Totta kai saksmanneille myytävät nukialaiset ovat huonompia. Niidenhän pitää toimia vain lämpötila-alueella 5-40 astetta, kestää säännöllisiä yli 200 motarinopeuksia ja vettäkin tulee puolisäännölliseen niin paljon, että Suomessa saadaan samat sademäärät kerran sadassa vuodessa.
Luonnollisesti Suomen kesän erittäin tasaisiin ja tylsiin sääolosuhteisiin tehdään juuri ne paremmat renkaat. Siis ne renkaat mitkä maksavat rutosti enemmän. Totta kai!
Ja on sitä huonoa tietä samalla tavalla Keski-Euroopassa kuin Suomessakin. Motaritkin ovat välillä Saksassa uskomattoman huonoja, mutta silloin näillä pätkillä on toki 130 matelurajoitukset. Mitä iso osa kuskeista ei luonnollisesti noudata
Nokian renkaat on Suomen ulkopuolella samassa kastissa kuin Hankook/Vredestein/Uniroyal ja muut vastaavat. Ei niistä vaan voi pyytää premiumrenkaiden hintoja muualla kuin Suomessa.
Ja en minäkään sitä mahdottomana pidä, että Blackeissä ja zLineissä on joku erittäin pieni ero. Ero mikä ei juurikaan lisää tuotantokustannuksia ja on helppo tehdä jossain vaiheessa prosessia. Onko tällä erolla sitten yhtään mitään käytännön vaikutusta auton ajamiseen Suomen olosuhteissa ja ajonopeuksissa on kysymys mihin jokainen joutuu itse pähkäilemään vastauksen.
EDIT: Niin ja meidän rakkineessa on zLinet ja niillä on tullut lykittyä jos jonkinlaista maastoa ja nopeuksia. Ihme ja kumma, että olen pysynyt hengissä, vaikka kyseessä on Blackien halpamalli 8)