https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Golf VIII

Mä ymmärrän sen vain toimintamatkana, näin paljon autolla pääsee ja tieto pitää hyvin paikkansa.
Jos autolla ajettu raskaalla kaasujalalla ennen, kun se tuli käyttöösi; toimintamatka oli vähemmän.

Normaalilla ajolla taloudellisuus sitten parantuu ja auto päättelee että jäljellä olevalla polttoaineella pääsee pidempään.

;D ;D ;D ;D ;D

 
^ Se on juurikin näin. Meidän Skodassa toimii aivan samoin. Jos kaasujalka on ollut raskas, ennen tankkausta, niin tankkauksen jälkeen näyttää toimintamatkaksi esim. 740km, joka kevyellä kaasujalalla nostaa toimintamatkan lukemaa esim. 840 kilometriin tai enemmän.

Mainittakoon, että meidän Skodalla pääsee tankillisella yli 1000 km vähän päälle 4 litran keskikulutuksella. Tankki vetää 50 litraa.
 
Erkka sanoi:
Mainittakoon, että meidän Skodalla pääsee tankillisella yli 1000 km vähän päälle 4 litran keskikulutuksella. Tankki vetää 50 litraa.

Mainitsisitko vielä kuinka monta tankkausta on mennyt tuolla vähän päälle 4 litran keskikulutuksella? Ja onko niistä tankkauksista ollut sellaisia että on ajettu useampi sata kilsaa tuolla kulutuksella?

Tarkistin mielenkiinnosta Spritmonitor.De sivustolta erään käyttäjän Skodan pienintä kulutusta. 45000 km:n matkalta tällaista kulutusta ja tuo auto oli vähäkulutuksisin kun otti 2021 malliset Octaviat.

Sanottakoon nyt vielä se että Skodalla on mahdollista näköjään päästä samalla kulutuksella kuin Toyotan hybrideillä.
 

Liitteet

  • B38963FF-F199-4AAD-9F2B-A901C653D85C.jpeg
    B38963FF-F199-4AAD-9F2B-A901C653D85C.jpeg
    35,3 KB · Katsottu: 82
Sen minä sanon, että muuta en sano, kuin sen, että tosi pienellä kulutuksella pääsee  Skoda OCTAVIA Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG autolla. Kyllä jämpti on näin. Ei sitten herneitä nenukkaan.  ;)
 
Erkka sanoi:
Sen minä sanon, että muuta en sano, kuin sen, että tosi pienellä kulutuksella pääsee  Skoda OCTAVIA Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG autolla.

Sitähän minä koetin kysyä että josko olisi antaa ihan esimerkkejä kuten aiemmin pyysin. 🫡
 
ihaa sanoi:
Sitähän minä koetin kysyä että josko olisi antaa ihan esimerkkejä kuten aiemmin pyysin. 🫡

Tässä yksi esimerkki. Kaksi henkilöä ja takapaksi täynnä matkatavaroita. Koko matkan oli ilmastointi ja vakkari käytössä, joka jonkun verran lisää kulutusta. Matka Hämeenlinnasta Kajaaniin. Myös moottoritieajoa.
 

Liitteet

  • 7155663C-423D-4644-92E7-B5A8563DDC11.jpeg
    7155663C-423D-4644-92E7-B5A8563DDC11.jpeg
    24,6 KB · Katsottu: 137
1.5eTSI ei ihan noin nuuka ole
 

Liitteet

  • Screenshot_20220924-144153.png
    Screenshot_20220924-144153.png
    17,5 KB · Katsottu: 125
tos sanoi:
Mä ymmärrän sen vain toimintamatkana, näin paljon autolla pääsee ja tieto pitää hyvin paikkansa.
Jos autolla ajettu raskaalla kaasujalalla ennen, kun se tuli käyttöösi; toimintamatka oli vähemmän.

Normaalilla ajolla taloudellisuus sitten parantuu ja auto päättelee että jäljellä olevalla polttoaineella pääsee pidempään.

Itselle jäi kyllä sekava käsitys tuosta toimintamatkasta 11 päivän käytön aikana. Auton pitkaikainen kulutus näytti olleen 4631km matkalla 5,7l/100km. Itse ajoin autolla noin 705km (edellisestä tankkauksesta) keskikulutuksen ollessa 6.0l/100km.

