https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Honda Jazz Hybrid

Pätevän näköinen peli varsinkin kaupungissa asuvalle. Kohtuu kompakti noin 4m pituus, automaatti & break hold, joten sopinee hyvin kaupungilla pyörittelyyn. Takapenkkien avulla tuo korkea kuljetustila näyttää varsin kätevälle ominaisuudelle. "Itse lataavana" ei kadunvarsiparkkien latausmahdollisuuksien puute haittaa. Facelift sinänsä ei taida juurikaan tilannetta vanhasta muutta, paitsi että keula sai varsin hyvän uuden ilmeen. Suoraan edestä katsottuna ei kyllä päästy tyttären kanssa yhteistymmärrykseen siitä, millainen ilme tällä uudella keulalla oikein on :unsure:
Keula on parempi kuin omassani. Omani näyttää hammassärkyiseltä buldogilta. Jazz on yllättävän hyvä ajettava myös tien päällä.
 
Varustetasot muuttuvat Elegance - Advance - Advance Sport 28 000 - 29 400 - 31.300. Hinnoissa melkoinen hyppy ylöspäin, mutta tähän on menty muillakin merkeillä. Aiemmin alin hinta oli Jazzilla alle 25 000 ja ylin alle 28 000.
Tuo yli varustetaso sisältää selvästi uutta juttua mm.
-sport ohjauspyörä
- ajotilavalitsin
- urheilullinen alusta
- regeneroivan jarrutuksen säätöpainikkeet
Minulle on jotenkin vierasta variaattorimainen suht pienitehoinen sport-Jazz ja hinta yli 31 000. Toisaalta jos arkiajo ei kärsi, niin....
Hinta alkaa kuitenkin olla melko kova suhteessa vaikkapa lähitulevaisuudessa saapuviin samankokoisiin sähkäreihin.

Muoks. Alin varustetaso pudotettu pois, mikä selittää osin hintaa.
 
Onkohan kokemuksia Honda Jazzin alustan ruosteenestosta? Meillä on harkinnassa uuden pikkuauton osto nykyisen Japanissa tehdyn Toyotan tilalle, jonka pohja on nyt 12-vuotiaana ihan pintaruosteessa. Ostimme sen uutena, eikä siihen silloin tehty ruostesuojausta. Muuten auto on toiminut hyvin ja luotettavasti. Honda Jazz alkoi kiinnostamaan, kun tähän facelift-malliin saa nyt vetokoukun. Oulun seudulla autoliikkeessä ei ollut edes esittelyautona Jazzia, että olisi voinut kurkkia alustaa.
 
Onkohan kokemuksia Honda Jazzin alustan ruosteenestosta? Meillä on harkinnassa uuden pikkuauton osto nykyisen Japanissa tehdyn Toyotan tilalle, jonka pohja on nyt 12-vuotiaana ihan pintaruosteessa. Ostimme sen uutena, eikä siihen silloin tehty ruostesuojausta. Muuten auto on toiminut hyvin ja luotettavasti. Honda Jazz alkoi kiinnostamaan, kun tähän facelift-malliin saa nyt vetokoukun. Oulun seudulla autoliikkeessä ei ollut edes esittelyautona Jazzia, että olisi voinut kurkkia alustaa.
Ei niin mitään tietoa. Voihan aina varmuuden vuoksi viedä suojaukseen jos aikoo pitää kauan. Faceliftejä ei taida vielä olla maassa vai onko?
 
Sitä pintaruostetta on varmasti siinä Jazzinkin pohjassa 12-vuotiaana. Ruostesuojausta voisin jopa harkita itsekin, jos tietäisin noin pitkään pitäväni autoa. Onko sillä sitten merkitystä, kun pohjassa olevaa pintaruostetta kummempaa ongelmaa ei tule olemaan siihen 12-vuoteen? Korkeintaan saa paremmin auton itse myytyä, kun ruostesuojaus on tehty. Autoliikkeet siitä ei hyvitä mitään. Auton loppukäyttäjä tehdystä ruostesuojauksesta kiittää. Ongelmia tulee 15-vuoden korvilla, mutta eipä sillä autolla rahallista arvoakaan silloin enää ole. Kaaret, helmat ja oven alareunat alkaa kukkia, mutta välttämättä hitsaustarvetta ei vieläkään ole. 20-vuotiaat vaatii yleensä jo korjaamista, hyvät yksilöt harvassa. Tämmöisiä kokemuksia itsellä Hondista.

