https://yliteippaus.fi/

Honda Civic 2022

Eilen iltapäivällä sain uuden Civicin käyttöön ja eka 100km meni rikki mittarissa. Vielä ei ainakaan kaduta yhtään päivittäminen 10-koppaisesta uutteen  :)

Ekan illan jälkeen pari juttu jäi päällimmäisenä mieleen:
  • Uusi tuntuu vanhaa isommalta ajossa. Tähän lienee syynä se, että en ole vielä tottunut auton ulottuvuuksiin. Kokohan ei ole paljonkaan muuttunut, eikä käätösädekkään. Jumbon parkkihalli tuntui kuitenkin ahtaammalta.
  • Kaikkea on päivitetty. Kyllä niitä 10. sukupolven juuria sieltä täältä esiin pistää, mutta hämmentävän kattavasti kaikkea on kyllä tuunattu. Luulisi että jo kustannussyistä jotain vanhaa säätettäisiin, mutta nykyään kai palikoita jaetaan muiden mallien kanssa. Onneksi muutokset tuntuvat olevan omaan makuu pääasiassa positiivisia, joten ei kauheasti voi valittaa. Korkittomasta bensatankista joutui luopumaan, mutta tätä taitaa joutua tankkaamaan vähän harvemmin, joten eiköhän tuon kanssa pysty elämään  ;D
  • Auto liikkuu tosi kevyesti. Ilman latausmahdollisuutta kotona, pääsin tosi lähelle sähköauton ajettavuutta. Tykkäsin edellisen auton 1.5 Turbo + CVT yhdistelmästä, mutta melkoisella varmuudella voi sanoa etten jää sitä kaipaamaan.

  Ekan illan ajoissa bensaa kului ajotietokoneen mukaan 4.7l/100km tahdilla. Eli ei paha sisäänajokilsojen kulutukseksi. Motarilla kulutus oli vähän reilua 5l/100km. Pikkuteillä tuo on kyllä hauska peli. Ihan uusi auto + märät kelit, niin ei kauheasti rajoja haettu.

  Rengasmelu tutui aika erikoisen kaksi jakoiselta tapaukselta. Sileällä ja sellaisella normaalilla vähän karkealla tiellä hiljaisempi kuin vanha, mutta sitten kun löytyy tosi karkeata asfalttia, niin johan tulee meteliä. Vanha oli vähän sellainen tasainen välimalli suuremmin pinnasta välittämättä. Onneksi noita tosi karkeita asfaltteja on omilla normaali reiteillä varsin vähän, joten parempaan suuntaan tilanne muuttui.
  Tuohon liittyen auto tuli 18" kesäkumeilla. Tilatut 17" kitkarenkaat olisi kyllä saanut, mutta vanteet puuttuivat. Pitäisi tulla noin viikon, tai kahden kuluttua. Säätiedotuksen mukaan sen verran pystyy odottamaan. Myyjä lupasi kehitellä väliaikaisratkaisun, jos vanteita ei ala kuulumaan ennen pakkasia. Ei ole kuulemma ainoastaan Hondan ongelma, vaan heillä on muillakin merkeillä samanlaisia ongelmia saada tavaraa luvattuna päivänä.

    Android Autoa en onnistunut saamaan toimimaan langattomasti, mutta en ole kovin varma onko se kiinni autosta vai puhelimesta. Tuo väliaikaiskäytössä olevan Xiaomi ei välttämättä ole kaikkein yhteesopivin tapaus tässä suhteessa. Joten auton tuki langattomalla AA:lle jäi edelleen vähän arvoitukseksi. Eipä tuo luuri langatonta lataustakaan tue, joten sikäli sille USB-kaapelia tulisi tarjottua muutenkin.

    Pitänee koittaa räpsiä muutamia kuvia tänään, kunhan tuolla ulkona tulee vähän valoisampaa.
 
karvajalkatm sanoi:
Eilen iltapäivällä sain uuden Civicin käyttöön ja eka 100km meni rikki mittarissa. Vielä ei ainakaan kaduta yhtään päivittäminen 10-koppaisesta uutteen  :)

Onnittelut uudesta autostasi ja kiva lukea ensitunnelmiasi  :)
 
Onnea. On varmasti hyvä auto. Kulutus on pieni ja ajaessa oppii lisää. Talvella varmaan vaikuttaa paljon lämpötilapyynti siihen, käykö polttomoottori.
Olen jostain muistavinani, että AA olisi piuhalla. Jos itse tähän päädyn, niin haluan kesärenkaat 17 tuumaisille.
 
