Hain viikonlopuksi koeajoon hyvin lisävarustellun Golf GTI:n DSG:llä. Ensivaikutelma on, että voiko tämä olla samaa Golf -perhettä kuin omani. On se niin paljon enemmän luksus- ja sporttivaikutelmaa tarjoava. Iso navigaattori, DCC, Dynaudio, panoraamakatto yms. varusteina.
Moottori on hieno, tehoa riittää ja äänimaailma on kohdallaan. Tässäkin on melko varmaan vastaava "päristin" kuin Ocu RS:ssä, koska äänimaailma kabiinissa muuttuu olennaisesti, kun vaihtaa DCC:n Normal -tilasta Sportille. Murinat ovat sporttiset. Tämä osaa alaspäin vaihdoissa antaa Sport -modessa välikaasuakin, ja se myös tuo sporttisen murahduksen. Pito ei 18" -kitkoilla vaan vajakissa riitä näillä keleillä.
Sisustasta pidän. Perinteiset ruutukuosiset GTI -istuimet tarjoavat hyvän tuen. Ristiseläntuki on tosin vain manuaalinen. Viimeistely näyttää erittäin hyvältä. Ovissa ja kynnyksissä on syksypimeällä tosi hienosti loistavat punaiset valoviirut, mutta vain edessä. Ratti on viimeistelty metallilistoin, monitoiminapit ovat laadukkaammat ja se tuntuu käteen paremmalta (parempaa nahkaa). Mittariston fontti on tyylitellympi, ja myös ajotietokeen näyttö on hienompi ja paremmalla resoluutiolla. Dynaudio soi muhkeasti subbarin tukemana, ja navin iso näyttö on erittäin hieno.
Ohjaustuntuma poikkeaa paljon perusmallista. Pienissä vauhdeissa se tuntuu Comfort -modessa kevyemmältä, ja veikkaisin, että se on progressiivinen. Pitää vielä huomenna tutkia asiaa tarkemmin.
Taitaa olla hyvä homma nollata se kuuluisa "persdyno" välillä ajelemalla perusautolla, niin tuntuu tällainenkin hieman jalostettu perusauto aivan mahtavalta. Haluaisin heti lähteä takaisin ajelemaan, mutta nyt lastenhoito velvoittaa. Huomenna lisää !
Moottori on hieno, tehoa riittää ja äänimaailma on kohdallaan. Tässäkin on melko varmaan vastaava "päristin" kuin Ocu RS:ssä, koska äänimaailma kabiinissa muuttuu olennaisesti, kun vaihtaa DCC:n Normal -tilasta Sportille. Murinat ovat sporttiset. Tämä osaa alaspäin vaihdoissa antaa Sport -modessa välikaasuakin, ja se myös tuo sporttisen murahduksen. Pito ei 18" -kitkoilla vaan vajakissa riitä näillä keleillä.
Sisustasta pidän. Perinteiset ruutukuosiset GTI -istuimet tarjoavat hyvän tuen. Ristiseläntuki on tosin vain manuaalinen. Viimeistely näyttää erittäin hyvältä. Ovissa ja kynnyksissä on syksypimeällä tosi hienosti loistavat punaiset valoviirut, mutta vain edessä. Ratti on viimeistelty metallilistoin, monitoiminapit ovat laadukkaammat ja se tuntuu käteen paremmalta (parempaa nahkaa). Mittariston fontti on tyylitellympi, ja myös ajotietokeen näyttö on hienompi ja paremmalla resoluutiolla. Dynaudio soi muhkeasti subbarin tukemana, ja navin iso näyttö on erittäin hieno.
Ohjaustuntuma poikkeaa paljon perusmallista. Pienissä vauhdeissa se tuntuu Comfort -modessa kevyemmältä, ja veikkaisin, että se on progressiivinen. Pitää vielä huomenna tutkia asiaa tarkemmin.
Taitaa olla hyvä homma nollata se kuuluisa "persdyno" välillä ajelemalla perusautolla, niin tuntuu tällainenkin hieman jalostettu perusauto aivan mahtavalta. Haluaisin heti lähteä takaisin ajelemaan, mutta nyt lastenhoito velvoittaa. Huomenna lisää !