E
E92
Vieras
- 10.8.2016 klo 18:07 / Hyundai i30 kokemuksia
Riisikippo sanoi:Vanhempi malli ei kyllä silmää hivele, uudempi on toista maata varsinkin farkkuna.
Ja amber satinin värisenä...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Riisikippo sanoi:Vanhempi malli ei kyllä silmää hivele, uudempi on toista maata varsinkin farkkuna.
Riisikippo sanoi:Kulutusmittarin palkki heilui myös hiukan eri lukemilla kuin mihin dieselissä on tottunut, varsinkin mutkaisella tiellä pienetkin nopeuden muutokset näyttivät vaikuttavan heti. Tasamaalla vakkari päällä taas ei näyttänyt niin pahalta, mutta kyllä tomaatti taitaa selvästi janoisempi olla tässäkin mallissa.
nackerton sanoi:Ei kai kaksoiskytkijän sen enempää pitäisi kuluttaa, huono vaihteidenkäyttäjä saa menemään enemmänkin manuaalilla.
pokkus sanoi:
Antero sanoi:Itse käytin Ceedin viime viikolla 105 tkm huollossa, mittarissa tosin on vasta 92 000, huolto tyri viime kerralla ja teki 90 000 huollon liian aikaisin. Kuinka vaikeaa sekin on? No jokatapauksessa Ceedistäkin vaihdettiin tuo apulaitehihna ja lisäksi jarrupalat eteen. Loppulasku oli 430€. En tiedä mitä vastaava muilla merkeillä kustantaisi, mutta ei tuo halvalta tuntunut.
Riisikippo sanoi:Lisäksi huollon yhteydessä todettiin "apulaitehihnan" kuluneen ja olevan vaihdon tarpeessa,....
Taky sanoi:Miksi ei mene takuuseen?
https://www.hyundai.fi/takuu/takuuehdot-2/
HYUNDAI TAKUU on viisi (5) vuotta ilman kilometrirajaa henkilö-, maasto- ja tila-autoille, kun autoa huollatetaan valmistajan ja maahantuojan julkaiseman Suomessa voimassa olevan huolto-ohjelman mukaisesti.
E92 sanoi:Tämä riippuu täysin siitä onko ensimmäinen omistaja vai ei. On tilanteita, jossa takuu on vaikka enää 3v, 5v sijasta.
Riisikippo sanoi:No ei kyllä riipu omistajien lukumäärästä. Olen toinen omistaja, ja ensimmäisen tapaan olen asioinut merkkiliikkeessä. Ainakaan iskarin laakereiden kohdalla ei ole tarvinnut neuvotella kuuluuko takuuseen vai ei. Mutta sen hihnan kohdan selittää kyllä takuuehdot, joissa sanotaan näin:
"Takuun piiriin kuuluvia eivät ole myöskään edellä luetelluissa huoltotöissä tarvittavat huolto- ja kulutusosat, kuten renkaat, nesteet, öljyt, pakkasnesteet, ilmastointilaitteen kylmäaine normaalin vajenemisen myötä, suodattimet, sytytystulpat, jarrupalat/-levyt ja polttimot, apulaitteiden käyttöhihnat ja lasinpyyhkimien kumit, ei myöskään jakohihna, ellei kysymyksessä ole epänormaali kuluminen."
Anteron Ceediin ei ilmeisesti sitä hintavaa kiristäjää kuulunut maitsemasi huollon pakettiin? Tarjottiinko sitä edes? Jotenkin haiskahtaa rahastus, eihän edes jakohihnoissa yleensä ole noin hintavaa kiristintä
Sorento lienee sitten halvempi huoltaa. 155tkm asti en ole tainnut maksaa kuin parista isommasta huollosta tuota luokkaa olevia summia. Mutta noissa on tehty sitten oikeasti töitä ja vaihdettu mm. öljyjä koneen lisäksi niin laatikkoon kuin peräänkin. Isompi on halvempi?esako62 sanoi:Aikanaan kun itselläni oli 2008 mallin Cee'D , en tainnut yhdessäkään huollossa päästä alle viidensadan euron. Enkä niissä huoltokäyntien jälkeisissä korjauskäynneissä.