Onkohan Kia & Hyundai edeleen about ainoat merkit joilla isommat vanteet ei automaattisesti seuraa parempaa varustetasoa? Koska vanteiden koolla on aika suora vaikutus kulutukseen ja sitä kautta päästöihin, tuntuisi järkevältä myydä kaikki varustetasot oletuksena sillä pienemmällä vanteella. Pysyisi koko auton hinta edullisempana ja paketti ympäristöystävällisempänä.

Edelliseen vähän liittyen minun on ihmetyttänyt myös se, että lisävarustelistoilta on aika turha etsiä vanteiden painoja. Meikäläisellä jää kyllä hyväkin näköiset varuste-vanteet hommaamatta, jos en tiedä lisäävätkö ne auton jousittamatonta massaa vai ei.

Jatkoin tunnelmien kirjailemista tuolla autotallin puolella, ettei tämä ketju täyty täysin tarinoista mun autosta  ;D


Viime viikolla autoa odotellessa piti tukeutua jo italialaiseenkin Youtube-materiaaliin (vaikken kieltä yhtään osaakaan). Youtuben automaattikääntäjä toimii hämmästyttävänkin hyvin, joten tästä videosta sai hyvin selvää. Mielestäni hyvä arvostelu:
 
Wasted sanoi:
Olen jostain muistavinani, että AA olisi piuhalla. Jos itse tähän päädyn, niin haluan kesärenkaat 17 tuumaisille.

Näin se virallisesti menee, että lähtökohtaisesti langatonta Androidia ei ole. Langaton Android pitäisi kuitenkin olla valittavissa ns. huoltovalikosta. Jazziin löytyy youtube videoita ja jotkut sitä käyttää. Toimintatakuuta ei ole ja vaatii siis harrastuneisuutta. Jospa siihen ihan virallinenkin päivitys tulisi aikanaan.

Civic on TM:n koeajossa ja raportti siitä on tulossa Joulun tienoilla.

Eikös Civicin ensiasennusrenkaat ole Michelin Pilot Sportit. Moni testaaja tuon on maininnut. Onko ne sitten kovat ja meluisat urheiluauton renkaat?

 
Jep Jazzin videota olen katsellut mutta oottelen virallista. Täytyy ostaa tuo teku kun julkaistaan.
Koeajoautoa odotellessa.
 
Paukku sanoi:
Eikös Civicin ensiasennusrenkaat ole Michelin Pilot Sportit. Moni testaaja tuon on maininnut. Onko ne sitten kovat ja meluisat urheiluauton renkaat?

Ainakin omaan tuli Pilot Sport 4 renkaat. Michelinillä on PS 4s, joka on se vielä sporttisempi versio. Primacy olis sitten Misukalla se touring, kumi joka olisi enemmän mukavuuspainotteinen. Tyre Reviews:illä oli testiä näistä (Tossa uudempi Pilot Sport 5 versio mukana):


Jos olis valitsemaan päässyt, olisin noista saattanut Primacyt valita. Mutta toisaalta ei nämä PS:t ole olleet mielestäni erityisen meluisat. Ja nyt kun niillä olen pikkuteillä ajellut, en tiedä haluaisinko sittenkään vaihtaa mukavampaan ;D
 
Iltasanomien uutista Näillä neuvoilla katalysaattori­varkaalle saattaa jäädä käteen pitkä nenä lukiessani tuli mieleen, että Civicin ostaminen saattaa toimia myös. On meinaan katti tässä vähän tavallisuudesta poikkeavassa paikassa. Ympäröitynä punaisella tuossa kuvassa:
y4mpHQReGVYk-867TBTseFnfuEEsrkIFuh8MQ9alUoFE03iPyBgWBPc3dzKFGU9lihKYsWWIf9BAbZ7GEZSm6klYCez9w5VVS-OdGhNS-YFm6lPJJ4HhyCine_nIyZXV3hLCHGFFY3lLJgeQS4HUEPki-u4fpahUjglYj4TgyyF8NVJvW958gKGX4ylfVyZXOlKJgxvZAHdiVJRbYmiAsrkH1fJKllqBhjLyNL-1TLTGlI


Kait katalysaattorin pulttaamiselle tuohon kohtaan on muitakin syitä kuin pilata varkaan päivä?
 
