https://yliteippaus.fi/

Golf VII Alltrack

J

JWM

Vieras
En muista oliko täällä juttua jo tästä, mutta modet voi varmaan yhdistellä jos löytyy?


''Voimalähteeksi Golf Alltrackiin on valittavissa 1,8 TSI-bensiinimoottori sekä muutama turbodiesel Octavian tapaan. Octavian dieselit ovat 2-litraisia, kun Golfiin on saatavilla myös 1,6-litrainen diesel.''

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288745963989.html

En hoksannut itse ainakaan tuosta että milloin on saatavilla, olisiko jollakulla tietoa siitä?

 
Uusien mallien tulva alkaa jo tylsistyttämään, kohta pitää jokaisella valmistajalla olla entistäkin suuremmat lasipalatsit niiden esittelemiseen.   
 
JWM sanoi:
En muista oliko täällä juttua jo tästä, mutta modet voi varmaan yhdistellä jos löytyy?


''Voimalähteeksi Golf Alltrackiin on valittavissa 1,8 TSI-bensiinimoottori sekä muutama turbodiesel Octavian tapaan. Octavian dieselit ovat 2-litraisia, kun Golfiin on saatavilla myös 1,6-litrainen diesel.''

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288745963989.html

En hoksannut itse ainakaan tuosta että milloin on saatavilla, olisiko jollakulla tietoa siitä?

Kyllähän Octaviaankin saa 1.6TDI nelikon ???
 
Golf Alltrack on saanut hinnat ja hiukan yllätyin että mennään ~samoissa luokissa kuin Octavia Scout, jauhokauppiaat on selvästi tutkailleet myös Skodan hinnastoa kun ovat tälle hintaa veistelleet.

Alltrack 1,8 TSI 132 kW (180 hv) BlueMotion Technology 4MOTION DSG, 39 857,04
Alltrack 2,0 TDI 110 kW (150 hv) BlueMotion Technology 4MOTION, 39 096,31
Alltrack 2,0 TDI 135 kW (184 hv) BlueMotion Technology 4MOTION DSG, 40 988,38

Pakko myöntää että tämä voisi kiinnostaa...
 
Oho! Kun katsoin hinnat, ajattelin heti "mutta varustelu on taattuun Kesko tyyliin Helkaman tarjontaa selvästi spartalaisempaa samoilla hinnoilla". Mutta ei ilmeisesti ihan niinkään:

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw5.nsf/html/mallisto_uusigolfalltrack?open

Aika vastaavaa varustelua kuin Scoutissa, mm. adaptiivinen vakkari, xenon valot, avaimeton käyttö jne. Jossain määrin jopa parempaa, sillä etututkaa ja ajovalintaa ei taida Scoutissa olla vakiona ja Golfin ergoActive penkit ovat varmasti Scoutin penkkejä laadukkaammat. Lisäksi onhan tuossa Autoholdikin. Näistä kahdesta valitsisin ennakkoon kyllä mieluummin Golfin.

Onkohan Kesko ottanut opikseen siitä kun Octavia on pessyt myynnissä Golfin viimeaikoina aika selvästi?` ;D

Edit: Ei vaan lukihäiriö iski. Adaptiivinen vakkari ja ergoActive ovatkin lisä, eivät vakiovarusteita.
 
Ja Golfiinkin on Leonin X-Periencen tapaan saatu 184hv TDI + DSG yhdistelmälle suurimmaksi perävaunumassaksi 2000 kg. Edelleen vaan jaksaa ihmetyttää, miksi Scoutissa vastaavalla voimalinjalla on jääty pienempään (1800 kg) arvoon.
 
Karvis sanoi:
Golf Alltrack on saanut hinnat ja hiukan yllätyin että mennään ~samoissa luokissa kuin Octavia Scout, jauhokauppiaat on selvästi tutkailleet myös Skodan hinnastoa kun ovat tälle hintaa veistelleet.

Alltrack 1,8 TSI 132 kW (180 hv) BlueMotion Technology 4MOTION DSG, 39 857,04
Alltrack 2,0 TDI 110 kW (150 hv) BlueMotion Technology 4MOTION, 39 096,31
Alltrack 2,0 TDI 135 kW (184 hv) BlueMotion Technology 4MOTION DSG, 40 988,38

Pakko myöntää että tämä voisi kiinnostaa...

