Kokemuksia Accord Tourer 2.0 Ececutive aut. rekisteröity 2009 (vm. 2010)
Ostin auton 42tkm ajettuna n. 3 vuotta vanhana, joten kalliit kilometrit oli ajettu pois ja auton hinta oli kohtuullinen.
Tällä hetkellä auton matkamittarsissa n. 82tkm, eli kilsoja tullut minun aikana lisää n. 40tkm ja aikaa mennyt n. 1,5 vuotta. Auto on toiminut kuin se kuuluisa "sveitsiläinen kello".
Edellisen omistajan aikana autossa ei ollut yhtään vikaa ja minun aikana autoon vaihdettiin aikanaan 2 kaiutinta (alkoi särisemään), nämä vaihdettiin takuuseen, vaikka takuuaika oli jo ummessa (oli kuulemma tyyppivika). Kahden kaiuttimen lisäksi autoon on vaihettu edestä parkkivalopolttimot sekä jarrupalat ympäriinsä. Voisi sanoa, että viatonta on meno ollut. Moottoriöljyä ei silmämääräisesti häviä lainkaan huoltovälillä (20tkm/vuosi).
Auton ajo-ominaisuudet ovat pääosin hyvät. Jousitusmukavuus on hyvä. Jousitus on sellainen mukavan jämäkkä.
Perinteinen automaattilaatikko toimii ongelmitta kesät talvet. Sopii hienosti rauhalliseen cruisailuun, liikkeellelähdöt ovat tasaisen pehmeitä eikä vaihdotkaan yleensä "tunnu". Vaihdot automaatti suorittaa nopeasti ilman luistatusta ja myös alaspäin vaihdot tapahtuvat tarvittaessa riittävällä nopeudella. Halutessaan voi vaihteita vaihtaa myös ratin läpysköistä.
Mikään rakettihan tuo ei ole. Alakierroksilla esiintyy tietyissä nopeuksissa hengettömyyttä, mutta kaasupolkimen asennolla saa kulkuun riittävää potkua, kun liikutaan "oikealla" moottorin kierrosalueella. Hienostihan tuo tarvittaessa kiertää punarajalle. Ohituskiihtyvyys maantiellä on hyvinkin riittävä, kun vain raaskii lyödä pedaalin lattiaan.
Autonahan tuo on kaikin puolin hyvinkin miellyttävä. Executive mallin varustetaso on riittävä mm. sähkösäätöiset etuistuimet, joissa molemmissa on riittävät säädöt sisältäen myös korkeus- ja kallistussäädöt. Kuskin penkissä lisäksi 2 muistipaikkaa. Myös sähköinen takaluukku ja sähköinen kattoluukku ovat mukavia varusteita kaiken muun lisäksi.
Auton sisustus on mielestäni erittäin laadukas. Materiaalit ovat laadukkaita ja "tukevia". Sisustus näyttää kaikin puolin edelleen uuden veroiselta. Myös nahkasisustus on edelleen täysin virheetön. Istuimet ovat mielestäni hyvät. Poikkeuksellisesti on myös takapenkkiläisetkin kiitelleet takapenkin tarjoamaa istuinmukavuutta.
Auton korikin vaikuttaa varsin laadukkaalta. Ruostetta ei ole näkynyt ja maalipintakin erittäin hyvässä kunnossa.
Mikään tilaihmehän tuo ei ole. Koripituuteen nähden on onnistuttu hävittämään tehokkaasti ylimääräinen takapenkin polvitila, mutta onneksi kuskilla on aina hyvät tilat ; )
Tavaratilakaan ei ole litratilavuudeltaan häävi, mutta on kuitenkin omiin tarpeisiin hyvinkin riittävä.
Marmatuksen aihetta antaisin lähinnä tuosta pienestä käytännön voiman puuttesta joissain ajotilanteissa (toki tämä asia oli havaittavissa jo aikanaan koejolla) sekä rengasmelusta, joka etenkin moottoritienopeuksilla on hieman rasittava maltillisesta rengaskoosta huolimatta (205/60/16).
Kokonaisuutena olen autoon hyvin tyytyväinen ja tuolle käyttövarmuudelle täytyy kyllä antaa arvoa.
Itselläni on ollut monen merkkisiä autoja, eurooppalaisia, aasialaisia ja 1 ranskalainenkin (erityismaininta parjattuihin ranskiksiin: uusikorinen c5 diesel-automaatti oli kyllä aivan laadukas auto 3 vuotta 0->85tkm), mutta kyllä tämä Honda on ollut tekniseltä laadultaan ylivoimaisesti paras.