Ekana tulis mieleen että vaatis tavanomaista enemmän lämpöä ja tuossa suoraan pakosarjan jatkona sitä on tarjolla.
 
AR sanoi:
Ekana tulis mieleen että vaatis tavanomaista enemmän lämpöä ja tuossa suoraan pakosarjan jatkona sitä on tarjolla.

  Tätä minäkin arvelin. Mutta jos lämpöjä haetaan, tuntuu vähän hullulta laittaa katalysaattori kiinni kohtaan, missä se saa about eniten jäähdytysilmaa keulalta. Onhan tuossa tuollainen kilpi edessä, kai se sitten pitää lämmöt sopivassa määrin katalysaattorin puolella.

    Eipä katalysaattori varkaudet mitenkään kaakkois-suomeen rajoittuva vitsaus ole, vaan maailmallakin yleisempi juttu. Joten varkauksien ehkäiseminen lienee yksi ratkaisuun vaikuttanut syy. Siinä tarkoituksessa tämä tuksin Civiciä varten kehitettu juttu on. Saa olla melko nälkiintynyt rosvo, joka tuonne Civicin alle mahtuu ryömimään kattia leikkaamaan irti (maavara noin 110mm). CR-V kohdalla tilanne on vähän toinen...
 
Hyvää dataa. Olettaisi Hondan tekevän nopeasti tuon Android-liitettävyyden lahgattomaksi vai johdottomaksi, kun jopa Toyota Corollasikin MY 2023 toimii, tosin langaton lataus oltava tehokas luurille.
Rengaspuoli tukee 17"-kokoa, jolla auton ominaisuudet paranevat Suomen teillä. Komppaan Paukkua.
 
JPL sanoi:
Hyvää dataa. Olettaisi Hondan tekevän nopeasti tuon Android-liitettävyyden lahgattomaksi vai johdottomaksi, kun jopa Toyota Corollasikin MY 2023 toimii, tosin langaton lataus oltava tehokas luurille.

Mielestäni Android Auto langattomana on tuettu jenkkilässä ainakin kalleimmassa Sport Touring-mallissa. Eli tekniikka on jo hallussa. Sain just aikaan käydä testaamassa omassa autossa huoltomenun kautta langattoman AA aktivointia. Näytti toimivan. Tässä nopeasti kyhätty ohje (mulla infotainmentin kieleksi on valittu englanti, suomenkielellä mahdollisesti vaihtoehdotkin on sitten suomeksi)

Langattoman Android Auton päälle kytkeminen:
  • HOME + POWER + BACK pohjaan noin 5 sekunniksi että pääsee huoltovalikkoon
  • Valitse "Detailed Information & Setting"
  • Valitse "Smartphone Information"
  • Android-sivulta valitaan ylimmäinen kohta

Puhelimen liittäminen:
  • Jos puhelin on jo paritettu infotainmentiin, pura vanha paritus autosta ja puhelimesta
  • Varmista puhelimen Android Autosta että Wireless AA on kytketty päälle (käynnistä AA ja scrollaa kohtaan "Wireless Android Auto")
  • Tee puhelimesta normaalisti bluetooth-laitteen parittaminen
  • Auton infotainment näytöllä tullaan kohtaan, jossa kysytään miten laitteeseen kytkeydytään. Valitse "Android Auto"
Siinäpä se. Veikkaan että tätä ei tueta virallisesti meilläpäin, koska voisi helposti olla ominaisuus, joka kuormittaisi tukea huomattavasti. Nykyinen euroopan organisaatio kun on varsin köykäinen, ei heillä varmaan ole paljon ylimääräisiä resursseja vastailla tähän liittyviin kysymyksiin, joihin varmasti vaikuttaa yleisimmin asiakkaan oma puhelin... Jos epävirallisesti kuitenkin toimii, niin riittää minulle.

Koska kaikissa uusissa Civiceissä on varustetasosta riippumatta sama 9" CONNECT-infotainment, toimii varmaan langaton Android Autokin, niissä.


JPL sanoi:
Rengaspuoli tukee 17"-kokoa, jolla auton ominaisuudet paranevat Suomen teillä. Komppaan Paukkua.
Tämäkin on hyvä syy päätyä Elegance-varustetasoon. Saa suoraan paremmin suomen teille sopivan profiilin renkaisiin. En oikein mistään materiaaleista löytänyt tietoja siitä, minkä kokoiset renkaat Eleganceen tarkalleen ottaen tulikaan? Talvirenkaissa mulle tulee paketti 215/50 R17, joten varmaan kesäkumitkin on sitten samaa kokoa?
 
