- 7.1.2018 klo 11:43 / Fordin 1,0-litrainen EcoBoost-moottori
Heh, minun 1,6 tonnin jatkuvanelivetoturboloikkari kulutti silloin pidemmän tyomatkan omatessani 7,2 l./ 100 km., tuo kolmepyttyinen olisi enempi sopiva nurkkapyöritykseen ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
antti sanoi:Kulutus tuntuu kovahkolta, auto näyttää 7,4 lukemia ja tuokin on optimistinen. Ajosta 80% maantietä tai motaria.
antti sanoi:Puolitoista viikkoa olen ajellut vuoden vanhalla 125hv litraisella Focuksella, automaatti vaihteinen. Kulutus tuntuu kovahkolta, auto näyttää 7,4 lukemia ja tuokin on optimistinen. Ajosta 80% maantietä tai motaria. Ajelukin aika rauhallista, kaasun painallus kun ei mitään hirmu kiksejä anna. Täytyy kyllä ihmetellä miten näihin nykyautoihin saadaan minimaaliset päästölukemat leimattua.
Edelleen kaikki on yksilöllisiä kulutuksia. Kakkosautona on tuolla 1.0 ecobuusterilla (140hp) ja manuaali askilla. Keskinopeus 45km/h, niin mitattu kulutus 5,6 litraa 18tkm otannalla. Samalla ajolla 90-luvun Duratec veisi kylmäkäynnistyksineen 10 litraa...-karppa- sanoi:Aika kovia lukeamia, kun vertaa 1.6 duratec:n, joka syö samoja. Tuo jätemoottori (Duratec) kumminkin kehitetty 90-luvulla. Toivottavasti EU saa sentään jotain hyödyllistä aikaan, että nuo ilmoitetut kulutuslukemat saataisiin vastaamaan todellisuutta eikä vain laboratoriolosuhteissa.
Tuokin voi pitää paikkansa. Taitaa tuollainen Focuksen automaatti painaa yli 1500kg, joten kyllä kakku varmaan maistuu. Tosin onko tuo 7,6l/100km pahaTrollsten sanoi:Se tahtoo vaan olla, että istutaan jostain 250 heppaisesta Bemarista tuollaiseen mopoon ja sitten yritetään saada se mopo kulkemaan kuin se Bemari ja ihmetellään kulutusta.
Pekka P sanoi:Kovin paljon ei ilmeisesti ole vieläkään kuulunut näiden tyyppivioista?
Urlaub sanoi:Fordeista kuuluu keskustelupalstoilla muutoinkin ihmeen vähän.
Marko_K sanoi:Fordin valmistusstrategia on tuossa suhteessa viisas. Koska jokaisessa merkissä kuitenkin on tietyllä prosentilla vikaantuvia komponentteja, Ford pyrkii tunnistamaan nuo laatupoikkeamat jo esituotantovaiheessa. Muista merkeistä poiketen laadunvalvontaan komponenttitasolla on panostettu huomattavan paljon, ja linjoilla on monipuolista anturitekniikkaa skannaamassa eri komponentteja ja seulomassa niistä IoT-tekniikan ja big data -analytiikan avulla toleranssien sisään mahtuvia, mutta silti potentiaalisesti kesken mitoitetun elinkaarensa kuluessa vikaantuvia osia. Huonompilaatuiset osat saadaan näin siirrettyä syrjään tuotannosta ennen kuin ne päätyvät asiakkaille toimitettaviin autoihin. Näin pystytään kasvattamaan oleellisesti autojen keskimääräistä toimintavarmuutta, mikä näkyy vähäisenä asiakastyytymättömyytenä myös keskustelupalstoilla.
Nerokkain osa Fordin tuotantostrategiaa on kuitenkin valmistusprosessin kustannustehokkuuden hallinta. Koska tiukka esituontantoseulonta irrallisena prosessina nostaisi osahävikin johdosta keskimääräisiä tuotantokustannuksia per auto, Ford kasaa esituotannossa sivuunliputetuista komponenteista niin sanottuja maanantaiyksilöitä. Näihin yksilöihin käytetään lähes yksinomaan toleranssipoikkeavia osia, jolloin saadaan luotua niin paljon laatupoikkeamia sisältäviä autoja, että se itse asiassa kumoaa laatupoikkemien vaikutuksen yleiseen laatumielikuvaan --maanantaiyksilöissä on niin hävytön määrä vikoja, että vaikka joku niistä keskustelupalstoilla tahi muualla julkisuudessa kertoisi, tarina kuulostaa niin epäuskottavalta että kertoja leimataan joko trolliksi tai itse autonsa rikkoneeksi.
antti sanoi:Nyt näkyy olevan kohta 30tkm kasassa. Keskikulutusta kurkkasin niin näkyi olevan 8.2L sataselle. Eli ei se meillä ihan höyryillä ole liikkunu. Tässä sekalaiskäyttäjäkunnan ajelussa ollaan todettu että diesel pitää kulutuksen keskimäärin matalampana, bensalla pitää ajella varovaisemmin.
-karppa- sanoi:VAG-konserni luottaa varmaan silloin vain omaan brandiinsä
Marko_K sanoi:Karvis hyvä, kai nyt annos lempeää ironista huumoria on lauantaiaamuun sallittu? Ei kai tuota nyt kukaan täysjärkinen tosissaan voinut ottaa?
Marko_K sanoi:Huonompilaatuiset osat saadaan näin siirrettyä syrjään tuotannosta ennen kuin ne päätyvät asiakkaille toimitettaviin autoihin.
Marko_K sanoi:--maanantaiyksilöissä on niin hävytön määrä vikoja, että vaikka joku niistä keskustelupalstoilla tahi muualla julkisuudessa kertoisi, tarina kuulostaa niin epäuskottavalta että kertoja leimataan joko trolliksi tai itse autonsa rikkoneeksi.