Autoa palauttaessa auto kertoi toimintamatkan olevan 350km joten tankilla mukamas pääsisi 1055km joka kuullostaa kyllä paljolta. Nettitietojen mukaan hatcbagissä on 50 litran tankki. Farmarissa lienee sama tai korkeintaan 5 litraa isompi.

Kale sanoi:
No jopas on mielenkiintoista. Alla siis huollon sijaisauto ollut nyt 6 päivää ja tuo lukema on kasvanut 780 -> 820 pelkällä taajama-ajolla. Eilen tuli taajamaa sen 20km ja lukema ei muuttunut mihinkään. Tuo on siis koko tankin ennuste, ei jäljellä oleva range?

Viime viikonloppuna starttasimme pelireissulle ja ennuste oli yön aikana kasvanut 10km saldoon 830km. Pelin jälkeen poikkesimme vähän siellä ja täällä ajoimme noin 150km 5,8l/100km keskikulutuksella. Tämän seurauksena ennuste putosi 300km. Ei mene yhtään jakeluun, että mihin tuo pudotus perustuu ajo oli keskikulutukseltaa ihan samaa luokkaa kuin muutenkin.

Kyseessä oli siis 1.0eTSI koneella varustettu farkku DSG:llä. Autosta ja hieman sekavat fiilikset. Tilat oli tuttua Golffia eli nelihenkiselle perheelle riittävät. Kulku kyseisellä moottorilla oli riittävää. Sen sijaan auto piti merkittävää pörinää tyhjäkäynnillä. Muutoin moottorin äänet olivat hieman korkeammat kuin odotin mutta taas toisaalta moottorin äänet eivät nousseet missään tilanteessa kovin äänekkäiksi. DSG vaihtoi vaihteita huomaamattomasti mutta taas toisaalta kulku oli yllättävänkin nykivää. Tiedä sitten johtuiko DSG:stä kuitenkin. Auto oli vuosimallia 2021 ja kilometrejä 33 tuhatta. Siihen nähden sisätilat vaikuttivat yllättävänkin kulahtaneilta. Alla oli 16-tuumaiset kumit ja alusta tuntui kolahtelevan enemmän kuin aiemmat omat Volkkarit joilla oli lopussa ajettu enemmän ja alustana oli urheilullinen alusta. Edellisessä lisänä vielä 17-tuumaiset renkaat. Lisäksi auton takaluukku ei vastustanut kiinni menoa juurikaan ja pamahti melko kovaa kiinni.


 
Tuo pörisevä ääni tyhjäkäynnillä johtuu luonnollisesti kolmipyttyisestä koneesta. Muutoinkin tuollainen kone on ääniltään sellainen "sporttisen" kurnuttava.
 
Siitä sen ajattelinkin johtuvan. Ihme ettei sitä ole vuosien saatossa saatu maltillisemmaksi. Jännästi se myös hiljeni auton seisoessa tovin tyhjäkäynnillä.
 
Miten muilla? Onko infotainment systeemi alkanut buuttailemaan kesken ajon viimeisten softapäivitysten jälkeen? Melkein joka päivä tapahtuu itselle nykyään. En viitsi edes enää valittaa K-Autoon vaikka takuuta on vielä. Ei ne kuitenkaan voi mitään, kuten eivät ennenkään -> seuraavan riesaksi menköön vuoden parin päästä.
 
^ Työkaverilla oli vastaavia ongelmia Golfissa.
Huollossa saivat korjattua kun asensivat softat uusiksi. Päivityksen asennuksessa oli jokin mennyt pieleen ja vaati huollossa tehtävän bootin ja uudelleen asennuksen.
 
Normaalia maailmalla, liittynee palvelimien päivityksiin?

Sammuu minuutin parin jälkeen liikkeellelähdöstä...
Muutaman kerran tapahtunut omassa
 
Onkos tähän Golffiin tulossa jotain kampanjamallistoa vai onko tavanomainen vuosimallin (my) vaihto kyseessä kun hatchbackin ja farkun hinnastossa lukee molemmissa vain varastossa olevat autot, ei uusia tehdastilauksia??
 
