https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Ford Mustang S550 (2015-)

Onpa hyvän näkönen tuo sisustus! Jenkit menny eteenpäin tuossakin. 8 konehan näissä pitää olla! Kas kun ei tuota 1.0 ecobuustia ole nokalle väännetty!
 
Niin sitä minä tarkoitin, että Mustangissa kuuluu olla kasikone ja sinne ei mitään vajaita moottoreita pidä nokalle ripustaman. Jotain rajaa pitää sentään olla. Muutenhan tuo on kyllä sellainen omistamisen halua runsaasti esiin tuova auto.
 
No Mussessa on sentään vielä neljä pyttyä, kun dynaamisissa ja urheilullisissa Bayerische Motoren Werken tuotteissa tyydytään kolmeen ;D Ja kohta siirrytään vielä etuvetoonkin!
 
Uuden Mustangin viralliset hinnat on nyt julkaistu ja auton voi rakentaa Fordin jenkkisivustolla. Teho- ja kulutuslukemat ovat vielä pimennossa, mutta luulisi niidenkin olevan kohta julkista tietoa.

Summa summarum, itse konffasin melko hyvin varustellun Premium GT mallin, jonka pitäisi olla nopeampi kuin nykyisen korimallin Boss 302 versio. Hintaa kertyi karvan yli $40k. Hiukan kutkuttaisi... :)
 
Uusi Mustang tuo jotain uutta ja innovatiivista jopa auton turvavarustelun osalta:

http://wot.motortrend.com/1406_2015_ford_mustang_to_feature_innovative_knee_airbag.html
 
Auto ei ole vielä edes myynnissä, mutta ensimmäiset viripajat julkaisevat teasereitä tulevista malleista :)

http://jalopnik.com/2015-saleen-302-mustang-this-is-some-of-it-1598799098

kdkkizcgzfth56eoz3qg.gif
 
pokkus sanoi:
Teho- ja kulutuslukemat ovat vielä pimennossa, mutta luulisi niidenkin olevan kohta julkista tietoa.
No nyt on teho-, vääntö- ja painolukematkin virallisesti julkaistu. Itse olen lievähkösti pettynyt V8:n virallisiin lukemiin, mutta Ecoboosti vaikuttaa varsin maukkaalta numeroidensa perusteella :) Toisaalta, jos nämäkin numerot ovat hiukan alakanttiin kuten nykyisenkin mallin kanssa, niin todellisuudessa poneja saattaa löytyä virallisia lukemia enemmän.

http://wot.motortrend.com/1407_revealed_2015_ford_mustang_gt_makes_435_hp_400_lb_ft_of_torque.html

"The 2015 Ford Mustang GT will make 435 hp and 400 lb-ft (540Nm) of torque when it goes on sale later this year.

The 5.0-liter Coyote V-8 received upgrades for 2015, which raise output by 15 hp and 10 lb-ft from the previous Mustang GT. All 5.0-liter V-8s received bigger intake and exhaust valves along with the Boss 302's valve springs. At 435 hp, the 2015 Mustang GT is down 9 hp from the Boss 302, though it makes 20 lb-ft more. Also lifted from the Boss are its connecting rods and oil cooler, while the valvetrain gets a higher-lift cam profile. Though Ford suggested carryover figures for the V-6 when it debuted the 2015 Mustang, the V-6 is down 5 hp at 300 hp and 280 lb-ft. But as promised, the 2.3-liter EcoBoost model makes more than that, rated at 310 hp and 320 lb-ft (435Nm) from its turbocharged, direct-injected four-cylinder. In our first ride in an EcoBoost Mustang, we liked the turbo-four's snarly exhaust note, though final sound tuning had yet to be completed.

The 2015 Mustang V-6 manual will weigh 3526 pounds, a gain of 30 pounds over last year's model. The automatic gains just 12 pounds, at 3530. The Mustang GT manual gains a bit more at 87 pounds, with a curb weight of 3705 pounds. The GT automatic weighs 3729 pounds, up 54 pounds. The new EcoBoost models are pretty close in weight to the V-6s, with the manual version weighing in at 3532 pounds and the automatic at 3524."



