https://tummennuskalvot.fi/

Ford, Opel, VW vai Volvo ?

Mikä näistä merkeistä on suosikkisi?

  • Ford

    Ääniä: 8 12,3%
  • Opel

    Ääniä: 9 13,8%
  • VW

    Ääniä: 14 21,5%
  • Volvo

    Ääniä: 34 52,3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    65

Quality

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
18.12.2013
Kun näytti olevan kiinnostusta tuolla Audi/BMW/MB -ketjussa laajentaa merkkivalikoimaa, niin on viisainta ottaa uusi vertailu senkin uhalla, että jonkun mielestä jotkut näistä olisivat sopineet paremmin aiempaan äänestykseen. Mutta kun nuo kolme ovat jo kertaalleen vertailuun osallistuneet, niin päätin valita kokonaan uudet verrokit.

Jatketaan pääosin eurooppalaisilla merkeillä, joskin Fordin synnyinsijat ovat USA:ssa ja jonkun mielestä Volvo saattaa olla nykyisin jo kiinalainen ;). Monikansallisia ovat useimmat automerkit nykyään, mutta mielikuvissa ne useimmiten leimautuvat joko alkuperäisen kotimaan tai laajimman tuotantomaan tai -mantereen mukaan.

En osaa arvioida, ovatko nyt rinnakkain asetetut merkit (olleet) kenellekään todellisia vaihtoehtoja, mutta verrokeista löytyy aika monta keskinäistä vastinparia, joten ei liene estettä niiden suosituimmuuden arvioinnille. -- Siitä vaan äänestämään - ja perustelut ovat erittäin toivottavia!
 
Kutakin merkkiä löytyy omasta ajoneuvohistoriasta vähintään yhden yksilön verran. Kaikilla neljällä on omat hyvät ja huonot puolensa, vaikea nostaa jotain muiden yläpuolelle...  :-X
 
Mielestäni Volvo on noihin muihin verrattuna lähes tai jopa käytännössä premium-auto ja siten väärässä ryhmässä. Esimerkiksi Toyota olisi paremmin muihin verrattavissa. Jos euromerkeissä pysytään, niin Peugeot puolustaisi paikkaansa.
 
MMV sanoi:
Mielestäni Volvo on noihin muihin verrattuna lähes tai jopa käytännössä premium-auto ja siten väärässä ryhmässä. Esimerkiksi Toyota olisi parempi vaihtoehto ja paremmin muihin verrattavissa.

Tästä kommentista näkyy, miten eri ihmiset ajattelevat eri tavalla. Itse en haluaisi laittaa yhtäkään japanilaismerkkiä vertailuun eurooppalaisten kanssa, ei siksi, että ne olisivat huonompia, vaan ne ovat tietyllä tavalla erilaisia. Mitä tulee ajatukseen premiumista, niin ymmärrän Volvo-kommentin mutta en Toyotaa siinä kastissa :). Myönnän mielelläni, että omasa arvoasteikossa nuo kaikki valitsemani neljä ovat jossain määrin suosikkejani.
 
Volvo jos lompakko sallis.

Todelisuus on kuitenkin sitä, että esimerkiksi V40:n saa lähes hinnat alkaen varustein 120 heppaisella bensalla samaan hintaan kuin Focukseen voi valita 182 kaakkisen turbon Titaniumina. 150hv Astraan voisi ruksailla hyvän perusvarustuksen päälle lisävarustelistalta about kaikein saatavilla olevan eikä se olisi Volvoa kalliimpi.

Onhan Volvo toki noita varmasti parempi auto, mutta onko riittäävästi parempi niin se on toinen juttu kun varuste-erot ja moottori otetaan huomioon.

Volkkari on lähempänä Volvoa hinnaltaan, mutta autona se ei kyllä noita kahta muuta kummempi ole.

Tämä siis itseäni eniten kiinnostavassa Golf-luokassa. Isommassa kokoluokassa Mondeo vs. Passat vs. V60 tilanne on tasaisempi. Itselläni kun tiloilla ei ole niin tarkkaa väliä niin V60 olisi noihin kahteen verrattuna esim. D4 dieselinä huomattavan kilpailukykyinen.

Äänestin kuitenkin Volvoa, koska se on näistä se haluttavin merkki.
 
Quality sanoi:
Mitä tulee ajatukseen premiumista, niin ymmärrän Volvo-kommentin mutta en Toyotaa siinä kastissa :)
Ei kai siinä Toyotaa premium-luokkaan ehdotettukaan vaan Volvoa sopivammaksi vertailukohdaksi Opelille, Fordille ja Volkkarille. Minkä itsekin allekirjoitan sekä mielikuvamielessä että mallivaihtoehtojen osalta paremmin vertailukelpoisena vaihtoehtona.

