poistuu, kun
ajetaan ajovalot sytytettyinä. Poistumisen
nopeus voi riippua lampun koosta,
sijainnista ja ympäristöolosuhteista. Jos
kosteus ei poistu, suosittelemme auton
tarkastuttamista valtuutetulla HYUNDAIjälleenmyyjällä.
Onko muilla IONIQ5:ssä esiintynyt ongelmaa ajovaloumpioiden kosteuden kanssa?
Omassa yksilössä umpiot huurtuvat sisäpuolelta etenkin kun näin talvisaikaan ajaa ulkoa lämpimään parkkihalliin ja taas ulos pakkaseen. Umpiot umpihuurussa joista kuskin puoleinen kyllä kuivuu aikanaan mutta repsikan puoleinen pysyvästi huurussa ja tällä hetkellä tietysti jäässä kun ulkona -14.
Tästä onkin vääntö maahantuojan kanssa meneillään ja kaikenmoisia "testejä" tulee suorittaa ennenkuin hyväksyvät merkkikorjaamon takuuseen korjauksen eli umpion vaihdon.
Ohjekirjassahan on eräänlainen disclaimer tästä asiasta, alla kursivoituna suora lainaus. Viimeisin vaatimus maahantuojalta että kottero pitää viedä merkkihuoltoon ja sitä pidetään 45min ajovalot päällä huoltohallissa sisällä ja katsotaan poistuuko kosteus Ensimmäinen Hyundai itselle ja jos takuuasioiden kanssa on aina tämmöistä niin kenties samalla vaivalla viimeinen. Harmillista koska muutoin tähän asti on itse auto ollut varsin positiivinen kokemus.
Ajovalojen ja takavalojen linssit voivat
näyttää huurteisilta, jos auto pestään
ajon jälkeen tai jos sillä ajetaan
yöllä kostealla säällä. Tämä johtuu
lämpötilaerosta lampun sisäpuolen ja
ulkopuolen välillä, eikä se ole merkki
ongelmasta autossasi. Kun kosteus
tiivistyy lamppuun, se poistuu, kun
ajetaan ajovalot sytytettyinä. Poistumisen
nopeus voi riippua lampun koosta,
sijainnista ja ympäristöolosuhteista. Jos
kosteus ei poistu, suosittelemme auton
tarkastuttamista valtuutetulla HYUNDAIjälleenmyyjällä.