https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Harvinaisemmat Toyotat..

Rav4 jää kohta dieselit pois ja tilalle reilut 200hp hybrid. Päästöt reilut 100g/km ja verot alhaalla. Täytyy käydä tsekkaamassa.
 
Karvis sanoi:
Mutta anjovis taisi jäädä ilman turbokoneita?

Voi olla, koska Anjovis on jo muutoinkin saatto hoidossa. Näin ainakin on uhkailtu (luvattu?), ettei Anjovis saa seuraavaa sukupolvea.

Nyt tehdyllä faceliftillä Anjoviksesta tullee vielä yksi vuosimalli, jota sitten myydään loppuun asti.
 
Urlaub sanoi:
Voi olla, koska Anjovis on jo muutoinkin saatto hoidossa. Näin ainakin on uhkailtu (luvattu?), ettei Anjovis saa seuraavaa sukupolvea.

Nyt tehdyllä faceliftillä Anjoviksesta tullee vielä yksi vuosimalli, jota sitten myydään loppuun asti.

Mutta jotenkin tuntuu ettei avea ole edes tarkoitus myydä, kyllähän tuo turbomosa olisi siihenkin istunut kun se kerta aurikseenkin menee ja olisi varmasti myyvempi kuin ne vaparilahnat.
 
Auristakin näyttäis japanista saavan nelivetona ja jopa RS mallina :D

http://www.goo-net-exchange.com/usedcars/TOYOTA/AURIS/700030015230141129001/index.html

Tossa olis "uusi" Auris neliveto.

Sitten.... moottorilla :D

http://www.goo-net-exchange.com/usedcars/TOYOTA/BLADE/700050519630141115001/index.html

For the first generation only, the more luxurious Auris was named Toyota Blade in Japan. The Auris succeeds the Toyota Allex in Japan and the Corolla RunX. Toyota Australia and Toyota New Zealand resisted suggestions from Toyota Japan to adopt the new European Auris name for the Corolla.[1]
 
Viikonlopun aavikkoreissulla vuokrasin Toyota Fortunerin. Malli tarkemmin 2.7 EXR eli aivan perusmalli.

Auto on ilmeisesti lähinnä maasturiversio Hiluxista, todellinen maailmanauto mutta itse kutsuisin "kehitysmaamalliksi".

https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Fortuner

Hyvää autossa oli ainakin jonkinlaiset maasto-ominaisuudet ja mukavahko kyyti. Huonoa 2,7 litran täysin hengetön kone, kulutus oli rapsakat 40 litraa reilun 200 km matkalle. Tuosta oli hiekalla ajoa ehkä noin 2% eli se ei vaikuttane paljoa, 140 km/h ajo moottoritiellä sen sijaan varmasti. Eli vanhankoulun perus-toyota, kestävän oloinen mutta ominaisuuksiltaan juuri ja juuri peruskriteerit täyttävä.  Niin ja penkit olivat aivan kamalat.

Jos olisin ostamassa autoa Afrikkaan ja Land Cruiseriin ei olisi varaa niin tuo olisi toki 3.0 D-4D koneella aivan oiva peli jos penkit olisivat hieman paremmat.

 

Liitteet

  • DSC_1099_1~2.JPG
    DSC_1099_1~2.JPG
    20,7 KB · Katsottu: 238
Pajakulman pihalla viime kesänä kuvattuna joukko aitoja kehitysmaa-Toyotia. Veikkaisin näiden olleen menossa jonnekin kaivokseen tjsp. Kilpiinhän näitä ei Suomessa hevin taida saada.

Paljonkohan tuollainen maksaisi?

qjODVss4bG2DDbunVdCLUYX3jkPtkyzHlrH4QR4g3Cg
 
Urlaub sanoi:
Pajakulman pihalla viime kesänä kuvattuna joukko aitoja kehitysmaa-Toyotia. Veikkaisin näiden olleen menossa jonnekin kaivokseen tjsp. Kilpiinhän näitä ei Suomessa hevin taida saada.

Paljonkohan tuollainen maksaisi?

qjODVss4bG2DDbunVdCLUYX3jkPtkyzHlrH4QR4g3Cg

Kuva ei näy.
 
Ei kaiketi harvinainen USA:ssa tai Kanadassa, mutta täällä vähemmän nähty Toyota tänään bongattuna, eli Toyota Matrix nettitietojen mukaan perustuu täysin Corollaan. Samojen tietojen mukaan tästähän on myös sisarmalli Pontiac Vibe

 

Liitteet

  • Matrix.jpg
    Matrix.jpg
    58,3 KB · Katsottu: 277
  • Matrix1.jpg
    Matrix1.jpg
    57,9 KB · Katsottu: 266
Tuossa kauppareissulla hieman harvinaisemp Toyota jälleen osui linssin eteen, Toyota Crown
Athlete GRS184.