Hondalta lisävalaistusta Civiciin:


"Worth it" kaivannee lisätietoa siitä, mitä paketti maksaa:
  • Illumination Pack. Sisältää: etujalkatila & istuimen alaosa, mukiteline & kojelauta ja ovipaneeli valaistukset. 650,21€ (asennus 3,6h)
  • Premium Illumination Pack. Sisältää: etujalkatila & istuimen alaosa, mukiteline & kojelauta ja ovipaneeli valaistukset. Sekä etuovien Civic-logon heijastukset ja valaistut kynnyslistat. 1268,40€ (asennus 5,5h)

Paketit löytyy valkoisena ja punaisena versiona. Nuo etuovien logo heijastukset olisi kyllä ihan kiintoisa (sais vaan olla vähän tyylikkäämpi logo). Entisessä 325 Coupessa, vastaavat BMWn logon maahan heijastaneet valot olivat autossa eniten ihailua kerännyt juttu. Sikäli hauskaa, että ko. valot oli plug & play vanhojen hehkulamppujen tilalle ja maksoivat mulle noin kympin eBaystä  ;D
 
Tkarkka sanoi:
Eipä ole turhan iso maavara.

Sorry, luin täyteen lastatun auton maavaran lukemia. Kuskin kanssa 128mm maavara. Silti kyllä kymmenisen milliä matalampi kuin useimmat saman segmentin autot.

Esite väittää seuraavaa:
Kuskin kanssa maavara kaikissa varustetasoissa 128mm
Täyteen lastattuna:
- Elegance: 111,7mm
- Sport: 110,8mm
- Advance: 112,1mm

Kiintoisaa tuossa on se, että miksi Sportin maavara muuttuu eniten? Omamassa ja rengastus on kuitenkin sama kuin Advancessa, joten kait tuossa jotain eroa on alustassa... Tai sitten mittauksessa. Millin ero ei kuitenkaan mikään päätä huimaava ole.
 
karvajalkatm sanoi:
Langattoman Android Auton päälle kytkeminen:
  • HOME + POWER + BACK pohjaan noin 5 sekunniksi että pääsee huoltovalikkoon
  • Valitse "Detailed Information & Setting"
  • Valitse "Smartphone Information"
  • Android-sivulta valitaan ylimmäinen kohta
Jätin tuossa ottamatta alkuperäisen kuvan mukaan, joten "HOME + POWER + BACK" on vähän harhaan johtava... "BACK" itse asiassa tarkoittaa "edellinen kappale" nappia oikeassa alakulmassa.
Tässä artikkelissa asiaa selventävät kuvat mukana.
 
17" Goodyearin kitkat meni äsken Civiciin alle. Vaikutti huomattavasti äänimaailmaan ja pikkuisen tuntumaan. Saa nähdä miten käy kesärenkaiden kun pitää takaisin vaihtaa keväällä. En pitänyt 18" Misukoiden rengasmelua mitenkään erityisen pahana, mutta toiseen suuntaan vaihtaminen voi olla vaikeampaa. Varsinkin kun keväällä asfaltit ovat varmaan huomattavan karkeassa kunnossa, eron huomannee paremmin. Toisaalta kun auto on silloin paljon tutumpi (ja kunnolla sisään ajettu), saattaa kyllä arvosta sporttisempaa tuntumaakin eri tavalla.

Kulutksessakin luulisin olevan muutos parempaan päin, mutta siitä on tämän ensimmäisen lenkin perusteella vähän vaikea tehdä päätelmiä, koska toistaiseksi ajelut on tehty käytännössä ihanneolosuhteissa. Seuraavat ajelut paljastaavat sitten enemmän.

Joka tapauksessa, Elengancen 17" vanteet lienee kyllä tosi hyvä vaihtoehto Civiciin.
 
Niin unohtui mainita, että renkaiden vaihtoa odotellessa piti koeistua Vihdin autotalon hallissa ollut Sonic Gray Elegance Civic. Todella tutun tuntuinen kulkupeli. Isompia eroja on vaikea bongata. Penkit oli tietenkin yksi. Kangaspenkkien materiaali kelpaisi hyvin minulle, mutta noita Advancen nahkapenkkien sähkösäätöjä saattaisin jäädä kaipaamaan. Edellisessä Civicissä sain kyllä itselleni passelin ajoasennon, joten eiköhän tähänkin ihan hyvä asento olisi löytynyt.

