https://yliteippaus.fi/

Honda Accord 2001 käyntiongelma

Honda Accord 1969

Uudenkarhea
Liittynyt
31.10.2022
Morienttes. Auto otsikon mukainen 1.8 vtec bensa.
Ongelmana yllättäen ilmennyt lämpimällä moottorilla tapahtuva käynnissä pysyminen. Tämä alkoi kun annoin kunnolla runtua että karstat palaisi pois eli kunnolla annoin lämpöjä koneeseen.
Eli kylmänä toimii ihan ok mutta normilämmöillä sammua pätkähtää jos et pumppaa kaasua.
Antaa vikakoodia P0118 ja P01259. Nämä on nyt vaihdettu ja putsattu.  Lisäksi katti on uusi kun varastettiin huoltoliikkeen pihasta.
Ajettiin pari viikkoa ilman murheita mutta taas alkoi tehdä samaa. En ole nyt katsonut vielä mitä koodeja antaa kun on pojan auto ja ei nyt ole saapusalla.
Alkaa kohta mennä hermo.
Onkohan kellään aavistusta mistä alkais taas punomaan uutta linjaa korjaukseen.??
 
Morienttes. Auto otsikon mukainen 1.8 vtec bensa.
Ongelmana yllättäen ilmennyt lämpimällä moottorilla tapahtuva käynnissä pysyminen. Tämä alkoi kun annoin kunnolla runtua että karstat palaisi pois eli kunnolla annoin lämpöjä koneeseen.
Eli kylmänä toimii ihan ok mutta normilämmöillä sammua pätkähtää jos et pumppaa kaasua.
Antaa vikakoodia P0118 ja P01259. Nämä on nyt vaihdettu ja putsattu. Lisäksi katti on uusi kun varastettiin huoltoliikkeen pihasta.
Ajettiin pari viikkoa ilman murheita mutta taas alkoi tehdä samaa. En ole nyt katsonut vielä mitä koodeja antaa kun on pojan auto ja ei nyt ole saapusalla.
Alkaa kohta mennä hermo.
Onkohan kellään aavistusta mistä alkais taas punomaan uutta linjaa korjaukseen.??
Onkos noi koodit lämpötila-anturille ja VTEC-solenoidille?
Putsaus ei välttämättä riitä vaan vaihto uuteen voi olla välttämätöntä.
Onkohan näissä uusissa osissa laatueroja?

Onko koodinluku varmasti osunut oikeaan, en tunne laitevaatimuksia, mutta jotkut halpislukijat antaa välillä mitä sattuu koodeja, joissain merkeissä.
-puola(t)?

Joku paremmin Hondat tunteva saattaisi auttaa...
Yksi Accord on minulla ollut ja siinä arvottiin osia vaihtamalla ihan valtuutetussa merkkikorjaamossa mikä oli sammuilun syy.
Mutta aikaa tuosta on jo kulunut.
 
Jos saat lukijalla tietoa syvemmistä parametreista niin STFT ja LTFT kertoo oman tarinansa. Sitten se, että jos katti on viety yms, että toimiiko closed loop tila (o2 ohjaus). Täytys nähä se lambda säätöarvo et sekin on kunnossa. Eli jos kylmänä ok käy niin se on sillä kylmäkartalla ecu-perusteisesti ja kun saavuttaa tietyn lämpötilan niin siirtyy tarkemmalle säädölle ja silloin alkaa ongelmat.

1. Käykö kone laihalla vai rikkaalla (STFT ja LTFT toleranssit)
2. Antaako O2 sensori vakaata dataa
3. Täsmääkö Ilmamassamittari / Ilmamassan virtaus arvot? (MAF/MAP)
4. Aiemmin mainitut sytytyskatkokset? Ilmoittaako niistä mitään?
5. Pelkkä koodin ilmoittama osa ei aina ole syypää - se koodi ei ymmärrä sitä, että onko kyseessä itse sensori vai johdotus vaiko vaikka termari.Eli Moottorin jäähdytysnesteen lämpötila täytyy kanssa katsoa. Sitten samoiten ajoitusennakko ja sen tutkiminen.

Jos tosiaan ei sellasta peruslukijaa ole, jonka kanssa sais arvoja pihalle niin ei kun pajalle tutkimaan.
 
Terve taas pitkästä aikaa
Kyselin neuvoa gurulta niin sano heti että venttiilit kantavat.
Vein auton hänelle ja sääti venttiilit niin sillä se kerpele alkoi toimimaan.
Vietin melko kauan netissä aikaa etsien vastausta suomeksi ja englanniksi mutta mistään ei tullu ilmi tuollaista mahdollisuutta.
On taas vetoja uudella katilla ja putsatuilla vtec systeemillä.
Siitä vaan antakaa vinkkejä muillekin jos vastaavaa ilmenee.
En olis uskonu että 2000 luvun autoihin pitää vielä venttiileitä säätää :)
 
  • Tykkää
Reaktiot: tai