Googlettelulla näemmä myyty Nettiauton kautta Rovaniemeltä. Linkistä tarkemmat tiedot autosta, ilmeisesti siis ainoa tämän mallinen suomen kilvissä?

https://www.nettiauto.com/toyota/crown/8525584

 

Liitteet

  • Rauni.jpg
    Rauni.jpg
    57,6 KB · Katsottu: 370
  • Rauni1.jpg
    Rauni1.jpg
    59,9 KB · Katsottu: 390
Jetstar sanoi:
Tuossa kauppareissulla hieman harvinaisemp Toyota jälleen osui linssin eteen, Toyota Crown
Athlete GRS184.

Googlettelulla näemmä myyty Nettiauton kautta Rovaniemeltä. Linkistä tarkemmat tiedot autosta, ilmeisesti siis ainoa tämän mallinen suomen kilvissä?

https://www.nettiauto.com/toyota/crown/8525584

Tiedä onko vielä kilpiin asti päätynyt, mutta on noita muutama lisää Suomessa. Varmuudella kilvissä on sisarmalli GRS182  Crown Royal Salooneita.

Hienoja laitteita, hieman muuttaa sitkeässä elävää mielikuvaa Toyotista.
 
Eilen muuten töistä tullessa näin tien varteen hyytyneen Toyota Aristoteleksen tjsp. Kiiltävän musta, erittäin siisti ja hyvällä maulla tuunattu. Hyytyneen Aristoteleksen vieressä seisoi räkivä lippismies, sen verran stoppasin että että tarvitseeko jeesiä. Ei kuulemma kummempaa kuin bensa loppu ja kaveri oli jo tuomassa jerryllä lisää.

Hittolainen kun en älynnyt ottaa kuvaa, se oli näet oikeasti hieno. Postiauto-ohjaus toki.
 
Makkis sanoi:
Eilen muuten töistä tullessa näin tien varteen hyytyneen Toyota Aristoteleksen tjsp. Kiiltävän musta, erittäin siisti ja hyvällä maulla tuunattu. Hyytyneen Aristoteleksen vieressä seisoi räkivä lippismies, sen verran stoppasin että että tarvitseeko jeesiä. Ei kuulemma kummempaa kuin bensa loppu ja kaveri oli jo tuomassa jerryllä lisää.

Hittolainen kun en älynnyt ottaa kuvaa, se oli näet oikeasti hieno. Postiauto-ohjaus toki.

Varmaankin Aristo, meillä ehkä paremmin GS Lexuksena tunnettu. Toyotassa toki pari turboa, jotka Lexuksesta puuttuu.
 
Onkohan kaikki viidennen sukupolven 73-79?  Coronat laitettu suomessa paaluun? Varsinkin HT -malli on jäänyt muistiin tyylikkään muotoilun takia. Coronahan oli takaa raapiva ja puhtiversiossa (GT) oli 18R-G kone ja 145 heppaa. Tuhat kiloa painavassa, kevytperäisessä autossa se oli paljon siihen aikaan.

 
^ Keisarilla on komea kulkine. Japanin keisarilla on tapana ajella - tai paremmin matkustaa - kotimaisella autolla ja kyllähän Century siihen kelpaa. Uusi vuonna 2017 esitelty 3. sukupolven Toyota Century on kyllä näyttävä auto. Tätähän on kutsuttu Japanin Rolls-Royceksi ja muotoilukin tuo mieleen takavuosien Silver Spiritin.
 

Liitteet

  • Century_1.jpg
    Century_1.jpg
    40,8 KB · Katsottu: 197
  • Century_2.jpg
    Century_2.jpg
    93,1 KB · Katsottu: 211
  • Century_3.jpg
    Century_3.jpg
    42 KB · Katsottu: 210
  • Century_4.jpg
    Century_4.jpg
    54,8 KB · Katsottu: 207
Edellisen korimallin Centuryssä on ainoa japanilainen sarjavalmisteinen V12 moottori. Tarjoaa mahtavat kyydit, viimeksi pääsin puikkoihin n. kuukausi takaperin.
 
Kannattaa googlata Toyota Will Vi, siinä on harvinainen tai ainakin harvinaisen ruma Toyota.