https://tummennuskalvot.fi/

HC ja CO arvot koholla.

Skula

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
-91 Audi 100.. Pomppas leimalla..

CO korotetulla pyörimisnopeudella 0,55 (sallittu 0,3)
HC joutokäynnillä 135 (sallittu 100)

Laiskana guugletin ja löysin kasapäin mahdollisuuksia. Pää pyörällä.  :eek:

Ehdotuksia ja/tai totuuksia?

Mitä ajattelin tehdä? No, katalysaattorit pitää vaihtaa muutenkin, kun rämisevät kovin, laitatan sinne tarvike katit, ilmansuodatinkin lienee syytä vaihtaa. Mutta mitä muuta ois syytä tehdä?
 
Ensimmäisenä se perinteinen kysymys, että oliko motti ja putkisto poljettu kunnolla lämpimäksi ennen mittausta vai normiajojen jälkeen suoraan mittarille? Sallittuihin arvoihin saattaisi meinaan mennä ihan vaan polkemalla se kunnolla kuumaksi ennen mittausta.

Tietysti jos katit rikki, niin tokihan nekin vaikuttaa.
 
Skula sanoi:
No, katalysaattorit pitää vaihtaa muutenkin, kun rämisevät kovin

Ettei olis suojapellit mitkä rämisee.
Tarpeeksi polkemalla olisi voinut mennä läpi, mutta tosiaan lambda ja katteja suurinosa syyttää.
Onko haittaa vetästä jotain bensalinjan puhdistusainetta tankkiin tai jotain palopesää puhdistavia aineita.
Sitten korjaamon kautta päästöt ottaa, ettei tartte leikkiä konttorilla useasti :)
 
Konttorille ei tarvi ku toimittaa sallitut arvot kertova lappu  :)

Autolla oli "poljettu" moottoritien kautta ja tehty muutenkin isompi lenkki. Toki kun kyseessä on naispuolinen, autoista mitään juurikaan tietämätön, niin kehoitukseni reippaaseen ajoon ei välttämättä tarkoita sitä että kone olis ajettu täysin kuumaksi..

Itse tuon leimasin viimeksi pari(vai oliko kolme) vuotta sitten jo niin että päästöt olivat rajoilla (juuri nämä samat muistaakseni), ja viime vuonna samma juttu..

Katit helisee siksi että niistä on sisuskalut "irti", niitä on ruuvattu ulkoa kiinni pariin otteeseen, mutta nyt lienee sisuskalut jo ihan romuna, saattavat tulla putkesta joku päivä motarille  ;D

Uskon että autolla on vielä vuosia käyttöikää jäljellä, ja siksi nuo uudet katit ajattelin siihen laitattaa.. Kallista, mutta ainakin ne olisivat kunnossa..

Taidan sittenkin ihan ensimmäiseksi ottaa tuon itselle ajoon ja polkea se oikeasti kuumaksi, ja koittaa jossain mittauttaa arvot.. Koska muuta en tähän hätään ehdi tehdä  :-\

Mistä saa ja mitä noi puhdistusaineet on? Vois noi imauttaa koneeseen ennen lämmitystä..
 
Hae motonetistä tarvikekatti niin ei kirpase kauheesti.
Suodattimet vaihtoon samalla kun likanen ilmansuodatin vaikuttaa aika paljon päästöihin.
98:sia tankkiin.
 
Yhdet todella tärkeet kannattaa kanssa vaihtaa eli tulpat.
 
Tulpat. Hyvä muistutus!

98 on ainoa mitä tuohon vanhukseen on mun aikana tankattu.. Kattihommat teetätän ihan pakoputkiin erikoistuneessa putiikissa, tarvikekatit sinne laittavatkin.. Ei ole hinnalla pilattu.. Kyselin jo viime vuonna..

Pitää hakea tuollainen "puhdistus"-setti..

Minulla ei oo mitään hajua kuka noita mittauksia tekee Järvenpään lähellä? Tekeekö kaikki korjaamo puljut? Olis vaan käheetä kun vois "ajaa suoraan" luukutuksesta mittariin  ;D
 
Melkein jokaisessa korjaamossa pitäisi olla pakokaasumittarit.
Parihan on siinä missä Euroset kirppari on ja yksi korjaamo Nesteen rakennuksessa.
 
Ok. Kiitos.

Tulpat kävin just hakemassa marmorilta. Mietin vielä tuota johtosarjaa, pitäiskö sekin uusia, on tyyriin oloinen about 100 euroa. En nyt kuitenkaan käy ostamaan, ostetaan sitten jos siltä tuntuu kun on saanut tulpat vaihdettua..

Illalla poikkean vuorostani pakoputkipajalla. Ajattelin tuon operaation tehdä, loppuu ainakin se räminä ja kalina..
 
Johtosarja?

Tulpanjohdot voisi kannattaa vaihtaa myös. Itsellä oli vaikutusta tulpat+johdot.
Jos tulppien vaihdosta paljon aikaa kannattaa varautus myös johtojen hajoamiseen mitä itsellä kävi. Onneksi oli toiset mukana.
Tarvikkeina aina ostanut tosin nuokin. NGK:ta japanilaiseen. Sitä en tiedä toimiiko possi paremmin diudissa.
Hinnaltaa 30-40e ehkä olleet.
 
Käyn hakemassa nuo tulpanjohdot sitten jos hajoavat. Onneksi auto voi seistä pihalla vaikka viikkoja, kunhan 17.7 mennessä tulee "puhdas" päästölappu  :)
 
Noiden tulpanjohtojen kunto selviää hyvin kun pimeässä laittaa auton käyntiin, loistavat kuin joulukuusi jos lyövät läpi.  ;D
 
Kun katit ovat tiedetysti hajalla (Ruuvattu läpi :eek: ), niin tuskin kannattaa muita syitä ennen niiden vaihtoa arvailla?
 
Katit olivat kuulemma tyhjät, pienet rippeet romuista enää sisuskaluissa jäljellä.. Taitaa selitys olla tuossa  :eek:

Eikä ollut jälkiä avaamisesta, joten pikkuhiljaa ovat tyhjentyneet - tiedätte minne  ;D
 
Audi sai leiman.

Nyt kun katit ja tulpat vaihdettiin niin arvot muuttuivat asiallisiksi..

0,01 ja 59..

Tulppien vaikutus marginaalinen.. Katit teki ihmeitä  ;D