Tänään tuli Tekniikan Maailma, jossa oli Golf VII kestotestissä. Mallina oli 1.4 TSI ACT Comfortline.
Auto sai enimmäkseen kehuja. Ajo-ominaisuuksia kehuttiin vuolaasti maininnalla "ajettavuus huippuluokkaa". Kulutuksessakin ACT -kone näytti kyntensä, ja Golf kiilasi bensiinikäyttöisten käyttötestiautojen kokonaiskuluvertailussa kärkeen. Kulutus oli keskimäärin 6,38 l/100 km. Silti auto on suorituskykyinen, ja kiihtyvyysmittaus 0-100 kmh meni ajassa 8,9 sek.
Turboahtimen painelaakerissa havaittiin lievää kulumaa, ja ennuste oli, että koneen eliniän aikana pitää turbo kerran uusia. Tässä korostettiin pitkän LL -öljynvaihtovälin negatiivista vaikutusta. Selkeä peruste vaihtaa öljyt useammin, jos auton aikoo pitkään omistaa. Öljyä tuo yksilö oli vaatinut litran lisää per huoltoväli, ja pinta oli ollut huoltoon mennessä alarajassa, eli litra per 15 tkm kului.
Hieno testitulos Golfille tuli, enkä ihmettele, kun itsekin pidin autosta paljon ja ihmettelin, miten n. 25 th euron hinnalla voi saada noin erinomaisen auton (1.2 TSI oli minulla)
.
Auto sai enimmäkseen kehuja. Ajo-ominaisuuksia kehuttiin vuolaasti maininnalla "ajettavuus huippuluokkaa". Kulutuksessakin ACT -kone näytti kyntensä, ja Golf kiilasi bensiinikäyttöisten käyttötestiautojen kokonaiskuluvertailussa kärkeen. Kulutus oli keskimäärin 6,38 l/100 km. Silti auto on suorituskykyinen, ja kiihtyvyysmittaus 0-100 kmh meni ajassa 8,9 sek.
Turboahtimen painelaakerissa havaittiin lievää kulumaa, ja ennuste oli, että koneen eliniän aikana pitää turbo kerran uusia. Tässä korostettiin pitkän LL -öljynvaihtovälin negatiivista vaikutusta. Selkeä peruste vaihtaa öljyt useammin, jos auton aikoo pitkään omistaa. Öljyä tuo yksilö oli vaatinut litran lisää per huoltoväli, ja pinta oli ollut huoltoon mennessä alarajassa, eli litra per 15 tkm kului.
Hieno testitulos Golfille tuli, enkä ihmettele, kun itsekin pidin autosta paljon ja ihmettelin, miten n. 25 th euron hinnalla voi saada noin erinomaisen auton (1.2 TSI oli minulla)