Hallissa olevaa autoa on vähän vaikea kovin tarkkaan syynätä, mutta itselläni seuraavia ominaisuuksia tulisi todennäköisesti Elegancessa vähän ikävä nykyisen jälkeen:
  • LED-sumuvalot: Muutaman kerran vuodessa näille on käyttöä
  • Ilmastoinnin suulakkeet takapenkillä: Meillä on takana usein matkustajia, joten parempi näillä kuin ilman
  • Älypuhelimen langaton lataus: Koska langaton Android Auto tuntuu toimivan, tälle tulee melko varmasti pian käyttöä (kunhan puhelin vaihtuu langatonta latausta tukevaksi)
  • Aktiiviset LED kulmavalot: Näillä keleillä, tämä auttaa lähes joka päivä parkkeeratessa
  • Sähkösäätöiset etuistuimet: Yllä pohdiskelua tästä
  • BOSE äänentoisto: En ole perus versiota kuullut, joten en tiedä kuinka iso ero oikein on. Hyvin olen tähän asti perus versioilla tullut toimeen edellisissä autoissa. Tämän parempaan systeemiin minulle tuskin ikinä on mitään tarvetta mennä.
  • 10,2" monitoimimittaristo: 7" versio on varmasti riittävä myöskin, mutta tuo isompi näyttää kivemmalta ja on vähän muokattavampi
  • 18" kevytmetallivanteen: Näyttävät kyllä huomattavasti paremmalta kuin 17" vanteet, mutta rengasmelun ja kulutuksen suhteen nämä ovat negatiivinen juttu...

Kaiken kaikkiaan aika pieniä juttuja melkein kaikki, joten Elegancen varustelu on minusta varsin kovalla tasolla (olis varmaan itsekin pitänyt sellaista jäädä odottamaan). Auton käyttäjästä tietenkin riippuu, kuinka merkittäviä noi (tai muut mun listalta puuttuvat varusteet) ovat kenellekin. Joitainhan saa myös jälkiasenteisena ja/tai tarvikkeena...
 
Kiva kuulla. Täytyykin poiketa Vihdissä Elegantisti. Tänään Advancella pidempi lenkki ja langaton Android Auto toimi loistavasti, kiitokset jeesistä. Kaikin puolin kiva auto paitsi istuin nafti ja 18" renkaat. Auto on mukava, ei tärskäytä tai paukauta tien epätasaisuuksissa, mutta rallatus on jotain Polesar 2 luokkaa. 
 
Puolastakin napinaa rengasmelusta. Marekin vähän kriittisempi arvostelu:

  Mainitut kuolleen kulman hälytykset ja liikennemerkkien tunnistukset eivät minulle ole ongelmia aiheuttaneet. Mahtaako Puolassa olla jotekin eksoottisemmat merkit?

JPL sanoi:
Kaikin puolin kiva auto paitsi istuin nafti ja 18" renkaat. Auto on mukava, ei tärskäytä tai paukauta tien epätasaisuuksissa, mutta rallatus on jotain Polesar 2 luokkaa. 

  Itse taidan olla enempi japanilaisen kokoinen, niin penkit sopii mulle hyvin. Advancen nahkoissa on kyllä se negatiivinen puoli, että noissa pysyy huonommin paikallaan kuin entisissä kangaspenkeissä, jos kurvia vähän kovempaa ajelee.

  Saisi suomalaistyylinen verotus autoissa yleistyä laajemminkin, niin saataisiin tännekin ehkä varustetasot ja vannekoot erotettua toisistaan. Nykyinen systeemihän ei ole kovin asiakaslähtöinen. Parempaa varustetasoa ei tarjota ilman isompaa ja enemmän kuluttavaa vannetta. Eli päästöt kasvaa ja siinä samalla verotus. Eli vateiden takia ne muutkin varusteet kallistuvat. Kyllähän autoon voi pienempiä vanteita tingata mukaan kauppaa tehdessä, mutta ei se sitä verotusta enää mihinkään muuta, vaikka kulutuksen ja päästöjen tippuminen toki positiivsta on itsessäänkin.
  Sinänsä päästöihin sidottu verotus on mielestäni ihan hyvä konsepti, joten mieluummin tämä yleisemmäksi malliksi muuallakin. Toki olisi reilua jos PHEV ja säköautoillakin olisi edes jonkinlainen laskennallinen päästömäärä, kun aika harva pelkällä uusiutuvalla energialla niilläkään ajelee. Tämä ohjaisi myös markkinoita suosimaan energiatehokkaampia malleja sähköautoissakin.
 