Tuli pikaisesti lukaistua tuo tallisi läpi. Ei ne näemmä nämä dinomallitkaan ole volkkarilla enää mistään kotoisin huoltokäyntien määrästä päätellen? Omassa mk7.5:ssa ei juuri muuta murhetta ollut kuin infotainmentin kuolema heti ensimetreillä ja satunnaiset ACC:n oikkuilut ehkä kerran pari vuodessa. Hymyilytti tuo mk7 takakontin subbarin modailu uutukaiseen, kun ei se mielestäni siinä omassa yksilössäkään mikään erityisen hyvä ollut 😄 Näemmä kaikesta pystyy säästämään kun oikein haluaa!
 
:D
Syyllinen modailuun lienee bugi, joka on ollut aina 1941 versioon asti. Soitin nollaa EQ asetukset jokaisella sammutuksella ja näin subbari ei toista bassoa juuri lainkaan.
Joka startin jälkeen piti muistaa käydä säätämässä H/K pikavalinnoista sopiva ääniasetus päälle.
Jossain kohtaa sitten vaihdoin H/K:n tilalle Fenderin ebaystä ja tämän jatkoksi vielä pieni lisäbasso alapäätä tukevoittamaan.

Pelkästään puhelimen desibelimittarin avulla Fenderin tuote lisäsi samalla testiäänellä huikeat 3dB äänenpainetta.
H/K:n elementissä säästetty, kuten monessa muussakin.
 
Mk7.5 Dynaudio soi omasta mielestäni huomattavasti tykimmin kuin h&k. Tähän kun vielä lisäsi nuo onnettomat ratin painikkeet, oli mk8 itselle aika pettymys. Myös keulan alakuloinen "sulanut"-ilme ei oikein istu silmään. Harmi, sillä uusi Clubsport olisi muuten ollut hyvä päivitys nykyiseen ja pyynnitkin putoavat kuin kivet.
 
Itsehän ajelin mk7.5 Golfilla jokusen tovin autuaan onnellisena ilman, että subbari edes kuului taustalla. Jossain vaiheessa aloin ihmetellä hieman tavallista hiljempaa alatoistoa ja huomasin, että huollon tyypit olivat unohtaneet pistää subin liittimen takaisin paikoilleen :D Dynaudiossa tuntui ne ovien elementit hoitavan isoimman osuuden toistosta ja se kontin subbari lähinnä kumisi omiaan lisukkeeksi siihen kaveriksi. Ja nimenomaan kumisi - muistaakseni taisin säätää omassa autossa subia jopa aavistuksen hiljemmalle ettei se häiritsisi ihan niin paljoa musiikkia kuunnellessa.
 
Mk7.5 Dynaudio soi omasta mielestäni huomattavasti tykimmin kuin h&k. Tähän kun vielä lisäsi nuo onnettomat ratin painikkeet, oli mk8 itselle aika pettymys. Myös keulan alakuloinen "sulanut"-ilme ei oikein istu silmään. Harmi, sillä uusi Clubsport olisi muuten ollut hyvä päivitys nykyiseen ja pyynnitkin putoavat kuin kivet.
Kannattaa seuraavalla kertaa testata tuota bugia mistä kerroin.
Pitää joka kerta mennä äänensävyn säätöihin ja sieltä klikata salaman kuvaa, vaikka se näyttäisi olevan aktiivinen - silti se on pois päältä
 
Itsehän ajelin mk7.5 Golfilla jokusen tovin autuaan onnellisena ilman, että subbari edes kuului taustalla. Jossain vaiheessa aloin ihmetellä hieman tavallista hiljempaa alatoistoa ja huomasin, että huollon tyypit olivat unohtaneet pistää subin liittimen takaisin paikoilleen :D Dynaudiossa tuntui ne ovien elementit hoitavan isoimman osuuden toistosta ja se kontin subbari lähinnä kumisi omiaan lisukkeeksi siihen kaveriksi. Ja nimenomaan kumisi - muistaakseni taisin säätää omassa autossa subia jopa aavistuksen hiljemmalle ettei se häiritsisi ihan niin paljoa musiikkia kuunnellessa.
Itse säätelin netin ohjeiden mukaan nimenomaan päinvastoin, eli ovilta pois alapäät, ja subille enemmän vastuuta. Hyvin rokkaa 👌. Joku audioinsinööri briteissä sen oli speksannut...