- Otsikkoa täydennetty. - Quality -
Ostin auton 42tkm ajettuna n. 3 vuotta vanhana, joten kalliit kilometrit oli ajettu pois ja auton hinta oli kohtuullinen.
Tällä hetkellä auton matkamittarsissa n. 82tkm, eli kilsoja tullut minun aikana lisää n. 40tkm ja aikaa mennyt n. 1,5 vuotta. Auto on toiminut kuin se kuuluisa "sveitsiläinen kello".
Edellisen omistajan aikana autossa ei ollut yhtään vikaa ja minun aikana autoon vaihdettiin aikanaan 2 kaiutinta (alkoi särisemään), nämä vaihdettiin takuuseen, vaikka takuuaika oli jo ummessa (oli kuulemma tyyppivika). Kahden kaiuttimen lisäksi autoon on vaihettu edestä parkkivalopolttimot sekä jarrupalat ympäriinsä. Voisi sanoa, että viatonta on meno ollut. Moottoriöljyä ei silmämääräisesti häviä lainkaan huoltovälillä (20tkm/vuosi).
Auton ajo-ominaisuudet ovat pääosin hyvät. Jousitusmukavuus on hyvä. Jousitus on sellainen mukavan jämäkkä.
Perinteinen automaattilaatikko toimii ongelmitta kesät talvet. Sopii hienosti rauhalliseen cruisailuun, liikkeellelähdöt ovat tasaisen pehmeitä eikä vaihdotkaan yleensä "tunnu". Vaihdot automaatti suorittaa nopeasti ilman luistatusta ja myös alaspäin vaihdot tapahtuvat tarvittaessa riittävällä nopeudella. Halutessaan voi vaihteita vaihtaa myös ratin läpysköistä.
Mikään rakettihan tuo ei ole. Alakierroksilla esiintyy tietyissä nopeuksissa hengettömyyttä, mutta kaasupolkimen asennolla saa kulkuun riittävää potkua, kun liikutaan "oikealla" moottorin kierrosalueella. Hienostihan tuo tarvittaessa kiertää punarajalle. Ohituskiihtyvyys maantiellä on hyvinkin riittävä, kun vain raaskii lyödä pedaalin lattiaan.
Autonahan tuo on kaikin puolin hyvinkin miellyttävä. Executive mallin varustetaso on riittävä mm. sähkösäätöiset etuistuimet, joissa molemmissa on riittävät säädöt sisältäen myös korkeus- ja kallistussäädöt. Kuskin penkissä lisäksi 2 muistipaikkaa. Myös sähköinen takaluukku ja sähköinen kattoluukku ovat mukavia varusteita kaiken muun lisäksi.
Auton sisustus on mielestäni erittäin laadukas. Materiaalit ovat laadukkaita ja "tukevia". Sisustus näyttää kaikin puolin edelleen uuden veroiselta. Myös nahkasisustus on edelleen täysin virheetön. Istuimet ovat mielestäni hyvät. Poikkeuksellisesti on myös takapenkkiläisetkin kiitelleet takapenkin tarjoamaa istuinmukavuutta.
Auton korikin vaikuttaa varsin laadukkaalta. Ruostetta ei ole näkynyt ja maalipintakin erittäin hyvässä kunnossa.
Mikään tilaihmehän tuo ei ole. Koripituuteen nähden on onnistuttu hävittämään tehokkaasti ylimääräinen takapenkin polvitila, mutta onneksi kuskilla on aina hyvät tilat ; )
Tavaratilakaan ei ole litratilavuudeltaan häävi, mutta on kuitenkin omiin tarpeisiin hyvinkin riittävä.
Marmatuksen aihetta antaisin lähinnä tuosta pienestä käytännön voiman puuttesta joissain ajotilanteissa (toki tämä asia oli havaittavissa jo aikanaan koejolla) sekä rengasmelusta, joka etenkin moottoritienopeuksilla on hieman rasittava maltillisesta rengaskoosta huolimatta (205/60/16).
Kokonaisuutena olen autoon hyvin tyytyväinen ja tuolle käyttövarmuudelle täytyy kyllä antaa arvoa.
Itselläni on ollut monen merkkisiä autoja, eurooppalaisia, aasialaisia ja 1 ranskalainenkin (erityismaininta parjattuihin ranskiksiin: uusikorinen c5 diesel-automaatti oli kyllä aivan laadukas auto 3 vuotta 0->85tkm), mutta kyllä tämä Honda on ollut tekniseltä laadultaan ylivoimaisesti paras.
- Otsikkoa täydennetty. - Quality -