Sehän on mukava, että langaton AA toimii. Voihan se olla jollekin tärkeäkin varuste ja ehkäpä vähän itsellenikin. Elegancesta puuttuu automaattisesti himmentyvä taustapeili. Jotenkin tuo alkava ikänäkö aiheuttaa silmiin tarpeetonta häikäisyä, eikä lisääntyvä SUV autojen määrä korkealla olevine kirkkaine LED-ajovaloineen ainakaan helpota takaa tulevan häikäisevän valon määrää. Sähkösäätöiset penkit olisi Advancessa se mitä haluaisin, mutta toisaalta en varmaankaan siitä halua maksaa noin paljoa. Eli jäljelle jää Sport, joka on jo varsin kattavasti varusteltu. Kun tuo rengasmeteli ei ole häirinnyt tuossa 10 gen sedanissakaan, niin 18" vanteet vaan plussaa itselle ulkonäöllisistä syistä. Civicin alustaa ja ajettavuutta on sen verran paljon kehuttu, että sopinee myös minulle mukavuudenkin puolesta.

Premium illumination pack olisi hieno. Eräässä Accordissa minulla sellainen oli, joskin siinä oli vain jalkatilat ja jotain muuta pientä. Siinä oli myös Bi-xenon ajovalot, joissa oli kääntymisvalot umpion sivuilla. Siis käsittääkseni juuri samoin kuin tässä Advance Civicissä. Ne olivat jäätävän hyvät, kun pihaan kaartaessa (pientaloalue) näki tieltä koko autokatoksen. Näillä märillä syksyn keleillä niitä on jäänyt kaipaamaan kovastikin. Nauratti tuossa Marekin videolla havainnollisesti näytetty istumakorkeus Civicissä. Aika hyvin sitä istumakorkeutta saa kyllä säädettyäkin, varsinkin kun tuo kaveri ei näytä kovin pitkältä. Yli 190cm saa pistää Civicissä penkin matalalle, jotta ajoasennon saa hyväksi reisituen osalta. Sähkösäätöisessä penkissä etureunan kallistus kyllä riittää ja saa sitä kautta tukea, mutta tuen pituus voi jäädä lyhkäiseksi noin pitkältä.
 
Paukku sanoi:
Elegancesta puuttuu automaattisesti himmentyvä taustapeili. Jotenkin tuo alkava ikänäkö aiheuttaa silmiin tarpeetonta häikäisyä, eikä lisääntyvä SUV autojen määrä korkealla olevine kirkkaine LED-ajovaloineen ainakaan helpota takaa tulevan häikäisevän valon määrää.

  Elegancessakin on tummennetut takalasit, joiden kanssa en ole ihan saletti kuinka paljon tuon itsekseen tummeneva taustapeili vaikuttaa. Tässä omassa tuntuu häikäisevän aika saman verran takanatulevan valot sekä tausta, että sivupeilien kautta. Täytyy varmaan koittaa laittaa automaatti pois päältä joskus, jos sitten alkaisi taustapeilin kautta häikäisemään enemmän.

Paukku sanoi:
Siinä oli myös Bi-xenon ajovalot, joissa oli kääntymisvalot umpion sivuilla. Siis käsittääkseni juuri samoin kuin tässä Advance Civicissä. Ne olivat jäätävän hyvät, kun pihaan kaartaessa (pientaloalue) näki tieltä koko autokatoksen. Näillä märillä syksyn keleillä niitä on jäänyt kaipaamaan kovastikin.

  Juuri samalla tavalla ovat toteutetut Civicissä. Umpion sivussa on kirkkaan lasin takana oma lamppu, joka syttyy kun rattia kääntää riittävästi ja ajelee riittävän hitaasti. Niin joo, pakin kun laittaa päälle, niin molemman kulmavalot syttyy. On tosiaan varuste, jota en tiennyt tarvitsevani ennen kuin pääsin kokeilemaan  :) Toki parkkipaikka jossa on surkea valaistus tekee valoista huomattavasti tarpeellisemmat omaan käyttöön. Jos parkkeeraisin paremmin valaistuun paikkaan, niin eipä noiden kulmavalojen olemassaoloa olisi varmaan edes huomannut.