https://tummennuskalvot.fi/

Golf VII GTI

Nonni, nuo talvikumit alla.

Kesärenkaita pestessäni mietin, että kukahan nuokin laittaa keväällä taas takaisin alle.
Oma toive onkin, josko ihan taas itse saisi. Elämästä kun ei koskaan tiedä.
 

Liitteet

  • Kesät.jpg
    Kesät.jpg
    212 KB · Katsottu: 270
Nuo Golfin mukana tulleet talvivanteet ovat olleet nyt alla muutaman päivän, mutta kun mä en nyt oikein itse osaa noista tykätä. Jotenkin synkkää. Ei oikein nappaa.
Vannekaupoille... ??
Jospa raati auttaisi - sana on vapaa, kommentteja.
Kiitosta.
 

Liitteet

  • GTI Lokakuu.jpg
    GTI Lokakuu.jpg
    229 KB · Katsottu: 319
-TimoS- sanoi:
Nuo Golfin mukana tulleet talvivanteet ovat olleet nyt alla muutaman päivän, mutta kun mä en nyt oikein itse osaa noista tykätä. Jotenkin synkkää. Ei oikein nappaa.
Vannekaupoille... ??
Jospa raati auttaisi - sana on vapaa, kommentteja.
Kiitosta.
Omaan silmääni tuo tummempi on parempi kuin kesävanteissasi jotka näyttävät noihin verrattuna vaatimattomammilta. Perushopea on monessa vaaleassa autossa vähän "kalpea".
 
Maalautin pulverissa omat samankokoisilla renkailla olevat tarvikevanteet reflexvalkoisella. Kuvia tuolla "milloin talvirenkaat alle" -keskustelussa.
 
Zaasa sanoi:
Minusta hyvä väri syksyyn ja talveen, rapa ei erotu herkästi.

Oikein totta tämä, mutta valkoinen ulkokuori ei anna armoa.
Tosin jos on kaunis jakso, niin jarrupöly ei heti näy. No ei sekään auta, kun kiilto häipyy.
Elämä on kaikenkaikkiaan kompromissejä
 
Golf GTI muuttui laakista kilpailukykyisemmäksi kun hinnat tippuivat kasvojen kohotuksen yhteydessä. Samalla myös varustelu parani.

Ajatuksissa on tuoreen (mutta valitettavan tylsän) 318d:n korvaaminen GTI:llä ja olisi mukava kuulla ajatuksia ns. "must have" -varusteista.

Tampereen Laakkosella on hallissa uusi GTI aika lailla kaikilla varusteilla. Ensivaikutelma on, että tuo lisävarusteena oleva vieläkin suurempi infotaiment näyttö eleohjauksineen ei olisi lisähinnan väärti. Myöskin kattoikkuna on kallis kokoonsa nähden. Dynaudiot soivat hienosti ja ne tulee itsellekin rastitettua. Myös polttoainekäyttöinen lisälämmitin vaikutti kätevältä kun sitä ohjataan (ja ajastetaan) näytön kautta.

Vakiona tuossa on 17" vanteet, mutta vähintään 18" tekisi mieli ottaa ulkonäkösyistä. Onko kokemuksia miten vaikuttaa rengasmeluun?
Entäs tuo ajomoodin valinta? Vaatiiko että ruksittaa DCC:n jotta tuolla tekee jotain? Ja mitä mieltä DCC:tä ylipäätään?
 
^ Huomasin saman kun eilen rakentelin, että hinta on haluamillani varusteilla alle vanhan version lähtöhinnan. Enää ei taida olla kenelläkään syytä ostaa esim. Cupraa?

Manuaali, DCC, Dynaudio, tummennetut lasit, joku kiva väri ja 18" Sevillat näillä näkymin riittää meikälle. Mikähän siinä on, että varashälyn kanssa pakotetaan tuota helevetin keylessgota? Tosin ei siitä lisäkustannuksia tule, mutta ei se silti jostain syystä nappaa.
 
static sanoi:
Entäs tuo ajomoodin valinta? Vaatiiko että ruksittaa DCC:n jotta tuolla tekee jotain? Ja mitä mieltä DCC:tä ylipäätään?
Ajomoodivalinnat ovat alustan säätöä lukuunottamatta kyllä käytettävissä ilman DCC:kin.
Coasting-rullausta ei ainakaan aikaisemmin ole saanut mukaan individual-valintoihin, eli toimii vain tehtaan eco-asennossa. Joskus olisi kiva yhdistää vaikka rullaus, löysempi iskunvaimennus ja vaikka jämäkämpi ohjaus, mutta ei ainakaan tuossa -14 mallissa onnistu. DCC:n eri asennot eivät ole ihan yhtä laveat kuin esim Passatin vastaavat mutta kyllä sillä vaikutusta on vaikka esim joku Liinpää ei joskus eroa olekaan oikein huomannut :eek:
 