Ehdottomasti, varsinkin Alltrack 2,0 TDI 135 kW (184 hv) BlueMotion Technology 4MOTION DSG vaalien jälkeen hintaan 32300€ kiinnostaisi kovastikin.... ;D
 
Tulipa käytyä tämäkin kinneri koeajamassa eilen kun satuin sopivasti kulmille. Ja oli itse asiassa ihan hyvä että kävinkin eilen kun tänään ei olisi enää päässyt ajamaan kun auto kuulemma siirtyy halliin viikonloppunäyttelyä varten.

No itse auto. Njaa, mitähän tuosta kirjottaisi. Auto siis 184hv Diesel 4Motion DSG

Ihan ok. Aika samantyylinen kaikin puolin kuin jo kesällä koeajamani Leon X-perience. Toki materiaaleiltaan Golf on paljon ylempänä Seat:ia.

Ajettavuus samaa tasoa ja moottori + voimansiirto toimii ihan hienosti. Infernaalinen rengasmelu mikä yllätti. Seat oli minusta hiljaisempi!!!?!!
S&S on kyllä VAG konsernilla ihan paska. Se on jotenkin niin karu että ihan ahdistaa. Jotenkin kun tottunut hybridin S&S:ään sekä tuo muutama viikko sitten koeajettu 308 SW GT, jossa S&S toimi TÄYSIN huomaamattomasti, on VW:n toteutus kyllä jotenkin aivan ala-arvoinen. En yhtään ihmettele miksi ihmiset sen haluavat pois päältä.

ACC sitten taas on kyllä valovuoden edellä vaikkapa Peugeotia. Etäisyyttä saa tarpeeksi kun Pösössä pisinkin etäisyys tuntui että roikkuu toisen hanurissa kiinni. Lisäksi DSG:n yhteydessä VAG:eissa on automaattinen pysäytys. Tosin minulla loppui usko enkä uskaltanut ihan jokaisissa valoissa antaa auton itse pysähtyä :) Todella hienostunut laite ja varsinkin paljon ajaville, tämän valitsematta jättäminen on jo rikos.

Niin, eipä kyllä autokuumetta nostanut yhtään. Jotenkin vaan valjun oloinen laitos. Seat oli melkein enemmän mieleen.

Pitänee käydä vielä Scout koeajamassa jossain vaiheessa.
 
Kävin tänään kauppareissulla tutustumassa tähän Volkkarin 'Scouttiin' ihan vaan mielenkiinnosta. Ulkonäkö on ihan OK ja rouvakin tykkäsi, mutta onpas ahdas sisätiloiltaan Ocuun verrattuna. Takajalkatila on vaatimaton ja myöskään tavaratila ja sen käytettävyys ei loista ominaisuuksillaan ja ei yllä Ocun tasolle.

Hintaakin näyttää tulevan täysin varustellulle Scouttia vastaavalle ajoneuvolle viitisen tonnia Ocua enemmän  :eek:

 
Mjaa... Omaan 1.8 Ätshii koneella varusteltuun härveliin tuli hintaa noin 500€ enemmän kuin vastaavilla leluilla olevaan Octavia Scoutiin.

Kävin Saksan Volkkarin sivustoilla rakentelemassa vastaavan laitteen ja hintaeroa tuli samoilla varusteilla pari tonnia.

Saksasta tosin Alltrackin saa huomattavasti huonommilla varusteilla kuin Suomessa, joten peruskäkättimen saa noin 33t€. Sitten toki uupuu Xenonit ja suurin piirtein kaikki muutkin lelut.

Suosittelen koeajamaan sen bensaversion ennen kuin vetää mitään johtopäätöksiä. On nimittäin täysin erihenkinen voimalinjaltaan. Tuo tehokkaampi diesel on ajossa jotenkin vaisun oloinen verrattuna tähän bensakoneiseen. Tietty jos on pakko saada nokivasara, niin sitten ei mahda mitään... :)