https://yliteippaus.fi/

Honda Civic Type R 2015

Ei tuota nyt ulkonäöllä ole kuitenkaan pilattu. Jotenkin ei tuo japanilaisten muotoilu iske, ei sitten niin mitenkään. Ymmärrän toki, että jollekin toiselle se kolahtaa, pitäväthän jotkut japanilaisista sarjakuvistakin.
 
Penguin sanoi:
Ei tuota nyt ulkonäöllä ole kuitenkaan pilattu. Jotenkin ei tuo japanilaisten muotoilu iske, ei sitten niin mitenkään. Ymmärrän toki, että jollekin toiselle se kolahtaa, pitäväthän jotkut japanilaisista sarjakuvistakin.

Civicci mikä Civicci. Toista oli Preludet, CRX:t, Suprat, Celicat, MR2:t yms.
Itse en ole koskaan pitänyt gti autoista jotka ulkonäöllisesti erottaa perusautosta vain spoilereista, levikkeistä, pakoputkista ja vanteista.
 
Itse tykkään type-R:n ulkoasusta, varsinkin Ep3 oli todella kiva laite ja ihan mukavan näköinen. Itse en taas oikein ole pitänyt celicoista ja MR2:sista, mutta nää on taas näitä makuasioita. Välillä kaihertaa viellä vuoden takainen puihin mennyt ep3 koppaisen Type-R:n kauppa, korkealta kiertävässä Vtec:issä on vaan sitä jotain  :p.
 
nikob sanoi:
Itse tykkään type-R:n ulkoasusta, varsinkin Ep3 oli todella kiva laite ja ihan mukavan näköinen. Itse en taas oikein ole pitänyt celicoista ja MR2:sista, mutta nää on taas näitä makuasioita. Välillä kaihertaa viellä vuoden takainen puihin mennyt ep3 koppaisen Type-R:n kauppa, korkealta kiertävässä Vtec:issä on vaan sitä jotain  :p.

+1,itsellä oli aikoinaan fn2 type-r ja hauska laite oli,ainoastaan tilat jäi itselle liian pieniksi...
 
On todellakin räyhäkkään näköinen. Tuolla ukonäöllä saisi olla +300 hv. Odotellen testiä lunastaako ulkonäkö lupaukset.
 
JakeS sanoi:
On todellakin räyhäkkään näköinen. Tuolla ukonäöllä saisi olla +300 hv. Odotellen testiä lunastaako ulkonäkö lupaukset.

Japanilaiseen tyyliin tehdas valmistaa hyvän aihion, josta jokainen askartelee mieleisensä näköisen ja tuntuisen laitteen. Eiköhän tuosta oteta normaaliin japsiturbotyyliin +100 hevosta putkella ja softalla.
 
Samantehoinen kun Seat Cupra... mutta näyttää kun joltain lentokoneelta tai jotan.
Aika moinen lintulautanen tuossa. Pitäisi kyllä olla enemmän tehoa.
Ei ihan mun mieleen. Onneksi :)
 
Honda näyttää oikealta raaserilta. Ulkonäkö asettaa kovat vaatimukset. On helpompi olla keskinkertainen tuote jos olemus olisi vaatimattomampi. En minäkään aivan noin rankkaan linjaan ole täysin ihastunut, mutta jos tuollaisen hakisin kaupasta niin odotukseni olisi että on oikeasti luokkansa kovin tykki niin radalla kuin kadulla.
 
Omaan silmään aika kamalan näköinen. Varsinkin takaa jotenkin liikaa kaikkea härpäkettä. Ja onhan tuo nopea ollakseen etuveto, mutta jotenkin huvittavaa että joku BMW 5-sarjan farkku tai Audi A6 3.0bitdi on viivalta kuitenkin nopeampi. Ei tietenkään kilpaile samoista ostajista tai muutenkaan kilpaile samassa luokassa, mutta kyllä tuo Type R on vähän liian räväkkä omasta mielestäni.
 
Hienohan tuo on, juu ei Ärrää kannata verrata mihinkään pappa 5-sarjalaiseen, mieluusti tuommoisella Ärrällä kurvailisi  8). Komeat on suorituskyky arvotkin.
 