Lisäksi tästä artikkelista muutama mielenkiintoinen poiminta:

http://www.roadandtrack.com/go/future-cars/2015-ford-mustang-by-the-numbers

"In EcoBoost guise, weight distribution is 52/48 front-to-rear; wearing 5.0 trim, it’s slightly more nose-heavy at 53/47. Still, that’s a vast improvement over the previous 57/43 split, and the closest any production Mustang has ever come to perfect 50/50 allocation.

With 310 hp, the 2.3-liter EcoBoost Mustang now lays claim to the highest specific output of any Ford, ever. That’s 7 hp more per liter than the $34,990 Volkswagen Golf R we drove last year.

When equipped with the Performance Pack, the 2015 Mustang GT becomes “consistently faster” around a track than the departed Boss 302.

All of the new Mustang GT’s 400 lb-ft of torque arrive before 4300 rpm, with peak power arriving at 6500 rpm, prior to a 7000 rpm redline. Most impressive, though, are the cylinder heads: Ford says the 5,0’s new cast units flow at the same rate as the Boss 302’s CNC pieces.

Oh, and we got a chance to hear the 2015 GT in person, at full-tilt, under load. Verdict? The same sensual, gravel-raking battle cry we’ve come to know and love."


8)
 
völvöxc60 sanoi:
Tarkoitatko tuota polvi Airbagia? Mulla oli Corolla Versossa vm 2005 muistaakseni 9 bägiä, joista yksi oli kyseinen polvibägi ;)

Itse en ole kyllä tähän päivään mennessä nähnyt missään autossa hanskalokeron kanteen integroitua polvibägiä, missä vielä itse kansi toimii osana turvatyynyä. Vaikea uskoa, että edes korollassa olisi sellaista ollut.

Toki perinteisiä polvibägeja on kuskin polville ollut jo pitkään eri autoissa.
 
Vempula sanoi:
Itse en ole kyllä tähän päivään mennessä nähnyt missään autossa hanskalokeron kanteen integroitua polvibägiä, missä vielä itse kansi toimii osana turvatyynyä. Vaikea uskoa, että edes korollassa olisi sellaista ollut.

Toki perinteisiä polvibägeja on kuskin polville ollut jo pitkään eri autoissa.
Ei tullut ikinä testattua, että mistä se olisi tuossa Versossa tullut pihalle. ;D
Tosin, kun oli kuskinpuolella, niin ainakaan ei hanskalokerosta olisi tullut.
Corollan Versoon se tuli siitä syystä, että se sai polvien osalta huonon arvosanan ilman bägiä ;)
Eli Versossa se ainakin oli siitä syystä, että ajoasento oli sellainen, että polvet oli pystyssä koetauluun nähden.
 
Ei ole normaali polvibägi kyseessä vaan kuten Vempula sanoi, niin kyseessä on hansikaslokeron kanteen integroitu bägi. Sama innovaatio tulossa myös muihin uusiin Fordeihin. Noita "normaaleja" polvibägejä on ollut autoissa jo iät ja ajat :)
 
Tältäpä kuulostaa uusi nelisylinterinen 2.3L Ecoboost Mustangin keulalla. Minusta tuo kuulostaa jopa varsin hyvältä vajaamukiseksi koneeksi :) Onkohan ääntä lisätty keinotekoisesti tässä koneessa...?


Mutta kun ääntä vertaa oikeaan moottoriin, niin onhan noissa eroa ;)


Cant beat a pure V8 sound! ;)
 
Nyt on Ford antanut luvan julkaista kaikki koeajo-raportit, joten useamman lehden arvostelut tuli tänään saataville:

GT:
http://www.roadandtrack.com/car-reviews/first-drives/2015-ford-mustang-gt-first-impressions
http://www.caranddriver.com/reviews/2015-ford-mustang-gt-first-drive-review
http://autoweek.com/article/car-reviews/2015-ford-mustang-first-drive
http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/1409_2015_ford_mustang_gt_first_test/

Ecoboost:
http://www.caranddriver.com/reviews/2015-ford-mustang-ecoboost-automatic-test-review
http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/1409_2015_ford_mustang_ecoboost_23_first_test/

Testien lukemisen jälkeen itselle jäi hiukan pettynyt fiilis. Paljon tätä on hehkutettu ja muutoksia on tullut paljon, mutta silti jotenkin sain kuvan, että kyseessä on aika pitkälti sama auto kuin ennen. Katuajettavuus on parantunut (mukavoitunut) ja radalla auto luultavasti kääntyy entistä paremmin, mutta muuten suorituskyky ja bensankulutus ovat huonontuneet. Painoakin GT on saanut melkein 100kg lisää :-\
 
Videoarvostelu:


Hyvältä vaikuttaa tuon perusteella. Äänentoisto kaipaisi vain pikaista päivitystä... ;)
 
Nämä pistävät todella miettimään miten saisi toteutettua maisemanvaihdon, jotta voisi hankkia ensimmäisen Fordinsa.