Vai ymmärsinkö kommenttisi väärin..?
 
Antza sanoi:
Ei kai siinä Toyotaa premium-luokkaan ehdotettukaan vaan Volvoa sopivammaksi vertailukohdaksi Opelille, Fordille ja Volkkarille. Minkä itsekin allekirjoitan sekä mielikuvamielessä että mallivaihtoehtojen osalta paremmin vertailukelpoisena vaihtoehtona.

Vai ymmärsinkö kommenttisi väärin..?

Olet oikeassa. Tein väärän tulkinnan Toyotan osalta.
 
Miten Volvo liittyy näihin muihin? Sehän on pykälää parempi huonoimillaankin ja eriluokan auto mitä nämä muut??


Mutta aiheeseen, ooppeli, koska ei köyhällä muuhun oo varaa ja tuttu ja "turvallinen" merkki... Jos ois eri rahatilanne, niin volvo näisä... Volkkari on toistaseks nou nou ja jatkossakin näyttää olevan, dsgeen ja jakopää vikojen vuoksi.. Voorti ei oo auto... Joten Pallosalamalla mennään...  ;D
 
Volvo on noista suosikkini, mutta vertailuryhmähän on väärä. Volvo kuuluisi mieluummin tuonne MB/BMW/Olympiavolkkarivertailuun. Nyt se on vähän sama kun kysyisi että Citroen, Mercedes vai Nissan?

Noista tämän topicin vaihtoehdoista ottaisin Volkkarin vain siinä tapauksessa, että vaihtoehtoina olisivat Trabant, Lada ja Mosse.
 
Myönnän, että Volvo olisi sopinut paremmin aiempaan vertailuun, ja sille sopivia verrokkeja oli hankala löytää - siis omaan ajatteluuni sopivia. Mietin esim. Lexusta, mutta se on kuitenkin merkkinä aika marginaalinen.

En kuitenkaan pidä Volvoa samalla tavalla "ylellisyysautona" kuin Audia, Bemaria ja Mersua, joissa jo brändistä saa maksaa ekstraa. Kuten uuden Volvo 90 -sarjan lisävarustehinnoistakin on todettu, ne ovat jokaisen ulottuvilla. Eikä Volvossa ole käsittääkseni perushinmoittelussakaan mitään premium-lisää, johtukoon se sitten vaikka siitä kiinalaisomistuksesta. Erinomaisista ominaisuuksistaan huolimatta Volvo on ihan peruskäyttöauto ja toivottavasti sellaisena pysyykin. Noh, onhan uusi XC90 toki jo premium ... vedä näihin sitten joku raja.
 
Onhan se tämäkin keino saada Volvo ykköseksi ;D Tällä hetkellä kallistuisin Fordiin.
 
Pitkään oli työajokkina Volvoja, itsellä omistuksessa kolme peräkkäin, pidän niitä hyvinä autoina.
Kuitenkin, viimeisimmät mallit, jotka todella miellyttivät, olivat V70 ja S80.
Kalliita.
Nuo pienemmät, yritin niitä kukkarolle jotenkin puristettuna sovittaa.
Eivät sopineet. Vyötäröltä tiukkoja ja helmasta liian pitkät.
Jos olisi ollut tukevampi kukkaro, olisi S80 Classic tarttunut matkaan.
Sitten oli pakko tarkastella muita vaihtoehtoja.

Insignia, pelkästään istuminen autossa riitti.
Ei minun autoni. Voi olla hyväkin, mutta ei minun.
VW, myyjistä ei hajuakaan, vaikka pitkään pasteerasin.
Passat, tai Golf Variant olivat vaihtoehdot, mutta jäi pelkkään istuskeluun,
kun myyjää ei talosta löytynyt. Pitää päästönne.  :mad:

Focusta menin oikeastaan katsomaan, josko farkkuna, mutta.
Mondeo oli heti kuin koti. Autona kaunein, minkä tiedän,
mikäli ei oteta erikoisempia mukaan. Varusteet, minulle sopivia.
Kaikki vain losahti kohilleen. Ok, kallishan tuo, mutta ilosta kehtaa vähän maksaakin.

Ai nii, mikä näistä? Vaikeaa sinällään, että edelleen Volvoa arvostan,
mutta nykymuotoilu ja kallis hinta tekee valinnan helpoksi.
Ford. Vielä kun voisi olla vakuuttunut laadusta.
Se on toistaiseksi kysymysmerkki.
 