Gti sanoi:
^ Uuden Golfin värikartta on kyllä melko pohjanoteeraus  :mad:
Sehän on parempi kuin aikoihin. Nyt on saatavilla harmaan, valkoisen ja mustan lisäksi punainen, pari eri sinistä (toinen tosin sidottuna R-Line ulkopakettiin), varsin nätin oloinen vihreäkin sekä massasta erottuva keltainen. Aiemmin noista taisi saada vain punaisen ja yhden sinisen valittua joten jotain kehitystä on tapahtunut parempaan päin.
 
eGe sanoi:
Sehän on parempi kuin aikoihin. Nyt on saatavilla harmaan, valkoisen ja mustan lisäksi punainen, pari eri sinistä (toinen tosin sidottuna R-Line ulkopakettiin), varsin nätin oloinen vihreäkin sekä massasta erottuva keltainen. Aiemmin noista taisi saada vain punaisen ja yhden sinisen valittua joten jotain kehitystä on tapahtunut parempaan päin.

3 valkoista tarjolla  :mad: ,menis jo muodista kyseinen väri. Tässä kunnon värikartta


http://sin-a-car.blogspot.fi/2013/06/the-full-colour-spectrum-of-vw-golf-7.html
 
Penkkeihin saatiin samaa kangasta kuin clubsport erikoismallissa,harmi kun sen penkkejä ei saatu lisävarusteisiin
 
Harmi kun näitä ei tunnu olevan missään vielä oikein koeajettavana. Ainakin Tampereella myyjä väitti (hallissa olevan GTIn vieressä seistessään) että heille ei tulisi GTItä koeajettavaksi lainkaan.
 
static sanoi:
Harmi kun näitä ei tunnu olevan missään vielä oikein koeajettavana. Ainakin Tampereella myyjä väitti (hallissa olevan GTIn vieressä seistessään) että heille ei tulisi GTItä koeajettavaksi lainkaan.
Tuskin muuttuu oleellisesti edellisestä ajettavuuden suhteen. Kosmetiikkaa lähinnä muutokset.
 
Kaapo sanoi:
Tuskin muuttuu oleellisesti edellisestä ajettavuuden suhteen. Kosmetiikkaa lähinnä muutokset.

Joo näinhän se on, mutta ei ole tuota alkuperäistäkään tullut ajettua. Golf GTD:tä tuli kokeiltua joskus ja se oli kyllä vakuuttava peli. Gtin pitäisi olla kuitenkin piirun verran maukkaampi.

Kulutus on käytännössä n 2,5l suurempi GTIssä kun GTDssä joten olisi kiva testata onko fiilistä myös vastaavasti enemmän.
 
static sanoi:
Joo näinhän se on, mutta ei ole tuota alkuperäistäkään tullut ajettua. Golf GTD:tä tuli kokeiltua joskus ja se oli kyllä vakuuttava peli. Gtin pitäisi olla kuitenkin piirun verran maukkaampi.

Kulutus on käytännössä n 2,5l suurempi GTIssä kun GTDssä joten olisi kiva testata onko fiilistä myös vastaavasti enemmän.
Kyllä tuo bensakone toki on maukkaammpi, sillä onhan siinä kai joku 230 hv nykyään?
GTD nyt ei mikään sportti ole n. 180hv tehoilla. siinä lähinnä kivempi "sportti"sisusta ym.

varmaan joku käytetty GTI löytyy nettiauton kautta koeajoon niin pääsee fiilikseen ellei myyjäliike näe vaivaa järjestääkseen....
Kiva auto!
 
Kaapo sanoi:
Kyllä tuo bensakone toki on maukkaammpi, sillä onhan siinä kai joku 230 hv nykyään?
GTD nyt ei mikään sportti ole n. 180hv tehoilla. siinä lähinnä kivempi "sportti"sisusta ym.

varmaan joku käytetty GTI löytyy nettiauton kautta koeajoon niin pääsee fiilikseen ellei myyjäliike näe vaivaa järjestääkseen....
Kiva auto!

Näissä jutuissa on vaan välillä hankala sanoa mikä on markkinointia ja mikä ei. Nimittäin ajoin tuon gtdn jälkeen (farkku) Golf Rllä jossa kuitenkin selvästi enemmän tehoa ja meininkiä. Paitsi että koeajon jälkeen olikin sellainen olo että R oli pettymys. Voimaa oli selvästi enemmän mutta nelipyttyisen bensakoneen ääniraita oli teennäinen eikä autolla huvittanut ajaa yhtään sen tiukemmin kun Gtdlläkään. Vähän wannab racer kun gtd rehellisemmin nopea perheauto.

Olen ajannut vanhemmilla GTIllä aikoinaan ja tykkäsin. Veikkaan että manuaali hatchback gti iskisi edelleen mutta ei uskalla sokkona tilata.
 
static sanoi:
Harmi kun näitä ei tunnu olevan missään vielä oikein koeajettavana. Ainakin Tampereella myyjä väitti (hallissa olevan GTIn vieressä seistessään) että heille ei tulisi GTItä koeajettavaksi lainkaan.
Sama tekniikka löytynee Skodan kuorissa helpommin koeajoon.