Onko kenelläkään kokemuksia Hondan 4-tahti perämoottoreista, varsinkin kaasariversiosta. Lähinnä kiinnostaa, että onko kyseisille koneille todellakin tyypillistä se, että pienillä kierroksilla ei voi antaa reilummin kaasua, tai koko laitos sammuu. Lähinnä siis tukehtuu. Appiukolla on tuollainen -05 vuoden 50 heppainen kone Buster L:n perässä ja ainakin tuo yksilö kärsii juuri siitä vaivasta. Oli käyttänyt sitä keväällä huollossa ja huoltomies oli kuulemma kirkkain silmin vakuutellut tuon olevan tyyppivika/-ominaisuus noissa koneissa.
Kyseisen huoltomiehen ammattitaito tosin herättää lievää suurempia epäilyksiä, koska vaiva tuntui huollossa vain pahenevan. Kävin äsken ajamassa veneellä ja ~3000 rpm:n kohdalla kun antoi kunnolla kaasua, niin en ehtinyt edes kissaa sanoa, kun kone jo sammui. Aikaisemmin vaiva ilmeni lähinnä tyhjäkäynnillä. Lisäksi samainen huoltomies oli saanut trimmitason mittarinkin näyttämään mitä sattuu.Kun koneen trimmaa mittarin mukaan suoraan, nousee potkuri ylös vedestä...
En toki mikään varsinainen veneilyn harrastaja ole, mutta jotenkin tuntuu oudolta, että tuollainen kuitenkin suhteellisen nykyaikainen perämoottori ei kestäisi reilumpaa kaasunantoa...
Kyseisen huoltomiehen ammattitaito tosin herättää lievää suurempia epäilyksiä, koska vaiva tuntui huollossa vain pahenevan. Kävin äsken ajamassa veneellä ja ~3000 rpm:n kohdalla kun antoi kunnolla kaasua, niin en ehtinyt edes kissaa sanoa, kun kone jo sammui. Aikaisemmin vaiva ilmeni lähinnä tyhjäkäynnillä. Lisäksi samainen huoltomies oli saanut trimmitason mittarinkin näyttämään mitä sattuu.Kun koneen trimmaa mittarin mukaan suoraan, nousee potkuri ylös vedestä...
En toki mikään varsinainen veneilyn harrastaja ole, mutta jotenkin tuntuu oudolta, että tuollainen kuitenkin suhteellisen nykyaikainen perämoottori ei kestäisi reilumpaa kaasunantoa...