Näkyy Suomen Fordin sivuilla olevan jo jotain Mussesta ja mainitaan oikein 5-litrainen V8-konekin. Hinnoista ei mitään havaintoa.
 
Punainen näyttää hyvältä. Arvostelun mukaan paras Musse tähän mennessä...

http://www.autoblog.com/2014/09/24/2015-ford-mustang-gt-video/
 
MoFFe sanoi:
Joo...toisaalta hehe, hän haukkui vanhan mallin ihan lyttyyn  :)
Uuden hehkutusta... :) Itse en usko eroa olevan oikeasti noin paljoa. Muissa arvosteluissa eroa on pidetty pienempänä, mutta kyllä yleinen linja on ollut hyvin pitkälti se, että uusi malli on parempi kuten sen pitäisikin olla. Eritoten se on hienostuneempi (more refined). No koeajolla se sitten selviää :)
 
jarppis sanoi:
Tutkailin tuota itse hiukan lisää. Ainoa positiivinen asia tuossa on se, että Ford ei sentään kehitä uutta ääntä keinotekoisesti. Se siis vain voimistaa moottorin omia ääniä ja suodattaa pois ne äänet, joita ei halua kuultavan. Ei siis ehkä ihan yhtä paha kuin kokonaan äänen luominen keinotekoisesti.

"I felt like I had to create this thread for the sake of explaining how this active noise cancelation system works.

Ford did NOT create a pre-baked soundtrack for this engine. What we are all hearing IS the actual engine sound. It has just being processed by a noise cancelation module SEPARATE from the radio headunit. (Digging through ford parts for the 15 I found reference to the module in their description for the dash harness of the ecoboost) What this module is doing is creating opposite (180 out of phase) sound waves to cancel out any "unwanted" noises coming from the engine while also playing sound waves AMPLIFYING the "good" engine noises. The sound is not recorded or pre-rendered!!! It is just being filtered and processed."


http://www.mustang6g.com/forums/showthread.php/ecoboost-sound-not-3816.html

No kunhan kasin äänet ovat jatkossa aidot, niin se on pääasia ;)
 
Lisää arvosteluja:

http://www.stangtv.com/features/car-features/driving-2015-mustang-things-want-know/

Näin Ecoboostia miettineenä tämä kommentti herätti kiinnostuksen:

"The 2.3-liter EcoBoost is a Stroked Focus ST 2.0 with a lot of Promise

The 310 horsepower and 320 lb/ft of torque 2.3-liter EcoBoost will be a game changer for Ford. With a simple set of bolt-ons – like an intake, tune, and exhaust – we have no reservations that the EcoBoost will run with a GT, all while being able to achieve 32+ miles per gallon. We’ve seen Focus ST’s pick up 30 horsepower and 50 lb/ft of torque to the wheels on just tunes. Our guess is that the 2.3-liter tune will be worth 40-50 horsepower and 60-70 lb/ft of torque to the wheels, meaning a tune alone will make as much (or more) torque than a new GT."


Ja kyllä tuo Guard näyttää vaan jumalaisen hyvältä!

mg4_8419.jpg


mg4_8488.jpg


mg4_8491.jpg


mg4_8450.jpg
 
Lisää huhuja Ecoboostista:

http://www.mustang6g.com/?p=2818

"We have good word that the 2015 Mustang EcoBoost was running 12.5 sec quarter mile times on the stock turbo engine with the only modifications being 3.73 gearing, drag radials, downpipe, FRPP tune, and lightweight wheels. Truly an “EcoBeast” if true."

Eihän tuo toki vielä kasikoneelle vedä vertoja:

"There are also whispers that Ford Racing is running 12.0 sec times with the 5.0L Coyote V8 with only drag radials and a tune."