https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Ford Puma (2020 ->)

Varsin maukkaan näköinen pikkutötterö, uskon että kauppa tulee käymään hyvin:

ford-puma-photos-officielles.jpg

ford-puma-photos-officielles.jpg

ford-puma-photos-officielles.jpg
 
Hyvän näköinen peli  8)
Tuollainen digimittaristo tuossa Fiestassakin olisi pitänyt olla. Voisi Japanin pojatkin ottaa mallia selkeästä digimittaristosta.
Hybridinä ois kovasana :p
 
Puma on hyvän näköinen ja tilaa on kokoluokkaan nähden mukavasti. Tavaratilan alla oleva lokero on näppärä. Kantavuutta lokerolle luvattiin 50 kg. Tuulilasin alareuna on lyhyitä kuljettajia ajatellen korkealla.
 
Puma nähtävissä ainakin Konalan Autokeskuksessa ja Espoon Laakkosella. Vahva ehdokas seuraavaksi ajokiksi!
 
Kävinpä eilen tutustumassa Pumaan kun Wetterille niitä oli ilmestynyt.
Hallintalaitteet ja sisusta on Fiestaa, ei tietysti yllättänyt. Sen sijaan matkustamon tilat olivat pettymys. Vaikka olen vaan n. 180 cm, niin kuskin taakse ei aikuinen mahtunut istumaan kun säädin etuistuimen mieleiseksi. Takakontin ”megabox” on hauska keksintö. Sille voisin löytää käyttöä, esim. pari golfbägiä pitäisi mahtua pystyyn takakonttiin.
Ajotuntuma on yllättävän lähellä Fiestaa. 10 senttiä pidempi akseliväli vakauttaa menoa, mutta olin kuvitellut eroa selvemmäksi. Kevythybridiksi tämä paljastuu moottorijarrutuksessa, rekuperaatio tekee siitä aika topakan.
Varusteita tulee jo Titanium -tasolla mukavasti, esim. hierovat etuistuimet kuuluu hintaan.
Jos nyt olisin kauppoja tekemässä, luultavasti ottaisinkin Titanium -version, Winter Packilla ja B&O -audioilla, siinä tulee 10 kaiutinta ja subbari (!)
 
Tämänkin auton ulkonäössä vastaan tökkii se, että liikaa "peltiä" etu- ja takalokarin yläpuolella, ikäänkuin väkisin saataisiin korkeutta lisää. Toki sitä saadaankin, mutta ulkonäös kustannuksella. Saattaisi näyttää paremmalta, jos lokarin ympärykset olisivat tässä tapauksessa mustat.
 
Itse asiassa Titanium -versiossa rapakaaret on mustaa muovia, ST -versiossa korin väriset. Makuasioitahan nämä on, minusta Puma on kivan näköinen. Keulasta tulee mieleen jotkut Porschen mallit, mikä ei ole paha asia.
 
Muutenhan tuo vaikuttaa varustelun osalta ihan hyvältä, mutta peruutuskamera ei kuulu vakiona mihinkään varustetasoon, eikä sitä voi ostaa erkikseen, vaan ainoastaan kalliin paketin osana. Tuo on aika dorka ratkaisu näin vuonna 2020. Pienen varapyörän sentään saa halutessaan, mitenköhän se sopii sinne suorakaiteen muotoiseen kaukaloon?  :p
 
Fiestassa on A6-mehumaija ja Focusissa A8. Tämä saa sitten kaksoisnyökyttimen. Miksi?
 
Auris sanoi:
Fiestassa on A6-mehumaija ja Focusissa A8. Tämä saa sitten kaksoisnyökyttimen. Miksi?
Fiestan A6-malleista ei oteta enää uusia tehdastilauksia, vaan myös se tulee myöhemmin korvautumaan tällä samalla A7 kaksoisnyökyttimellä. Syynä päästöpaineet, erityisesti A6-laatikko ei vastaa nykypäivän vaatimuksia taloudellisuuden osalta.

Edit. Kannattaa myös huomata, että automaatti Puma ei ole kevythybridi vaan ihan tavallinen Ecoboost mikä vaikuttaa vähän oudolta taasen co2 tavoitteet huomioiden.
 
VJK sanoi:
Fiestan A6-malleista ei oteta enää uusia tehdastilauksia, vaan myös se tulee myöhemmin korvautumaan tällä samalla A7 kaksoisnyökyttimellä. Syynä päästöpaineet, erityisesti A6-laatikko ei vastaa nykypäivän vaatimuksia taloudellisuuden osalta.

Edit. Kannattaa myös huomata, että automaatti Puma ei ole kevythybridi vaan ihan tavallinen Ecoboost mikä vaikuttaa vähän oudolta taasen co2 tavoitteet huomioiden.
Manuaali kevythybridi 125 CO2 päästöillä ja automaatti ilman kevythybridiä 138 CO2 päästöillä kuvastaa hyvinkin tuota kevythybridin tuomaa olematonta säästöä  :-\
Kevyttä on säästöt...
 
Kävin uudella Pumalla lyhyellä koikalla. Pikaisen ensikokeilun perusteella ihan kiva peli hintaisekseen ajaa. Hyvä, tukeva jousitus. Ohjaus myös ok ja motarilla kulki kuin juna. 155 hv versio jaksoi myös vetää mainiosti kun antoi kierroksia, alhaalta veto ei ollut kummoinen vaan moottori jyristi herkästi alakierroksilla. Pirun hyvä varustelu jo hinnat alkaen Titanium versiossa.
 
Itsekin kävin koeajamassa tämän uutuuden ST-Line-varusteltuna/automaattina ja pentele että tuntuu hyvältä paketilta !!! Avokille ollaan katsomassa jotain pystytötteröä joskus poismyydyn Ford Tourneon jatkajaksi ja tämä kiilasi nyt kärkeen. On pirun hyvä ajaa, ST-linen alusta passelin jämäkkä - vielä kun tuohon lisää X-paketin osanahat ja B&O-hifit niin .....  metallipunaisena ja mustilla hilppeillä, tietenkin  8)

Ihan pikkasen kutkuttaa elämäni ensimmäisen uuden auton osto  :)
 
Black Fridayn kunniaksi (tod.vuosikorko 1 %), puoliso teki tänään kaupat Ford Pumasta, ensi viikolla tai joulukuun ekalla viikolla auto on haettavissa. Hänen ensimmäinen automaattinsa ja toinen Ford. Väri oli ehdoton, viininpunainen ja toinen mikä oli oltava oli lämmitettävä tuulilasi.
 

Liitteet

  • E99B87CC-63E8-4592-9391-427640B53E85.jpeg
    E99B87CC-63E8-4592-9391-427640B53E85.jpeg
    115,1 KB · Katsottu: 30
Tänään sai puolison Puma kesärenkaat alleen ja kovin on takarummut ulkonäöltään 4.5 kk ja vajaan 7000 kilometrin jälkeen kuin vanhassa autossa konsanaan. Liekkö ne tällaiset niissä sähköautoissa joissa on rummut? Kannattanee suosia niissä vaan niitä alkuperäisiä, lähes umpinaisia vanteita niin ei näy rummut. Ajotietokoneen mukaan kulutus tasan 6 l/100km, kulutusta nostaa jonkinverran ainakin se ettei autossa ole sisätilanlämmitintä laisinkaan (taloyhtiö kieltää sisätilanlämmittimen käytön) vaan se hoituu etäkäynnistyksen myötä, moottorinlämmitin autossa on ja sitä sentään saa käyttää.
 

Liitteet

  • IMG_2021.jpeg
    IMG_2021.jpeg
    254,7 KB · Katsottu: 30