Kalliita on nykyään uudet hybriditkin. Eroa vastaavasti varusteltuun Yarikseen 2 tonnia. Jazz omaa poikkeukselliset tilat tuossa luokassa ja ehkäpä fiksukäytöksisimmän hybridin mitä markkinoilla on tarjolla. Ainakin Civic vakuutti ja senkin hintoja menivät nostamaan.
 
Tuli Jazzille takaisinkutsu.

Otteita kirjeestä.
" Joissakin tietyissä ajo-olosuhteissa laajakulmakameran välittämä tieto ei välity ajoavustinjärjestelmille,
vaikka järjestelmän kuvake palaa vihreänä eli aktiivisena."
"Korjaustoimenpiteenä autoon asennetaan uusi laajakulmakameran hallintaohjelmisto."
 
Tuli Jazzille takaisinkutsu.

Otteita kirjeestä.
" Joissakin tietyissä ajo-olosuhteissa laajakulmakameran välittämä tieto ei välity ajoavustinjärjestelmille,
vaikka järjestelmän kuvake palaa vihreänä eli aktiivisena."
"Korjaustoimenpiteenä autoon asennetaan uusi laajakulmakameran hallintaohjelmisto."
Mulla tehtiin joku päivitys viime huollossa syyskuussa, mikä liittyi tähän kamerajärjestelmään. Onkohan se sama vai onkohan tämä erillinen? No selviää varmaan pian! Itse ainakin aiemmin huomasin, että matalalla paistava aurinko joskus pudotti vakkarin pois päältä. Tämän huomasi selvästi. tätä ei ole tapahtunut syyskuun päivityksen jälkeen...
 
Mulla tehtiin joku päivitys viime huollossa syyskuussa, mikä liittyi tähän kamerajärjestelmään. Onkohan se sama vai onkohan tämä erillinen? No selviää varmaan pian! Itse ainakin aiemmin huomasin, että matalalla paistava aurinko joskus pudotti vakkarin pois päältä. Tämän huomasi selvästi. tätä ei ole tapahtunut syyskuun päivityksen jälkeen...
Kiintoisaa olen huomannut vähän samanlaista Civicin kanssa. Yleensä olen havainnut samalla myös kosteutta tuulilasin ja kameran välillä. Tuo oma Civic kun on rakennettu luultavasti joskus viime vuoden kevät-kesän vaihteessa, niin siinä vois periaatteessa olla samanlaista vaivaa. Järjestelmä on varmaan hyvin lähellä Jazzin vastaavaa. Ei kyllä ole ollut mitään ongelmia nyt kun säät ovat olleet kuivemmat vaikka matalalta paistavaa aurinkoa on vastaan tullut. Toki kameraan perustuva systeemi on väkisinkin ongelmallisempi haastavassa valaistuksessa, kun tutkat eivät tästä asiasta juurikaan hätkähdä.
 
Kiintoisaa olen huomannut vähän samanlaista Civicin kanssa. Yleensä olen havainnut samalla myös kosteutta tuulilasin ja kameran välillä. Tuo oma Civic kun on rakennettu luultavasti joskus viime vuoden kevät-kesän vaihteessa, niin siinä vois periaatteessa olla samanlaista vaivaa. Järjestelmä on varmaan hyvin lähellä Jazzin vastaavaa. Ei kyllä ole ollut mitään ongelmia nyt kun säät ovat olleet kuivemmat vaikka matalalta paistavaa aurinkoa on vastaan tullut. Toki kameraan perustuva systeemi on väkisinkin ongelmallisempi haastavassa valaistuksessa, kun tutkat eivät tästä asiasta juurikaan hätkähdä.
Kosteus tekee samaa. Tällöin vaan puhallinta tuulilasille. Minulla teki aiemmin tosissaan tuo matalalla suoraan edessä oleva aurinko tällaista, vaikka kosteutta ei olisi ollut. Tuo kamerahan on herkkä myös huurteelle ja itsellä on aina autossa jäänpoistospray. Sisälämmitin kun ei sulata tuota kamerajärjestelmän edustan osaa tuulilasista ja aina ei jaksa erikseen skraappailla ja naarmutella.
 