Volvo-lasit kun on, niin ilman muuta Volvo! Hyvänä kakkosena ehdottomasti Vw, kun on omaan makuuni seuraavaksi tyylikkäin/laadukkain 8)
 
Minusta Volvo on oikein hyvin kotonaan tässä seurassa. Varsinkin VW:n nähden hinta/laatusuhteen erot on marginaalisia.
 
Volvo, VW, Ford ja Opel, siinä järjestys. Minä lukeudun niihin, jotka pitävät kyllä Volvoa suurilta osin samassa joukossa saksalaisten premium-kolmikon kanssa.
 
Turbodog sanoi:
Minusta Volvo on oikein hyvin kotonaan tässä seurassa. Varsinkin VW:n nähden hinta/laatusuhteen erot on marginaalisia.
Ai onko Volvokin noin huono.
 
Volvo ei nyt oikein kuulu tähän eikä preemium luokkaankaan, sanotaan että siihen väliin ihan omaan luokkaansa.
 
Tämä luokittelu on aika vaikeaa. Minä sanoisin meidän XC60 -kokemuksen pohjalta, että ihan samassa premium - luokassa liikutaan, kuin minun ex- Audit ja Bemarit. Laatufiilis on ainakin tässä meidän autossa samalla tasolla tai osin jopa ylikin.
 
Pekka T sanoi:
Volvo ei nyt oikein kuulu tähän eikä preemium luokkaankaan, sanotaan että siihen väliin ihan omaan luokkaansa.
Hyvinhän tuo uusi Äxcee 90:nen on laadullisesti  pärjännyt Q7, X5, Rangen yms. seurassa useissa lehdissä ympäri maailmaa. Tuskin S90/V90:nen tekee poikkeusta ;)
 
Markku J sanoi:
Tämä luokittelu on aika vaikeaa. Minä sanoisin meidän XC60 -kokemuksen pohjalta, että ihan samassa premium - luokassa liikutaan, kuin minun ex- Audit ja Bemarit. Laatufiilis on ainakin tässä meidän autossa samalla tasolla tai osin jopa ylikin.

Jos lasketaan "pisteen hinta" eri tekijöiden pohjalta, on Volvo tosiaan omaa luokkaansa. Lyhyesti sanottuna auto, joka on hintansa väärti. Ja itsekin puhun siis XC60:stä, sillä muista Volvo-malleista ei ole riittävästi kokemuksia.
 
Eipä siinä kauan mennyt kun Volvoa verrataan toiseen ryhmään kuin otsikossa.  :)

Äänestykseen vastasin tuon Volvon. En ole koskaan omistanut mutta voisin kuvitella sellaisella joskus perheajot ajavani kunhan saavat moottorikehityksen (tehot vs suorituskyky) nykyaikaiselle tasolle.
 
Tämän äänestyksen tulos oli Volvon osalta selvä, ennen kuin kukaan ehti edes vastata. Mielestäni Volvo ei edes imagollisesti sovi noiden kolmen muun sekaan. Se, onko Volvo noita kolmea muuta parempi, on eri asia. Minua Volvossa kiehtoo varusteiden halpa hinnoittelu verrattuna nimen omaan Audiin, Bemariin tai Mersuun. Valitettavasti tähän asti ei Volvon mallistossa ole ollut sellaista autoa, joka herättäisi aidosti kiinnostusta, mutta uusi 90-sarja kyllä herättää.
 
Volvon selkeää etumatkaa odotinkin, koska moni kategorioi sen tuonne Audi/BMW/Mersu akseliin.

Itse painoin nappia Opel.

Autoina itsellä on ollut Opeleita joitakin ja kaikista jäänyt vain positiivinen fiilis. Muotoilu on nyt mitä on (vaikkapa itselläni ollut G-Astra, ei pääse klassikoihin) mutta toimivat kuin junan vessa ja jokaiselta ominaisuudeltaan hyviä. Ajettavuus menee tasoon loistava. Lisäksi tuossa muotoilussakin on viime aikoina menty omaan makuuni huimasti eteenpäin.

Yksi koskaan mukavimmista matka-autoista joita meidän huushollissa on ollut, oli vaimokandin bOmega FL. Tuohon hiljaisuuteen ei pääse kuin E39 BMW ja yleinen mukavuus on aivan huikealla tasolla. Tosin, iso merkitys tuossa on takavedolla ja lukkoperällä joka teki varsinkin talviajosta silaa nautintoa. Nykymalleistahan ei moisia löydy kun ovat liian kalliita toteuttaa.