Komia peli , toki joltain osin hitusen liiankin outo omaanmakuun , mutta niin on vakio civikkikin ....
Kyllähän tolla painais menee  :p
 
nikob sanoi:
Hienohan tuo on, juu ei Ärrää kannata verrata mihinkään pappa 5-sarjalaiseen, mieluusti tuommoisella Ärrällä kurvailisi  8). Komeat on suorituskyky arvotkin.

Ihmiset unohtaa (eivät oikeasti tiedä) että vaikka pappabemari tai audi onkin paikaltaan ja jopa vauhdistakin nopeampi, jää molemmat sekunti tolkulla siellä minne TypeR on tehty...radalla. Ja TypeR jättää siellä kaikessa molemmat pappaversiot helposti.

Voisin hyvinkin harkita nuorennusleikkausta ja vaihtaa pappalookin tuohon, upea peli jälleen kerran Hondalta...verestäisi hyvin nuoruuden CRX muistoja jälleen pitkästä aikaa.

Tämmöiset pitäisi olla lisukkeena
http://www.ebay.com/itm/HONDA-CIVIC-CRX-88-91-LAMBO-DOOR-KIT-VERTICAL-DOORS-/290409146359
 
306hv 5.7s 0-60mph. Muuta ei tarvinne tietää.

Ehkäpä epäolennaisin asia mitä tästä ja kuten muistakin täytyy tietää. Olennaisin asia on se kuinka auto teknisesti toimii.

Mutta onhan tuo Type R aivan uskomattoman ruma auto. Sama perus Civicin ruma koppa, johon on lisätty erilaista himmeliä kylkeen. Ei iske nämä japanilaiset sitten yhtään. Epäilemättä se on todella nopea ja teknisesti toimiva. Kiinnostaa kyllä tietää tämän auton Nyrren aika, itseasiassa noilla specseillä ei Honda saa epäonnistua  tavoitteessaan. Muuten on epäonnistuttu auton rakentamisessa täydellisesti. Positiivistä on se, että tästäkään ei suurella todennäköisyydellä tule farkkumallia  ;D
 
Taitaa kyllä jäädä aikamoiseksi harvinaisuudeksi Suomessa ainakin. Täällä harva yli 35-vuotias kehtaa tuon näköisellä autolla ajaa, ja nuoremmilla ei ole autoon rahaa (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta).

Japanilainen automuotoilu menee omasta mielestä väärään suuntaan kun vähän joka mallin kohdalla yritetään liikaa ja lopputuloksesta tulee sekamelska.
 
Type r ainakin erottuu selkeästi vakiomallista,toisin kuin esim. oma cupra.Siitä pisteet.
Kyllä tuota pitää mennä katsomaan,kun saapuu myyntiin,vaikka ikää onkin yli "kohderyhmän" ;)
 
k23001 sanoi:
Taitaa kyllä jäädä aikamoiseksi harvinaisuudeksi Suomessa ainakin. Täällä harva yli 35-vuotias kehtaa tuon näköisellä autolla ajaa, ja nuoremmilla ei ole autoon rahaa (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta).

Japanilainen automuotoilu menee omasta mielestä väärään suuntaan kun vähän joka mallin kohdalla yritetään liikaa ja lopputuloksesta tulee sekamelska.

+1
 
k23001 sanoi:
Täällä harva yli 35-vuotias kehtaa tuon näköisellä autolla ajaa, ja nuoremmilla ei ole autoon rahaa

Vaimolle harkitsin edelliskoppaista Focus RS:ää, mutta kieltäytyi ehdottomasti ajamasta kyseisellä teinisiipihirviöllä. Tuo TypeRä on vielä kamalampi ja hädin tuskin kehtaisi itsekään nousta julkisella paikalla moisesta avaruuslaivasta.
 
TypeR on jälleen kerran sellainen kuin sen kuulu olla. Erottuva ja härski raaseri ja todennäköisesti alustaltaan erittäin jäykkä. Ei tätä olekaan tarkoitettu perheenisille ja äideille työmatkalle ja kauppakassiksi kuten jotkut ST:t, Cuprat ja RS:t.