Jazzin takalasin pyyhinkumi rispaantui.
Kävin Motonetissä etsimässä vastaavaa. Motonetin henkilökunnan avustuksella totesin että heiltä ei löydy.
Oli pakko kääntyä merkkihuollon puoleen. Heiltä löytyi pelkkä kumi hintaan 23,30.
Motonetin hinta olisi ollut jotain 5-10€ ja sillä hinnalla olisi saanut myös metalliosat.
 
Jazzin takalasin pyyhinkumi rispaantui.
Kävin Motonetissä etsimässä vastaavaa. Motonetin henkilökunnan avustuksella totesin että heiltä ei löydy.
Oli pakko kääntyä merkkihuollon puoleen. Heiltä löytyi pelkkä kumi hintaan 23,30.
Motonetin hinta olisi ollut jotain 5-10€ ja sillä hinnalla olisi saanut myös metalliosat.
Aika nopsaan meni. Olisiko Hondaan ollut taakse sellaista, missä ei ole metallia vaan koko runko ja pyyhin kumia?
 
Jazz kävi huollossa. Määräaikaishuolto 3 vuotta. 410,-€.
- Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto
- B-huolto plus akkutesti plus HDS
- Jarrujen puhdistus ja herkistys
- Jarrunesteen vaihto
- Paljon krukseja tarkastettu ja kunnossa
- Takuuna ohjelmiston päivitys

Seuraavassa huollossa kuulemma vaihdetaan vaihteiston öljyt.

Monta tuntia kestävä ohjelmiston päivitys kaatui ja alkoi alusta.
Sain korvauksetta käyttööni facelift Jazz hybridin. Elecance.
Pari huomiota:
- Liikennemerkin tunnistusjärjestelmän sallitun nopeuden näyttö alkoi ylinopeustilanteessa vilkkumaan. Ei heti.
- Vaikutti hiljaisemmalta kuin omani. Piti katsoa mitkä renkaat alla oli mutta unohdin kun olisi ollut siihen tilaisuus.
 
Jazz kävi huollossa. Määräaikaishuolto 3 vuotta. 410,-€.
- Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto
- B-huolto plus akkutesti plus HDS
- Jarrujen puhdistus ja herkistys
- Jarrunesteen vaihto
- Paljon krukseja tarkastettu ja kunnossa
- Takuuna ohjelmiston päivitys

Seuraavassa huollossa kuulemma vaihdetaan vaihteiston öljyt.

Monta tuntia kestävä ohjelmiston päivitys kaatui ja alkoi alusta.
Sain korvauksetta käyttööni facelift Jazz hybridin. Elecance.
Pari huomiota:
- Liikennemerkin tunnistusjärjestelmän sallitun nopeuden näyttö alkoi ylinopeustilanteessa vilkkumaan. Ei heti.
- Vaikutti hiljaisemmalta kuin omani. Piti katsoa mitkä renkaat alla oli mutta unohdin kun olisi ollut siihen tilaisuus.
Ei paha tuo hinta, mulla vuoden päästä sama. Hyvä kuulla, että vaihteistoöljyjen vaihto kuuluu huolto-ohjelmaan. Minua ei tuo facelift oikein sytytä. Katselin autoa liikkeessä. Youtuupissa koejajat eivät ole paljoa kiinniitäneet huomiota tai huomioineet tuota tehon kasvamista. Tuntuisiko sitten kovemmassa kiihdytyksessä esim, ohjelmoituina alempina kierroksina, kun kiihdytysarvo lienee sama.